Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Moon: Leuk dat je hier weer bent! En dat het zo goed gaat met Britt. Ik duim voor je mee dat ze snel met je mee naar huis mag. Ik kan me goed voorstellen dat je stopt met bv, want alles moeten kolven is inderdaad erg veel werk.

@ Kiss: Ik had hier ook wel meer mensen verwacht, maar blijkbaar is het feestje er niet nu we al eerder over zijn gegaan.

2. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    * Trots * :D

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ kiss

Hihi wat grappig!
    Britt huilt bijna nooit dus kan het niet proberen, misschien komt het nog.
    Hoop niet dat ze nu alles aan het opsparen is ;)

@ laura

Ja dat is echt niet te doen.
    Ze doet ongeveer 30 min over een flesje als ze niet veel zin heeft.. dus dan ook nog is kwartier kolven dan ben je misschien een uur bezig.
    Dan komt de volgende voeding zo weer om de hoek.
    Vond wel hele moeilijke keuze want als ze op tijd geboren was had ik zkr door gegaan.
    Want is zo fijn om lekker te zitten en de borst te geven.
    Maar het is veelste zwaar voor haar :(

Hihi zal ook even showen met ons moppie

4. NiCa

NiCa Bekend lid

wat een schatje moon :D *smelt*

nou we toch aan het showen zijn zal ik de onze ook ff showen hihih :D

deze is gisteren gemaakt issie niet lieffff :D

liefs nica

5. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ah wat een lieve foto's!

@ Moon: is er wel verwachting dat ze bijvoorbeeld met een maand wel aan de borst kan drinken? Ik ben ook gemiddeld namelijk meer dan een half uur kwijt met voeden. Was eerst soms ook wel een uur. Ze kwam dan na 3 tot 4 uur weer, dus ik had dan ook maar 2 tot 3 uur pauze tussendoor. De tijd die ik nodig heb voor het voeden is dus wel korter geworden, dus als ze verwachten dat ze met een maand bijvoorbeeld wel aan de borst kan, dan kun je misschien nog overwegen om nog een maandje door te gaan op deze manier.
    Is uiteraard wel zwaar, maar ik kolf nu bijvoorbeeld nog wel eens overdag een keer extra en dan geeft Jeroen die fles 's nachts, of 's middags, zodat ik dan een voeding extra kan slapen. Misschien zou dat dan ook een idee zijn bij jou?
    Ik zou het namelijk zelf ook heel moeilijk vinden om te stoppen met bv, dus vandaar dat ik even met je mee probeer te denken ;)

Ik moet weer even verder met voeden, krijgt er hier 1tje honger.

6. Ik zag dat we al over zijn gegaan, het andere topic was ineens dicht, dus ben ik om 16.00 maar gaan voeden! hihi.
    Nou volgens mij kennen we elkaar al wel maar ik zal me toch nog een keer voorstellen.

Ik ben Esther, 25 jaar, ik woon samen met Jeroen in Dordrecht. Volgende week vrijdag zijn wij 100 maanden bij elkaar, haha. Op 24 oktober is onze lieve dochter Dewi Lynn thuis geboren. De bevalling is supersnel en goed gegaan. Het duurde maar 3-4 uurtjes, waarvan 2 uur heftige weeen en 45 min persen. De bevalling is me dus erg meegevallen! Dewi woog 3280 gram en was 49 cm lang. Maandag moeten we voor het eerst naar het cb. Maar ik heb haar gisteren thuis gewogen en toen woog ze al 4150 gram. Ik geef haar dus slagroom.
    Het is een lief en rustig meisje. Vandaag is ze precies 1 maand oud en heeft ze voor het eerst naar ons gelachen! zo lief.

@Marieke: Wat is dat dan wat Fred heeft? Ik kan me wel je bevallingsverhaal herinneren waarbij je zijn duim nog extra bezeerd had, hihi.
    Ik kan mijn duim niet goed bewegen. Normaal als je je duim strekt staat ie in 90 graden met de rest van je vingers. Maar die duim kan dat maar 45 graden en doet pijn, hij knakt ook naar binnen. Het is vooral vervelend omdat ik Dewi soms niet goed kan optillen.
    Ik ben al bang gemaakt door mijn moeder dattie misschien opnieuw gezet moet worden! :confused: brrr! Ik beval nog liever een keer!

