Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Goedenavond allemaal,

wat vervelend dat er nu zoveel mamma's "doorheen" zitten! Een knuffel voor iedereen die het even moeilijk heeft!

@ Nijnie: grappig dat jouw lief aan online-fantasiewerelden doet. Die van mij zit ook al de hele avond enge beesten dood te meppen. :)

@ Nynke: vervelend dat je moeder aan de rollator moet, maar aan de andere kant wel fijn dat ze toch over het geheel goed herstelt!

@ iedereen die onder de douche durft: wij vinden het badje nog steeds heel spannend dus douchen lijkt me nog even een stap te ver!

Het vloeien is hier gestopt maar er is duidelijk het e.e.a. veranderd in mijn hormoonhuishouding. Het leek wel of er scheermesjes aan te pas kwamen toen we "het" weer eens probeerden. En dat terwijl ik een keizersnee gehad heb. Op zich had de verloskundige dit al voorspeld maar het is toch wel flink balen dat we nu aan de tubes moeten.
    Hoe doen jullie dat, en hoe lang duurt het voordat het weer vanzelf goed gaat daar beneden?

Nog even een foto van onze kleine meid, hier was ze 2,5 week oud.

Groetjes
    maris[/img]

2. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Marieke: superlieve foto!

@Missyess: hey, wat is Dewi een schatje, zeg. En wat een mooie ogen!

@Nynke: ja, daarmee bedoel ik de weg opgaan. Was dat zo raar, dan? Hihi, van sommige woorden weet ik dat ik ze niet moet gebruiken en vermijd die dan zo veel mogelijk. Ik was me er niet van bewust ... :oops:

@smeetje: die dag komt heus wel en dat je ze niet kan laten huilen, dat kan ik volkomen verstaan, hoor!

@Doris: mooie foto's. Schattig mannetje heb je!

@Xenas: veel plezier met het sint vieren zondag. Ik zeg het nu alvast, in het geval in het zou vergeten morgen! ;)

@Nijnie: amai, dat was schrikken, zeker?

Zo, heb lekker geshopt. De tijd vloog voorbij en jelle is superbraaf geweest. Heef teerst een hele tijd liggen slapen, toen z'n flesje gehad om 19.00 uur en dan is hij wakker gebleven (lag ie gewoon te kijken :D ) tot we thuis waren. Dat was trouwens pas om 22.00 uur. Ja, het shoppingcenter is open tot 21.00 uur en het is wel een driekwartier rijden. Hij heeft om 23.00 uur z'n laatste flesje gehad en ligt nu heerlijk te slapen in z'n bedje. (en hopelijk tot een uur of 4/5 :rolleyes: ).
    Ik heb 1 bovenstukje gekocht voor tijdens de feestdagen (en ja, 2 maatjes groter dan normaal, dus wel even balen :cry: ). Oh, en een mooie ketting voor erbij (gelukkig is m'n nek niet dikker geworden ;) ). Ik moest ook nog een badpak om mee te nemen naar center parcs, maar de winkels gingen al sluiten, dus ik was te laat.

Oke, lekker slapen allemaal en tot morgen !

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedemorgen allemaal,

uitslapen zat er niet in vandaag helaas. Maar dat geeft niks, ik mag morgen. :D Ik heb helemaal zin om de kerstboom te gaan halen en de boel te gaan versieren.

@Happyliesje: je hebt lekker geshopt, fijn dat Jelle het zo goed deed. Was niet raar hoor ik dacht al dat je dat bedoelde alleen in nederland zeggen we dat anders vandaar mijn vraag.

@Maris: wat een mooie foto.

@Diaan:lekker geslapen? Ben je weer opgeknapt.

@Nica: mooie foto.

@Nijnie: wij gaan kamperen met de vouwwagen. We kamperen al jaren en de kids vinden het super.

