Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Diaan: wat een prachtig ventje! Die zit al goed rechtop, zie ik. Tegen dat ik een foto zou hebben getrokken, zou Jelle allang schuin op de bank hangen.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

3. @happyliesje.. ja hoor je hebt het bij de apotheek,. maar ik heb het gewoon bij kruidvat gekocht

@diaan.. Jesse kwijlt idd behoorlijk!
    tenminste soms wel soms niet.. heeft dat ermee te maken?
    Wij vieren zondag sint bij mijn ouders op de dobbel manier! vanavond bij schoonouders via lootjes trekken!
    Wat een schatje is Gillian! Leuke muts met zijn naam erop!

@nijnie.. heb alleen de centerparcs aanibieding gedaan.. de rest nee op gezegt! jeeh voel me stoer!

@astrid.. jesse komt ook soms op andere tijden.. maar meestal zit er wel 3 a 4 uur tussen een voeding..
    volgens mij is dat toch ook ritme en regelmaat?
    anders weet ik het ook niet!

Zooo tegen de felicitas dame overal nee op kunnen zeggen!
    behalve tegen de centerparcs aanbieding!
    vond er verder niet heel veel inzitten..
    ja 2 luiers..
    en wat proefmonsters...
    flesje water en een ander potje met eten..
    en de bekende tijdschriften!

hoe vonden jullie hem!

4. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Diaan, hopelijk gaat de koop door en heb je seffens ook een minimonkey!
    En wat Winter betreft...tja de ene dag slaapt hij van voeding naar voeding en de andere dag moet ik er een hele dag mee rondlopen en weent hij veel...En je hebt precies een fijne dag gehad zondag! Een opdraging is zoiets als een doop? Heb het hier al eens gelezen, maar ben het al weer vergeten..Leuk de sint vanavond! Bij ons morgen!
    En leuke foto's in je album!
    ik heb er ook een nieuwe ingezet...rest volgt nog!

Nynke, wat een situatie daar bij jullie! Dikke knuf meid!

Nijnie, is idd ook zeer vermoeiend....maar kan er zo van genieten als hij aan het drinken is...
    Zo'n neuspeertje (snotzuigertje :D )werkt het best als je eerst fysiologisch water in het neusje spuit of drupt en dan met het peertje!
    Winter slaat ook vaak met z'n armen, maar als ik hem dan wat inbaker met z'n deken, wordt hij helemaal zot, hij kan het echt niet verdragen als z'n armen vastzitten

Happyliesje, ja pulmex kan je hier zo kopen en is niet erg straf ofzo...
    En ik denk nu niet dat het zo erg is dat je dat een paar keer wat langer gebruikt hebt! Vind het idd wel straf van die vroedvrouw in het zh!

Astrid, ik heb hier ook helemaal geen ritme met Winter, maar dat is normaal met bv babies, gewoon je gevoel volgen...je doet het best wel goed hoor! Je bent een super beste mama!
    Mooie foto's, echt een kereltje!

Xenas, dat heb je goed gedaan :D

5. @ astrid: regelmaat zit 'm in de handelingen die je doet. Die steeds in dezelfde volgorde zodat ie weet waar hij aan toe is. Het zit 'm dus niet in de tijden van de voeding.

Hier verder alles ok. Wietze is goed gegroeid. Vandaag 5030 gram (@ diaan) en nu is ie dan eindelijk flink aangekomen in een week tijd. Het werd eens tijd met ons sloompje :)

Nu weer snel naar beneden Wietze ligt lekker in z'n box te spelen met z'n vandaag bezorgd Sinterklaascadeautje.

Iedereen een fijne Sinterklaas.

6. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Heej meiden, sorry, ff snel tussendoor, heb even egen tijd om bij te lezen, Eline is weer aan het huilen de hele dag, pfff

Ik zie op e-bay dat ze een minimonkey (nieuw) te koop hebben voor 25.60 "nu kopen" en anders gewoon even veiling volgen, hoeveel hebben jullie ervoor betaald in de winkel (als ik zo indiscreet mag zijn) en hoe bevalt ie jullie? Andere optie is evt een BabyBjorn, wilde even jullie menig hebben...Alvast bedankt voor de reacties...

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Haha, zie dat het op de officiele site met verzendkosten (naar Frankrijk!) op precies edzelfde prijs uitkomt, wat een muts!

Even de meningen dus....

8. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hoe is het met de andere verkouden kindjes? Sven slaapt al vanaf vanochtend 11 uur bijna aan 1 stuk door. De fles drinkt hij nog wel leeg, maar daarna is het meteen weer slapen...
    Zal straks even zn temp opmeten voor de zekerheid, maar voreg me af of de andere verkouden kindjes ook zo moe zijn?

groetjes Doris

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Over dat ritme hé, ik verschoon Nathan altijd wel in dezelfde volgorde, daarna krijgt hij een flesje dan even knuffelen. Als hij wakker is laat ik hem even lekker bij mij liggen koekeloeren en daarna zet ik hem in het wipstoeltje. Als hij slaapt leg ik hem in de wagenbak of op bed boven. Probleem is dat hij overdag niet boven wil liggen. Snachts is geen probleem. Hij weet overdag dat wij wakker zijn en dan wil hij bij ons in de buurt zijn (wel heel erg lief natuurlijk :d ) maar hij moet ook overdag boven leren slapen. Maar hij slaapt beneden ook perfect in de wagenbak.
    Soms valt hij in zijn wipstoeltje in slaap, moet ik hem dan boven leggen? Want ik heb dat wel eens gedaan, toen werd hij wakker en brulde alles bij elkaar...

Moeilijk moeilijk moeilijk :(

10. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Astrid, sven slaapt ook overdag beneden, boven is ook hier schreeuwen.... s Nachts slaapt hij wel zonder problemen boven.
    Zolang hij s nachts wel in zn eigen bed slaapt vind ik het prima. Ik doe beneden ook niet zachter als anders ofzo, ga gewoon stofzuigen,de hond blaft is een keer en hij slaapt daar gewoon doorheen :D

Groetjes Doris

11. NiCa

NiCa Bekend lid

ik heb mijn minimonkey gewoon via internet besteld en ben er achter gekomen via ebay maar heb besteld via kleetjes van de keizer (via internet)en bij ebay was het 20 euro + 5euro verzendkosten en via dekeertjesvandekeizer.nl 25euro incl verzendkosten!
    ik had vandaag trouwens geboden op een samsung slide telefoon op ebay voor 27euro maar ben al weer overboden :( dus laat het eerst gewoon

liefs nica

12. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Moon, fijn dat je meisje thuis is!

@Astrid: mooi mannetje hoor, leuke foto's!

@Xenas: wat goed dat je overal nee hebt op kunnen zeggen tegen die felicitas dame!
    Wij hebben die centerparcs korting hier ook liggen! Enne..verder ook niks gekocht!

@marieke: moeilijk is dat ja, als je kleintje zoveel huilt, Demi heeft ook van die dagen,. dan heeft ze erg veel krampjes en kan ze daardoor dus ook niet slapen, zooo zielig! We lopen dan met haar rond met haar buikje op onze hand en geven ook druppels en heb abc dolphius.

lachen kan ze ook nog steeds erg goed! Heerlijk om te zien!

Oh, ze wordt wakker en heeft honger, ik ga haar gauw halen, ik probeer gauw weer hier verder te schrijven!

Liefs

Sylvia

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Astrid, Mirte lijkt ook overdag niet in bed te willen liggen. Het was vandaag weer huilen... maar dan wil ze eigenlijk ook niet in de box ofzo, maar gewoon op mama liggen en dan toch slapen. Ik weet ook niet zo goed of ik er wel goed aan doe om dat dan maar toe te laten. Maar bijvoorbeeld gisteren heeft ze een uur gehuild (wel met tussenpauzes) en toen heb ik haar maar uit bed gehaald. Ik weet gewoon niet wat ik anders moet en ik kan haar dan ook niet langer laten liggen, want dat vind ik ook sneu. En dan komt lief thuis en die verteld wel even hoe het moet... ja lekker makkelijk als je de hele dag op je werk zit...
    Hier nog niet helemaal vaste tijden. Vaak net als ik denk dat er regelmaat in komt dan gooit ze de boel weer om ;).
    Doe je het goed of niet... tja... zijn dat niet twijfels die er ook wel bijhoren? Als ik het zo lees dan klinkt Nathan wel tevreden en dat lijkt me ok... toch.
    Overigens bedoelen ze met ritme en regelmaat vaak niet vaste tijden, maar meer vaste patronen, dingen in een vaste volgorde doen zodat het voorspelbaar wordt.

Xenas, goed zo! Lijkt me een frustrerende baan, werken voor Felicitas ;). Overigens vond ik die doos ook niet heel bijzonder, maar alle kleine beetjes helpen he ;). Overigens heeft manlief het fruithapje maar geproefd ;).

Liesje, dat zuigertje zal ik nog eens proberen na het spuiten met die neusspray, misschien heb ik dan wel resultaat ;). Ik probeer Mirte vaak wel stevig in te stoppen, maar het eerste wat ze dan vaak doet is haar armen boven de dekens zien te krijgen. Dat gaat gepaard met een hoop protest. Dus wellicht raakt ze ook alleen maar meer gefrustreerd als ik haar mouwtjes aan haar broekje zou spelden, nog niet geprobeerd.

Misoh, goed gegroeid die Wietze, wij gaan maandag weer naar t CB, ben benieuwd en ik heb ook al weer een hele waslijst met vragen.

