Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Goede middag lieve meiden!

Alles goed met iedereen?
    Hier gaat het prima.
    Gisteren ff de "rommel-la" opgeruimd (we hebben 1 la waar altijd rotzooi in is, we gooien altijd vanalles daarin.. :oops: ).

Toen kwam ik nog aanbiedingsbonnetjes tegen voor pampers 2x 2,50 euro kortig op pampers en 1 x 1,50 korting op sensitive babydoekjes van pampers.. en die zijn nog tot en met 31 dec geldig, dus vant weekend ff naar de stad.

Verder niet veel nieuws..

Kussiesss

2. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    he diaan,
    als je kindje de voeding goed trekt, en hij is/blijft tevreden, zou ik zeker niet gaan verhogen.
    als je merkt dat hij hongerig blijft, of dat hij al eerder komt voor de fles, dan gepland, dan zou je daar over na kunnen denken.
    maar... ik zou het niet doen, als het niet nodig is, en als hij aangeeft dat het niet nodig is!

@ rastagirl: ik zou eerst overdag een duidelijk ritme in gaan bouwen. probeer echt om de 3 of 4 uur te voeden. ook als ze nog lekker ligt te slapen, toch wakker maken voor de voeding, en als ze al honger heeft, toch proberen te rekken (speen?).
    hierdoor wordt hun bloedsuikerspiegel stabiel en wordt het voor het lichaam ook duidelijk wanneer het wat krijgt. door goede en regelmatige voeding overdag, heb je ook sneller kans op doorslapen 's nachts!

3. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Diaan, In de folder van het cb staat : Vanaf 2 maanden (4200-5750 gram) 5x 130-170 (650-850 ml)
    Dit is natuurlijk een richtlijn, maar ik vind het wel handig, dan weet ik een beetje of ik goed zit.
    Sven krijg normaal gesproken 810/840 per 24 uur (5 flessen 2 of 3 x 150 + 2 of 3 x 180)
    Maar vannacht kwam hij voor het eerst in tijden weer een keer voor een nachtvoeding, dus hij zal vandaag een extra fles krijgen.

Hier alles goed!
    Sven heeft gister van 19.00 tot 21.45 (wakker gemaakt) in zn eigen bed geslapen! :whistle: Om 22.00 de laatste fles en om 22.45 lag hij er weer in! Wel met het gevolg dat hij om 4.30 kwam..Was wel even weer wennen een nachtvoeding ;) Maar daarna nog weer geslapen tot 9.00. Vanochtend dus laat, dus voor vandaag even geen schema ;) Maarja, hij wil nu iig ook op andere tijden dan s nachts in zn eigen bedje slapen! Nu ligt hij er ook weer in vanaf 13.30, ben benieuwd hoelang hij het volhoudt!

Groetjes Doris

4. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    daan krijgt 5 x 180cc, weegt nu 5600 gram, en is bijna 2 maanden...

en dat mag.
    als hij maar niet boven de liter per dag uitkomt.

t zal per kindje ook wel verschillend zijn!

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Gilian sliep vanacht en gisternacht van 23.00 uur tot 08.30 :whistle: :whistle:
    Dus ik wou gewoon ff kwijt dat ik zo trots op hem ben. :) :)

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @diaan trots mag je zeker zijn!

@ Doris, jij mag ook trots zijn dat ie zo goed in zijn EIGEN bedje slaapt!

7. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    He hallo allemaal...
    Even een snel berichtje van hier. Wij zijn gisteren naar het KDV geweest met Robin. Hij is de jongste van de groep. Volgende week donderdag gaat hij proefdraaien, dan gaat hij 2 uurtjes heen. Ik zou niet weten wat ik in die tijd moet doen. Dinsdag moeten wij weer naar het buro. voor de 2e ronde prikjes. Hoop dat hij nu wel voldoende is gegroeid.

