Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Meiden wat een leuke babys allemaal. Ik zwijmel er helemaal bij weg heerlijk,ik zal mijn meisje ook nog ff showen.

Ik moest vandaag weer naar het ziekenhuis en ja hoor geen goed nieuws. &&(*Ê#UEGE#ILU** balen. Ik heb nu weer 2 weken AB gehad, de wond is nog steeds open maar ziet er verder wel rustig uit.

Met Jolien gaat het wel goed. Ze groeit als kool. Ze krijgt nu 4x135 2x165. Ze woog 3 decmber 4170 gram.

Rompertjes.......dat is dat pakje wat je aan doet over de luier heen met van die drukknoopjes aan de onderkant. Hoe heet dat bij jullie dan?

Ledikant.....daar slaapt de baby in. Je hebt een wieg.....die is wat kleiner en een ledikant die is groter. Enne wat is bij jullie de naam?

Hier een lachje van Jolien:

2. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hoi Meiden.

Ik heb even een hele brutale vraag :)
    Hoeveel gaan jullie straks werken en hoeveel verdien je dan ongeveer?
    Wie wil dat met me delen?

Zelf ga ik in eerste instantie 8 uur werken (2 middagen) maar weet nog niet wat ik daarmee ga verdienen, wil ik van de week even uitzoeken. (zal geen vetpot zijn ;) )

Groetjes Doris

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Meiden, wat is dit nu ineens.. gaan jullie ineens veel kletsen hier.. nou vooruit, mag ik weer gaan bijlezen :D

@ Doris, fijn dat Sven al iets minder verkouden is. Xavièr is namelijk ook al een stuk minder verkouden.. (alleen nu ben ik verkouden .. Xavièr BEDANKT ;) )

@ Marieke
    .. wat bedoel je hiermee, snap er even helemaal niets van, hihi..

@ Diaan, bedankt voor het zoeken van word voor mij! Maar had in de lounge al een andere link gekregen en heb nu een ander tekstverwerkingsprogramma gedownloade.
    haha bodybuilding ;) (ik vind die vrouwen ook zo lelijk, die echt vreselijk gespierd zijn..!)

@ laura, Xavièr komt in de ochtend vaak om de 3 uur.. dan in de middag om de 4 en half á 5 uur.. En dan in de avond weer om de 3 uur en laat dan 's nachts gemiddeld 7 uur tussen de voeding zitten. Het is dus heel verschillend. Ik geef gewoon op verzoek borstvoeding. Dus ookal zou hij ineens na 2 uur willen, dan geef ik gewoon.

@ Nijnie, ik heb nooit echt over een uitvaartverzekering gedacht. Maar je kunt egoistisch denken dat je het niet hoeft af te sluiten "want ik ben dan toch dood".. Maar zou het vreselijk vinden als ik overlijdt en Alex of mijn moeder of Xavièr moet strax een lening afsluiten om mijn uitvaart te betalen.. En strax kunnen ze geen lening meer nemen en dan word het een uitvaart dat iedereen graag anders had gewild.. En ook wil ik gewoon zekerheid hebben dat ik een mooie uitvaart voor Alex of Xavièr (hoop het nooit mee te maken) te kunnen betalen.. Dus ik vind het geen geldklopperij.. Jammer dat je man daar anders over denkt!

@ Chrisje, damiën is echt een lekker ventje! Ohh wat zeilig dattie zich zo heeft gekrabt! veil je de nageltjes van damiën al? Ik die van Xavièr wel, hij slaapt er zelfs doorheen als ik zijn nageltjes veil, zo voorkom ik dat hij zichzelf krabt, vind dat anders zo zielig !

@happyliesje, beschuit met muisjes zijn onzettend lekker! Hier hebben we het wel voorgeschoteld aan de visite, beschuit met blauwe muisjes..
    hebben jullie trouwens in Belgie ook een soort van traditie in de kraamtijd om te eten? Fijn dat Jelle niet aan de antibiotica hoeft! Leuke foto!
    dat pakje is inderdaad wel leuk (van c&a). alleen net als chrisje, Xavièr heeft ook veelste lange benen voor zulke pakjes.. de voetjes passen nooit, helaas.

