@Xenas: de luiers zijn redelijk. Voor de nacht kan Marijn ze niet aan dan lekt hij na 4 uur al door. Voor de dag gaat het wel, maar ik koop ze zelf niet. De doekjes vind ik niet lekker ruiken maar doen hun werk. @Marieke: mooie foto's en filmpjes. @Missyess: succes met bij lezen. @Nijnie: jij lees ook zo graag. Ik ook ben nu druk met Tom Clancy. @Kiss: zie antwoord bij Xenas. Fijn dat je mams erweer is. Hoe is het met alle ziekte kids en mama's? Zo hier een drukke ochtend achter de rug. Eerst de oudste twee naar school/psz, toen naar de HA voor het spiraal. Hij zit weer en de cd's kunnnen de deur weer uit. Daarna bij de vrouwtje heel veel kleertjes opgehaald voor Marijn. Mocht een volle vuilniszak meenemen voor 10 euro. Er zit een hoop goed spul bij en ook veel rotzooi maar dat gooien we in de zak van max. Net snel de was gedaan en nu even bijlezen. Over 10 min de middelste weer halen en Marijn voeden. Pfoe zeg!
Vannacht redelijk geslapen. Mirte maakte om een uur of 2 of 3 geluidjes en daar werd ik wakker van en dan ga ik toch liggen luisteren en val ik eigenlijk niet meer lekker in slaap. Om 5 uur een fles gaan maken en ik was om 8 uur uit bed. Straks met Mirte naar het CB, kan allemaal weer precies. Ik doe de fles ietsje eerder dan zit ik daar in elk geval niet met een kindje dat huilt omdat ze honger heeft... Overigens huilt ze nu wel, maar wat er is... ik weet het niet. Ze kan denk ik gewoon niet slapen ofzo. Maar dan zit ik toch ook niet lekker hier beneden... Volgens mij is de wasmachine klaar, dus ik ga de boel even in de droger gooien, kan ik gelijk even kijken of er iets aan de hand is boven.
Hoi hoi, Ik zit met een vraagje en maak me nu beetje zorgen dat ik haar veelste veel geef. Ik gaf haar 60/65ml afgekolfde melk. En wil vandaag eigenlijk helemaal over gaan op de fles. Maar moet ik dan 60/65ml water en dan 2 schepjes? dan komt het wel op 70/75 uit.
@Moon: kijk even op het pak poeder melk. Daar staat wel op op hoeveel water hoeveel schepjes gaan. Mocht het dan iets teveel zijn kan je het restje in een ander flesje bewaren tot de volgende voeding.
@kiss&nijnie.. ik vind de luiers ook niet erg interessant! erg he.. krijg je nog eens wat gratis, is het weer niet goed! haha! Voor de nacht blijf ik pampers gebruiken! veel beter! Maar goed, we maken de luiers maar even op toch! Voor doekjes ben ik weg van pampers maar dan zo'n paarse verpakking! met lavendeltjes volgens mij! nog eens een voeding vraagje.. Op de pakken staat vanaf 5 kilo 5 x 180cc geven.. wie doet dat al? Jesse kreeg 4x150cc en 1x 180cc.. maar de laaste tijd na de 150 flessen bleef hij langer huilen.. dus misschien dat hij toch meer honger heeft!
@Xenas: lekker nederlands is dat. Gratis iets krijgen en er toch over zeuren. Ik gebruik ook de pamper doekjes. Mss kan je eerst nog 1 fles verhogen naar 180? Als je alles gaat verhogen zit je al snel op de liter en kan je er niets meer bij geven.
