Het gaat ineens weer snel met het kletsen zeg! Kyra sliep gisternacht ineens door tot half 8, wij helemaal blij! Kwam ze vanmorgen ineens weer om kwart voor 6 als vanouds.. Zaterdagavond moesten wij weg, mijn schoonouders hebben opgepast. Nu is Kyra de afgelopen 3-4 weken elke avond wakker en ligt dan maar beneden in de wipstoel of box (daar valt ze dan wel in slaap, in haar bedje niet). Ik had ze al gezegd dat ze haar er maar na een tijdje uit moesten halen als ze lang huilde. Is ze de hele avond stil geweest en dus lekker in haar eigen bedje blijven slapen! Hoe is het mogelijk! Ze wilde vast niet bij opa en oma beneden zitten, hahahaha! Er waren nog een paar beebs die elke avond niet wilden slapen of niet? Nog tips? Of is het bij jullie al over? Ik heb gisteren het Oei, ik groei-boek opgehaald bij de bieb. Leuk om te lezen maar niet erg positief, wat een sprongetjes! Kan me niet herinneren dat onze oudste zoveel sprongetjes heeft gehad en daardoor zoveel gehuild... @Marieke: Af en toe heb ik "lektieten", als Kyra later als normaal is voor de voeding en het compres is al vol, loop ik ineens met natte kringen in mijn shirt! Lullig!
Hier wil ze ook niet slapen hoor, zit vaak 's avonds lekker met haar op de arm met pinkje in haar mond tot ze in slaap valt, hihi. Ik heb niet eens compressen in, helemaal niet nodig, gek hè?
Meiden! WAUW heb zo iets supers mee gemaakt! Probeer allemaal ff bij jullie beebs, want echt het is geweldig! **** Ik liet Xavièr ff zitten (met mijn handen achter zijn rug/hoofdje) op het aankleedkussen na het verschonen, zodat ik goed contact met hem had. Toen heb ik, terwijl ik hem aan keek :'" Uhhhhhhhh" gezegt, daarna naar Xavièr gelachen. Xavièr lachte terug. Toen nog een x "uhhhhhh"..en weer allebij lachen.. Toen weer "uhhhhh" gezegt en weer gelachen.. en na zo een 6 keer, riep hij keihard: "UUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHH." en hij lach zelf helemaal in een deuk. Dus ik weer: üuhhh" en hij weer: "UUUHHHHHHHHHH". Toen dacht ik, nu een andere klank: "Aaaaaaaahhhh" EN dat weer iets van 6 keer herhaald tot hij zelf ook: "Ahh" hardop zei! Hij had de grootste lol, maar ik nog meer! Tranen in mijn ogen, zo trots ben ik op mijn zoon! Dattie dit al kan!
haha geloof je het niet dan? maar is goed, ik ga zo ff weer proberen dan, en dan MET camera! whahaha! (zul je zien dat hij het nu niet meer doet! )
Missy, ik heb ook het idee dat Mirte opgefrommeld in de minimonkey ligt en toch lijkt ze wel lekker te liggen. Ze valt gewoon in slaap namelijk... Ik vind het soms wel even zoeken naar een fijne houding en soms lijkt het ook zoveel stof voor zo'n klein meisje . Alsof ze er helemaal in verdwijnt... Harry is uit inmiddels, ik wil meeeeeer! Astrid, lastig dat Nathan zo moeilijk poept en herkenbaar. Mirte poept(e) ook zo moeilijk en we geven nu al een tijdje Friso comfort (is met JBPM). Gaat beter, maar soms is het nog steeds erg stevig zeg maar. Ik geef al 10 cc extra water per voeding en heb gisteren op het CB gevraagd of die druppels van VSM nog zouden kunnen helpen. Volgens die verpleegkundige had het niet echt effect. Dus ik heb het nog niet geprobeerd. We kijken het nog maar even aan, vooral ook omdat het niet altijd zo stevig is, soms is het meer een soort klei (heerlijke praatjes zo 's morgens he ). Doris, volgens mij is het inderdaad per CB verschillend wat ze advieseren. Lekker verwarrend. Ik had gister na-gym en dan spreek je de andere moeders en daar doen ze op het CB niet zo "moeilijk" over de hoeveelheid voeding als hier. Ik heb gister 2 voedingen tegelijk klaargemaakt en er 1 bewaard in de koelkast. Ging op zich prima. Ik heb ook al zitten denken om anders die Friso lijn eens even te bellen. Mens van het CB zei wel: ja op het pak staat dat het niet kan, maar het kan wel hoor... De reden dat ik gelijke flessen moet geven is volgens mij dat het anders zo'n groot verschil in flessen is. En ik heb soms het idee dat die 135 niet echt