Robins schema:
    5.00 voeding naar bed
    9.30 voeding en in de box
    11.00 naar bed
    15.00 voeding en in de box
    20.oo voeding en naar bed
    0.00 laatste voeding.

Hoop zo dat hij van de nachtvoeding afkomt. Hij heeft 1x geslapen tot 6.30 maar de laatste paar dagen komt hij om 4.00. Wij geven nu 180 + 6 schepjes. Volgens mij veel te veel maar meestal drinkt hij alles op.

Tot morgen....

8. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Hihi... ik zie net dat ik een jaar sta ingeschreven op de site... een jaar alweer.

9. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi dames

Het is weer gezellig druk hier op het forum zeg, wat kletsen jullie toch veel af! helaas heb ik echt nog steeds erg weinig tijd.

Kissflower: wat een leuk en lief filmpje zeg! Heb ook meerder filmpjes bekeken van Xavier, liefie hoor! Die van Xavier als gangster vind ik ook erg lief! Leuk liedje ook trouwens, was tijd terug op zoek naar muziek van deze groep en nu weet ik de naam van de groep niet meer.....kun jij mij dat vertellen?
    Bedankt alvast!

marieke: wat een mooie foto van je kerstengeltje!

Pff..ik moet eigenlijk nog een hoop teruglezen!

hier gaat het wel goed! Alleen heeft Demi een paar dagen veel last van krampjes gehad waardoor ze dus ook weinig sliep, erg zielig! hebben wel dingetjes tegen de krampjes,maarja, helemaal voorkomen kun je gewoon niet.
    Verder doet ze het wel goed hoor, ze kan echt goed lachen! Ook kletsen gaat ze een klein beetje doen.
    Douchen vind ze heerlijk!
    Hoe doen jullie dat meestal, het 'badritueel'?
    Wij zorgen nu dat onze slaapkamer lekker warm is, zodat we haar daar lekker aan kunnen kleden na het douchen (met papa of mama).
    Want anders moet ik haar kamertje warm maken en dat duurt weer een tijdje voor het daar weer koeler is. Ik vind het dan te warm voor haar om haar daar te slapen te leggen.
    Hoe doen jullie dit dus?

oja, heb trouwens mooie liedjes, word je wel lekker emo van, ik wel in ieder geval....
    Liedjes:
    Wees zuinig op mn meissie, Andre Hazes (als hij dat nr alleen zingt)

Let them be little van Lonestar...

erg mooie nummers, of kennen jullie die al?

Wat doen jullie met kerst? Zijn jullie alle dagen bij ouders/schoonouders en krijgen jullie bezoek of lekker met zn drietjes?

kerstavond heeft schoonmoeder ons gevraagd, niet zo heel veel zin in maarja...kunnen natuurlijk ook ff gaan..

2e kerstdag gaan we naar mijn ouders, maar mijn ouders hebben ook gezegd dat ze begrijpen als het niet lukt, of we maar even blijven (maar mijn ouders wonen verder weg, dus vind het toch wel prettig om ze dan weer te zien, schoonouders wonen (helaas schoonmoeder dus ook..schoonouders zijn gescheiden)maar 5 minuten hier vandaan.

1e kerstdag moeten we dan eigenlijk ook naar schoonvader met zn vriendin en haar 3 kinderen..(druk!)

