Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Tjeetje, wat hebben wij een nacht achter de rug. Robin kwam om het half uur. Ik heb de hele tijd de speen er weer ingedaan, tot 5 uur toen hebben wij hem de fles gegeven. Hij was toen te moe om hem leeg te maken. Pffff...
    Momenteel ligt hij ook te jengelen in bed. Hoelang slapen jullie schatjes overdag. Robin wilde in het begin haast helemaal niet slapen en sinds een week is hij voor de voeding 1,5 uur op en daarna valt hij als een blok in slaap (behalve vandaag dan). Volgens Jeroen is hij daardoor 's nachts ook zo vroeg wakker (laatste voeding 0.00 uur) wakker om 3.30 uur.
    @Moon, lekker je meid in huis.

Ga maar weer even bij Robin kijken, hopelijk trekt hij geen pruillip, dan kan ik hem niet laten liggen. Dat vind ik zoo zielig.

Greetzzzz......

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Floortje, eigenlijk is het elke dag verschillend hoeveel hij slaapt.. Nu ligt ie lekker in zijn bedje..

Liefs Kiss

3. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Okee, niets met hem aan de hand. Was zijn speen kwijt.

4. ha meiden!

voor verkouden baby's kan je LUUF kopen.
    dat is verkoudsheidszalf.. net zoals vaporub..
    je kan het bv ook beetje op je borst smeren zodat je kindje beter kan ademhalen met bv!

en jaa hoor het is mij ook gelukt!
    Jesse staat ook op youtube!

http://nl.youtube.com/watch?v=M_b1Vi3nE4c

5. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Xenas, wat een schatje!

Verkopen ze in Nederland geen fysiologisch water in unidoses? Super gemakkelijk! Individueel verpakt per 5 ml!

6. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    @liesje, nee heb nog niks gehoord. ze heeft mij gisteren aan t einde vd dag weer gebeld en nou moet ik vrijdag bellen en als t goed is hebben ze t dan.

ik twijfel zelf wel of hij t heeft hoor, want hij heeft niet continue last. t is echt de ene dag wel en de andere niet. maar de kinderarts wilde t toch onderzoeken, waar ik natuurlijk ook wel blij mee ben.
    hij herkauwt zn voedsel,wil vaak niet in bed liggen na voeding gaat dan gelijk huilen, slikt veel, veel met zn tongetje uit zn mond, ruikt af en toe zuur en als t lijkt alsof hij veel last heeft, huilt hij veel. hij trekt dan ook regelmatig een zuur gezicht. spuugt weinig, maar als hij t doet is dat pas na een paar uur en is t meer een slijmerig zuur goedje.
    we hebben nu sinds vorige week zn boeken onder de poten van zn hoofdeinde vh ledikantje gedaan en dat gaat wel beter. ook hou ik m langer omhoog na zn voeding en leg ik m regelmatig eerst in zn wippertje en dan later pas in bed.

wat voor symptomen heeft winter? en heeft hij al een PH metrie gehad?

@all wat zijn er een hoop kindjes verkouden, jayden is ook verkouden, maar verdenk zn papa ervan. die was nl nogal flink verkouden de afgelopen dagen en heeft nou Jayden en mij aangestoken.
    Jayden hoest en niest ook veel en zn neusje zit regelmatig verstopt. vannochtend heb ik neusspray van otrivin gebruikt bij m en dat leek wel wat te helpen.

@xenas, wat een schattig filmpje van jesse

wij zijn net terug vd stad en gaan vanavond sinterklaas vieren met mn neef en nicht plus aanhang en kids. erg gezellig dus!

oh Jayden is hysterisch aan t huilen, ik ga m even oppakken.

tot later

7. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Nijnie: ja, Liesje1207 had me erover ge pb't. Hier hebben we dus Beba en dat is voor hongerige baby's. Zo leer ik ook eens wat bij! ;)

@Marize: fysiologisch water kun je toch makkelijk kopen? Is echt niet duur, hoor. Van nivea of mustela ... En zo een tube kun je makkelijk een weekje bewaren, dus je hoeft het niet telkens weg te gooien, gewoon het dopje er terug opzetten. Dit hebben ze me zo verteld in het zh, dus moet kunnen...

