Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
  2. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Sven wordt meestal om 7.00 wakker. Tegen 8.00 gaan we naar boven leg ik hem in het midden van ons bed, ga ik me aankleden en daarna hem badderen/aankleden. Dan weer naar beneden en tegen die tijd is hij vaak wel moe. Dan slaapt hij ong. een half uurtje in de kinderwagenbak beneden en is hij alweer wakker. Rond 10.30 weer de fles. Tegen 12.30 wordt hij dan weer moe. Vanaf vandaag leg ik hem dan dus boven in zn bedje, hoelang hij dan slaapt verschilt per dag, meestal 1 a 2 uur. Om ong. 14.15 is het dan weer tijd voor de fles. vaak slaapt hij dan van 16.30 tot 17.00 even in de kinderwagenbak beneden. Om 18.00 weer de fles en meestal wordt hij om 19.30 moe. Vanaf gister slaapt hij dan ook boven in zn eigen bed. de laatste tijd moeten we hem dan vaak om 21.45 wakker maken voor de laatste fles. Om ong. 23.00 gaat hij dan weer naar bed en slaapt dan tot ong. 7.00. En dan beginnen we weer opnieuw ;)

Ben benieuwd naar jullie "schema's"

Groetjes Doris

3. angeliq

angeliq Actief lid

16 dec 2005
    110
    0
    0
    nijnie@ gelukkig is de temp van wesley niet meer gestegen hij had wel behoefte om extra geknuffeld te worden in de box bleef hij huilen maar dat extra knuffelen vond ik niet erg :)

Ik weet niet meer wie het vroeg maar Wesley slaapt over het algemeen in de box overdag. In bedje vind hij niks overdag en in de box valt hij in slaap onder het spelen.

Wesley begint hier ook aardig te brabbelen is leuk hoe zo'n kleintje met armen en benen aan het vertellen is!

4. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    *schenkt iedereen koffie/thee en een stukje taart toe*

Heb weer flink moeten bijlezen. Vanavond heb ik het huis vol met visite vanwege mn verjaardag. Heb er wel zin in. Voor de rest weinig te vertellen.

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hier nog een fimpje van vanmorgen, over dat Uhhh.. Alleen toen ik het deed lukte het niet.. Dus Alex zei; "film jij maar, ik probeer het wel"
    Alleen Xavièr werd er een beetje chaggerijnig van en wou gewoon ff aan de borst..
    Dus opt laatst vant fimpje laat ie zich helemaal naar voren vallen en knalt precies met zijn koffie tegen Alex zijn neus, met gevolg: Bloedneus bij Alex..
    Xavièr helemaal overstuur (had waarschijjnlijk een zeer koppie) .. dus dat Uhhh zeggen wou niet helemaal lukken, in het filmpje doet hij dat maar 1 keer..
    Maar ja, Alex moet hem beter vast houden.. hij doet soms beetje wild met Xavièr, vind ik.. :rolleyes:

http://nl.youtube.com/watch?v=O8GFpQvp-WU

6. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Choco :whistle: GEFELICITEERD!!! :whistle:

7. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hee, das leuk, Sven is vandaag 2 maanden 2 weken en 2 dagen :D

8. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Kiss, leuk die fimpjes. Arme Xavier met zn hoofdje! En Alex zn neus is natuurlijk zn eigen schuld ;)

9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Xavièr's Schema:

De tijden zijn ongeveer, dus niet precies, omdat het elke dag beetje anders is:

06:30 -> Wakker, aan de borst
    07:00 -> in bed, slapen
    09:30 -> Wakker, in bad of onder de douche.
    10:00 -> aan de borst
    10:30 -> In bed, slapen
    12:00 -> wakker, lekker knuffelen, spelen in de box.
    14:00 -> aan de borst
    14:30 -> in bed, slapen
    18:00 -> wakker, aan de borst
    18:30 -> spelen in de box, knuffelen enz.
    21:00 -> aan de borst
    21:30 -> spelen in de box, knuffen enz.
    22:30 -> weer douchen of in bad (doen we bijna altijd 2 x op een dag)
    23:00 -> aan de borst
    23:30 -> slapen in bed... en dan begint het weer opnieuw..

Hij is dus bijna elke avond lang wakker! Maar hij wil dan ook echt niet slapen! Overdag en 's nachts daarintegen wel! Gelukkig!

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede

CHOCO! maak er een mooie dag van!

11. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hey meiden,

Pfoehh....we hebben weer eens problemen met onze auto, peugeot 206. Hij staat nu bij de garage, zal wel weer flink wat kosten. We denken er zowieso over om deze in te ruilen voor een andere. We willen nl. liever 4 deuren en een grote achterbak waar de kinderwagen in past. Dit is echt heel krap zo! Heeft iemand een tip voor een leuke, degelijke wagen die zuinig rijd en weinig onderhoud nodig heeft en nog betaalbaar is ook?
    Met Veertje gaat alles goed. Slapen 's nachts is echt prima in orde, ze slaapt al best lang door. De avonden zijn wel vaak drama, ze slaapt dan heel slecht en is best huilerig. Ook in het weekend is ze soms van slag, maar ik denk dat het komt doordat wij dan ook een heel ander ritme hebben, zou dat kunnen?

