Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hey Stephanie,
    wat lees ik nu.. 9 december eerste tandje?
    Dus Susenna heeft al een tantje gekregen?!

Wat gaat dat snel bij sommigen! De 2e oktober beeb heeft dus al een tantje, hihi!

Liefs Kiss

2. NiCa

NiCa Bekend lid

[​IMG] nou dan wil ik ook ff showuh hihi deze foto is gisteren gemaakt en heb hem bewerkt :p zo heeft hij een schoeverdraaier in zijn handje (lang leve psp :p )
    technische gilde is het uitzendburo waar me vriend werkt en dit rompertje kregen we van hun :D

liefs nica

3. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Over de flessen, ik gef nog geen 180 cc. 's ochtends als ze wakker wordt en 's avonds voordat ze gaat slapen 150 cc en de rest 120 cc. Als ik merk dat ze nog honger heeft maak ik nog een flesje. vandweek dronk ze in een keer 2x 120cc. Ik merk goed aan haar hoeveel honger ze heeft.

Moet zeggen dat sinds ze de fles krijgt iedere nacht heeft doorgeslapen. Heerlijk! Ik vond haar nu ook wat rustiger. Zou het door de fles komen?

Ik las dat iemand (volgens mij Misoh) is begonnen met katoenen luieres. is dat niet een onwijs gedoe? ben blij dat ik die vieze poepluiers weg kan gooien en ze niet hoef te wassen.

Morgen maar weer eens even wegen. ben benieuwd of ze nog steeds zo hard groeit als op de bv.

Nica: wat een top foto! Net echt ;)

4. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik heb net ff een topic in lounge gemaakt, misschien weten jullie een site?:

Hey,

Ik kijk op de computer is ineens Word foetsie!
    maar moet wel iets typen.. Dus weet iemand een site ofzo waar ik (gratis) ff microsoft word kan downloaden?

Liefs Kiss

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Kiss: ben je niet alleen je snelkoppeling op het bureaublad kwijt. Word kan niet zomaar verdwijnen. Stond er een word symbooltje op je buroblad? Zo ja die is dan nu weg en staat word er heus nog wel op hoor.

Kijk maar even of dit klopt.

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Diaan.. nee hij is echt helemaal van de computer weg! Want mijn vriend heeft tijdje terug de computer helemaal alles eraf gegooid en alles er opnieuw op gezet, omdat er virusje opzat.
    Maar normaal gebruik ik Word dus nooit, dus het valt me nu pas op dat ie er niet is..
    Maar heb hem dus wel nodig nu.. :S

7. @Xenas: Wat een lief filmpje van Jesse!

@Astrid: Dewi begint nu ook pas iets meer te lachen. Je moet er best wel moeite voor doen om een lachje te veroveren. En eerst lachte ze naar iedereen behalve naar mij :( . Nu doet ze dat gelukkig wat vaker.
    Wij hebben ook geen vast ritme trouwens. Dewi bepaald zelf het ritme! De ene dag is ze de hele dag wakker, de andere dag slaapt ze de hele tijd. Volgens mij bedoelen ze met regelmaat niet regelmaat in tijden, maar meer in patronen. Dus dat de baby weet wat er gaat komen, als je snapt wat ik bedoel.
    Wat een mooi mannetje heb je!

@Nynke: Vervelend zo'n familiekwestie...is het al wat beter?

@Diaan: Leuke foto's van je mannetje! Lief dat lachje.

@Kirstenyana: Wat een lieverd. Kan ook al zo mooi lachen.

@Floortje: Ach wat zielig voor je buurvrouw! Ik zou gewoon eens aanbellen en kennis maken. Of lekker Amerikaans met een zelf gebakken taart langsgaan, haha.

@Smeetje: Lastig zo'n puberende peuter! Ik zit hier met een vervelende hond, sinds Dewi er is is hij onzindelijk.
    Leuke foto van je meiden.

@Evaatje: Jakkes, vevelend een borstontsteking! Gaat het al beter?

@Kiss: Wat een lekker lachebekje!

@Irene: Misschien had Veerle haar sprongetje? Die komt rond de 5 weken.

@Marieke: Vervelend dat de 1e poging geen succes was. Hier is het ook nog steeds niet gelukt.
    Wat een mooie foto van Eline.

@Pol: haha, het viel mij ook al op dat alle oktoberkindjes mooi zijn. In de ouders van nu staan ook altijd foto's van pasgeboren kindjes, die zijn ook altijd zo lelijk!

@Sexen: Inmiddels nog een poging gedaan en het ging iets beter. Het lukte nu voor de helft.. :oops: . .Ik denk dat er ook nog een beetje pijnlijke hechting zit. Ik heb de vk bij de nacontrole er naar laten kijken, die denkt dat het wel goed komt. Ik smeer het ook weer in met perineumolie, volgens mij helpt dat wel een beetje.