@Floortje: hey, Jelle doet dat ook, zo een pruillipje en kan daar dus ook echt niet tegen, dan haal ik er hem meteen uit. Hopelijk leert ie niet dat het daardoor komt ... ;)

@xenas: kun je die LUUF gewoon in de winkel kopen, dan, bij jullie? Want ik kom over een week of 2 even op bezoek (center parcs) en dan kan ik dat misschien daar gaan halen.
    Wat lacht ie leuk!

Onze jelle heeft het doorslapen 's nachts echt nog niet door. Hij komt gewoon elke 3 uur en dan moeten we dus nog even wachten voor de voeding. Echt vermoeiend! Maar ja, het zal ooit nog wel komen zeker? :rolleyes:
    En ook hij is verkouden, 't zal aan't weer liggen, zeker? Als ie dan in m'n armen ligt en slaapt, dan hoor ik zo een geronk, omdat z'n neusje vastzit. Echt zielig!

Oh, hij is wakker. Zal snel z'n flesje maar maken.

Daaaaagg ...

8. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Joey, Winter heeft veel van Jayden zijn symptomen
    veel slikken, spelen met z'n togetje, liever rechtop gedragen worden, boertjes laten met altijd pap bij die er niet uitkomt, soms spugen en dat is dan echt brokkepap die zuur riekt, heel veel wenen, super onrustig slapen, liever in relax of maxi cosi, ligt in hoogstand in z'n park, wil alleen maar slapen op mijn buik...hij kreeg gaviscon, maar dat hielp niet en nu krijgt hij zantac, maar dat vind hij zooo vies, dat ik al blij mag zijn dat hij er iets van binnen heeft, maar heb de indruk dat als hij iets binnen heeft, hij beter is...moet nog terug contact opnemen met de Ka voor een eventueel ph-metrie onderzoek!

9. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Happyliesje, ik dacht dat zo'n unidosis maar 24uur goed bleef!

10. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Happyliesje, bij ons heb je pulmex baby om te smeren voor verkoudheid!

11. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Happyliesje, heb het ff gecheckt bij de gebruiksaanwijzing en fysiologisch water in zo'n pipetjes is maar 24 uur goed!

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hey dame's hier ook een verkouden baby.
    Ik ben zelf ook verkouden en een beetje ziekjes en Reinout was dat afgelopen weekend dus het zal onze schuld wel zijn... :rolleyes: Arme Nathan

@ Xenas wat een onwijs schatje!
    Nathan lacht nog niet zo heel veel :( Vind ik wel erg jammer moet ik zeggen, maar dat zal wel komen.
    Wel is hij kampioen boos kijken :) Oh en gekke bekken trekken, hij kan echt super scheel kijken :)

Hmm ik ga weer op de bank liggen, voel me echt beroerd.
    Maar goed dat Rein over een kwartiertje alweer thuis is :)

13. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Nou, Jasmijn had besloten om afgelopen nacht flink door te slapen na haar laatste voeding van gisteravond. Ze kreeg die om 20.35, om 21.15 naar bed gebracht en ik werd vanochtend pas wakker van haar om 5.30 uur! :confused: Flink geslokt en daarna haar maar weer naar bed gebracht en ze sliep weer door tot half 12. Ik moest haar nog wakker maken ook. Maar ik vond het niet erg dat ze zo lekker heeft geslapen...kon ik ook even bijslapen.

Hier geen verkouden baby maar ja...je weet maar nooit.
    @ Xenas: wat een mooi koppie!

14. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Choco, amai jouw meid kan slapen zeg! HOe doe je dat toch *snik*

15. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    PFFFF,

eindelijk weer eens tijd om te reageren, sorry meiden :oops:
    Heb het afgelopen week en weekend zo druk gehad dat ik amper tijd had om achter de pc te zitten.

heb alles bij gelezen en reageer op een aantal dingen die ik nog heb onthouden.