Kiss, wat schattig dat Xavier al van die geluidjes maakt, knapperd hoor!

Choco gefeliciteerd, hopelijk heb je een leuke dag met veel cadeautjes, gezelligheid en taart.

Ik las hier wat over zoogcompressen. Gebruiken jullie die allemaal? Ik wel, kan echt niet zonder. Vind het wel mega irritant want soms schuiven die dingen en dan heb ik alsnog natte plekken in mijn bh en shirt. Zie er nu al tegenop dat als ik straks weer werk ik daar ook last van heb! Tot wanneer gaan jullie bv geven? Nog een vraagje: af en toe trillen Veerle haar beentje opeens heel erg. Ziet er nogal apart uit. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Was het vergeten te vragen op het cb. Mijn meisje wordt trouwens behoorlijk stevig, ze weegt al 4950 gram! Ze was 4300 bij de geboorte. Die bv van mij is wel in orde dus. Ze zit ook iets boven het gemiddelde met gewicht en lengte. Maar ze ziet er wel lekker gezond uit vind ik!

xxx Irene

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Choco: Gefeliciteerd!

Kiss....UUUUUHHHH AU! :) Sorry, lag even dubbel, sorry Alex.... :oops:

Irene, hier dus niks behalve mijn borsten dan in mijn bh, komt niks uit tussen de voedingen door...Trillende beentjes heeft Eline ook, maar altijd één been per keer, hihi. Bij Eline is het OF als ze het koud heeft OF als ze moet poepen of boos is of zo, als ze kracht zet dus...

Hier ongeveer om
    6.15 wakker luier en eten
    9.00 wakker luier eten
    11.00 wakker luier eten
    13.00 wakker luier eten (deze slaat ze soms compleet over, zoals vandaag, weet niet waarom)
    15.00 wakker luier eten
    17.00 wakker luier eten crisis ;) tot ongeveer 21.00 en dan slapen tot 6.15....

Er kan ook een uur verschil in zitten of ze komt een dag steeds omde anderhalf uur of om de drie uur, of ze heeft de hele dag crisis, hihi, er zit niet écht een ritme in qua tijd, maar goed, wel wat dag/nacht betreft...Daar ben ik al erg blij mee!

13. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    je mag best lachen hoor Marieke, ik vond het ook ontzettend grappig.. Alleen Alex en Xavièr vonden het niet zo leuk,... hihi

14. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

15. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    euhm..

ik heb dan wel een heel relaxed schema :oops:

09.00 wakker, luier verschonen en dan eten.
    10.00 nog even knuffelen en dan verder slapen.
    11.30 wakker en in de box of wipstoeltje
    12.30 luier verschonen en dan eten
    13.30 in de box, lekker knuffelen enz.
    14.30 slapen in eigen bedje
    16.00 wakker, luier verschonen en dan eten
    17.00 lekker met papa knuffelen
    17.30 slapen in de kinderwagen
    19.00 wakker en dan in badje
    19.30 lekker eten en nog na knuffelen
    21.00 slapen in eigen bedje / of zeuren en alleen bij papa en mama willen zijn.
    22.00 wakker en lekker kletsen met papa
    22.30 luier verschonen en dan eten.
    23.45 slapen in eigen bedje of wiegje naast ons bed

16. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Mijn dag schema is als volgt:

- helaas nog om 05.15 fles dan slapen tot 08.00 uur. Dan brengen we gezellig Calvin naar school en doen wat boodschappen.
    - 10.00 uur fles en slapen na die fles. Meestal rond 10.30 tot 13.15.
    - 14.15 weer een fles en dan slapen tot 17.00 uur.
    - rond 18.15 in bad en daarna een fles
    - 22.45 laatste fles.

Zo kom ik elke dag goed uit met de flessen en slaaptijden van Quinten en kan ik ook zelf Calvin uit schoolhalen en er dus heen brengen.

Maar ik vind het zo raar dat Quinten VOOR de fles speelt en dus wakker is terwijl ik lees dat de meese kindjes NA de fles gaan spelen. ALs Quinten de fles leeg heeft is hij zo moe dat hij bijna direct slaapt als ik hem in zijn bedje leg...
    Eigenlijk slaapt hij altijd in zijn eigen bed tenzij ik onderweg ben of op visite, dan slaapt hij in de maxi cosi.

Het gaat goed met het geven van 5 flessen. Moest eerst ff wennen maar gaat nu goed en ik ga echt niet mer terug naar 6 flessen!

