Hoi allemaal, even wat reageren en dan even ego-en. @ Xenas: ik herken jouw gevoelens mbt "vrije tijd hebben". Ik kreeg de eerste weken van mijn man telkens te horen "heb je nou weer niks gedaan vandaag", en vervolgens ging hij wel lekker zitten computeren... Inmiddels ben ik wat behendiger met alles EN hij snapt beter dat alles gewoon best veel tijd kost met de kleine, maar het blijft frustrerend dat hij "zomaar" van alles kan ondernemen. Helaas mag ik voorlopig nog niet autorijden ivm de keizersnede en zit ik nog te worstelen met de voeding, dus ik voel me net een kluizenaar.... (maar wel een blije kluizenaar gelukkig) @ Marieke: wij gingen gisteren voor de eerste keer weg met de auto met zijn drietjes, toch best een leuke middenklasser, en wij kregen nu alle zooi er al niet in. Echt erg! En dat was maar 1 dagje, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als we op vakantie willen! Ik ben zelf trouwens als student door mijn ouders verhuisd terwijl ik op mijn matras lag dat over de neergeklapte achterbank heen lag. :-D Ook lekker veilig. :-D @ Astrid: zielig zeg die poep problemen van Nathan... Hopelijk regelen zijn darmen zich snel, lijkt me voor jullie ook geen doen. Mbt heel hard huilen, bij ons helpt het heel goed om Oriande op een pink van pappa of mamma te laten zuigen. Maar misschien heb je dat allang geprobeerd... @ Nijnie: manlief speelt Sacred maar bij navragen blijkt het een offline spel te zijn. Wel veel gekerm en trompetgeschal de hele tijd. @ Doris: ik zou me ook vreselijke zorgen maken bij gehoest hoor! Niks geks aan! @Happyliesje: vlaams is leuk om te lezen! @ Irene: super dat je alles al weer past! Hier gaat het ook goed, ik pas mijn favoriete broek weer, maar nog niet alles helaas. Wie paste er nou ook alweer in een paar dagen tijd alweer in haar oude kleren? Dat is wel ERG cool zeg. Ik zag er de eerste week nog uit alsof ik zes maanden zwanger was. Heel anders dan ik me had voorgesteld (ik had gerekend op een enorme hangbuikenzijntjesbuik). Mbt de kerstboom: aan de ene kant wil ik wel, maar volgens mij heeft manlief geen zin om er 1 te gaan halen, en ik zie ons nog niet met baby en al een boom uitzoeken. Daarbij hebben wij ook het ruimteprobleem: de box staat op een ideale kerstboomplek... hmmmm nou ja we verzinnen er wel wat op. Desnoods kijk ik mijn schoonouders lief aan (die zijn hier tegenwoordig minstens 1 keer per week) Met oriande gaat ook alles goed, alleen heb ik vandaag al twee keer schone kleertjes aan moeten trekken omdat ze plaste tijdens het verschonen.. Er lag wel een nieuwe luier onder maar het stroomt dan blijkbaar langs haar rug of zo. Heel sneu voor haar... Ze heeft echt lekkere bolle wangetjes maar verder is ze vooral lang en dun, net zoals de verloskundige had voorspeld. Bizar hoe ze dat kunnen voelen door de buik heen. Ik ben heel benieuwd hoe goed ze groeit, volgens mij gaat het prima. Als ze nou ook nog eens een hele voeding "au naturel" (= rechtstreeks uit de borst) wil drinken, dan zou dat helemaal geweldig zijn... Ze komt nog niet verder dan 30 ml, met af en toe een uitschieter tot 50 ml, terwijl er toch echt zo'n 140 ml in zit. Ik vind het wel heel jammer dat ze de techniek blijkbaar niet goed snapt en ga echt een gat in de lucht springen als ze het binnen afzienbare tijd nog door gaat krijgen (we hebben onszelf samen met een lactatiekundige een termijn gesteld waarin ze het moet leren) Groetjes Maris
ha meiden! was nog wat vergeten te vertellen...gisteren is de PLUSdoos hier bezorgt! Very nice... En wat een inhoud zeg! Werd er helemaal blij van! Hebben jullie nog kaartjes over? Dan moet je ff bij rainbowbabies.nl kijken.. daar kan je tot 3 maanden na de geboorte een gratis mutsje krijgen! Heb een groene besteld!