schoonmoeder begint nu te begrijpen dat ze niet zomaar onaangekondigd aan de deur moet staan, want dan doe ik vaak niet open omdat ik met demi bezig ben (haar voeden, verschonen, of ik heb gewoon even geen zin in bezoek)
    .
    Tijdje terug kwam ze ook ineens 'binnenvallen', ik doe dan de deur open en zonder te vragen of het uitkomt stapt ze dan gewoon naar binnen.
    Demi lag die keer toevallig een keer in de box te slapen (normaal altijd alleen boven in haar wieg) want ze was erg onrustig geweest van de krampjes, dus ik was blij voor haar dat ze eindelijk sliep.
    Dit zei ik ook duidelijk tegen schoonmoeder...die er natuurlijk met haar neus bovenop stond...Demi bewoog heel even en maakte een geluidje, ze sliep nog gewoon. Nou, schoonmoeder meteen: ja, ben je wakker, hallo! Ben jij wakker! (ik dacht: nee muts! je ziet toch dat z enog slaapt!) en ja hoor...toen werd Demi wel wakker ja! ze deed haar ogen open en schoonmoeder hing dus met haar gezicht dichtbij en zei nog een keer: ja, hallo, ben jij wakker! En toen zette Demi het toch op zn gillen! 9zou ik ook doen hoor, zo schrikken!)
    echt zo zielig! Ik heb haar gauw opgepakt voor schoonmoeder het zou doen..pff..wat baalde ik daar van zeg, vond het zo zielig voor Demi, ze was gewoon hartstikke moe!
    Ook was ze een keer hier en toen hoorde we op de babyfoon dta ze wakker begon te worden. schoonmoeder weer meteen:: ja, ik hoor haar, ik hoor haar! zal ik naar boven gaan om te kijken! Mijn man zei nog: nee, liever niet! Maar ze was al opgestaan en liep dus naar boven..ike r natuurlijk achteraan. Nou, ik baalde wel want schoonmoeder ging weer meteen boven het wiegje hangen waardoor Demi weer begon te huilen. Ik wilde haar oppakken maar schoonmoeder deed het al..en Demi maar huilen...ik zei dus: ik zal haar een schone luier geven...schoonmoeder liep toen met Demi naar de commode om haar te verschonen....ik voelde me echt even een slechte mama hoor, want Demi huilde en schoonmoeder maar praten met haar irritante rotstem...ze wist niet eens hoe die luier aanmoest...ik wilde het overnemen maar zij zei: , nee ik doe het wel, het lukt wel....(ja, verdorie, stom mens! Mijn kind huilt en ik voel me schuldig!)
    Toen we naar beneden wilden gaan zei ik: geef haar maar aan mij nu met de trap afgaan..toen deed ze dat gelukkig...maar voel me dus best schuldig dat ik dan niet gewoon zeg: nee, ik doe het echt liever zelf, ipv me druk lopen te maken en me te irriteren, het is toch zeker ons kindje?

NOuja, sorry....maar ik baal regelmatig van schoonloeder..gelukkig komt ze niet vaak...alleen vanavond helaas wel.....pfff..samen met een vriendin van haar die Demi dus wil zien (wij kennen die vrouw ook wel maar blijf het wel wat vreemd vinden dat schoonmoeder altijd haar vriendinnen uitnodigt om te komen kijken of op onze bruiloft te komen...echt raar! want dat vind ze gezellig..nouja, het is onze bruiloft!)

ik verwacht dat ze weer veel wijn gaat drinken want dat doet ze altijd en ze blijft altijd hangen...
    nou, genoeg geklaagd weer...

ik ga heeeeeel veel terug lezen hier...wordt een heel werkje, haha :)

Liefs
    Syl

10. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Marieke, jij was er op tijd bij. Uitgeslapen heb ik niet echt.
    Maar wel druk geweest en daarna nog even naar de stad. Net Mirte gevoed en die ligt nu in bed :).
    Eline lijkt niet zo blij dat ze kerstbaby is ;)

Rasta, dat slaapje 's middags lijkt dan wel haar lange slaapje... Beetje dag en nacht door elkaar gegooid misschien?
    Wellicht hebben ze op het CB nog wel tips hoe je die uurtjes richting de nacht kan krijgen?
    Hoeveel ze mogen hebben hangt af van het gewicht (en van je CB ;)). Als je het idee hebt dat ze te weinig heeft is het denk ik goed om het te overleggen.
    Je zou eens kunnen proberen of ze wel langer slaapt als je haar meer aanbied...?