Oh mijn meisje wil eten!
    B.R.B...

8. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hee meiden!

Hier gaat alles goed Sven lijkt wat minder verkouden te zijn vandaag. Hij is af en toe alleen flink humeurig (misschien alweer zn 3de sprongetje...)
    Maar het kan hier ook in huis hangen want ik ben ook al flink chagrijnig...(moet weer ongesteld worden..)
    Daarom verder even geen reactie. Ga maar is naar de winkel lopen zo, misschien helpt de frisse buitenlucht ;)

Groetjes Doris

9. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    NiCa: Vroeg me af of het met Dyon ook een beetje beter ging...

Nynke:Hier ook druk, kwam een beetje moeilijk op gang, maar ben nu lekker een beetje aan het ruimen en poetsen ;)

Moon, de KA zei dat als ik geen bv kon geven om wat voor reden dan ook, ik haar 120 met 4 schepjes moest geven...

Misoh, Fijn is dat hè, als ze dan wat korter drinken, had Eline ook ineens...

Diaan, misschien is een trappelzak een idee? Eline heeft een dekbedje, maar nou moet ik zeggen dat Eline zich naar boven wurmt ipv naar beneden, ik was vanmiddag ook best geschrokken, lag ze overdwars (!) helemaal aan het hoofdeind, gek kind.

Astrid, Leuke foto's! Maat drie? Jeetje, bij Eline probeer ik nu al sinds drie dagen maat twee, maar eigenlijk verzuipt ze daar in. Maar maatje 1 zit het zo vaak op haar ruggetje, hihi
    Wat is dat voor matje?

Hahaha, Kiss, zou me wel wat af gaan vragen als jullie degenen waren met de Jeroenen, daar waren er nogal wat van toch? ;) Wat lief van je moeder...

NiCa: Hihi, net echt! ;)

Kiss, heb je geen systeemherstel-cd of zo? Of van Works of office? Daar staat ie ook op als het goed is, jeetje wat vervelend...

10. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Kiss: kijk nu weet ik al weer meer. Hij heeft dus de harde schijf geformateerd? Zelf heb je dus geen installatiecd begrijp ik?

Heb een paar opties voor je, maar ik weet niet of het allemaal echt werkt hoor. Ik heb deze site gevonden waar iemand dezelfde vraag stelt als jij, (of ben jij het toevallig ;) ). Het is een beetje een rare site maar ik vond hem dmv van googlen. Heb niets met bodybuilden hoor maar toevallig las ik dus hier de tips toen ik words downloadenvoor je googelde
    Er worden door verschillende mensen wat tips gegeven, misschien heb je er wat aan.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f66/ ... den-44606/

probeer het maar even.

Als het niet lukt heb ik ook geen opties meer, tja misschien ken je iemand die wel een originele cd heeft waar dus ook de registratiecode op staat. Ja ik heb dat maar ja hoe komt dat bij jou?

groeten Diana

11. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    HAHAHAHA,

Meld ik hier een paar pagina's terug dat ik ben gaan sporten en twee keer in de week heen ga, (vanavond weer!).
    Geef ik een site door aan Kiss is het een bodybuilding site :) :)
    Tja na 1 keer sproten heb ik me daar dus meteen maar aangemeld, :) :) .
    Nee hoor het is stom toeval en heeft niets met mij te maken.
    Gelukkig maar want die vrouwen hebben allemaal zo'n raar figuur, nog raarder dan mijn eigen huidige figuur. :( ;)

12. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Merla lijkt vandaag gelukkig weer wat beter in haar vel te zitten en mijn paardje knapt ook weer op.

@ kiss: Ik ben bang dat je Word echt even moet kopen, of dat je een illegale kopie bij iemand moet zien te regelen. Ik weet het niet op internet te vinden. Als je geen ingewikkelde opmaak nodig hebt, dan zou je even kladblok kunnen gebruiken (staat onder bureau-accessoires). Daarnaast heeft google ook een online tekstverwerker http://docs.google.com, kan wel zijn dat je dan even een google account aan moet maken.

De bv gaat hier nog steeds goed, ik vroeg me alleen af of jullie kindjes ook nog iedere 4 uur komen. Soms komt ze namelijk zelfs nog iets sneller. Is dat bij jullie ook zo?
    Die tip van het flesje voor het slapen gaan werkte hier trouwens helaas niet, ze drinkt dan niet genoeg om daar op te teren.

Ik ga, ik heb bezoek.

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Moon, wat fijn dat Britt goed drinkt :).