@Astrid: even een tip wat betreft nathan. Mijn zoontje van drie gebruikt ook lactulose ivm met ontlasting problemen. Hij had in het begin veel last van de hoeveelheid. Ik heb het zelf ook weleens gebruikt en als je teveel gebruikt krijg je kramp. Soms kan het al schelen om een heel klein beetje van de hoeveelheid af te halen. Als ze aan de dunne zijn reageren ze veel te sterk op de lactulose en krijgen ze echt kramp, (hoor hier een ervaren lactulose moeder). Dus ik zou de hoeveelheid minderen. je zal denken dat er misschien maar heel weinig af moet maar echt dat kan al schelen. De juiste hoeveelheid zoeken heeft bij mij bij rowin ongeveer twee weken geduurd en nu zijn we er pas uit en werkt het goed. Sterkte in ieder geval en een dikke kus voor jou, Rein en Nathan. @Auto's. Mijn ouders hadden vroeger een volkswagen kever met twee kinderen en een grote imperial. En alles paste. Ze namen alleen nooit de kinderwagen mee. Wij hadden een Volkswagen Golf gekocht toen we Rowin kregen. We hadden begin dit jaar een grote financiele meevaller en hebben toen een spik splinter nieuwe auto gekocht. Echt aso, maar een ruimte dat we hebben. We hebben nu een Toyota corolla Verso. @Vrije tijd: ik ben laatst ook boos geworden op Marco. Ik zei ook dat hij lekker kon doen wat hij wil, iedere dag lekker de deur uit en aanspraak hebben op zijn werk. Ik hoor alleen maar peutertaal en babytaal en schoolpleintaal. Als ik de deur uitga is het voor boodschappen dus noodzaak. Ook heeft hij vaak twee keer in de week de mogelijkheid om naar de muziekvereniging te gaan. Ik heb nu gezegd dat de donderdagavond voor mij is en af en toe ook in het weekend ff de vrijheid proeven. Hij was het er wel mee eens. Heeft ook wel ontdekt dat een huishouden, een peuter en een baby veel tijd kost en dat ik weinig tijd voor mezelf heb. @Maris: waarom mag jij niet autorijden met een keizersnee? @Doris: Gilian hoest ook zoveel. Zijn hele lijf schudt dan en het zijn echt hoestbuien. Ik heb Gilian een stoombadje gegeven in de tummytub, smeer af en toe Luuf op zijn borst en zuig zijn neusje leeg met zo'n zuigertje. Nu gaat het een stuk beter. Het blijft zielig hoor. Maar als je bang bent moet je naar de HA gaan. Bij twijfel bellen zeg ik altijd. Beter 10x te veel dan 1x tekort. Doe wat je hart je ingeeft. Als het voor niets is ben je echt geen zeurkous hoor. Je bent juist een goed moeder als je je zorgen maakt. Sterkte voor jou en je snotterde poepie. @Kleren: ik pas weer in mijn oude broeken maar ga binnenkort echt even uitverkoop shoppen. @Kerstboom: ik heb vanmiddag een kleine boom gekocht. Onze box staat op de kerstboom plaats maar nu heb ik een hele kleine boom en past op een bijzet tafeltje. Dus toch maar een boompje dit jaar. @Nynke: ik heb ook last van overtollig hangvel. @Happyliesje: veel plezier met je drukke weekend. @BV: kan geen tips geven, ik geef geen bv. Sorry. @Nica: Fijn dat hij lekker slaapt, baby van Nica GA ZO DOOR! Zo nu even ego: ben donderdagavond voor het eerst wezen sporten. Kreeg eerst een fitheidstest. Je had allemaal nivo's. Uitstekend, zeer goed, goed, ruim voldoende, voldoende, kan beter, matig, slecht, onverantwoorde conditie. Nou ik dacht