Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wij hebben helemaal geen vast schema. Het wisselt per dag, dewi geeft het zelf aan.
    Vandaag bijv:
    - 3.30 eten
    - 7.30 eten en verder slapen
    - 10.00 eten en spelen
    - 11.00 in bad
    - 11.30 slapen in eigen bedje
    - 14.15 eten
    - 14.30 spelen in de box
    - 16.30 eten en naar bed
    - en nu weer eten

Irene: Je moet het hoofdje af en toe wisselen. Bijna ieder kindje heeft een voorkeur voor rechts, maar dan kunnen ze dus een plat hoofd krijgen. Dus moet je met slapen het hoofd wisselen, of het bedje andersom opmaken, of andersom verschonen.

2. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Choco: gefeliciteerd!

@Kiss: stuur maar een stukje op dan proef ik wel :)

@Astrid: fijn dat het beter gaat. Ik hoop dat het jbpm goed werkt.

Heb vandaag mijn minimonkey gekregen. Gilian heeft er vanmiddag al heerlijk in gehangen in zijn box. Helemaal relaxt.
    Heb hem via marktplaats gekocht. 17 euro inclusief verzendkosten, dus dat vond ik wel een mooi prijsje. Het is een grijze, maar de kleur maakte mij niet zoveel uit.

Heb vanmiddag even lekker gestad. Nieuwe shirtjes gekocht en kersinkopen gedaan. VOnd het wel lekker ff eruit. Marco had vrij dus die heeft op de koters gepast.

zo ben nu bekaf dus ga lekker bankhangen.

Weet niet meer wie het vroeg maar Sint was erg leuk en het zwemmen met Rowin ook. Hij vond het geweldig.

Nou trusten alvast en tot morgen.

Kus Diana

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Klieke: hier ook zieken incl mezelf maar helaas kan een moeder niet ziek zijn. Leuke foto's van je drie kids.

@Marieke: ik lek als een gek. Kan echt niet zonder mijn pads. Ik was de gek die over het camionnetje begon. :oops:

@Chrisse: als je gewoon meeleest leer je ons wel kennen hoor.

@Kiss: oeps door twee wekkers heen slapen! Jullie hadden de slaap nodig ws. Leuk dat Xavier je zo na doet. Zo hij groeit zeker goed zeg!

@Smeetje: Marijn was ook veel wakker tussen 16.00 en 19.00 uur maar sinds twee dagen wil hij wel slapen. Raar maar waar.

@Astrid: fijn dat Nathan weer goed poept. Mooie stoel hoor!

@Silvie: rustig aan hoor meis. Ik hoop dat de psych je kan helpen.

@Xenas: heerlijk zulke nachten. Jeetje nu alweer zwanger? Maak me gek!

@Doris: Marijn wou eerst ook niet in zijn bedje, ook elke keer maar haze slaapjes maar na twee dagen was het over en nu slaapt hij er prima.
    Een schema? Die hebben we hier niet. Ik voed op verzoek en dat verschild per dag.

@Nijnie: wij hebben de zelfde kinderstoel.

@Choco: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Bedankt voor de taart.

@Irene: ik wil zeker 6 maanden volledige bv geven en het liefst tot een jaar volhouden.

@Stay funny: wat een heerlijk schema.

@Murizzz: het gaat redelijk met mijn mams. Ze is snel moe en kan weinig drukte hebben. Ze is nu aan het revalideren in het zonnehuis in Zwolle. Hopelijk mag ze daarna naar huis en zo niet gaat ze ws ook naar de volgellanden.
    Ik voed Marijn zo gauw hij wakker is en daarna speelt hij. Als ik te lang wacht met voeden is hij moe en wil hij niet meer drinken.

@Diaan: weltrusten voor straks.

@Maartje: alles goed meis?

@Jotim: hoe gaat het nu met jullie?

Ik ben vandaag niet online geweest, heb een huis vol zieken en ben zelf ook niet lekker. Verkouden en hoofd pijn. Maar ja een mams kan nu eenmaal niet ziek zijn dus gaan we rustig door.
    Nu lekker na bed en morgen weer vrolijk op. Weltsrusten en tot morgen.

4. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Beterschap Nynke!

Sven heeft vanmiddag een half uurtje in zn eigen bed geslapen en nu ligt hij er al vanaf 19.00 in!

Ik wil ook al wel naar bedje toe :) Maar ik moet nu nog naar de na-gym...Pff is toch geen tijd, van 21.00-22.00... :rolleyes:

Groetjes Doris

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    meiden..

De boterkoek is heeeeeeeeeeerlijK!

:) :) :) :) :) :) :)

zo ziet ie er ongeveer uit... alleen heb ik al een paar stukjes op :oops:

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
  7. @Kiss: Dewi vindt het ook een heel leuk spel! Ze ligt steeds in een deuk als ik uuuhh zeg, hihi. Ze doet het nog niet echt na, al zei ze net wel een keer heel kort 'uh'.

8. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Diaan: zo, leuk geshopt? Doet deugd, he, er eens uit?

@Nynke: veel beterschap, meid!

@Kiss: oh, zo ziet een boterkoek er bij jullie uit? Wij bedoelen daar iets anders mee. Maar deze ziet er ook heerlijk uit. Ik zal volgende week dan maar eens op zoek moeten naar zo'n echte Hollandse boterkoek. Je woont toch toevallig niet in Zeeland? ;)

Hey, leuk die Uuuuuhhh, heb het duidelijk gehoord. Wat een slimme kerel!

Jelle heeft bijna de hele namiddag gehuild en zo af en toe eens een kwartiertje geslapen. Vermoeiend dat dat is!
    Heb hem dan maar na zijn fles van 19.00 uur in z'n bedje (= ledikant ;) ) gestopt en toen sliep ie toch.
    Dus dan ben ik maar beginnen kuisen (= poetsen) om 20.00 uur. Moest echt eens gebeuren. Ben nu klaar, maar de slaapkamers en de badkamer zijn voor morgen, hoor. Ben stikkapot...
    Nog even snel naar 'Evelien' kijken en dan m'n bedje in.

Slaapwel iedereen ...

9. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik ga even een flesje maken die ik manlief dan in zijn handen duw en dan duik ik zelf het bed in. Welterusten.

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Jelle in bad en pruillipje: Mooi kereltje ben je toch!

Kiss, gelukkig is de boterkoek niet aangebrand ;)

Astrid; mooie stoel hoor!

Missyess, hier ook heel sterke voorkeurshouding, het enige wat helpt is op haar zij laten slapen , maar dat wil ze niet en ze schopt de rolletjes gewoon weg...Bed anders opmaken etc heb ik al tien keer geprobeerd, mobiel veranderd, speelgoedjes van plek verwisseld, niks helpt :( Misschien toch maar ff vragen dus aan KA voor verwijzing naar osteopaat...

Nynke, heb nooit bedoeld dat het een gek was die over het camionnetje zou beginnen meis hoor! Was niet gemeen bedoeld, sorry! :( Vond het gewoon grappig, omdat toen ik het las al dacht: Ah, das niet NL en toen jouw berichtje las....

Kiss: Jeetje wat goed dit zeg! Geweldig filmpje!

11. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Mooguuuuuh! Slapen jullie uit met z'n allen? ;)

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kerstbaby 2 (ze moet huilen, maar had een beetje honger, moest haar nog voeden...):

13. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Goeie morgen! :whistle:

14. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    goeiemoguh allemaal

pff had een hoop pagina's te lezen. hihihi

ik heb een vraagje mijn kleine meid krijgt 165 cc flesvoeding die wil ze om de drie uur en als het aan haar ligt om de 2.5 uur maar dat vind ik toch wel veel of ligt het aan mij ze slaapt ook de nacht nog niet door terwijl ze het s'middags toch weleens wil presteren om rustig 5 a 6 uur te slapen dus ze zou het wel kunnen lijkt mij ik maak haar nu ook wakker smiddags in de hoop dat ze dat snachts gaat doortrekken maar helaas.