@Missyess, dat vind ik nou ook met die minimonkey! Als ik xavièr erin heb liggen is hij wel stil, maar vind hem met zijn hoofdje enzo er zo raar in liggen! Dus doe het gewoon liever niet, maar asl ik hem in de box hangen ligt hij er wel beter in..
    Heeft iemand anders er nog tips voor eigenlijk? om hem goed in de minimonkey te laten liggen?
    Ik moest de plus doos zelf ophalen (best zwaar)

@Evaatje & Missyess, ik noem de compressen altijd melk-pads :) ..

Liefs Kiss

4. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Even voor happyliesje:

Rompertje:

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ledikantje (bedje) (toevallig die van Xavièr zn kamertje een foto)

6. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Krijg ik net een telefoontje dat er weer een schoonzusje zwanger is, is al het derde schoonzusje wat zwanger is :D Zijn vlak achter elkaar uitgerekend, april, mei en juli 8) Sven heeft straks in elk geval genoeg neefjes/nichtjes om mee te spelen :D (en hij heeft al 6 neefjes en 1 nichtje!)
    Echt super leuk!

Groetjes Doris

7. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hihi Kiss, dat is een duidelijke les in de nederlandse taal met die foto's erbij ;)
    Mooi kamertje trouwens!

8. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

He meiden,

ik kom ook even kijken en soms meekletsen (als dat mag). Ik ben op 22 oktober van een zoon bevallen, Daan.
    Ons meneertje is 2,5 week te vroeg geboren, met keizersnee aangezien ik bleef steken op ruim 9 cm ontsluiting en ik dus niet verder mocht want Daan lag in stuit.
    De eerste weken was het een supermakkelijk mannetje, erg tevreden. Laatste 2 weken helaas alleen erg veel last van darmkrampjes.
    Ik gebruik Aeropax voor Daan (heb alleen niet het idee dat dat werkt, maar durf niet te stoppen want ben bang dat het dan helemaal erg wordt...) en ik ben vorige week bij een osteopaat geweest. Die heeft hem behandeld een aangegeven dat het ff een tijdje (kan wel een week) duurt voor je effect ziet. Nou ging het van het weekend wel aardig, alleen vandaag was het een ramp. Ik begin nu zo aan mezelf te twijfelen...
    Ik ben erg benieuwd of er meer meiden zijn waarbij hun kleintje last van krampjes heeft en wat ze eraan (proberen te) doen.

Groetjes Christel

9. NiCa

NiCa Bekend lid

welkom christel :) en klets gezellie mee wij hebben voor dyon cinababy want hij heeft ook wel last van krampjes misschien iets voor jou kleintje?

liefs nica

10. Chrissie

Hoi,

dank je wel, misschien is dat een idee. Is dat bij de drogist te krijgen?
    Ik ben bereid om alles te proberen, want dit is niet leuk. Zo zielig voor hem (en zelf word ik er ook niet gelukkiger van)
    En dan ga je aan alles twijfelen, heb ik teveel voeding, heb ik te weinig voeding etc..

Liefs Christel

11. Chrissie

Helemaal omdat ik het idee heb dat ie verstopt zit. Hij had 3 dagen geen ontlasting gehad, en vandaag wel volle broek. Wel normale kleur en dun, dus verstopt is t niet, maar wat t dan wel is...

12. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Welkom Chrissie!
    Wij geven flesvoeding, in het begin had Sven ook veel last van krampjes zijn toen overgestapt op andere voeding en dat werkte erg goed. Maarja als je borstvoeding geeft gaat dat een beetje lastig ;)
    Maar weet wel dat het idd heel naar is om je kindje dan zo te zien!
    Hoop voor jullie dat de krampjes snel minder worden!

Groetjes Doris

13. NiCa

NiCa Bekend lid

je kan het gewoon bij de kruidvat of da kopen en bij ons zelfs bij de aappieheijn bij de "corner"
    heel veel suc6 meis

liefs nica

14. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Marize: achzo, dan noem ik een rompertje hier een body of een hemdje.
    En een ledikant? Ben er nog altijd niet uit. Wij hebben in de living een park (= box ;) ) en in zijn slaapkamer staat gewoon zijn bedje (zie foto in m'n album). Zou het dat zijn?
    Oh, ik zie het juist via de foto van Kiss. Ja, het bedje, dus. Eigenlijk vind ik ledikant wel een superleuk woord. Ik ga dat hier ook eens zeggen, de mensen gaan niet weten wat ze horen. :D
    Super, die lach. Geniet daar maar van, want Jelle heeft het nog steeds niet gedaan, ik denk dat ie gewoon lui is, ofzo.