@Doris: fijn dat het goed gaat met Luna. En dat enthousiaste herken ik helemaal niet! :)

@Xenas: Sterre word de 17e al weer 5 jaar en Ysa is 2,5 jaar. Jullie hebben een mooie vakantie plekje achter de hand. Heerlijk hoor.

4. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

Goeiemorgen

Wat rustig is het hier! Jullie gaan weer beginnen kletsen als ik weg ben, zeker? Oke, ik zal me al mentaal voorbereiden op het bijlezen vanavond. ;)

Rustig nachtje gehad, maar Jelle was er wel weer om 02.45. Ik hoopte zo dat ie nu eens zou doorslapen tot de volgende voeding zo rond 06.00 uur, maar nee ... :cry:

We gaan zo meteen ook om de kerstboom en het hier lekker versieren. Alleen staat het park (de box ;) ) van Jelle op de plaats waar normaal de kerstboom staat, dus ik weet nog helemaal niet waar ik 'em nu moet gaan zetten. Nou, we vinden wel een plaatsje, hoor!

Ik wens iedereen een leuke zaterdag en kindjes: braaf zijn hé, vandaag!

groetjes ...

5. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Goedemorgen stel kletstantes
    Poe wat kunnen jullie kletsen zeg heb bijna een dag nodig om bij te lezen :)

@knuffffff aan alle mama's die er een beetje doorheen zitten

@wow we hebben echt ons best gedaan als oktobermama's wat een plaatjes van baby's smeltttttttt

Hier gaat alles lekker, Mike doet het goed. Heeft gisterenavond om half 11 de laatste voeding gekregen en kwam vanmorgen om 8 uur pas weer :confused:

Over de sex, wij zijn ook al weer volop bezig na 3 weken alweer.
    Had een paar wondjes met de bevalling maar geen hechtingen.
    Ik heb er geen last van, moet er alleen goed omdenken dat we de regenjasjes niet vergeten. Slik geen pil ofzo.

Gaan vandaag ook lekker de kerstspullen neer zetten :) ik vind dat zo gezellig. Weet alleen nog niet waar ik de kerstboom neer moet zetten.

Het is stil hier in huis. Mike ligt te slapen en de andere 2 kids zijn het weekend naar hun vader toe. Komen morgenavond weer terug

Oja wat betreft de kleding, ik kon 3 dagen naar de bevalling mijn eigen kleding weer aan, terwijl ik megarond was tijdens de zwschap. Maar was kwa kilo's bijna niks aangekomen 8 kilo totaal en toch erg dik zie foto in album. Maar bij de andere 2 kids kon ik me kleding ook meteen weer aan :)

Nou ga me maar is aankleden zit nog in de pyama :oops:

Fijne dag allemaal en kom straks wel weer even koekeloeren hier

gr Marianne

6. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    even showen

7. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Haha, ik zit nu in bed even te typen, nu we een laptop hebben wil ik natuurlijk alle mogelijkheden uitproberen he ;).
    Mirte had gister rond kwart over 9/half 10 de late voeding, vanmorgen om half 7 ben ik maar uit bed gegaan om een fles te maken.
    Ze was nog niet heel hard aan het huilen ofzo, maar wel wakker aan het worden. Ze was al eerder wakker geweest, maar toen heb ik haar de speen gegeven.
    Dus over een half uur, drie kwartier is het weer flesjes tijd. Jammer dat ik zelf niet zo lekker heb geslapen, maar dat komt wel weer.
    Harry Potter nog altijd niet uit, maar ik heb geloof ik een heel spannend stuk gehad nu, nog 35 blz te gaan. Moet lukken dit weekend.

Xenas, grappig dat jij dat ook een keer hebt gehad.
    Voetbal op tv en dan 2 heren die op de bank gaan liggen slapen, hahaha.

Nica, Dyon doet de tekst op zn shirt wel eer aan, zeker een kanjer!

Diana, nog uitgeslapen vanmorgen?