@Xenas: het is niet zo apart hoor dat Jesse al tandjes krijgt. Normaal is het zo dat kinderen met ongeveer 2 a 2,5 jaar een volwaardig kindergebit hebben. Rowin had dat met 15 maanden al en was ook heel snel met zijn tandjes.
    Nu kijk ik af en toe bij Gilian in zijn mond want die kwijlt de laatste tijd veel, ik heb echter nog geen wit puntje gevonden. Heeft hij er trouwens last van?

@Kiss: oepsie dat was jij toch van de bon? Nou dan was het een dure babydoos. :cry: Nooit lopen ze bij je auto tenzij je 1 keer iets vergeet dan zijn ze er als de kippen bij.

@Snotneuzen: Gilian is verkouden, rowin ook en ik ook. Heb voor Gilian zo zuigertje gebruikt voor in zijn neusje en werkt erg goed bij hem. Vanavond gaat hij in de tummytub. Niet met badolie maar met stoombadje. Dat is van de etos en geeft ook meer lucht. Verder smeer ik vanavond LUUF op zijn borst.

Gilian drinkt veel minder door de verkoudheid, hij is aldoor buiten adem, echt zielig.

@Astrid: beterschap meid.

@MInimonkey: heb net een bod gedaan op marktplaats op de monkey en ik denk dat de koop doorgaat. LEuk hoor.

@Happyliesje: Luuf heb ik gewoon bij een drogisterij gekocht. Dus bv de trekpleister, Etos, DA of Kruidvat.

@Joey en Liesje: gaat het alweer wat beter met jullie kleintjes en zijn er al uitslagen?

@Moon: GEWELDIG MEID, wat zullen jullie genieten en wat een prachtig sinterklaas kado.

@Floortje: Gilian is meestal ongeveer 10 minuten voor zijn fles wakker, dan de fles, is opngeveer 20 minuten en dan vaak nog een uurtje. Dus gemiddeld ongeveer anderhalf uur rond de flestijd en hij krijgt 5 flessen.
    Slaapt van 23.00 tot 6.00.

@Sex: tja ik heb geen bevalling van onderen gehad maar een keizersnee en ik moet zeggen dat ik daar geen last van heb.
    Bij Rowin had ik wel een gewone bevalling en leek ik ook wel wat ruimer van onderen... :oops: is overigens wel weer goed gekomen :)

Zondag werd Gilian opgedragen in de kerk. het was een byzondere dag, we hadden na de kerkdienst nog een grote lunch met 11 man en 3 kinderen bij ons thuis. Alles was zeer geslaagd en erg bezonder en speciaal.

Vanavond Sinterklaas hier thuis. Mijn ouders komen hier dus dat wordt gezellie. Gisteren had ik met een groep vrienden sint gevierd. Met dat dobbelstenen spel waarbij je kadootjes moet weggeven of mag wegpakken of van plaats moet ruilen etc. Was erg geslaagd. En ik hield er nog leuke kadootjes aan over ook. :)

Zo nu ff de laatste dingen inpakken, Rowin wordt straks wakker, Gilian ligt boven in zijn bed te snurken en ik ben hier in huis het slagveld aan het opruimen dus ben nog wel even zoet. :cry:

Fijne avond allemaal en let op lief zijn hoor anders moet je mee naar spanje. (zou ik overigens geen problemen mee hebben, het is hier echt ballen weer en in spanje vast beter :) )

Kus Diana

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Sorry meiden het is hier een gekken huis en ik heb weinig tijd voor de comp.

Met Marijn gaat alles prima doorslapen doet hij nog niet maar dat komt vanzelf wel, ik ben s'nachts maar 20 minuten kwijt met verschonen en voeden dus dat valt mee.
    De meiden zijn erg in de ban van Sint. Ysa vond het super op de psz en Sterre had vanochtend Sint op school. En nu vanavond nog hier en dan is het weer klaar gelukkig.

Mijn mannetje is ook nog jarig vandaag dus straks eerst zijn cadeautje en dan de sint cadeaus. Druk druk druk.