Diaan, Mirte slaapt ook in een slaapzakje, alle slaapjes in bed doe ik haar in het slaapzakje. Omdat ze anders de neiging heeft om onder de dekens uit te kruipen en zo gaat dat iets minder makkelijk. En mocht ze dan toch naar boven schuiven ligt ze iets meer bedekt.
    Dat was voor mij vooral de reden om een slaapzakje te gaan gebruiken. Heb een met mouwtjes, maar de mouwtjes heb ik eraf geritst. Mocht het nou nog echt winter worden en op haar kamertje kouder dan nu (zo'n 17 graden meestal) dan doe ik de mouwtjes er denk ik wel aan.
    5x165ml is denk ik niet te veel. Of het weinig is weet ik niet. Mirte is een kilo lichter en ik geef haar nu 5x150 (incl voeding). Vond het CB hier aan de ruime kant. Maar ze vraagt erom.
    Als Gilian tevreden is kan je het zo laten. Als hij nog honger lijkt te hebben kan je het verhogen, lijkt mij...

Doris, lekker dat Sven gisteravond in zijn eigen bed heeft geslapen :). Ik duim mee dat hij dat nu overdag ook vol gaat houden!

FLoortje, spannend he je kindje naar het KDV. Mirte gaat maandag voor het eerst wennen... Mama zal wel harder moeten wennen denk ik... Ik ga eerst maar boodschappen doen denk ik en dan eh... huis maar eens poetsen? Doe ik ook nog wat nuttigs... En als ik het echt niet meer weet ga ik wel even op bezoek bij mn collega's. Is vlakbij.

Mama's van flesjeskinderen, hoe lang doet jullie kindje over de fles?
    Ik ben gister weer aan het proberen gegaan met een kleinere speen, maar dan duurt het 30 tot 40 minuten. Dan valt Mirte ook in slaap onder het drinken.
    Met 1 speen groter is het amper 10 minuten... Hadden ze van Avent nou maar een speen tussen maat 2 en 3 in. Ze drinkt te snel met nr 3. Maar nr 2 gaat zo langzaam dat ze in slaap valt en zowat bijna weer meteen naar bed kan...
    Ik heb al een speen van de Etos gehaald (voor die brede hals flessen), ook maat 3, maar die lijkt net zo snel te gaan als de 3 van avent.
    Het lastige is dat ze als ze met speen 2 drinkt en uiteindelijk de fles leeg heeft, ze wel verzadigder is. Logisch, want dan is ze langer bezig geweest dus heeft ze ook tijd gehad om dat gevoel te krijgen.
    Vanmorgen zat ze op een gegeven moment gewoon een beetje te spelen met de speen, had ze nog maar 30cc op ofzo. Ze heeft wel honger, maar het gaat dan toch niet snel genoeg ofzo.
    Lastig. Eigenlijk wil ik niet van de Avent flessen af, ik vind die brede hals zo handig met roeren en schoonmaken... Maar ja...

Vanmorgen kon ik maar moeilijk wakker worden, gisteravond heb ik uiteindelijk dan toch zelf maar de fles gegeven, ookal was ik hardstikke moe.
    Lief zat weer eens zn spel te spelen en dat zou nog wel even duren. En vaak wordt Mirte dan 's nachts alleen maar eerder wakker, dus ik heb het zelf maar gedaan.
    Maar ik voelde het wel vanmorgen en ik heb ook gezegd dat ik het anders wil. Want dit trek ik niet, zeker niet als ik straks ook weer moet gaan werken.
    En dan is het helemaal niet zo dat ik er vaak uit moet 's nachts. Maar ik word wel een paar keer wakker en soms val ik niet zo makkelijk weer in slaap.

Gisteravond kinderopvangtoeslag aangevraagd. Geen idee of we nog op tijd zijn... maar goed. Het is in elk geval ingevuld.
    En nu ga ik even een bak thee maken voor mezelf, want daar ben ik hard aan toe.

11. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    arme sylvia!
    schoonmoeders... zucht...

gelukkig woont die van mij een uur van ons vandaan, dus geen onaangekondigde bezoekjes!
    maar kan me wel helemaal voorstellen hoe vervelend dat is!

maar... van deze gebeurtenissen leer je weer, en wie weet dat je de volgende keer wel er iets van durft te zeggen!

zucht ;)

12. Sheila82

@Annn: ja, inderdaad! Volgende keer moet ik er echt iets van zeggen!
    Toen ik Demi overpakte stoptte ze ook met huilen, echt op zo'n manier van: gelukkig mama!

Scheelt wel als je schoonmoeder verder weg woont.

Vind het juist wel fijn als mijn eigen ouders komen. Mijn moeder komt wel eens helpen, is echt prettig!

Liefs

Sylvia

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Sylvia, badderen doe ik op haar eigen kamertje. Het is er wel wat fris, maar ze lijkt er niet heel veel last van te hebben. Met de kraamverzorgster hebben we het toen ook gewoon op haar kamertje gedaan, zonder de verwarming aan.
    Als ze met 1 van ons douchet dan kleed degene die niet douchet haar aan, in de douche. Dan leggen we een plank op de wastafels en daar het aankleedkussen op.

Kerst, ik heb ouders en schoonouders eerste kerstdag uitgenodigd voor een lunch. Dan hebben we 1 dag alle opzitten en pootjes geven en de 2e kerstdag is voor onszelf!
    Ik heb eigenlijk een gruwelijke hekel aan dat gedoe met kerst. Dat je dan ineens gezellig zou moeten doen en apart eten enzo. Ik vind het nergens op slaan. Doe mij maar lekker stamppot en gezellig samenzijn kan wat mij betreft ook op andere dagen in het jaar... Maar goed.

Herkenbaar, schoonmoederperikelen... Vragen: hoe laat krijgt ze de fles (oftewel, hoe laat kan ik komen om haar de fles te geven? waarop ik zei dat ik er nog helemaal niet aan toe was om dat uit handen te geven).
    Boven de wieg gaan hangen als ze slaapt en haar zowat wakker kijken (gelukkig kan ze dat niet ;)). Ik heb er met mn neus bovenop gestaan zodat ze haar niet wakker zou maken. En gezegd dat het geen nieuwe trui was die je de hele tijd maar uit de kast trekt om te showen...

Ik snap het enthousiasme wel hoor, eerst kleinkind en apetrots natuurlijk. Maar de manier waarop daar gaan me met enige regelmaat de haren van overeind staan. Mijn eigen ouders kennen inmiddels mijn gebruiksaanwijzing en laten me gewoon mn gang gaan. En soms wel vragen of ze iets mogen of kunnen doen. Maar op een hele andere manier. Een manier die ook ruimte laat voor een nee.

Met je eigen ouders heb je ook gewoon een andere band, ik vind het ook prettig als mijn moeder hier is. En die heb ik ook al een keer gevraagd of ze wil oppassen. Maar dat soort dingen durf ik dan niet tegen schoonmoeder te zeggen uit angst dat ze ook wil. En dat wil ik dan weer niet ;).

Maar goed, als ik mijn schoonmoeder dan vergelijk met het schoonLoeder van mn schoonzusje, dan heb ik het eigenlijk zo slecht nog niet ;).

14. Sheila82

@Nijnie: herkenbaar wat je allemaal zegt! Ik zeg liever ook niet tegen mijn schoonmoeder dat mijn moeder al eens heeft opgepast..al was het maar voor en klein half uurtje (ff snel naar de winkel!) o dat ik dan ook bang ben dat ze ook verwacht dta ze mag oppassen en dat wil ik echt niet!

Ook dat van kerst: ik ben ook niet zo (lees: helemaal niet) van de 'verplichtingen' rond kerst..
    Ik vind de lichtjes overal wel gezellig enzo hoor, maar echt dat kerstgebeuren thuis, nee, van mij mag er ook gewoon lekkere simpele stamppot op tafel!