Goedemorgen dames, Hier zaterdag lekker genoten van m'n wijntjes. Een vriendin helemaal gelukkig gemaakt omdat ze een flesje mocht geven. Zo handig allemaal. Gisteren zijn we met z'n allen naar de groentetuin geweest. We moesten nog tulpenbollen planten en Diederik ging bemesten. Hij wilde eerst alleen gaan. Vond ik niet leuk . Dus toch meegeweest. Kinderwagen ingeladen en Wietze heeft heerlijk in de buitenlucht liggen slapen terwijl wij lekker een uurtje aan het werk zijn geweest. Gister trouwens ook begonnen met de katoenen luiers. Ging nu eindelijk wel goed (na 2 mislukte pogingen). Wietze kan nu wat langer z'n plas ophouden en bovendien weten we beter wat hij bedoelt als ie huilt. Hij is ook langer wakker en mama maakt zich minder zorgen. Dus nu krijgt hij alleen nog voor de nacht een pamper omdat hij dan lekker door blijft slapen (vrees dat ik er anders weer heel vaak uit mag en daar heb ik dan weer geen zin in). @ maris: hoop dat de bv gaat lukken en dat Oriande het snel te pakken krijgt. Geef je trouwens op advies van de lactatiekundige 1 borst en de andere gekolfd om te kijken hoeveel ze krijgt? Hier komt er n.l. iedere keer een andere hoeveelheid uit m'n borsten en bovendien een groot verschil in hoeveelheid tussen links en rechts. Vroeg het me even af. @ c&a: wij hebben gelukkig daar niks van gekregen. Vind het echt verschrikkelijk zoet spul. Totaal niet onze smaak. @ nynke: druk schema zeg... met 3 kids en ik vind eentje al veel werk (al begint het nu gelukkig mee te vallen. Meneer is sinds zaterdag ineens over op 15 min en 5 min drinken ipv 30 en 20. Dus heb nu ineens veel meer tijd. Nu nog alvast een boterhammetje smeren. Wietze zal zo wel weer komen... Liefs Silvie
Ga straks op iedereen reageren maar ik moet ff wat kwijt. Vanmorgen, (11.00) me rot geschrokken. kom ik in de kamer van Gilian ligt hij helemaal onder de dekens. Weg was ie, schrok me rot. Heb snel de deken weg getrokken en daar lag hij heerlijk te slapen. Hij is natuurlijk snipverkouden en dan ademt hij al moeilijker vanwege het snot maar nu lag hij ook nog onder zijn dekentje. Heb hem snel gepakt maar toen ging hij huilen omdat mammie hem te snel uit bed pakte en blijkbaar voelde ik gestresst. Moet zeggen dat ik blij was dat hij even ging schreeuwen. Toen ik later met hem op de bank zat met een flesje kreeg ik het pas benauwd. voor het zelfde geld had ik een andere Gilian in zijn bed gevonden. Dat zou toch het ergste zijn wat je mee kan maken op dat moment. Gelukkig is alles ok met Gilian en met mij ook wel weer een beetje. Ben me dus rot geschrokken. Snap niet wat er is gebeurd. Hij lag helemaal naar beneden met opgetrokken knieen. Hoe hij daar nou gekomen is. Marco zegt dat hij hem echt goed in bed gedaan had........ Nou ja, maar snel vergeten en weer rustig doorgaan..... Zo nu even broodje eten en ik reageer later weer op iedereen. Kus Diana
Vraagje aan iedereen: Wie van jullie hebben er een bakfiets/fietskar en wat zijn jullie ervaringen. We zitten n.l. te twijfelen of we een fiets + fietskar kopen of een bakfiets. Fietskar heeft het voordeel dat die aan onze beide fietsen kan worden vastgemaakt. Nadeel vind ik dat je dan de kinderen niet kan zien en ik me dan afvraag of auto's wel altijd in de gaten hebben dat er nog wat achteraan komt.
Jeetje Diaan. Kan me voorstellen dat je het er spaansbenauwd van hebt gekregen. Wij zijn hier al van de dekentjes afgestapt omdat Wietze veel te beweeglijk is en of bloot lag of ik was bang dat hij eronder ging. Kom maar lekker even bij van de schrik en niet teveel denken aan wat als...