Maris, welk spel speelt jouw lief? Die van mij doet World of Warcraft. Best een leuk spel vind ik, maar om er nou zoveel tijd aan te besteden...
    Wat een mooi koppie, Oriande :).

Happyliesje, je hoeft geen woorden te vermijden ofzo. Zo leren wij ook nog eens een woordje Vlaams ;). Hoef je je wat mij betreft niet voor te verontschuldigen hoor.
    Fijn dat je zo lekker hebt geshopt en dat Jelle zich zo goed heeft gedragen!
    Jammer dat Jelle zich alweer zo vroeg meldde, wat hier nog wel eens een beetje helpt is om Mirte de speen te geven en dan valt ze toch nog weer even in slaap.
    Als ze echt honger heeft niet natuurlijk, maar anders lukt het wel om nog wat tijd te rekken.

Nynke, lekker dat je morgen mag uitslapen. Ik ben helemaal niet zo'n uitslaper gelukkig.
    Een vouwwagen, dat lijkt me ook nog wel wat, enige nadeel is dat je met aanhanger natuurlijk wel weer langzamer moet rijden (ik lijk wel een snelheidsduivel, haha).

Marianne, wat lekker dat Mike jullie heeft laten slapen! Wat ligt hij wijs te kijken op die foto :)

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Kung Pow is een super flauwe film. Het is een kung fu film over gesynchroniseerd in het Engels alleen dan net even iets anders....

Nathan heeft trouwens vanacht van 0.00 uur tot 08.30 geslapen! :confused: Rond 4 uur was hij wel even wakker en pruttelde wat maar viel toen weer in slaap (en ik ook).
    Is dat niet veelste lang zo slapen? Ben zo bang dat er dan iets is ofzo.

Oh het luchtalarm gaat hier af, volgens mij heeft hij een vieze broek. Ik ga hem verschonen!
    Doeeeg

9. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Hier was Sven vanochtend om half negen (lag er om half twaalf in) das toch best uitslapen! ;)

Net lekker met Sven in bad geweest, heerlijk!

Wat een mooie baby's (en een mooie Edje ;) ) zie ik weer voorbij komen zeg! Goed gedaan meiden :D

Happyliesje, fijn dat je geslaagd bent met shoppen! Ik heb vanochtend weer een poging gedaan om me in een oude broek te persen, maar ik krijg de knoop nog niet dicht :cry:

Ik weet nog niet of wij een kerstboom doen, misschien als ik me volgende week verveel :)

Groetjes Doris

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Bedankt voor de complimentjes 8)

Missyess, wat een ogen! Heeft ze die van jou?
    En wat een superschattige filmpjes!

Anne, doe ik hier ook hoor, of in een wikkeldeken of in een (veeels te groot) skipak, heerlijk is dat, als ze het maar warm hebben toch? :)

Astrid, gelukkig heeft Nathan nergens meer last van! Wat een verademing is dat dan hè? ;) Kung Pow ken ik niet...

Kiss, wat heb jij toch een braaf jongetje! dat hoef ik met Eline niet te proberen hoor! :)

Misoh, vind het ook nog steeds niks om alleen thuis te zijn, maar ben nu met Eline alleen thuis, dus das wel gezellig!

Pol, ik durf het ook niet hoor, dus Fred dan helemaal niet, die is als de dood, heeft gister sinds een hele tijd badje gedaan, ging best goed, alleen toen ze begon te krijsen was ik weer aan de beurt :)

Nynke, als je info nodig hebt (heb ook rond Nice gewoond nml) voor je vakantie vraag je maar raak hoor! Ken wel wat leuke plekjes! Hoop zo dat alles weer goed komt met je moeder! Heb er ook één die aardig wat gezondheidsproblemen heeft en is soms erg zwaar. Af en toe moet je erg diep graven om nog een stukje kracht en moed te vinden....Oooooh, wat een poepie is Marijn! Wat is dat lekker als ze zo helemaal van de wereld zijn hè.

