Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Mirte ligt net weer in bed, maar ze is het er nog niet mee eens... Hopelijk valt ze zometeen toch in slaap...

2. Goedemorgen!

Vandaag is Diederik alweer vrij. Zijn weekend is gisteren begonnen. Dus ik heb vandaag een beetje vrij. Moet natuurlijk wel voeden maar de rest is voor Diederik. Vannacht heeft Wietze om 19.00 laatste voeding gehad en vannacht pas om 4.45. (Wakker maken voor een latere voeding heeft bij meneer geen zin... die is dan zo diep in coma dat hij niet wakker te krijgen is). Dus voel me aardig uitgerust.

Vandaag ook naar de huisarts voor het plaatsen van m'n nieuwe spiraaltje (koper). Heb er niet erg veel zin in. De vorige keer (voordat ik ooit zwanger was) was het op z'n zachtst gezegd geen pretje. Als het goed is moet het nu meevallen omdat de opening in de baarmoedermond wat groter is door de bevalling. Ik ben benieuwd. Misschien dat ik m'n ademhalingsoefeningen nu kan gebruiken om de pijn weg te zuchten. Heb ik toch nog wat aan de yoga gehad.

Ben trouwens gisteren heel licht ongesteld geworden. Precies 6 weken na de bevalling. Had zo gehoopt dat omdat ik bv geef het langer weg zou blijven maar nee. Wietze slaapt wel lang door dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Of zoals Diederik zegt... je bent gewoon supervruchtbaar. Dus dat spiraaltje komt zeker niet te vroeg.

Nu nog snel even kolven zodat er een flesje is voor als ik weg ben (als ik niks klaarzet komt Wietze als ik weg ben en als het klaar staat voor 'm wil ie pas als ik thuis kom... doet ie iedere keer).

Iedereen een fijne dag (volgende keer zal ik weer op iedereen reageren)

Liefs Silvie

3. goedemorgen meiden!

Jesse was vanmorgen wakker om half 10... kijk dat is nog eens lekker!
    Alleen ben beniuewd nu hoe de rest van de tijd gaat.. met eten geven enzo!
    Hij ligt nu 15 minuten ongeveer in bedje, maar hij is het niet mee eens hoor!

Vannacht wou hij alleen niet gaan slapen.. was pas 10 over 1... terwijl hij het flesje al om 11 uur kreeg!

Waait het bij jullie ook zo hard? net zoals vannacht?

4. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Na de onrustige nacht van gisteren, heeft Kyra deze nacht helemaal doorgeslapen tot 7 uur! De laatste voeding om 23.30. Heeerlijk is dat! Hopen dat ze dat er een beetje in houd. Nu nog even 's avonds slapen in haar eigen bedje en wij zijn weer helemaal blij! We moeten eigenlijk morgenavond op visite bij de overburen, maar dat kan nu dus niet. Of we regelen even oppas of we gaan maar om de beurten even heen. Morgenvroeg hebben we een crematie van een tante van mijn vriend. Moeten we om kwart voor 8 al weg en tegen 12 uur erweer! Zit ik dus met 2 voedingen te klooien, moet nog even uitvogelen hoe ik dat ga doen. Heb nl. nog nooit gekolfd en bij mijn oudste lukte dat helemaal niet.

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedemorgen Meiden,

hier eindelijk weer een berichtje van mij. De rust is weer wedergekeerd gelukkig. Opgelost is het zeker niet maar dat komt hoplelijk vanzelf wel. ik heb mijn zegje gedaan en ben er klaar mee. Ik wil genieten van mijn kleine man, die zo snel groot word, en er kunnen zijn voor mijn moeder. Daar gaat het helaas wat minder mee, de hoofdpijn komt weer terug en het linkerbeen zal altijd wat lastig blijven doen. Dat is toch en rest verschijnsel na de bloedingen. Ze moet zich super concentreren als ze loopt anders valt ze om. Dus voor lange stukken zal ze een rolator moeten gaan gebruiken. Vanmiddag horen we waarneer ze verwachten dat ze naar huis mag en hoe het dan verder gaat.