Marieke, de minimonkey kost op de site van minimonkey 25 euro incl verzendkosten. Maar ik weet niet of ze ook naar Frankrijk versturen, anders kan je het misschien via iemand anders doen. Het past in de brievenbus, dus zo'n kostbare aangelegenheid zal het ook niet zijn om het op te sturen (ow dat had je al gezien ook).
    Hij bevalt me op zich prima, was wel even zoeken voor ik Mirte er enigzins fatsoenlijk in had en soms vraag ik me af of ze goed ligt, maar dan valt ze gewoon in slaap en dat gebeurd vast niet als ze niet lekker ligt... Zo'n babybjorn is een stuk duurder en onze kraamhulp zei dat je als je ze daarin zet de tijd moet opbouwen, het niet te lang achter elkaar kan doen omdat dat niet goed zou zijn voor de heupjes ofzo...

Doris, Mirte is niet heel verkouden een beetje maar. En slapen wil ze overdag nauwelijks. Ik vond haar warm aanvoelen, maar ze heeft geen verhoging, is zelfs aan de koude kant qua temp (36.0). Maar zolang ze lekker warm voelt zal het wel goed zijn toch?!

Mirte heeft al 2 dagen niet gepoept en ze is of de hele boel aan het opsparen voor papa morgen ;) of toch wat verstopt misschien... ik heb de indruk dat ze er wel last van heeft.
    Zit erover te denken om kindicol van VSM te halen, iemand daar ervaring mee? Het zou de ontlasting zachter moeten maken. Blijkbaar helpt de comfort voeding daar niet genoeg voor...

14. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Xenas, Wat is Jesse toch een mooi mannetje zeg!

@ Astrid, ohh Nathan, wat een lekkerding!

@ marieke, de minimonkey gekregen van mijn zus voor de geboorte van Xavièr.. Omdat ik hem dus graag wilde hebben. Ik weet dat hij 25 euro kostte.. In de box (als hangmat) vind ik het een perfect ding! Hij ligt er heerlijk in! Alleen als ik dat ding om heb en Xavièr erin leg, vind ik dat hij er zo 'opgepropt' inligt.. dus moet er nog ff achter komen hoe ik hem er beter in kan leggen (iemand tips?) Hij is trouwens wel stil in de minimonkey, dus dat is geen probleem opzich..

@ Doris, Xavièr is echt heel zielig vandaag! Hij is helemaal niet wakker geweest, ja alleen om te eten en slaapt gelijk weer verder.. Was dus ook bang dat hij echt ziek is.. Heb hem getempt. 37.1 dus geen koorts. Teon vond Xavièr het natuurlijk nodig om de tempratuur eruit te persen, met als gevolg dat de spuitpoep overal zat.. Dus heb hem meteen meegenomen naar de badkamer en ben lekker met hem gaan douchen.
    Alex is toen meteen naar de winkel gegaan en heeft Luuf gekocht, heb net zijn borst, nekje en ruggetje lekker mee ingesmeert (en mijn eigen borst) en hij heeft Otrivin (zoutoplossing neusspray) gekocht..

Maar Xavièr slaapt inmiddels alweer.. Ach, hij zal zijn slaap wel nodig hebben.. Maar wel raar want normaal is hij zeker minimaal 5 uur op een dag wakker.. vandaag alleen voor voeden..

@Misoh, fijn dat Wietze zo gegroeid is!

Geen sinterklaas hier.. wel jammer.. als kind was dat altijd een heerlijke avond (duhh, kinderen vinden het altijd leuk om kado's te krijgen ;) )..
    Maar wij vieren het (nog) niet.. kerst vieren we wel voor de gezelligheid..
    Als Xavièr strax wat ouder is gaan we wel sinterklaas avondje doen!

Morgenavond vier ik wel sinterklaas met vriendinnen.. In totaal met zn 10en.. Altijd een gezellige groep! En we gaan bij een vriendin thuis zitten. Beetje americaans idee, iedereen moet wat te eten mee nemen.. En kadotjes kopen en dan gaan we dobbelen..
    Neem Xavièr gezellig mee,want dat wouden de meiden natuurlijk, haha!

Liefs Kiss

15. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

22 nov 2006
    130
    0
    0
    iema,d nog iets van pjetje gehoord?

kom nog even showen lekker ding

16. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

22 nov 2006
    130
    0
    0
  17. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

22 nov 2006
    130
    0
    0
    en zijn sinterklaas outfit

18. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ahh wat een schatje zeg!

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Ik heb vandaag mijn laatste pietenoptreden gehad en ben behoorlijk moe. Morgen klets ik weer gezellig mee.

@Kirsten; je hebt een pb!

Weltrusten en tot morgen!

Maartje

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Lekker rustig hier, iedereen sinterklaas aan het vieren ofzo?

Liefs Kiss

Deel Deze Pagina