Ik heb vandaag mijn minimonkey gehad, Dewi ligt er nu in. Maar ik moet er wel een beetje aan wennen. Ligt ze zo wel lekker? Ze ligt zo geknakt...

7. PS: Wat een lieve foto's allemaal weer!

@Maris: Wat een prachtig haar heeft ze! Heel schattig.

8. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Heej, was vanochtend al begonnen met typen, maar Fred had lekker ontbijtje gemaakt, dus heb ik de boel maar afgesloten...

Hé Kiss, het wordt steeds gekker! Nou zeg, wat krijg jij een hoop voor je kiezen nu, doe rustig aan en gebruik je verstand. Kusje meissie en sterkte!

Ow Maris wat een poppetje! Heeft ze nou rood haar, zie ik dat goed, ik ben GEK op rood haar, vinnik zoooo schattig!

Astrid, jeetje, das raar, dat ze niet eerder aan de bel hebben getrokken? Hoop dat je een beetje tijd krijgt om de boel af te betalen?

Wat hebben jullie allemaal mooie kindjes, die van mij is nog steeds een maanlandschap...:(

MOONTJE! Heb je gemist! Fijn dat het goed gaat met Britt, trek je het nog een beetje? Kan die foto niet groter? ;)

Kiss, dat blazen, ligt eraan wat ik daarvoor gegeten heb, hahaha!

9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ;)

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    O ja, zal me ook even voorstellen, ben Marieke, 26 jaar, heb dus op 20 okt jl om 4.09 een dochtertje gekregen, Eline, na een dag "vals alarm-weeen" en een dag echte weeen na elkaar. Bevalling zelf ging heel snel.

Mijn mannetje heet Fred en is Frans, en hond heet Wolf en is ook Frans ;) ik woon dan ook al bijna vier en een half jaar in Frankrijk, in Argeliers, dat ligt tussen Béziers en Carcassonne.

Missyess: tendinite is een irritatie aan de pees, hier doen ze er niks aan en blijft je hele leven zo..Pfff...Geloof dat ze er evt iets in kunnen spuiten maar dan komt het toch terug, hoop niet dat dat het is..

O ja, mijn Tante is zoooooo'n schatje, krijg ik een pakketje van haar met chocoladeletters, pepernoten, gevuld en brokken speculaas en zo'n super lief boekje, helemaal over Eline, je kunt ze denk ik laten drukken als cadeautje, hier de link , vond het zo origineel! Gaat trouwens goed met haar, ze is alweer bijna helemaal "opgepompt" voor de prothese, snel hè?

11. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    We zijn dus nu officieel over naar hier begrijp ik :)

Ik had me hier al voorgesteld, dus dat sla ik even over. Helaas heb ik aan de keizersnee trombose over gehouden, ik heb hier enorme pijn van en kan momenteel niet zo heel veel. Het nadeel is dat je als alleenstaande moeder toch veel zelf moet doen. Vandaag zag ik het even niet meer zitten, na een nacht met veel pijn, kon ik vanmorgen bijna niet meer lopen, laat staan staan op mijn been. Ik dus mijn broer gebeld of hij niet een paar uur op zijn nichtje wilde passen, zodat ik even plat kon. Zo gezegd zo gedaan rond een uurtje of 10 kwam mijn broer met de kleine, ze hebben samen Yessie in bad gedaan en ik heb haar spulletjes klaargezet. Rond een uurtje of 10.30 zijn ze weg gegaan en ze komt straks rond een uurtje of 8 weer naar huis. Had net mijn broer aan de lijn en die zegt dus doodleuk, is ze ook wel eens wakker, ze slaapt de hele dag. :cry: Waarom zijn kinderen toch altijd zo voorbeeldig bij een ander :p

Kreeg net bericht dat Yessie haar site op http://babyhomepages.startpagina.nl/ staat. ;)

12. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    sorry was er om vier uur niet, moest sint inkopen doen, maar we zijn goed geslaagd. Leek alleen wel uitverkoop overal, wat een drukte zeg niet normaal meer....

@Anne: veel sterkte hoor meid, ik heb respect voor je dat je het allemaal alleen doet. Zoals je alles opschrijft doe je het volgens mij pima. Wees daar maar trots op, en je hebt ook al zo'n mooie meid.
    Geniet lekker van je vrije uurtjes :)

@Marieke: eet smakelijk. Wilde jij trouwens nog kilo's kwijt van de zwangerschap of niet, want als je dit allemaal opeet dan heb je er zo weer een paar kilo bij ;)

@Kiss: blazen doen wij ook, want dan schrikken ze en gaan ze meteen weer "ademen". Gilian tuit zijn lipjes dan ook, echt lief.