dat ik bij slecht zou vallen maar ik viel in kan beter. Dus ik had bijna een voldoende. Er is met een hartslagmeter een test gedaan met allerlei opdrachten. Heb me niet helemaal gegeven en ben nog steeds snipverkouden dus ik was blij met dit resultaat. Nu heb ik een heel programma en ga ik twee keer in de week heen. Althans dat is mijn doel! Hoelang ga ik dat volhouden is mijn vraag Ik ben nu erg gemotiveerd maar ja hoelang? Morgenavond sint vieren met schoonfamilie. De surpises zijn af. Marco zag het niet zitten van de week en vroeg of ik hem wilde helpen. Ik zei dat ik vrijdag wel even zou denken. Kreeg toch een goed idee. Ben 2 uur bezig geweest en heb zijn hele surprise gemaakt. Wel heb ik tussentijds gebelt om te vragen of ik het mocht afmaken, stel je voor dat hij het niet leuk vindt dat ik alles heb gedaan en daar was hij toch blij mee. Toen hij thuis kwam was hij helemaal gelukkig. Heb net gedicht gemaakt en gezegd dat hij dat echt zelf moet doen. Hij is nu ook bijna klaar, dus laat het heerlijk avondje maar komen. Zo nu ga ik Gilian ff flessen en dan naar bed. Morgenochtend lekker even met Rowin alleen naar het zwembad. Is ook wel even leuk voor dat jochie. FF lekker weg met mammie. Welterusten allemaal en tot morgen. Kus Diaan Oepsie wel wat lang
Hihi, ja en het karretje wat erachter hing was volgens mij nog groter dan het Altootje zelf...Zal eens aan mijn moeder vragen of ze er een fotootje van scant, vakantienostalgie is altijd leuk hè Morgen reageer ik weer ff uitgebreid hoor meiden, ga naar mijn bedje, hebben kaasfondue gedaan hier bij ons thuis met vrienden. Zit er helemaal doorheen...Maar was wel gezellig
Doris, fijn dat Sven er weinig last van lijkt te hebben. Hopelijk wordt het hoesten snel minder. Nynke, Harry is uit! Eindelijk, haha. Wat mij betreft mag mw Rowling nog wel een paar delen schrijven . Ik wist niet dat je in België ook harder mag met aanhanger, kijk zo worden mn bezwaren een voor een opgelost . Succes met jullie drukke dag vandaag. Maris, ik zei van de week tegen lief dat we bij een volgende auto (we hebben deze net een jaar) toch nog maar een beetje groter moesten . Als ik het onderstel van de wagen achterin heb liggen krijg ik de bak er alleen bij als ik heel hard prop, dus heb de laatste paar keer de bak maar op de achterbank gedaan (gelukkig hebben we maar 1 kind ). En als je een dagje weg gaat heb je inderdaad bijna een verhuiswagen nodig. Sacred ken ik niet, hier vooral veel gemopper uit liefs mond als het weer eens niet gaat zoals hij bedacht heeft dat het gaan moet (af en toe roep ik wel eens dat ik 2 kinderen op te voeden heb hier). Dat plassen tijdens het verschonen klinkt erg bekend. En dan maar weer omkleden die kleine. Ze houden je lekker bezig. Ik hoop mee dat Oriande het voor elkaar krijgt om een hele voeding uit de borst te drinken. Als het niet lukt blijf je dan kolven en het in de fles geven of ga je dan over op fv of weet je dat nog niet? Xenas, oh ja rainbowbabies. Kom het steeds tegen en dan vergeet ik het weer... Diaan, mooi dat het meeviel met je conditie! Sint ze vandaag! Marieke, lekker geslapen? Kirstenyana, die Yuul en dan ook nog lachen met zo'n pakkie aan .
