Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hee meiden!

ik was om 16.00 nog aan het shoppen en er was geen computer in de buurt ;)

Maar hier zijn we dan, ondertussen dan eindelijk echt allemaal mama!
    :whistle: =D> \:D/ :thumup: :({|= :) :D :thumup: 8) O:) :p :baby: :D

Groetjes Doris

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Weet iemand hoe je een filmpje vanaf je mobiel op internet kan zetten? Ben nu aan het klooien op You tube, maar kom er niet echt uit :(

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jeeh het is me al gelukt.
    Het is echt een super wazig filmpje maar dat is Nathan die rolt!
    Ik heb m gisteravond snel gemaakt toen hij bij onsop bed lag met mijn mobielte, is echt een slechte kwaliteit maar vooruit ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=Ebn18BR14uU

Oh en let ajb niet op reinout zn stem, VRESELIJK!
    Wat praten mensen toch raar als ze tegen babys praten :)

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hoe spreek je Veerle uit? Zoals je het schrijft?

@ Kissflower, uit je eerste verhaal lijkt het wel of je zegt dat je bij hem terug bent omdat je naar je huisje verlangt. Kies voor jezelf en niet omdat het de meest makkelijke en snelle weg is hé!
    Die dreigementen van L. kunnen natuurlijk ook anders bedoelt zijn dan hoe hun het nu over willen laten komen, ik zou het aan L. zelf vragen! Alex kan nu ook misschien wat makkelijker zeggen ja L. had dat gezegd en ik was al in de war dus heb ik zo gehandeld, terwijl hij zelf verantwoordelijk is!

Waar in Flevoland woon je? Ik kom uit lelystad! En ipv een november mama (ik was 20 november uitgerekend) ben ik een oktober mama geworden!

@ Nijnie, mij is bij het cb verteld dat hij 450 ml minimaal moet drinken en mag uitlopen tot maximaal 700 ml (die 450 is dan gericht op de 150ml per kilo). Het is bij mij van 00:00 tot 00:00!

@Astrid, mijn zoontje is ook geboren op 19 oktober! Wat een verhaal van de menzis, dat is balen zeg! Sjeetje, misschien kan je een betalingsregeling vragen?

Ik heb nog geen te kleine kleertjes, Vangelis was dan ook maar 47 cm en alle maatjes passen nog (waren eerst wat te groot) ik denk dat als hij dingen niet gaat passen ik het in een vuilniszak ga bewaren!

Mijn zoontje heeft ook 2 weken in het ziekenhuis gelegen, hij was ook 5 weekjes te vroeg! Hij heeft ook 5 dagen aan een sonde gezeten en onder een lamp gelegen...
    Sterkte nog...het is een zware periode in het ziekenhuis!

5. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nu een ego berichtje, ben gebroken!

Heb vandaag me kraamfeestje gehad, erg leuke cadeaus maar ben zelf doodmoe, ga dan ook nu lekker in bed liggen :)

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Goed zoooo :) :) :)

7. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Ik kom ook uit Lelydorp.....heel lang was ik alleen uit de polder in het forum maar nu hebben we 2 polder meiden...euh mama's

8. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Kissflower, die Xavièr hihi. Geen geduld om te badderen omdat hij NU wil eten ;).
    Hier heb ik tot nu toe nog maar 1 setje wat niet meer past (tenminste ze heeft het al anderhalve week niet meer aan gehad (maat 50) en gezien de andere broekjes qua lengte nu goed zijn denk ik dat het niet meer past. Maar het ligt nog gewoon in de kast hoor. Hihi. En ik vermoed dat Mirte nog wel even in maat 56 blijft passen, 62 is zoveel groter... :eek:.

@Laura, wat een moppie!

@Moon, wat fijn dat Britt het zo goed doet! Hopelijk mag ze gauw met jullie mee naar huis!
    Het lijkt wel of ze zwaait op die foto :) *zwaaitje terug*

@Nica, vrolijk bekkie :D.

@Missyess, hoe vind Dewi het in de minimonkey? Mirte heeft tot nu toe alleen nog maar gemopperd (nou ja... gehuild met zo'n heel zielig gezichtje eigenlijk) terwijl ik haar erin had. Nou was mijn timing misschien ook niet zo goed, want ze was al wat huilerig toen ik haar erin deed. Morgen nog maar eens proberen na een voeding, dan is ze wat rustiger en misschien kunnen we dan wel de goede houding vinden ;).