Xenas, ik kreeg net op het CB het advies om alle flessen ongeveer dezelfde hoeveelheid te maken, ik deed namelijk 3x135 en 2x165. Dus ik ga er maar allemaal flesjes van 150 van maken.
    Ik weet niet of het voor jou iets is om te proberen? Dan heeft hij in totaal niet meer, maar dan zijn die flessen van 150 iets groter...

Misoh, van waar katoenen luiers (gewoon nieuwsgierig)? Heb je van die voorgevormde of vouw je ze zelf?
    Lekker dat jullie even naar de groentetuin zijn geweest, het was er ook wel mooi weer voor.
    Geen ervaring met fietskar of bakfiets.

Diaan, wat een schrik :eek:. Brrrr, gelukkig alles goed!

Astrid, hij is leuk :). Nathan al maat 3 :eek:. Wat hebben wij dan een ukkie, ze heeft net maat 2 aan en die zijn nog best groot ;), maar qua hoeveelheid die ze plast kan ze beter maat 2 hebben.
    Geen ervaring met die matjes.

Kiss, wel goed om dat soort dingen te regelen. Ik heb hier een lief die roept dat het onnodig is een uitvaartverzekering. Dat het geldklopperij is enzo *zucht*.
    En hij is moeilijk te overtuigen dat het misschien toch niet onverstandig is... Volgens mij als je het nu al voor je kleine afsluit betaal je toch ook nauwelijks premie of wel?
    Wat leuk dat je moeder van die boekjes heeft meegenomen.

Stay Funny, nu al een tandje :). Wauw.

Nica, zo jong en dan al aan het werk ;).

Missy, gelukkig lacht Dewi nu ook naar jou. Hier was het net andersom. Wel naar mij lachen, maar bv niet naar papa... Hehe. Maar dat doet ze tegenwoordig wel hoor.

Marieke, fijn om te lezen dat Eline ook nog een beetje zwemt in maat 2 luiers ;).

Laura, veel plezier met je bezoek.

Net terug van het CB, Mirte was gegroeid 54,5 cm en 4120 (na de fles) gram. Ze vond dat we vrij veel voeding gaven voor haar gewicht (3x135 en 2x165), maar ze groeit er niet overdreven hard op dus ik mocht het wel zo laten. En dan hadden ze liever dat ik het totaal over 5 flessen zou verdelen dan verschillende hoeveelheden.
    Dus dat gaan we dan maar doen. Ook raadde ze aan om de comfort voeding toch volledig in heet water op te lossen en niet half heet en dan nog koud erbij. Mijn bezwaar was dat het dan zo lang duurde voor het afgekoeld was.
    Daarop zei ze dat ik dan bv 2 flessen tegelijk kon maken (het mocht zelfs voor de hele dag zei ze), ze af kon laten koelen en in de koelkast bewaren tot de volgende voeding en ze dan opwarmen.
    We gaan het maar eens proberen. Is in elk geval wel makkelijker te maken als ik 2 flessen maak, hoef ik niet met halve schepjes te klooien.
    Verder heeft ze haar prikjes gehad, even brullen en toen was het ook weer over. En nu ligt ze in bed.
    Hopelijk krijgt ze er niet teveel last van, voor de zekerheid wel even paracetamol zetpillen in huis gehaald.

Vanavond eerste keer na-gym.

14. @ evaatje: ben ik idd van de katoenen luiers. Zijn in het gebruik net zo makkelijk als een pamper (we hebben nl voorgevormde en die zien er net zo uit als een pamper). Het is wel wat dikker maar dat geeft niet. Wassen doet de wasmachine en gezien de bv is het no spuitpoep 1-2 keer per dag en straks als het vaster wordt gaat er een papiertje in zodat de drolletjes door de wc kunnen. Is net een uurtje werk per week en scheelt in het geld rn het milieu.

@ lvdwerf: hier wisselt het schema ook steeds. Dan weer 3 uur dan 5 en dan ineens weer twee. Ik laat het lekker zo. Wietze doet het prima.

Nu snel er vantussen. Hij roept weer...

15. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemiddag meiden!
    Ik probeer echt elke dag een berichtje achter te laten of lekker mee te kletsen, maar er komt altijd wel wat tussen... Er ligt er nu ook eentje echt te "zeuren" in de box hier naast me (niet naar bedoeld hoor...) dus gauw, gauw even bijlezen... Als me dat zo nog lukt, waarschijnlijk ga ik 'm toch uit de box pakken en jutterend de kamer door ;)

Eens even kijken of ik de laatste foto van Damiën kan plaatsen, ga even een poging wagen! Kom straks nog wel weer!

Liefs Chris

16. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Verdorie, hij plaatst alleen de link... wat doe ik nou toch fout?

17. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Laura, overdags is het hier om de twee uur max, 's nachts slaapt ze ongeveer acht uur.