Lieve meiden, Ik moet nog bijlezen hoor, maar het was me gisteren een avond .. Xavièr is nog nooit zo verdrietig en schreeuwerig geweest! Het begon rond 10en toen we thuis kwamen.. en heeft tot 3 uur in de nacht geduurt tot hij op mijn buik in slaap viel.. VRESELIJK! was het! .. Hij had ECHT verdriet, tranen rolde over zijn wangen en wat ik ook deed.... Niets was goed.. Ook Alex was helemaal van slag en wist het gewoon ff niet meer.. Open ik vandaag mijn hotmail.. Zie ik een mailtje van de sprongenwekker, dat het 2e sprongetje eraan komt.. Het klopt dus gewoon precies, hij heeft denk ik gewoon een sprongetje gehad..! Want vandaag heeft hij nog niet weer gehuild, hij was dan ook pas om 9 uur wakker, dus dat was wel lekker.. Ik vind het echt bijzonder dat de mensen precies weten wanneer zo een kind een sprongetje heeft en dat dat (bijna) altijd klopt! **Trouwens ben best een muts.. Wou vandaag lekker muffins bakken.. Heb sinds ik niet meer bij mijn moeder woon nog nooit zoiets gebakken.. Dus ik d8 Ohh lekker, ik ga dat weer eens doen.. Dus net vol goede moed stond ik in de keuken.. Lekker alles bij elkaar ingooien (boter, eieren.. enz..) *oeps* we hebben helemaal geen mixer .. beetje dom he?! Dus moet strax maar ff naar mijn moeders huis, mixer halen.. want die muffins heb ik echt veelste veel zin in! Maar eerst even met een boterhammetje en een kopje thee even bijlezen. Kussiess
zo, heb alles ff bijgelezen, was niet zoveel gelukkig.. Waar kun je nou eigenlijk overal een paket ophalen (gratis dan he?) *** Plus doos *** C1000 doos *** Emte doos *** rainbowbabies.nl mutsje Ik ben namelijk een echte Nederlander en hou van gratis Dus vullen jullie de lijst even aan zodat ik precies weet waar er nog wat te halen valt Ohh ben echt gierig! Kussiess
Kirsten wat een prachtig kerstmannetje! Kiss, hopelijk duurt dat sprongetje niet te lang en voelt hij zich vandaag weer een stuk beter! Hier een redelijke nacht gehad. Sven werd om 3.30 wakker van het hoesten maar sliep al gauw weer verder. Om 5.00 weer erg hoesten en daardoor weer wakker. Nu kon hij alleen niet meer slapen en lag te kletsen en pruttelen in bed. Hebben hem toen de fles maar gegeven en om 6.00 ging hij weer slapen tot 9.30. De ene keer lijkt het snotteren en hoesten erger als de andere keer. We gebruiken nu otrivin baby en luuf Dat help wel iets. Allemaal een fijne zondag! Groetjes Doris
Sven heeft een heel droog voorhoofd, begint een beetje te schilferen, wat kan ik hier het beste opsmeren? Wat gebruiken jullie tegen een droog huidje van je baby?
Kiss, misschien idd het sprongetje geweest... Handig muffins bakken zonder mixer . Misschien staan ze inmiddels wel in de oven. Doet me er trouwens aan denken dat ik nog een cake zou bakken voor de visite, maar ik heb eigenlijk geen zin. Ze krijgen wel beschuit met muisjes . Welke kleur mutsje heb je besteld? Ik die met streepjes . Alleen vandaag of morgen nog even het geboortekaartje op de bus doen die kant op. Doris, ik smeer zwitsal op Mirte haar wangetjes, handjes en voorhoofd.
uhm.....gratis mutsje waar? ik wil die ook wel is het echt helemaal gratis meiden? want ik heb geen zin dat je achteraf moet betalen ofzo liefs nica
ben ook ff op de site aan het kijken maar het kost 4 euro zo'n mutsje volgens mij is het niet eens gratis :S liefs nica
@ Nijnie, nee ze staan nog steeds niet in de oven, moet de mixer nog ophalen.. maar heb nog niet zo zin om dr heen te rijden.. Ik heb die hemelsblauwe besteld, dat is ook de kleur van Xavièrs kamertje! @ Nica, yep, helemaal gratis... Nou ja, alleen de postzegel voor het geboortekaartje, je moet namelijk het geboortekaartje nog wel even opsturen..Maar zelfs de verzendkosten voor het mutsje zijn gratis! Kussiess
maar waarom staat er dan 4 euro kiss dat snap ik dan niet vind die gestreepte wel erg gaaf liefs nica
Zo..moest weer ff flink bijlezen. Hier gaat alles op rolletjes. Ik weet nu de tijd beter te verdelen over Jasmijn, het huis en mezelf en de 2 katten. Gisteren zijn we naar Hoorn geweest naar mn schoonouders. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen en natuurlijk lekker bij haar opa en oma en ooms op de arm gelegen. @ Kerstboom: die komt er pas in als mn verjaardag (dat is aankomende dinsdag) is geweest. Zolang ik al leef deden mn ouders dit al en ik heb het overgenomen. Ben tenslotte jarig en dan horen er vlaggetjes te hangen...geen kerstballen. @ Doris: ik gebruik de creme van SebaMed, die is wat vettig en Jasmijn heeft er geen last meer van gehad.