@Anne, zal je altijd zien he... zijn ze bij een ander en dan slapen ze alleen maar... heb je een beetje bij kunnen tanken zelf?

@Choco, wat een enorme beer heeft Jasmijn :).

@Astrid, hihi leuk om Nathan te zien rollen. Ik heb een filmpje met de videocamera gemaakt, maar ik heb geen idee hoe ik dat ding op de computer moet krijgen. Laatst wilde ik het met de fotocamera proberen te filmen, maar toen was ze al gerold voor ik de camera had kunnen pakken.

Hoe wij aan de naam zijn gekomen... Eigenlijk hadden we deze naam al heel lang. Ik had tijdens mijn stage een kindje op de groep die Myrthe heette en dat vond ik een mooie naam. En we hadden het wel eens over namen en toen ik die naam noemde vond lief die ook erg mooi. Dus daar waren we eigenlijk al wel uit al voordat ik zwanger was. We hebben alleen nog even moeten denken over hoe we het dan zouden schrijven en dat is Mirte geworden.
    Ze heeft vanmiddag weer zo lief naar me gelachen. Echt zo'n brede glimlach.
    Ze gaat ook meer geluidjes maken, uh en eh.
    Over een uurtje is het weer tijd voor een fles, beetje vroeg voor een late voeding (naar mijn idee), maar ik wilde maar gewoon eens kijken wat ze doet.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    oh leuk misschien leuk om een keertje een kopje koffie te doen!

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Mijn zoon heet Evangelos Konstandinos, Evangelos heet me vriend zijn vader en Konstandinos mijn paps!

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mwoahahaha arme Rein met zn wijfe stem :)

Wat leuk trouwens dat jouwn zoontje ook op 19 oktober is geboren!

@ Nijnie, ik zou het ook niet weten hoe wij een filmpje van de videocamera op de pc moeten krijgen. Wij hebben wel een dvdrecorder, dus moet ik hem dan eerst op de dvd branden en dan op de pc zetten ofzo.
    Whatever, teveel werk :)
    Ik zal binnenkort even met Reinout zn tel filmen die heeft 3.2 megapixel.
    Oh en als het licht is, dan is hetnog wat duidelijker denk ik.

Hoe wij op de naam zijn gekomen....
    We hebben altijd gezegd dat als wij een kereltje zouden krijgen, hij Nathan gaat heten. Niets bijbels ofzo want het heeft wel een hele bijbelse betekenis ( Geschenk van God).

12. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hey meiden!
    Joepie, gezellig echt bij de mama's! Was er ook niet om 16.00 uur, sorry meiden! Inderdaad, ook sint inkopen gedaan, haha! Hebben voor Damiën zo'n babygym ding gehaald... Schattig, zijn eerste sintkadootje! :D

Kom morgen weer terug meiden, moet er nu weer vandoor!

Liefs Chris

PS Astrid, wat een ontzettend leuk filmpje! Superschattig de stem van papa op de achtergrond :)

13. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Ik wil ook mijn meisje even in real live laten zien..........gaapje.....
    http://nl.youtube.com/watch?v=SitW4dxFZPk

Koffie drinken...lijkt me leuk idee......echt heel lang geleden mijn laatste bakkie gedaan, word weer eens tijd voor een flinke sloot.
    Misschien moeten we eens met meerder mama's afspreken?!

14. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    goedenavond,

even snel, manlief komt zo thuis namelijk.

@ Marieke: ja, ze heeft rood haar! mooi he? Wij vinden het ook helemaal super. Ik zag er zelf als baby trouwens bijna net zo uit als zij, alleen heeft Oriande een kuiltje in haar kin net als haar pappa en veel mooiere oren dan mamma. Mijn moeder moest van ontroering bijna huilen toen ze oriande voor het eerst zag.

Mbt haar namen: Onze dochter heet Oriande Thisbe Kunigonde.
    Oriande is een middeleeuwse naam, afkomstig uit het boek "de Malegijs".
    Thisbe komt uit het verhaal Pyramus en Thisbe van Ovidius. Een oude klassieker dus. Wij vinden het een heel mooi geschreven verhaal (mijn man heeft gymnasium gedaan en heeft mij (ik heb atheneum gedaan) allerlei verhalen verteld, waarvan Pyramus en Thisbe echt indruk gemaakt heeft.
    Kunigonde is een tiende-eeuwse Frankische naam.
    Vanwaar al die "oude" namen... omdat wij heel erg gefascineerd zijn door geschiedenis en zelf ook periodes uit de nederlandse geschiedenis "herbeleven" door het maken van kostuums, het uitvoeren van ambachten, etc.