@Moon: hoi meid, fijn om ook weer iets van je te horen. Geweldig dat het goed gaat met Britt. Hoop ook dat ze snel thuis is...dat zou een leuk Sint of kerst kado zijn.

Ga lekker ertwensoep eten dus eet smakelijk allemaal.

Kus Diana

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    euhm wil wel kilo's kwijt, gaat ook wel lukken, hou nml niet van chocola (geloof dat ik de enige vrouw op aarde ben :confused: ), dat scheelt, geloof alleen dat die gevulde speculaas en speculaasbrokken niet heel blijven ;)

14. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Marieke, als je mijn adres wilt mag je het wel terugsturen naar Nederland hoor, geen enkel probleem.

Ik vraag me trouwens af, bij het andere topic hadde nwe 1062 pagina's.
    Nu zitten we al op pagina 7.....dus nog 1055 pagina's te gaan.

Succes allemaal,

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Haha, Fred eet ongeveer een reep per dag (géén grpaje! :confused: ) dus dat komt wel op denk ik!

16. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ben eigenlijk wel heel benieuwd, hoe jullie aan de naam van je kindje zijn gekomen.

Yessie Nica-Jo

Ik wilde graag een naam met een Y,Q,X op zich niet zoveel voorkomend en ben toen gaan puzzelen. Je kunt namelijk een J makkelijk vervangen door een Y en een S door een X. Zo kwam ik dus op Yessie. Haar doopnaam Nica komt uit het boekje veilig bevallen dit komt het dichtst in de buurt van de naam van mijn vader Nico. Jo is een afkorting van Joke mijn moeder. En omdat ik mijn kindje niet teveel namen wilde geven heb ik van Nica en Jo 1 naam gemaakt door een koppelstreepje.

17. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Oja, was nog vergeten te zeggen dat een foto die van mijn buik is gemaakt, door de fotograaf op zijn site is gezet. Wel leuk, want er waren verder het laatste half jaar geen nieuwe foto's bij gekomen, alleen die van mij, dus dat is wel gaaf!

http://www.fotografiemarcleeflang.nl

Dan rechtsonderin bij portfolio op zwanger klikken, en dan ben ik de laatste foto.

Ik ben daar 7 maanden zwanger.

@ Missyess: Wat lastig van je duim. Lijkt me vooral lastig met voeden enzo.

18. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Anne: Zie je berichtje net pas.

Merla Henderika Jannetje

Wij hadden eerst Senna als naam. Die hadden we aan het begin van mijn zwangerschap bedacht en konden toen weinig kinderen vinden die zo heten. Met 7 maanden zaten we bij de drukker en toen noemde iemand de naam Senna voor op het kaartje, dus toen gingen we thuis googlen, bleek die naam ineens heel erg populair te zijn geworden. Dus toen wij zijn opnieuw gaan denken. Ik kwam toen met Merle, maar Jeroen heeft moeite met r en dan de lûh klank. Dus toen hebben we nagedacht over een alternatief en kwamen toen tegelijk met Merla. Toen we daarop zochten vonden we maar weinig mensen die zo heten en dat het Catalaans of Italiaans is voor merel, dus dat vonden we wel leuk.
    Henderika is naar mijn vader die is overleden, hij heette voluit Ubel Henderikus. Daarnaast komt Henderika ook voor aan de kant van mijn moeder.
    Jannetje heb ik als doopnaam, net als mijn moeder en oma en ik geloof zelfs haar moeder ook nog.
    Jeroen wilde verder niet vernoemen naar zijn familie, dus vandaar dat we alleen naar mijn familie hebben vernoemd.

Sorry, heel verhaal geworden...

19. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Zoooo....ik heb jullie gevonden! Zag net dat de topic bevalllingslijst gesloten is maar ik wist wel dat we overgingen.

Jasmijn

WIj zaten naar de tuinruimers te kijken waar de jasmijnboom werd geplant in een tuin. M'n vriend zei: "Wat vind je van de naam Jasmijn?" Zodoende zijn we op haar naam gekomen.

@ Moon: fijn dat je ook weer van de partij bent!

20. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Even foto spammen:

klik op het plaatje om hem te vergroten

Deel Deze Pagina