Verder stormt het hier in huis, de meiden zijn vreselijk druk en kunnen niks van elkaar hebben. Zal wel door de storm buiten komen.

Met Marijn gaat het prima, hij komt om de 4 uur en s'nachts om de 5 uur. Ik kolf nu eerst wat af omdat hij maar kort drinkt en anders te weinig achter melk binnen krijgt. De fles pakt hij gelukkig ook goed.
    Ik ga woensdag een ochtend naar het werk, ik ben er zolang uit geweest door de BI dat ik wel goed voorbereid terug wil komen. En woensdag hebben we groot teamvergadering dus dan hoor ik weer heel veel. Ik moet 21 januari pas weer echt aan het werk. Het lijkt verweg maar de tijd gaat super snel merk ik wel.

Meiden ik ga vanaf nu weer gewoon mee kletsen en reageren.

Knuffel Nynke

6. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Hier ook een onrustige nacht gehad, moest haar wakker maken voor de laatste voeding om 23.30 toen is ze wel gelijk gaan slapen alleen kwam ze toen na 2 uur alweer voor een nieuwe voeding, toen weer om 5 uur en toen om 7 uur weer.

We zijn net voor het eerst samen onder de douche geweest, ze vond het even wennen, maar heeft niet gehuild.

De tweeling van mijn vriendin liggen weer in het ziekenhuis met het RS virus dit is de 3de keer nu al in een jaar. Vond het zo zielig dat ze met sinterklaas en met hun verjaardag in het ziekenhuis liggen (5 en 6 dec). Het vervelende is dat je ook niet op visite kunt, omdat je het weer kunt overgeven aan je eigen kinderen.

7. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Zijn er ook meiden die naar babyzwemmen gaan?
    Of die daar ervaring mee hebben?
    Lijkt me aan de ene kant wel leuk, maar lijkt me ook een heel gedoe...

Groetjes Doris

8. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Nou wat vervelend dat we allemaal niet lekker in ons vel zitten, hier geen ongi maar wel de broeken die niet passen enzo. En gister weer "wat" geprobeerd, ging dus echt niet hè, ik ben er ook nog helemaal niet klaar voor lijkt wel, ik verkrampte helemaal en deed ook nog eens hartstikke zeer, weet alleen niet of dat door mij kwam of dat het gewoon nog wat gevoelig is beneden. Fred reageerde hartstikke lullig en heb dus de halve nacht niet geslapen en vanavond wil ie met me praten, hoop niet dat het iets ernstigs is...Misschien voelt hij zich er ook niet lekker onder of oz, we zien wel....Sorry voor het nogal persoonlijke verhaal maar heb niemand anders waar ik het ermee over kan hebben...:oops: Dat dus ook nog, super heimwee, wil alleen nog maar naar NL en bij de opa's en oma's zijn met Eline en Fred...Stom hè, dat zijn die k*tdagen voor kerst, dan krijg ik er net ietsjepietsje meer last van dat ik hier zit en niet daar...Ook nog shit weer

Zo, dat moest ik nou ff kwijt, sorry hoor meiden....

9. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Marieke, lieve meid! Dikke knuf en kan me voorstellen dat het met deze dagen ietsie moeilijker is en vooral nu er een babietje bij gekomen is...
    Is niet fair van je man om zo te reageren....heeft allemaal tijd nodig en dat snappen die mannen soms niet...

10. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @MArieke: dikke knuf voor jou!

@Doris: ik heb een paar jaar geleden met Rowin baby gezwommen.
    Hij vond het vresselijk. als ie verplichte kunstjes doen vond hij niet leuk.
    Zwemmen vond hij wel geweldig maar niet de opdrachten, dus ik ben gestopt......het is inderdaad wel een gedoe voor een half uurtje maar als je kleine het leuk vind is het heel geslaagd. Rowin brulde alleen maar. Ik ben later gewoon gaan vrijzwemmen met Rowin.
    Met Gilian ga ik het niet doen, het is een nogal onpraktisch tijdstip. Of ik meot Rowin onderbrengen bij iemand of meenemen maar hij heeft geen zwemdiploma. Hoopte dat het onder zijn peuterzaaltijd was maar dat is neit zo. Tis op di en do, en rowin gaat naar school op ma, wo, vr.
    Dus tja je meot het echt proberen wil je weten of jij het leuk vind en of je kleine het leuk vindt.

11. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Heerlijke nachten zie ik voorbij komen, zouden ze het dan echt gaan leren?! 8)

Nynke, fijn dat het weer wat rustiger is, hopeljk blijft dat even zo!
    Wat vervelend dat het nog steeds niet goed gaat met je moeder, kan het nog wel verder verbeteren door fysio ofzo of is die kans ook klein?
    Even heel wat anders: *Is edje ook zo verschrikkelijk aan het verharen? Ik heb Luna net geborsteld en als je dat haar zag liggen zou je denken dat we nu een chineese naakthond zouden hebben :( Maar overal waar ze gaat liggen laat ze alsnog een haarkleedje achter....*

Anne, jij dus helaas niet zo'n lekkere nacht...
    Wat leuk dat je samen gedouched hebt! Ik durf het nog niet aan, lijkt me zo glibberig :)
    Wat sneu voor die tweeling! En al de 3de keer! Kan me voorstellen dat je graag even langs was geweest.

Groetjes Doris

12. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Marieke, Kan me voorstellen dat je nu wel extra de behoefte hebt om naar nederland te gaan, helemaal niet stom!
    Zit het er niet in om binnenkort een keer hier naartoe te komen? (Hoelang is het eigenlijk rijden met de auto? )

En hier pas ik ook nog lang niet in mn oude kleren...
    Vrijdag hadden we een feestje, nou drama hier thuis natuurlijk want ik had niks fatsoenlijks om aan te trekken :oops: En datgene wat ik nog pas zat natuurlijk in de was :( Jullie kunnen je vast voorstellen hoeveel zin ik toen nog in dat feestje had :cry:
    Maar ach, de opruimingen beginnen weer dus ik denk dat ik maar wat nieuwe dingen aanschaf, heb ik tenminste wat leuks om aan te trekken totdat ik die laatste 5 kilo ook kwijt ben....

Groetjes Doris

13. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Dankje voor je antwoord Diaan! ik zal is kijken of het hier op een redelijke tijd is. En dan kan ik idd altijd eerst een keer "op proef" gaan!

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Doris, uurtje of 15.....

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    oeps twee keer...

16. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hallo lieverds!

@ Evaatje, ik heb de nacontrole al wel gehad, maar niet vaginaal.. Was gewoon beetje praten of ik me goed voelde enzo.. Ze vroeg nog wel of ik wou dat ze ernaar keek, maar ik vond het niet nodig, omdat ik helemaal geen last meer heb van mijn "onderkantje ;) "..
    Enne, spelletjes.. goh daar had ik helemaal geen tijd voor om spelletjes te doen! :confused:
    :oops: Misschien ben ik nu een slechte moeder, maar Xavièr ligt al sinds hij 4 weken oud is op zijn buikje te slapen.. Hij vind dat namelijk heerlijk.. Doe dat niet 's nachts hoor, maar overdag bijna altijd.. :oops: (hij kan trouwens zijn hoofd al wel helemaal optillen en een kant op leggen waar hij wil.. )
    Ook al borstontsteking :( .. Hoe voelt zoiets eigenlijk? Ohh lees het net, dat het vreselijk pijn doet.. Maar hoe krijg je zoites dan?

@ Laura, meid veel sterkte met je borstontsteking!

@ Marieke, ben nog steeds niet verkouden, ondanks dat ik gisteren nat geregend ben! :D
    Ohh meid Knuffie voor jou! Kan me helemaal voorstellen dat je heimwee hebt! Heb sowieso al respect voor je dat je de stap hebt gezet om daar te gaan wonen.. Zou ik nooit kunnen!
    1 pluspuntje, voor het weer hoef je hier niet heen te gaan, want slechter dan dit weer kan bijna niet!