Hihi Nijnie, ja, en ze zwemt er écht in hoor...Maar dat geeft niet, maillot erover, rompertje erover en klaar ;)

Euhm, als ik hier katoenen luiers ga gebruiken zal ik er wel zes moeten wassen iedere dag, hihi...Die van mij spuit er vrolijk op los de hele dag door...

Chrisje, je moet de onderste link pakken die op de imageshack pagina staat ( Deze link dus...http://img253.imageshack.us/img253/6145 ... 056fh1.jpg ) en dat tussen [​IMG] zetten ;) Wat een schatje!

18. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Maris: ja, ik weet wat je bedoelt met het 'even' weggaan met een kleine en hoeveel erbij komt kijken. Ik weet nog niet hoe ik het volgende week ga doen, als we op weekend vertrekken. Het is wel niet lang, maar er moet toch veel cirque mee voor zo'n kleine, hé! En dan hebben we een redelijk grote auto, zo'n soort camionnetje, dus we zullen moeten stapelen in de hoogte, denk ik. :rolleyes:
    Hoe zit het nou met de kerstboom? Nog aan 1 geraakt?

@Diaan: en, leuke zwempartij gehad met de oudste?

@Marieke: even schrikken, je avatar is veranderd? Super hoor, maar de andere viel iets meer op, met dat geel. Maar ik zal dat mooie gezichtje ook wel gewoon worden. ;)

@Nijnie: proficiat met het uitlezen van de Harry Potter! Hoe was het op het cb? Oh, lees het net. Goed zo van Mirte. Veel plezier op de na-gym vanavond.

@Kiss: Je hebt graag vanalles gratis? En je bent Nederlander? Neen, toch, dat kan gewoon niet! ;) :D (trouwens, je moet niet uit NL komen om graag dingen gratis te hebben, hoor. Het leven is tegenwoordig zo al duur genoeg, volgens mij)
    Ik heb net de Office cd-rom voor m'n neus liggen. moet ik hem even astraal projecteren jouw richting uit? ;)

@Doris: hoe gaat het met Sven? Jelle heeft ook een droog huidje en voor z'n gezichtje gebruik ik 'Hydra-bébé' visage van Mustela. Echt goed!

Ik lees net iets van beschuit met muisjes. Da's ook nog waar, is traditie zeker? Doen jullie dat dan roze voor meisjes en blauwe voor jongetjes? En is dat eigenlijk lekker, want ik heb dat nog NOOIT gegeten?

Ik vind de kleertjes van de c&a zelf superleuk en koop ze meestal ook zelf. Maar om even duidelijk te zijn: hier is dat totaal niet met ge-appliceerde beertjes ofzo. Hier zijn het allemaal kleertjes van winnie de pooh, superschattig en heel goedkoop. Dus je ziet, er zit nog verschil in van land tot land. Even in het zuiden shoppen, zou ik zo zeggen.

@Misoh, leuk dat je even in de tuin hebt kunnen werken, gisteren!

@Diaa: ik heb dat ook eens voorgehad met Jelle. Werd ik wakker en ging even kijken, lag ie ook helemaal weggedoken onder de dekens!? Schrikken, hé!

@Astrid: leuke foto's van Nathan!

We zijn deze middag met Jelle terug bij de uroloog geweest. Ik had dit nog niet verteld , zeker? Nou, hier komt het:
    tijdens de zwschp zag de gyn dat Jelle stuwing heeft in de nieren. Dat er dus telkens een beetje urine terug van de blaas naar de nieren gaat. Dit kan uiteraard gevaarlijk zijn omdat er veel meer kans is op infecties. Ben toen, tijdens de zwangerschap, een paar keer bij een prof in gent geweest. En toen Jelle geboren werd, moest ie een echo krijgen. Daarop was nog de stuwing te zien, maar het was niet zo erg, want de nieren leden er niet onder. Nu kon de uroloog Jelle een jaar aan de antibiotica doen, of afwachten. Hij koos ervoor om eerst even af te wachten, want zo'n ukje eenjaar lang antibiotica laten nemen is ook niet ideaal. Vandaag moesten we dus terug en hij kon het amper nog zien, dus da's dik in orde en hij moet zeker GEEN antibiotica krijgen. Gewoon nog even controle over 4 jaar. Ben dus heeeeel blij!
    Zo, is superlang verhaal geworden :oops: Sorry daarvoor!

groetjes...

(ik toon zo meteen even een foto van zo'n Belgisch c&a-pakje, zodat jullie me zeker geloven)

19. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

oke, de na-controle is dus over 4 maanden en niet 4 jaar. :oops: mama wilde dit wel. ;)

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hmm, Marieke, dat heb ik dus net ook gedaan... Da's de link waarachter staat "thumbnail for forums (2)... En dat tussen die 2 img aanduidingen in... Zo nog maar eens even proberen. Thanks!

Chris

Deel Deze Pagina