genoeg is. Gister 2 keer 150 gegeven ipv 135 en 165 en ze heeft er prima op geslapen. Vandaag maar eens even kijken hoe het gaat met allemaal gelijke flessen. Als het goed gaat laten we het maar even zo en dan gaan we over een paar weekjes de avondfles wel weer met 15cc ophogen naar 165 ofzo. We laten het maar een beetje van Mirte afhangen. Ik ga haar echt niet honger laten lijden omdat het CB vind dat ze veel krijgt. Als ze nou overmatig zou aankomen zou het nog weer wat anders zijn denk ik. Maar nog geen 400 gram in 2 weken is naar mijn idee niet echt teveel... Ze heeft overigens vannacht van 9 tot 7 geslapen. Dat hadden we nog niet meegemaakt. Ze heeft wel heel even gepiept of gekreund, maar toen ben ik even gaan kijken en een knuffel gegeven en ze sliep weer verder. Leuk zo'n babyboom in de familie . Ik ga 16 uur werken en verdien eh... zo uit mn hoofd rond de 700 euro. Angeliq, ook prikjes gehad. Is Wesley zijn temperatuur nog een beetje binnen de perken gebleven? Hier was het gisteravond 37.3 en ze lijkt er ook niet echt last van te hebben gelukkig. Marize, wat rot dat je weer aan de AB moet. Jolien is een mooie meid! Kiss, ik heb een lief die zegt: ja maar ik heb een levensverzekering dus als ik zou overlijden dan heb je daar geld van en kan je het daar wel van betalen. Hij is af en toe een beetje van de verkeerde zuinigheid (in mijn ogen). Buiten dat is het volgens mij ook wel fijn dat vaak die lui van die uitvaartverzekering een heleboel voor je regelen. En ik kan me voorstellen dat je hoofd daar helemaal niet naar staat op zo'n moment. Ach, af en toe breng ik het weer eens ter sprake en wie weet heb ik ooit wel eens succes... Soms is een vent die net zo eigenwijs is als je zelf bent, best irritant . Door de wekker heen slapen? Dat kan ik echt niet. Fijn dat je volgende week al kan komen en niet pas 22 januari! Leuk dat geklets he?! Mirte doet dat ook. Na de fles zit ik meestal nog even met haar te "kletsen" op de bank. Als ik het probeer te filmen kijkt ze naar de camera en doet ze het niet meer . Chrissie, welkom tuurlijk mag je meekletsen. Geef je borstvoeding? Want BV-kindjes kunnen soms ook dagen geen ontlasting te hebben. Dat hoeft niet te betekenen dat hij verstopt zit. Lastig dat hij zoveel last heeft van krampjes, ik heb geen adviezen voor je, sterkte! Nynke, een camionnetje is volgens mij dat wat wij een busje noemen... (denk ik... maar mijn Vlaams is niet zo denderend ah toch wel goed zie ik). Chrisje, er staan teveel haakjes in je link naar de foto, ik denk dat het daarom niet lukt. volgens mij moet het dan lukken... Ik zie dat Marieke het ook al gepost heeft en dat het ook al gelukt is, goedzo! Marieke, ik vind het wel leuk dat Eline ook niet zo groot is. Als ik al die andere grote kindjes hier lees... dan ga ik me soms toch wat onzeker voelen ofzo. Happyliesje, fanatiek gegymt gister. Het is alleen een beetje jammer dat ik echt altijd de kluts kwijtraak van die pasjes op muziek. Helemaal als er dan ook nog bij geroepen wordt dat we nu naar links of naar rechts gaan... Ja roze muisjes voor meisjes en blauw voor een jongetje. Heerlijk hoor een beschuit met muizen, smaakt naar anijs. Wat superfijn dat de nieren van Jelle er goed uitzagen! Pas over 4 maanden weer terug, heerlijk! Ik ben niet zo van Winnie the Pooh of andere figuurtjes. We hebben wel een fleece truitje gekregen met figuurtjes uit Winnie the Pooh, die is dan nog wel leuk. Maar ik zou het zelf niet gauw kopen. Romper: die hemdjes (of hoe je zo ook noemen wilt, ondergoed) met knoopjes in het kruis. Ledikant: bedje. Klieke, beterschap daar! Marieke, een gasmasker zou geen overbodige luxe zijn met die hond dus... . Is hij alweer opgehaald of zit je nog steeds in die bedorven lucht, hihi? Hmmz, ik hoop dat mn reacties nog een beetje kloppen, want ik deed een beetje raar knippen en plakken, dus mocht het door elkaar staan komt t daardoor. De bedoeling was goed . Ik ga zo even mn meiske eten geven.