Even een vraagje: ik heb bij sommige bewegingen echt een heel raar gevormde buik. Hij ziet er dan uit als het dak van een huis zeg maar. Is dat normaal of komt het door mijn keizersnee? Net na de operatie stond mijn buik ook helemaal in een punt, maar dat is vrij snel recht getrokken tot een "zes maanden buik", en inmiddels zit ik op het niveau "twintig weken buik" (ben nog drie kilo zwaarder dan ik bij het begin van de zwangerschap was).

Groetjes!
    Maris

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Choco: Aaaagossie, wat lieeef!

Astrid, ja, stem v Fred hetzelfde (zie filmpje link onder mijn berichtjes...) Goed hee dat ie dat al kan! Neem anders een re-write dvd, dan kun je het filmpje steeds weer wissen en hoef je niet steeds een andere dvd te pakken, is er anders geen usb kabeltje voor om dat op de pc te zetten?

Naam: Eline; naam v mijn broertje als het een meisje was geweest, altijd mooi gevonden...Lyliane: freds moeder, Judith, mijn moeder....

Marize, das geen GAAPJE, das een GAAP! ;)

Maris: Mijn buik ziet er uit als een drilpudding?! ;)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oooh Marize wat lief!
    Nathan gaapt ook zo lief, soms lijkt het wel of hij erin blijft zolang.
    Super schattig zeg, smelt helemaal weg

Baby's zijn lief!

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Wij konden maar moeilijk een jongensnaam vinden, een meisjesnaam hadden we al wel vrij snel.
    Ik heb weet ik veel hoeveel jongensnamen opgedreund, maar de goeie zat er maar steeds niet tussen.
    Tot manlief op een avond ineens uit het niets SVEN zei. Toen waren we klaar ;)

Groetjes Doris

18. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    ff snel:

@ Maris: Je buikspieren schuiven als je zwanger bent wat opzij. Op het einde van je zwangerschap als je dan je buikspieren vol aanspant, krijg je ook zo'n tent idee. Dit kan nog even blijven na de bevalling, want je buikspieren hebben weer even nodig om op hun oude plek terug te komen. Lijkt mij dus niet van de keizersnede te komen, maar gewoon iets dat nog een restje is van je zwangerschap ;)

19. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Astrid wat een bikkel dat Nathan zich al kan omdraaien.......echt goed man.....en die stem......hahaha ik wil de mijne ook niet terug horen. Haha

20. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dat gaat al aardig met die pagina's hier... :D
    Ik geloof dat ik wat verwarring heb gezaaid dat het mama-topic al geopend werd en het slotje op het bevallingstopic. Ik was diegene die had voorgesteld gewoon zaterdag (zonder tijd zeg maar) over te gaan en daar was iedereen het mee eens. Maar ik heb gemist dat er later 16.00 uur van was gemaakt. Sorry daarvoor...

Jongens, wat een leuke filpmjes en foto's zie ik! We hebben wel wat beauties op de wereld gezet hier! Hier ook eentje van mijn trots.

Wij hebben Kevin vernoemd, zijn tweede naam is Mike, naar zijn oom Michael. Ik heb aan mijn kant al 6 neefjes en nichtjes dus alle mogelijke (leuke) vervoegingen van mijn ouders' naam waren al eens gegeven.

Hier gaat alles goed met Kevin. Op het consulatiebureau woog hij woensdag (6 weken min 1 dag) 5360 gram. Dikzakje hè?!
    In maat 50 heeft hij nooit gepast en maat 56 begint nu ook wel krap te worden. Het ligt een beetje aan het merk. Hij kan nu goed al de maat 62 aan van Noppies. Ik heb geen idee hoe lang hij nu is... 5 december moet hij voor zijn prikjes langskomen en ik denk dat ie dan weer gewogen en gemeten wordt.

Nou, ik ga snel even douchen, want als het goed is komt zoonlief binnen nu en een half uur...
    Allemaal een fijn weekend!

Liefs,
    Appeltje

Deel Deze Pagina