Doris, is hier klootjesweer, dus zal wel nergens wat van komen, maar vanavond lekker fonduen met vrienden...Mmmm, ben gekk op fondue, alleen ik geef bv dus één glaasje zoete witte wijn max :( ;)

NiCa, wat lekker dat je niet zoveel hoeft te doen in je nieuwe huissie! Dat was hier wel even wat anders hè? Hahahaha

Jotim Oh ja, dàt was ik vergeten, gauw bestellen die minimonkey... ;) Hij groeit er vast overheen, hier is het overdags ook nog steeds een drukke boel... Alleen komt Eline 's nachts gelukkig niet, vannacht van 21.15 tot 8.15 geslapen! Wist niet wat me overkwam!

Smeetje, half ur is voor mij ook de limiet hoor, dan maar op de arm aan de vinger sabbelen...

Eline pakt nog steeds de speen niet, heb drie verschillende, alles geprobeerd...Grrrrr

Doris, wat een lekker ventje! Viel mij ook op dat we allemaal mooie baby's hebben, is inderdaad bij de KA in de wachtkamer niet altijd het geval :oops: wat zitten daar af en toe lellekerds bij hè...:oops:

Haha,Nynke, dat dekentje over dat koppie!

Xenas: Ja, Fred voelde zich er heel vervelend over hoe ie gereageerd had, zand erover klaar...;) Kan niet wachten om het filmpje te zien, hihi

Opruiming, kan niet wachten! ;)

Nijnie, Eline grijpt ook nog niet bewust dingen, behalve als ik haar neerleg, dat vindt ze niet leuk en dan heeft ze een pluk haar of mijn trui die ze dus niet meer loslaat, ook fijn :(

Dyon, wat ben je toch een snoezig kereltje! 8)

Zo, Maris, Oriande heeft een lekker vol koppie hè? Van die lekkere knijpwangetjes,mmmm

Happyliesje, IK WIL OOK SHOPPEN...Maar het is hier dus geen lekker weer en krijg dan Fred de deur maar eens uit...grrrr Blijf trouwens maar lekker vlaams klappen hoor, is juist leuk! Ik zou bv ook nooit mijn foutjes en accent willen verliezen als ik Frans spreek, iedereen ligt altijd in een deuk, het heeft gewoon zo z'n charme...

Marianne, wat lekker dat bij jou alles zo snel terug was naar normaal! Wat een stoer pakje heeft Mike aan zeg! Volgens mij is ie net zo lekker kaal als Eline, of niet?

Astrid, zijn die poepbroeken zo erg dat het luchtalarm er van af gaat bij jou? ;)

Zo, nu weer genoeg gespamd :confused: , kom later nog wel even terug ;)

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey meiden,

Ik zit nog altijd in de ziekenboeg. Heb inmiddels de neusspray, strepsils en paracetamol aan laten rukken, want het wordt alleen maar erger. Heb ook koorts en weet eigenlijk niet of ik dan nog ergens op moet letten met voeden. Ik geef namelijk BV. Kan het geen kwaad voor Fiene?!?! Wie weet raad?

Ik ga snel even onder de douche en dan weer lekker onder een dekentje op de bank.

Hopelijk tot snel!
    Maartje

PS Wat een mooie foto's komen er langs zeg!

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Volgens mij kan het geen kwaad hoor Maartje!

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    dank je marieke. Ik zat er al aan te denken om haar de fles te geven met gekolfde melk van eerder.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou hij had me toch een poepbroek :confused: Een record tot nu toe! Arm dingske, dat heeft hem waarschijnlijk al die tijd goed dwars gezeten.
    Het is trouwens de bedoeling dat we die lactulose af gaan bouwen i.o.m. het CB. Waarschijnlijk wennen zijn darmen wel aan deze voeding, alleen heeft het even tijd nodig....