Kiss, nee joh gekkie, is zo leuk als je zoiets vast kan leggen voor later bedoel ik haha Nijnie, ja, hij is gelukkig al opgehaald, is wel een schatje hoor, hoe heet dat ras ook alweer, euh braque de Weimar of zo...Zo ziet ie er ong uit en is erg groot: Enneh klein maar fijn zeggen ze dan hè?
Klein maar fijn, inderdaad! Doris, ik heb nog even Friso gebeld, zij zeiden dat het spul echt wel goed oplost in half om half, dus daar ligt het niet aan. Fles bewaren in de koelkast mag, maar dan mag het niet warmer zijn dan 4 graden. Ik kreeg ook nog het advies om toch een kleinere speen te proberen zodat ze langzamer drinkt, want de moeizame ontlasting zou daar ook nog mee te maken kunnen hebben... Eventueel nog wat extra water (ik doe al 10cc extra) aan de fles toevoegen dat het toch iets dunner is. Dus dat ga ik proberen, even de fles opwarmen, nog wat extra water erbij en de andere speen er maar weer op...
Jeeeh Nathan poept weer! De JBPMeel doet goed zn werk! Ik stond vanochtend gewoon te juichen bij zn poepluier Dus nijnie, misschien een idee om wat extra Jbpmeel toe te voegen? @ Kiss, leuk is dat het?! Ik heb ook hele gesprekken met Nathan. Vooral uuuuhhruuhhhruuuhh vind hij erg leuk Gaat hij helemaal meekletsen. Ik zal zo met mijn schoonloeder naar het babypark hiero in Kesteren. We mogen van haar een babystoel uitzoeken (jeeeeh). We gaan voor de Chicco Polly, zijn zo leuk! En dan de blauwe met de visjes. Maar wat zijn die krengen duur zeg Naja we hebben haar gewaarschuwd dat die dingen onwijs duur zijn....
@Astrid: ja, heel leuk die Chicco Polly eetstoel (heb ik snel even opgezocht). Wij hebben die van pericles Timo. Die ziet er zo uit: P.s.: hebben we ook gekregen hoor, want zijn inderdaad duur, die dingen!
@ doris: wat betreft het werken. Ik weet nog niet hoeveel ik ga werken (ze hebben nog niks laten weten... errug fijn). Op de site van raet kun je wel berekenen wat je over zou houden van je bruto salaris. http://www.raet.nl/proforma/proflite.asp Netto ga ik minimaal 900 euro verdienen (na betaling van ziektekostenpremie want die wordt ingehouden op mijn salaris) en dat zou dan voor 24 uur per week zijn. Dan redden we het straks net met 100% dubbele lasten voor huur en koophuis. @ evaatje: is niet veel werk hoor. Katoen. Aandoen is hetzelfde als een pamper alleen heb je een extra overbroekje en de luiers gaan gewoon bij de lichte was op 30 graden en dan laten drogen aan het rek. (In de droger mag wel maar dat kost nogal veel energie en bovendien slijten ze dan sneller). Wij gaan qua kinderstoel voor de stokke Tripp Trapp. Die gaan we voorlopig nog niet halen. Het huis staat hier al volgebouwd en ik zou niet weten waar ik dan weer een kinderstoel moet stallen. Een kerstboom gaan we dus ook niet zetten. De box staat ontzettend in de weg wat dat betreft, net als de kinderwagen die ook in de woonkamer moet. We hebben zelfs nog een bed beneden staan voor mijn middagdutje (wat er bijna niet van komt) omdat ik anders bij elk piepje van Wietze wakker ben. Verder weet ik allemaal niet meer wat jullie hebben geschreven. Er wordt ook heel wat afgekletst. Ik ben een beetje total loss. Ben doodmoe (krijg toch wel voldoende slaap 's nachts van 23 tot 9 met een uurtje wakker ertussendoor voor een voeding). Wietze is ook niet erg veeleisend op het moment. Hij morrelt wel lang als ik 'm op bed leg. Geen zin in slapen. Gelukkig valt hij met nog geen 5 minuten huilen toch gewoon in slaap. Hij wordt wel snel weer wakker en net als ik omhoog kom om te kijken wat er is, is het weer stil. Zit veel te veel op te letten of er iets is. Volgende week een afspraak bij de psych. Ben benieuwd wat hij er van vind. Of ik toch aan de pillen moet. Op sommige dagen gaat het goed en denk ik van niks aan de hand en andere dagen zie ik het weer niet zitten en ben ik 'dat hele mama gedoe' spuugzat. Bah... ik wil een beetje meer roze in mijn wolkje... Nu maar even brood gaan smeren voordat Wietze zich aandient voor zijn lunch. Liefs Silvie