@Kiss: Een traditie hier zou dan misschien het doopsuiker kunnen zijn (ze noemen het DOOPsuiker, maar eigenlijk is een beter woord 'geboortesuiker). Het suiker is eigenlijk een soort snoepje gevuld met een chocoladepasta. Dat komt dan meestal in een leuk geschenkje, ofzo. Ja, ik weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen. Misschien een fotootje?
    En dank je voor de visuele steun bij de woordjes.

Saluutjes ...

15. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

het geboortesuiker van Jelle:

(oh, ja, de mensen die op bezoek komen (= visite ;) ) mogen dan iets uikiezen om mee te nemen naar huis. De suikertjes eten ze dan op en het geschenkje is dan een aandenken aan de geboorte van de kleine. Er is meestal ook iets anders voor de kindjes, zie de puchen hondjes en koetjes)

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nijnie: fijn dat Mirte zo goed groeit.

@Silvie: lekker hoor even in de tuin bezig zijn. Ik ben in de drukte gegroeid natuurlijk en eerlijk gezegt vond ik het drukker toen ik er een had dan nu drie. Wij hebben een fietskar maar eigelijk kunnen ze daar pas in als ze wat ouer zijn ivm met hun ruggetje. Of je moet een fietskar kopen waar de maxi cosi in kan.

@Diaan: wat zal jij geschrokken zijn. Gauw vergeten en een dikke knuff.

@Astrid: leuke foto's. Jammer dat de lactulose zijn werk niet doet. Ik heb voor mijn middelste importal gehad. Dit maakt de ontlasting ook zachter. Ysa was zo'n 2 maanden toen ik dit kreeg en het werkte prima.

@Nica:leuke foto.

@Missyess: ja de fam kwestie is nu even rustig. maar het is een vulkaan helaas. Nu rustig en je weet nooit wanneer hij barst.

@Laura: ik voed op verzoek en Marijn komt afwisseld om de 3a 4 uur s'nachts zit er soms 5 uur tussen.

@Chrisje: mooie foto.

@Happyliesje: wat is een camionnetje? Ik ken veel auto's maar dit zegt me niks. Fijn dat alles goed was bij de uroloog. Mooie foto.

@Kiss: lief van je mams die boekjes.

@Angeliq: fijn dat Wesley zo goed groeit.

@Marize: ik hoop dat de wond snel wel dicht is. Wat een mooie foto.

@Doris: fijn dat het wandelen je goed heeft gedaan. Ik ga straks weer 18 uur werken en verdien daar zo'n 900 euro per maand mee. Gefeliciteerd met je tante worden.

@Christel: welkom bij de oktober mama's. Helaas geen tips voor je.

Zo, wat is er weer veel gekletst. Maar ik ben weer bij en ga nu mijn bedje opzoeken. De nachtvoeding breekt me soms even op. Weltrusten en tot morgen.

Deze knuffel heeft Marijn gekregen van de bewoners van mijn werk.

17. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

oei, 'k had misschien best even m'n centerparcs papieren aan de kant gelegd. Ik ben ook zo'n stom kieken (= muts ;) )

18. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Nynke: hey, zoooo grappig die foto!
    Tja, een camionnetje is geen merk, hoor. Dat is eigenlijk een kleine camion (van het Frans voor vrachtwagen, hé Marieke?). Daar rijden dan sommige kleine bedrijfjes mee, ofzo. Wij hebben geen camionnet, maar een afgeleide personenwagen daarvan (een Citroën Berlingo. Ik vind het een verschrikkelijk lelijk ding (Nico had hem al toen we nog niet samen waren), maar wel superpraktisch). Ik zal morgen als het licht is, even een fotootje maken en tonen, nu we toch bezig zijn alles visueel voor te stellen.

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Aha, nu snap ik het. Zo lelijk is een berlingo toch niet? Wij hebben nog gekeken voor een kangoo die lijkt toch op de berlingo.

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ happyliesje, welke kleur hebben jullie?

[​IMG] Grijs?

leuk zo zeg, met allemaal plaatjes hahhahaha

Deel Deze Pagina