Verder is het binnen de familie net een soap en daarom heb ik weinig tijd voor jullie helaas. Mijn zus is met een laster campagne bezig richting mijn moeder die dat dus helemaal niet aan kan zo na de hersenbloeding en operatie. En ze beterkt mijn zus en mij hier ook in en dat gaat erg ver. Ik ben dus veel bij mijn vader en probeer mijn mams zovaak mogelijk te bezoeken.

Zodra het beter gaat ben ik er weer.

Fijne sinterklaas en tot gauw weer.

Groetjes Nynke

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Xenas, is het gelukt om alle aanbiedingen af te slaan bij de felicitas dame?

Liesje, inderdaad 8 weken vandaag, wat gaat het hard he?! 10 voedingen, lijkt me behoorlijk vermoeiend...
    Wat leuk dat de Sint jullie morgen komt bezoeken!

Chrisje, niet te hard juichen ;). Straks haalt hij hetzelfde truckje uit als Mirte, die was vanmorgen weer om 4 uur wakker voor de afwisseling... Maar ik hoop met je mee dat hij in dat ritme blijft!

Kissflower, je hebt van die snotzuigertjes (al heb ik er de handigheid nog niet in of de snot is zo vast dat ik het er niet uit krijg) en anders kan je ook van die otrivin baby oid (zoutoplossing) gebruiken.

Marize, misschien ga ik dat ook eens proberen om de mouwen aan Mirte's broek te spelden, want ik heb ook het idee dat ze soms zichzelf wakker maait met die armpjes...

Floortje, Mirte wil overdag niet in bed slapen. Nu ligt ze dus in de minimonkey bij mij te slapen... maar volgens mij heeft ze inmiddels haar luier gevuld (ieuw) en misschien helpt het als ze dat kwijt is. Ga haar zo verschonen en nog even in bed proberen, het is pas over 2 uur weer tijd voor de fles...
    Gistermiddag heeft ze ook zo liggen mopperen in bed, af en toe een pauze van 5 tot hooguit 15 minuten. Na een uur was ze nog steeds niet in slaap en heb ik haar er maar uit gehaald. Ik wilde zelf een dutje doen, maar dat kwam er dus niet van.

Choco, wat een slaapkopje :) heerlijk.

18. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Nieuwe foto's in mijn album.... :) :)

19. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Liesje: Pulmex, is dat hier vrij te verkrijgen of moet ik dan eerst naar de dokter, want zo erg is het nog niet?
    Hé, da's ook nog goed. Toen ik in het zh was, gooide ik het serum telkens weg toen ik het gebruikte. Komt er een verpleegster mij op de vingers tikken, dat ik het dopje er moet opzetten en het dan nog ongeveer een weekje kan bewaren. Gelukkig heb ik het nog nooit gedaan, maar soms wel eens 2 of 3 dagen... :cry: :evil: Hartelijk bedankt om het me te laten weten, hé! Hopelijk heeft ie er niets aan overgehouden, anders ... grrrr . :evil:

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hoe zit het trouwens met het ritme bij iedereen?
    Ik kan namelijk niet echt een vast ritme vinden met Nathan.
    Hij komt lang niet altijd rond de zelfde tijden. Vanochtend was het half 6 en gisterochten 07 uur.
    Ook is hij de ene keer langer wakker en doet hij korte slaapjes en de andere keer weer niet.
    Hij wil overdag echt niet boven in bed liggen, dat vind hij niks en huilt hij de hele boel bij elkaar. Maar als ik hem beneden leg is het goed.
    Hij slaapt trouwens wel snachts door ( zo'n 7 uur achter elkaar).

Ik ben zo bang dat ik het niet goed doe, maar hij huilt niet en lijkt erg tevreden. Je leest overal dat ritme en regelmaat zo belangrijk zijn bij een baby maar mij lukt het echt niet met Nathan en dat terwijl ik zelf een behoorlijk structuurpaard ben :(
    Maar aan de andere kant, hij klaagt niet. En het lijkt mij makkelijker als hij echt op vaste tijden naar bed kan en smiddags op een vaste tijd naar bed wil. Zal dat dan pas na een paar maanden komen?

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel...

Deel Deze Pagina