@ Xenas, ja gelukkig is het nog gelukt met winkelen, maar inderdaad ben er ook nog steeds niet aan gewend dat ik niet meer zomaar ff weg kan.. Hoe is het met Jesse's tantje?
    Hoe gaat het nu met je? Knuff voor jou!
    Ik begrijp helemaal wat je bedoeld met die extra kilo's! Ik zit nog steeds 13 :confused: Kilo boven mijn oude gewicht! En ondanks dat ik borstvoeding geef, schiet het gewoon niet op! Pas nog maar 1 oude broek en de rest krijg ik net dicht, maar dat zit gewoon niet fijn en andere broeken krijg ik gewoon nog lang neit dicht.. En truitjes staan ook inderdaad niet meer.. Pff kan dr echt chaggie van worden. Maar ja, moet zeggen dat ik er ook (nog) geen moeite voor doe :oops: .. voor de zwangerschap fitnesste ik 6x per week.. maar heb daar geen fut voor..
    En voor de zwangerschap rookte ik, dus toen at ik nog niet zoveel chocola enzo :oops:

@Joey, beterschap!

@Nijnie, hier is het ook zo vreselijk weer!

@ Nica, filmpjes doe ik wel altijd via youtube

@ Doris, ik heb inderdaad lekker uitgeslapen! :)
    Enne, Xavièr gaat elke dag in bad ('s ochtends) EN onder de douche ('s avonds).. dus hij is echt een waterratje! Dus wil eigenlijk wel gaan babyzwemmen, gewoon een x om te kijken of hij dat leuk vind.. 1 nadeel, dan moet ik dus weer in bikinie of badpak :evil: En daar heb ik nog niet zo zin in.. :rolleyes: trouwens, mijn bikinie past ook niet meer (veeeelste grote borsten gekregen!) dus moet eerst een nieuwe kopen.. (jeetje wat een problemen, haha.. Dus dat babyzwemmen duurt nog wel ff voordat ik dat ga doen ;) )
    haha chineese naakthond ( :) ligt ff in een deuk)

@ Misoh, ik maak Xavièr ook nooit wakker voor late voeding, soms komt ie dus ook helemaal niet.. Maar wel lekker toch, dat er zo een tijd tussen zat!
    Viel het mee om het spiraaltje te zetten?
    Ik wil het ook gaan doen, maar de gyneacoloog raade mij aan om het pas na 12 weken na de bevalling te doen..

@ Anne, jeetje zeg wat een nacht.. kan Xavièr soms ook, ineens snachts om de 3 uur komen :(
    Wat sneu zeg voor die tweeling! :cry:

Hier een heerlijke nacht achter de rug! 23:00 uur laatste voeding, 07:30 weer voeding! heb heerlijk kunnen slapen dus!
    het was gisteren heel erg gezellig met de meiden dobbelen! heb leuke kado's mee genomen :) ..Ook het eten was erg geslaagt! Iedereen moest wat maken.. we waren met 10 meiden, dus genoeg te eten! Alleen hoefde ik niets te maken, omdat ik met de kleine zit vonden ze dat niet nodig, haha ik blij! Anders moest ik nog een leuk recept bedenken ook! ;)

Xavièr is ook heel lief geweest gisterenavond.. heeft heerlijk daar geslapen tussen ons in, op de bank! :) ..

Nou ik ga gauw ff schoonmaken, wasje draaien enzo.. want het is weer eens een bende :p

Kussiess

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Kijk hoe lieff!

18. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
  19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    maar lachen kan hij ook hoor :)

(sorry, dit is echt de laatste.. ;) voor meer foto's kunt u terecht op onze site www.meyntrots.beebiesite.nl ) :)

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    **** ben verliefd op Xavièr****

En nu ga ik ECHT aan de schoonmaak..

Kusjesss

Deel Deze Pagina