ze krijgt toch niet teveel voeding ik moet pas de 19e naar het cb voor haar prikken daar vraag ik het ook nog eens

oh ik geef haar trouwens nutrilon voor hongerige baby's

15. NiCa

NiCa Bekend lid

goede morgen meiden :)
    @ marieke wat een plaatje je kerstbaby :D
    @ rastagirl wij zijn ook al wezen verhogen op eigen houtje eerst tot 120 (voeding + water) en toen 165(voeding + water) en nu zitten we op 200 (voedig+water)en wij hebben 3+3 standaard en forte van nutrilon

liefs nica

16. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Astrid: ja, ik heb het kerstpakket afgelopen maandag opgehaald en meteen even Oriande (en mijn man: die moest nl mee om alles te tillen!) geshowd. Leuk pakket inderdaad, wij hadden nog geen blender en konden ook nog wel een reistas gebruiken.

@ Misoh: dat ik 1 borst aanbied heb ik zelf verzonnen. In het ziekenhuis hebben we haar negen dagen lang elke voeding voor en na het aanleggen gewogen, en daarna kolfde ik allebei de borsten. Er kwam altijd nagenoeg evenveel uit beide borsten. Ook thuis is het tijdenlang nagenoeg gelijk geweest wat er uit kwam. Tegenwoordig snapt Oriande wat beter hoe ze moet drinken (misschien omdat er ook meer melk is? Soms verslikt ze zich zelfs!), en nu zie ik duidelijk verschil tussen borst 1 en borst 2 bij het kolven (ik kolf ze dus nog gewoon allebei leeg). Helaas blijft het voor haar te moeilijk om de volledige voeding die ze nodig heeft zelf te halen. Op een gegeven moment valt ze in slaap, of ze gaat juist lopen krijsen... dus dan krijgt ze de rest per flesje. Wat een gedoe toch eigenlijk...

@ luiers: ik heb de C1000 doos maandag opgehaald (we kwamen nagenoeg langs een C1000 toen ik terugkwam van het kerstpakket ophalen), en daar zaten maat 1 luiertjes in. Die past Oriande nog maar net, wij hebben verder alleen maat 2 in huis. Ik merk weinig verschil tussen de verschillende merken moet ik zeggen.

Nu even eten, straks reageer ik verder! (zit op blz 74)

Groetjes
    Maris

17. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Kyra's schema: (zo ongeveer)

6.00 wakker, verschonen, voeden
    6.45 weer slapen
    9.45 wakker, verschonen, voeden en spelen
    11.00 weer slapen
    15.30 wakker, verschonen, voeden en spelen
    17.00 weer slapen (lukt niet altijd)
    20.00 wakker, verschonen en voeden
    21.00 proberen te gaan slapen, meestal wakker tot laatste voeding om 23.30, daarna slapen tot 6.00 uur

18. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Vraagje: Gilian lag natuurlijk van de week helemaal onder zijn dekens. Heb nu slaapzakjes gekocht maat 70.
    Hij heeft er vanacht goed in geslapen.
    Wie laat zijn kindje nog meer in een slaapzak slapen?
    en mijn tweede vraag: doe je dat alleen snachts of overdag ook met zijn slaapjes?

19. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Nog een vraagje:

Is 5 flessen van 150 cc met 5 schepjes, (dus 165 met voeding), nu veel of weinig voor Gilian? Hij is vandaag 10 weken oud en weegt ongeveer 5200 gram denk ik. Hij krijgt het goed op, maar volgens mij mag hij al veel meer of vergis ik me?

groeten Diana

20. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Mike krijgt ook 5 flessen van 150cc met 2 en halve schep (gebruik similac) dus ook 165cc en hij is 5 en halve week oud. Bureau vond het prima zo. Hij woog maandag 4470gr. Dus volgens mij kan je de voeding best verhogen

gr Marianne

Deel Deze Pagina