@Marize: wat een lieve foto! @Doris: Gefeliciteerd met al die neefjes en nichtjes! Leuk hoor. Hier geen werk helaas. Moet strks weer op zoek naar een baan. Ik zou het liefst 2 dagen willen werken. @Chrissie: Welkom hier! Geef je borst of flesvoeding? Dewi heeft na het eten ook vaak krampjes en dan spuugt ze ook. Ik geef BV, dus ik weet niet of ik dan ook iets mag geven tegen krampjes. @Klieke: Wat een leuke foto's van je kids! Wat kijkt hij schattig boos op de eerste! @marieke: hihi, lektieten. Als ik de ene borst geef en die begint toe te schieten, dan doet de andere gezellig mee. En als ze erg vol zijn dan kunnen ze ook ineens toeschieten, dan druppelt er gewoon spontaan melk uit. Ik heb de koffiepads dus echt nodig. hahaha, onze hond kan ook van die lekkere scheten laten. Dan vallen we bijna flauw. In Nederland heet zo'n hond een Weimaraner (zoiets) Prachtig beest vind ik dat altijd! Mooie ogen! @Happyliesje: Hier hebben wij ook zoiets als doopsuiker. Of een bedankje voor het kraambezoek. Wij hebben dat niet gedaan trouwens, het is hier niet echt traditie, maar meer iets extra's. Kennen jullie ook bruidssuiker? @Xenas: Ja dat klopt! Ik heb wel meer pakjes gehad met alleen een romper en eenbroekje. Misschien is het de bedoeling dat je er dan geen truitje op doet ofzo. @Kiss: haha, ik ben ook een ster in verslapen. Heb je geen mobiel met een snooze functie erop? Dan gaat de wekker in ieder geval nog een keer! Ach wat schattig zeg! Lief he die geluidjes die ze maken. Dewi doet nu ook 'achuh'. @Smeetje: kwam Dewi maar eens om kwart voor 6, hihi. Vannacht was het om half 4 alweer prijs. @Nijnie: oeoeh Harry uit! En was het wat je ervan verwachtte? Ik vond hem wel heel spannend! Laatste hoofdstuk een beetje zoetsappig, maar wel leuk. @Astrid: En nog steeds is ze een schoonLoeder, hihi. Nou, ik ga even het huis poetsen! XXX
@happyliesje.. leuk zeg die kraamkadootjes! @nynke.. haha wat een mega knuffel! @airbag.. bij ons kan je ook de airbag uitzetten.. dus jesse staat ook voorin.. vooral in het begin ging zijn hoofdje een beetje hangen en nu ben ik wel blij dat hij voorin staat hoor.. kan ik dat in de gaten houden @kiss.. lekker zeg.. te laat... balen.. gelukkig maar je nu wel volgende week terecht.. alleen jammer dat alex niet mee kan jesse heeft 17 dec zijn prikjes.. dan kan rob ook niet mee helaas maar ook mijn ouders niet.. balen.. aaaaah wat cool zeg! laats had ik dat ook een keer bij jesse soms kijk ik hem ook aan, en zeg ik aaa iiiii oooo! dan zit hij echt naar mijn mond te kijken! zo schattig! @smeetje.. helaas nog steeds niet DE tip voor je.. jesse is ook altijd wakker en huilerig na het avondeten het is tot nu toe 1 keer voor gekomen dat hij van 5 tot 9 geslapen heeft.. verder blijft hij steeds maar huilen! @astrid.. wat lief zeg dat je er 1 van hun krijgt! Ik zou er eerst 1 van mijn schoonzus en zwager krijgen, maar die zijn uitelkaar! nu krijgen we van haar een rekening, en iedere keer als jesse jarig is, krijgt hij daar geld op gestort! Zo weer een goede nacht ehad. jesse werd wakker om 6.15 .. robheeft toen eten gegeven en hem daarna mij neergelegt.. toen werden we om half 10 wakker! zometeen om 1 uur collega op bezoek.. die kwam erachter dat ik al weer bijna ga werken dus wil nog even langskomen! hebben jullie gezien dat er bij de sep mama's al weer 2 zwanger zijn en heeeeel veeeel relatieproblemen zijn!