Ik heb er gisteren ook aan zitten denken om het verschonen na het douchen in de badkamer te doen, zou stuk handiger zijn, dus misschien ook wel een idee hier, zo'n plank en dan verschoonkussen er op.

Liefs

Syl

15. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    @Silvia: Zo'n schoonmoeder heb ik ook, gewoon op je strepen gaan staan hoor! Ik heb 1x flink mijn mond open gedaan en ze heeft het nooit meer gedaan. Ze vraagt nu alles netjes!

@vloeien: Kyra is al bijna 8 weken en ik vloei nog steeds! Is dat niet heel erg lang? Iedereen praat hier over sex en ik wil wel maar kan nog niet, aahh! Zijn er nog meer die nu nog vloeien?

@Genieten: Genieten jullie ook zo van die kleintjes, mijn hart smelt elke keer als ik Kyra weer uit haar bedje haal en ze me met een glimlach aan zit te kijken. Heeeerlijk toch! Dan snap ik eigenlijk niet dat sommige mensen geen kinderen willen, ze weten niet wat voor moois ze missen....

16. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    mijn schoonmoeder weet het altijd beter.....

bv. heb ik Gilian zijn sokken aan, zegt ze dat het andere sokken moeten zijn omdat deze weer een naadje hebben

of kook ik eten moet de deksel altijd weer net anders op de pan,

of heb ik net iets gedaan op de naaimachine voor het eerst van mijn leven.......moest het van haar net weer anders....

toen ik zei dat ik geen borstvoeding ging geven vanwege het ontregelen van mijn diabetes zei ze dat het echt beter was om het wel te doen, al was het maar een weekje.....

of heb ik de lichtjes in de kerstboom gedaan, zou zij het net weer anders doen, das beter....... :(: :(:

Ik zeg nu gewoon dat ik het op mijn manier doe en dat mijn eigen manier goed voelt.

Ze komt gelukkig niet onaangekondigd langs, woont hier wel maar 5 minuten vandaan, maar wil Gilian als ze nog ijskoud is meteen vasthouden.....
    Zondag met sinterklaas was Gilian erg huilerig, niet stil te krijgen eigenlijk. Zegt ze: geef maar aan mij dan wordt hij gerust wel stil?

O dacht ik bij mij dus niet? ik heb hem niet gegeven, zei dat als je verdrietig bent of niet lekker je dan het liefste bij mammie wil liggen :) :)

Verder is ze wel leif hoor, maar als je er eens op gaat letten hoe vaak zij zegt dat ik het anders moet doen of goed bedoelde adviezen of kritieken geeft word je wel een beetje sjaggie.
    Doe nou gewoon net of ik gek ben, (ben ik dat soms ook?)

Heb ook veel liever mijn eigen moeder.......die komt ook vaak langs maar vind ik juist erg leuk en gezellie. Mijn moeder woont hier ook 5 minuten vandaan dus tja als ik dan mag kiezen.....

zo ff lekker spuien is ook wel een leuk :)

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Sylvia, volgens mij is dat liedje vant filmpje van Xavièr van Daddy Yankee.. maar weet ik niet 100% zeker.. moet ik anders vanavond ff navragen aan Alex, die is vanavond pas thuis

Kusss

18. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    eet ze allemaal,

ik ga lekker aan de boerenkool met worst, jammie jammie.

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede

=P~

20. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Als ik jullie verhalen zo lees ben ik blij dat ik het nog getroffen heb met mijn schoonmoeder.
    Een tijdje terug vroeg mijn man aan haar of ze het leuk vond om een ker te komen kijken bij het in bad doen, maar dat wilde ze niet. Vond ze maar niks. Mijn man zei nog dat wij haar wel in bad zouden doen en dan kon ze even kijken, maar haar antwoord bleef nee. Daar snapten we niks van.

Deel Deze Pagina