Grrr onze tv doet het niet, zit een storing bij UPC en ze komen pas dinsdag! Echt te lang. Rein en ik willen al een tijdje een schotel en dit is de druppel, vanmiddag gaan we naar de winkel!

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Astrid, arm kereltje, hopelijk is hij nu opgelucht!
    En zonder tv lijkt mij ook erg lastig en saai... Gelukkig heb je nog internet, kan je ons lastig vallen ;)

Marieke, heb je gister nog een goed gesprek gehad met je mannetje?

Groetjes Doris

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hallo mama's,

Ik ben al even niet meer geweest... :oops:
    Tja, nu Kevin al zo makkelijk overal mee naartoe kan (voeden kan overal :D), ben ik wat meer 'on the move'. Lekker met de kinderwagen wandelen, de stad in, bij mijn schoonouders langs... dus minder tijd achter de pc!
    Daarnaast is mijn man ook een periode vrij (hij is gedetacheerd en in afwachting van een nieuw project), dus we doen veel dingen met zijn drietjes.

Hier gaat alles goed. Kevin heeft vorige week zijn prikjes gehad, maar gelukkig was hij daar niet zo erg van slag van. Pleister erop, speen erin en weer lachen. 's Avonds was hij iets hangeriger dan normaal, maar dat is weer over gelukkig. Hij woog 6 kilo en is 59,5 cm. Hij draagt nu alleen nog maar maat 62! Afgelopen week alle maat 56 pakjes opgeruimd. Ik moest best even slikken. Toch weer een fase voorbij.... het kleine-baby is er nu echt wel vanaf. Maar ik vind het nu steeds leuker worden. Borstvoeding gaat beter (althans, dat liep goed alleen had ik veel pijn), hij lacht heel veel en hij kan zichzelf al beter vermaken in de box.

Nou, ik ga even bijlezen!

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey Appeltje; fijn te horen dat het goed met jullie gaat! Ik maakte me een beetje zorgen!

Even een vraagje aan alle borstvoedingsmama's: Ben ik de enige ui die steeds vergeet welke borst ik (eerst) moet geven?! Ik vergeet het steeds en schrijf het daarom nu steeds op, maar dat vind ik niet zo handig. Iemand nog andere nuttige tips?! Ik ben al op zoek gegaan naar zo'n speldje voor aan je bh, maar kan het nergens meer vinden op internet (een gewoon veiligheidsspeldje durf ik niet, want ik heb nikkelallergie).

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Maartje: lintje of Touwtje?

Appeltje: Fijn dat alles goed gaat, en wat een grote jongen!

Doris, je moet wel goed lezen hoor ;) Hij voelde zich rot over hoe hij gereageerd had en vond het heel normaal dat ik me zo voelde, goed hè? Meer begrip dus voor de situatie dan ik had verwacht ;)

19. NiCa

NiCa Bekend lid

goede middag meiden hier ben ik weer ff
    hier gaat alles zijn gangetje we gaan langzamerhand ook beginnen met het inpakken....dus we krijgen het echt druk!

onze hond was vannacht ook weer bezig :( hij zat te piepen en aan de deur te krabben en zo en dat om kwart over 4 :)

dikke knuffel voor de mama's die het ff nodig hebben

liefs nica

20. appeltje

appeltje Niet meer actief

Maartje, ik schrijf het ook nog steeds op hoor... Maar ik wil daar ook iets voor verzinnen. Je schijnt er speciale speldjes voor te hebben (borstvoedingswinkel), maar daar zal wel nikkel in zitten. Strikje is inderdaad een goed idee.

Oh ja, een tip voor de bv-moeders. Ik had nog steeds 2 nachtvoedingen en heb op advies van mijn kraamhulp de laatste voeding tussen 23.00 uur en 00.00 uur vervangen voor een flinke fles afgekolfte melk (210 ml). Nu slaapt ie vaak tot 5 uur en vannacht zelfs tot 6 uur!

Deel Deze Pagina