@missyess: bruidssuiker? Neen, ken ik niet. Al 2 sept mama's in verwachting? Ja, ik heb ook de gyn eens goed laten kijken of ie geen vruchtzakje zag. Neem weer de pil, maar blijkbaar ben ik het te gewoon geworden om ze niet te nemen, dus dat wordt nogal eens vergeten .
Nou ben weer terug van het inloopspreek uur! Xavièr woog : op 20-11 5150 gram en nu op 11-12 5690 gram!! dat is in 3 weken 540 gram aangekomen! Dus dat doet hij goed op borstvoeding! Hij ligt heerlijk te slapen nu.. heb trouwens nu beslag gekocht voor boterkoek.. dus ga toch nog een poging wagen om dat te maken... (aangezien de mixer van mijn ma hier ook nog ligt). Kussiess
Smeetje, Sven heeft toevallig gisteravond in zn eigen bedje geslapen, maar tot dan toe was hij ook elke avond wakker of werd wakker zodra wij hem in zn bedje legden! Gelukkig gaat hij na de laatste fles (rond 22.00) nu altijd wel meteen slapen. Sven ligt nu ook in zn eigen bedje. Ik legde hem tot nu toe overdag in de kinderwagenbak omdat hij niet boven in zn bedje wilde. Maar we bedachten ons gister dat hij niet zo heel lang meer in de bak past, en dan... Dus vandaag toch maar weer geprobeerd in zn eigen bedje. Was eerst natuurlijk brullen, maar na een kwatiertje toch in slaap gevallen. Volgens mij is hij nu alweer aan het wakker worden (half uurtje geslapen) maar dan heeft hij er tenminste even gelegen Kiss, hier wordt ook wat afgekletst, errug lief! Sven begint zich nu ook met onze gesprekken te bemoeien, begint ie er heel hard doorheen te uuhh-en en aahh-en hihi wij natuurlijk weer in een deuk Maar gister begon hij met een gilletje, weet niet of ik daar nou zo blij mee moet zijn... Nijnie, goed dat je gebeld hebt! Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe warm/koud onze koelkast is Hopelijk helpt die kleinere speen! En wat een heerlijke nacht, genieten is dat he! Astrid, wat fijn dat Nathan weer poept! Wij wachten ook nog even met de aanschaf van een kinderstoel, willen eigenlijk die trip trap, maar die zijn ook al zo duur Misoh, dank je voor de link! Als dat een beetje klopt zal het tussen de 350 en 400 euro zijn wat ik ga verdienen. Moeten jullie lang dubbele lasten betalen, want dat hakt er wel in zeg! Had jij ook geen problemen met je schildklier of haal ik nu mensen door elkaar Omdat je je zo moe voelt, daar misschen wat mee te maken? Hopelijk wordt je wolk snel knalroze meid! Groetjes Doris
Zo, terug van bureau. Aeropax schuiven we helemaal aan de kant, nu alleen spul voor darmflora (van osteopaat, maar net zoiets als ABC Dophilus) Verder mag ons mannetje wat water tussen de voedingen door hebben in de hoop dat ie dan minder moeite voor poepluier hoeft te doen. We zullen zien. Wat slapen betreft, savonds voorlopig nog maar ff beneden houden, dan slaapt ie snachts tenminste. Was ook advies van bureau, weekje dit en dan opnieuw proberen. Overdag willen ze m wel graag in bed hebben, maar of dat gaat lukken... Waar en wanneer slapen jullie kleintjes als ik vragen mag? @ missyess: Ik geeft borstvoeding. Je mag dan ook wel wat geven voor krampjes hoor. Ze adviseren om zelf op je eten te letten, maar je mag wel Aeropax of Cinababy of zoiets gebruiken. Dat laatste ga ik misschien ook doen, maar eerst nu even niet want eerst kijken of dat darmfloraspul iets doet. @ xenas: Zwanger, brrr... moet er nog even niet aan denken. Ga donderdag naar de huisarts om spiraaltje te laten zetten, en dan kijken we over een klein jaar ofzo wel verder. Pil ben ik veel te bang om te vergeten @ Happyliesje: Berlingo mag dan lelijk zijn, tis wel makkelijk lijkt mij! @ Kiss: vervelend verslapen, maar ben wel jaloers dat je door je kleintje niet eerder wakker gemaakt bent En lekker he, dat samen kletsen! @ Smeetje: Ik heb van die Lilypadz, dat zijn plakcompressen die tegenhouden. Gebruik ze nu eigenlijk niet meer, niet meer nodig. Alleen lekt de linker borst als ik rechts voed en omgekeerd, maar das maar paar drupjes. Wel heeeeeeel veel last van lekken en stuwing gehad, maar nu gaat t gelukkig wat beter! @ Astrid. Gave stoel hoor. En als je schoonloeder wil betalen, nooit nee zeggen! De rest ben ik alweer vergeten wat ik gelezen heb. Hopeloos, nog steeds vergeetachtig soms..