@Nynke: erg he om je moeder zo te missen! Ik heb vaak het gevoel dat ze op vakantie is en dat we alleen contact hebben via sms. Ze kan wel smsen maar niet te lang. Ik merk ook dat ze meer schrijffouten maakt dan voor het ongeluk.
    Donderdag krijgt ze de uitslag van rug foto"s. En krijgt ze te horen hoelang en hoevaak ze moet revalideren in de Vogellanden in Zwolle.
    Hoe is het met jouw moeder?

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Lieve meiden..

De boterkoek is klaar! Het ziet er "gelukt" uit, maar heb het nog niet geproeft.
    Heb vandaag kiptandori gemaakt, is ook klaar.. Maar wacht op me mams, die eet hier.. die zou hier om 18:00 uur zijn.. dus kan elk moment komen..

Alex heeft namelijk weer late dienst, moet anders alleen eten.

Nou meiden, tot vanavond!

Kussiesssssss

18. @ doris: graag gedaan. Zo hebben wij ook alles uit kunnen rekenen. Ik was dat van de schildklier o.a. Dubbele lasten ligt een beetje aan hoe lang het zal gaan duren met de bouw. Als het sept wordt voor de oplevering dan is het maar 2 maanden max. Anders wordt het een duur grapje. Ach wisten we wel van tevoren hoor, hebben de bouwrente niet meegefinancierd. Nu krijg ik er soms wel de kriebels van...
    M'n schildklier waarden waren prima 2 weken geleden. Dus daar ligt het niet aan (was wel 'handig' geweest, dan was de oplossing niet zo moeilijk).

@ choco: gefeliciteerd!

@ irene: wil bv blijven geven min 6 maanden en liefst nog langer. We zullen wel zien tot hoe lang ik het echt vol ga houden. Ik kan ook niet zonder zoogcompressen. Heb wel katoenen trouwens, ook een setje met een nylon laagje zodat je die overdag in kan doen. Verwacht dat ik tijdens het werken weinig last van lekken zal heb. Weinig schreeuwende baby's in de buurt en bovendien hoop ik dat op tijd afkolven ook zal gaan schelen. Soms maak ik alvast m'n borst vrij en als Wietze dan aan het schreeuwen is dan zit alles onder de melk omdat het er dan gewoon uitloopt.

@ kiss: gefeliciteerd met de geboorte van je boterkoek!

Wat betreft schema: geen peil op te trekken. Het is ieder dag weer wat anders. Zelfs 5 voedingen begint lastig te worden. Maken 'm 's avonds twee keer wakker voor de voeding en dan drinkt ie met moeite (hij valt steeds in slaap). Als het licht buiten aan is, is Wietze veel makkelijker wakker, nu het licht zo vroeg uit gaat buiten slaapt ie veel.

Nu ga ik lekker eten. Spruitjes gratine met een worstje. Diederik heeft vandaag gekookt. Daarna Wietze maar uit z'n bed trekken voor het eten....

19. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Vraagje aan jullie: Veerle heeft nu toch wel duidelijk een voorkeurskant met slapen. Ze slaapt altijd op haar rechterwangetje. Is dat erg en moet je daar wat aan doen? Ze vroegen het op het cb maar toen ik daar was had Veerle eigenlijk nog niet duidelijk een voorkeurskant. Maar nu sinds een week ligt ze eigenlijk alleen nog maar op een kant te slapen. Moet ik hier iets aan doen?

Nijnie, ja ze zeiden dat het een flinke meid was. Maar ze was bij de geboorte 4300 en is toen afgevallen naar 3900 en nu dus ongeveer 4900.

Kiss, hou op over die boterkoek, ik zit helemaal te watertanden hier. Stuur maar een stukje mijn kant op alsjeblieft!

xxx Irene

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Choco, gefeliciteerd!

Deze stoel hebben wij gekregen:

Natuurlijk heel erg lief dat we die van krijgen van mn schoonloeder. En het was ook wel even gezellig. Alleen al de rare opmerkingen en steken onder water of Rein vind ik naar. Dat verpest de hele sfeer (logisch).
    Maar ja... dat went ook wel.

Nathan heeft nog niet echt een vast schema, dat veranderd nog wel eens.

Rond 07.00 uur wakker worden. Luier verschonen en een flesje.
    Rond 07.30 uur weer op bed.
    Rond 11.00 uur Luier verschonen en een flesje
    Dan lekker wakker zijn en in de box liggen ( of bij mama)
    In de middag (rond 13.00 uur) lekker met mama winkelen.
    Dan rond 15.00 uur luier verschonen en flesje. Daarna weer in bedje, als Nathan niet boven wil liggen, leg ik hem in de wagenbak beneden.
    Rond etenstijd is hij dan weer wakker en wil hij bij ons zitten naar het aquarium kijken.
    Dan om ongeveer 19.00 uur badje en daarna een flesje. Dan is hij vaak wakker tot een uur of 23.00. Dan krijgt hij zijn laatste flesje en gaat hij om 23.30 op bedje.

Maar omdat hij soms al wat eerder komt, kan het schema even iets anders zijn.

Deel Deze Pagina