Jeetje Diaan! Even een vraagje: Hoe moet ik hier foto's plaatsen? Via Image Shack maar dan? Want dan zijn ze vaak te groot...
xenas dyon krijt sinds een paar dagen 5x 180=dus 200cc voeding,wij zijn daar mee begonnen omdat hij ook dik 5kilo weegt en omdat hij na de voeding nog wat huilde alsof hij niet genoeg had jeetje diaan wat zal jij geschrokken zijn meis knuffel je ventje maar ff lekker extra liefs nica
Zoooo en nu ff reageren: @ Marieke, gelukkig gaat het alweer stukken beter met Nathan! Hij lijkt er minder last van te hebben. @ Nijnie, hoe was het bij het CB? Over de pampers: vorige week waren ze bij de C1000 in de aanbieding. Nathan past al in maat 3 dus heb ik 6 pakken van die baby dry's gehaald. Ik vind het super fijne luiers. Over de C&A kleertjes, Nathan heeft niets van C&A. Wel heeeel veel van H&M (maar dat vinden we toch leuk, dat scheelt) En ook heel veel van Feetjes (SUPER leuk!) en Mexx. @ Misoh, ik zou voor een bakfiets gaan, heb je toch lekker overzicht. @ Maris, heb jij je kerstpakket van Nuon al opgehaald? Wij wel, super leuk pakket. Alleen elk jaar 2 dezelfde kerstpakketten Ik denk dat ik volgend jaar trouwens maar een mamafiets ga kopen, zo makkelijk. We hebbenop het werk een fietsplan, dus even zien te regelen! Nathan reageert nu trouwens beter op dat Lactulose. Ik weet wel dat 1.5 ml 2 maal daags te weinig is. Zijn poep was nog steeds hard enmoest gehaald worden met een thermometer. Dus vanochtend 2.5 ml gegeven en nu is de poep wel wat dunnig. Dus misschien is 2 ml de oplossing. Moeilijk zeg En heeft iemand dat anti-wiegendood matje van Angelcare? Zo ja, bevalt hij? Ik heb daarnet die matjes besteld, krijg het namelijk 100% vergoed van de verzekering en vind het toch wel een veilig idee ( helemaal na dat stukje in de Telegraaf over die baby die is gered door zo'n matje).
@Marieke, mooie foto's op je site hoor! Echt prachtig! En ook die filmpjes! Erg leuk! @ Diaan, wat moet dat schrikken zijn geweest.. Gatsie,moet er niet aan denken! Gelukkig is alles goed gegaan! @Astrid, Nathan lijkt ECHT op Xavièr.. ! (vind ik dan..) Mooi ventje (duhh, als ie op Xavièr lijkt ) Vanmorgen financieele adviseurs op de koffie gehad. Wilde wel graag voor Xavièr sparen. Dus we gaan nu 30 euro per maand voor hem sparen.. Het staat vast, dus we kunnen vrij storten en het maandbedrag veranderen..Maar we kunnen geen geld er vanaf halen.. Ben blij dat dat nu geregeld is,anders komt er toch niets meer van. gelijk ook maar ff de uitvaartverzekering geregeld, hadden we namelijk ook nog niet gedaan .. Dus nu gelijk maar voor ons 3tjes geregeld.. ( je weet namelijk maar nooit wat er kan gebeuren..) Alex gaat zo werken, hij heeft late dienst.. mijn mams komt vanavond bij me eten.. gezellig! Had mijn moeder vanacht opgehaald van station.. Ze had het erg leuk gehad in Turkije! Ze had ook nog een kadothe voor Xavièr mee genomen.. 3 Turkse voorleesboekjes! Vind dat helemaal geweldig! Want Alex zijn ouders spreken Turks.. (alex is armeens, maar spreken thuis Turks) en alleen zijn moeder kan nederlands, zijn vader spreek ik engels mee. Maar ik wil dat Xavièr ook Turks leert, en dan wil ik het ook leren. Ik kan wel een beetje Turks, maar lang niet genoeg om een gesprek te kunnen volgen. Dus ik vind die boekjes super! Oh Alex is net weggegaan.. Ben dus lekker alleen met Xavièr, zo ff de was ophangen.. Kussiessss
Dames. dames, dames haha! Jullie kletsen echt wat af zeg jeetje.. wel heel gezellig natuurlijk.. maar ben heel t weekend de hort op geweest, en dan is het flink bijlezen hoor! liefs Stephanie