Astrid, gelukkig poept Nathan weer! Ik ga eerst nog even niks veranderen aan de voeding denk ik. Want ze heeft niet alleen maar moeizame ontlasting. Het is soms ook wel wat soepeler. In elk geval al een stuk beter dan toen we de normale voeding van Friso gaven. Als het zo blijft dan wil ik denk ik toch eens overleggen met de huisarts ofzo. Vanmorgen in elk geval kleinere speen geprobeerd. Dan doet ze geen 5 tot 10 minuten, maar ruim 30 minuten over de fles... Sprak lief net, die dacht niet dat het door de te grote speen/te snel drinken kon zijn dat ze last had... Maar ik heb wel het idee dat ze het langere zuigen ok vind. Al viel ze op het eind steeds bijna in slaap . Is het gelukt met de stoel uitzoeken? Wij hebben zo'n houten stoel van de prenatal, die je in hoogte kan verstellen. deze. Misoh, hopelijk komt er steeds weer wat meer roze in je wolkje. Volgende week eerste afspraak bij psych? Je "moet" niks he... maar misschien kan medicatie je wel net een steuntje in de rug geven (sprak ze uit ervaring...) Missy, Harry was wel lekker spannend. Het einde inderdaad wat zoetsappig. Xenas, ik ben gisteren ook alleen met Mirte voor de prikjes gegaan, het viel me redelijk mee. Volgende keer met de prikken mag papa alleen met haar . Was het leuk je collega op bezoek? Alweer 2 zwanger bij de sept. mama's? Gepland of per ongeluk? Ik lees daar helemaal niet mee eerlijk gezegd. Kiss, goed gegroeid en succes met het maken van de boterkoek (ieuw daar hou ik nou echt niet van, verder kan je me met een heleboel blij maken maar boterkoek... *ril*). Doris, wij hebben zo'n koelkastthermometer in de koelkast liggen (al een eeuwigheid, ooit eens aangeschaft omdat lief wilde weten hoe koud het was in dat ding). Vanmorgen een half puntje kouder gezet en nu is het zo'n 7 graden (was tegen de 10 aan). Ik zal eens kijken hoe ik het nou met de flesjes ga doen. Zolang ze 150 per voeding krijgt is het op zich wel handig om er 2 tegelijk te maken. Anders zit ik met halve schepjes. Als we dan later overgaan op flessen van 165 kunnen we het wel weer per fles doen. Die kinderstoel die wij hebben lijkt op de triptrap maar is goedkoper. Chrissie, Mirte slaapt boven in haar wieg (tenzij ik net ben wezen wandelen en ze doorslaapt in de kinderwagen, als ze wakker wordt breng ik haar toch naar boven). Over het algemeen krijgt ze uit bed eerst een schone luier, dan de fles, dan even tutten op schoot, daarna de box in en als ze gaat gapen/oogjes wrijven/in slaap lijkt te gaan vallen gaat ze weer naar bed. Daar is ze het niet altijd mee eens, maar vaak is het binnen 10 minuten wel stil. Ik merk wel hoe consequenter we erin zijn, hoe korter het huilen duurt. In het begin haalde ze wel een half uur... Als ze lang blijft huilen ga ik vaak wel even kijken, proberen of ze de speen wil en dan toch weer naar beneden. Als ze echt maar blijft huilen dan haal ik haar wel weer uit bed. Maar het ligt er ook aan of ze "zeurt" of echt huilt zeg maar. Jelle, wat een mooie speelmat!