het voedingsschema van de afgelopen 3 dagen is 05.00 eten slapen 08.00 eten slapen 11.00 eten effe spelen 14.00 eten spelen slapen 17.00 eten slapen 20.00 eten en naar bed gister heb ik haar wakker gemaakt voor de laatste voeding van 23.00 uur normaal deed ik dat niet en werd ze zelf pas rond 02.00 uur wakker en gister om 23.00 uur die laatste fles voor wakker gemaakt en nog komt ze dan om 02.00 uur en dan geef ik haar dus voor hongerige baby's nutrilon 165 cc dat zijn dus 7 voedingen per 24 uur en voor 165 cc staat 5 voedingen per 24 uur. pffff ik weet het allemaal niet meer zeg het is toch wat is nota bene me tweede kind er is in 6 jaar tijd zoveel veranderd lijkt het (of ik ben gewoon onzeker) pfff
oh het slapen van 14.00 en 17.00 dat zijn dus haze slaapjes terwijl ze in het begin rustig 5 uren kon slapen overdag
ehm, nou dat was een heel lange lunch zal ik maar zeggen... Oriande was nogal huilerig, ik heb het befaamde "oei ik groei" er maar eens bij gepakt (ik wil het niet uit mijn hoofd kennen omdat ik niet wil dat Oriande gaat "springen" omdat ik haar door onbewust toe be"invloed). Ik denk dat ze een "sprong" maakt... ze is ook ineens veel wakkerder, dingen aan het betasten, etc. Wel interessant om te zien, alleen jammer dat ze er zo door moet huilen... @ nijnie: wij vinden een uitvaartverzekering ook onzin (net zoals een rechtsbijstandverzekering. Dit zijn dingen waarvan je de kosten nog zelf op kunt brengen, in tegenstelling tot bijv. een autoverzekering of een WA-verzekering, waarbij het al gauw richting een ton schade loopt als er iets gebeurt. Dus hier ook geen uitvaartverzekering. Mbt kerst: ik vind het normaal wel heel leuk om eens flink uit te pakken en me leuk op te doffen en zo, maar dit jaar zie ik er wel tegen op. We moeten ook nog een nieuwe kerstboom kopen (we hebben drie jaar dezelfde gehad maar hij is nu toch echt niet mooi meer), maar ik zie dat niet gebeuren met de kleine erbij en manlief interesseert het niet. Dus misschien zelfs geen kerstboom hier dit jaar... @ Diaan: akelig zeg, je kind onder de dekens! Die van ons ligt juist regelmatig helemaal zonder dekens als ik 's morgens binnen kom. Maar ze voelt nooit koud aan dus wij denken dat ze zich kort voordat ze echt wakker is loswoelt. @ schema's: ik zie een aantal schema's met "box-bedje-box-bedje bedje bedje" als slaapplek. Oriande ligt overdag de hele dag in de box beneden en rond zes uur verkast ze naar haar bedje. Ze slaapt keurig door (vannacht van 23.00 tot 7.30u). Voedingen: bij wakker worden en dan telkens om de 3 a 4 uur. We komen uit op zes voedingen waarvan de laatste tussen 23.00 en 0.00u valt. Ze krijgt zes keer 110 ml plus wat ze zelf nog uit de borst weet te halen. @ happyliesje: nog geen kerstboom dus... ik hoop dat we het van de week kunnen gaan regelen... Ik ben nog nooit in de C&A wezen kijken, maar wat ik hier in de kast heb liggen is echt vreselijk. het zijn gebloemde blousejes met ronde kraagjes met daaroverheen gebreide truitjes met dus beertjes of konijnen er op genaaid, met oren van bloempjesstof en zo. We hebben ook een roze joggingpakje met zo'n akelig konijn er op. Waarom die familie van ons nou de weg niet weet naar de H&M en de hema is mij een raadsel. :-S Het pakje dat jij hebt met Winnie de poeh is prima, niks mis mee en absoluut niet te vergelijken met wat ik heb... ontzettend leuke kadootjes trouwens, dat hebben wij niet. Ik heb het ook nog maar 1 keer bij iemand meegemaakt en dat was geen Nederlandse (Mexicaans). geen idee of er veel mensen in Nl zijn die kadootjes uitdelen nav de geboorte... Mooi dat je goed nieuws hebt ontvangen bij de uroloog! @ Missyess: leuk dat je hetzelfde jurkje hebt. En super dat jullie wel al op pad zijn geweest voor een kerstboom,echt knap! @ Christel: welkom! Balen he, een keizersnee als je al zo ver bent... ik heb hetzelfde meegemaakt (en was toen ook nog eens al 43 weken zwanger) @ Marieke: mbt "lektieten": aangezien Oriande 's nachts zo idioot goed slaapt word ik regelmatig wakker met "koffiepads" die zo de senseo in zouden kunnen voor een cuppucino-speciaal... Ik heb voor de zekerheid een handdoek op borsthoogte in bed. @ smeetje: jij voelt de melk echt stromen? dat heb ik helemaal niet... ik ZIE het wel stromen, maar voelen, nee. Wel jammer, ik zou het wel graag willen weten aangezien Oriande dus niet zo heel goed drinkt aan de borst en het dus altijd de vraag is of ze nou iets "gedaan" heeft of niet... @ doris: mbt wat je verdient als je gaat werken, dat hangt natuurlijk onwijs af van het soort werk dat je gaat doen en de opleiding die je gevolgd hebt... Ik denk daarom niet dat je veel hebt aan de bedragen die hier genoemd worden. @ Xenas: bij de sept. mamma's nu al TWEE zwangeren? Tsjonge jonge... Dat lijkt me niet echt ideaal. Ik heb helemaal geen tijd om daar ook mee te lezen, ben al blij dat ik er afgelopen weekend aan toe kwam om even bij de nov. mamma's te spieken. Die waren 2 dec. allemaal al bevallen en konden dus wat beter "plannen" dan wij. @ Astrid: gefeliciteerd met de hernieuwde poep-doorstroming van Nathan! :-D @ choco: gefeliciteerd met je verjaardag! En nu ga ik "even" (?) eten! Ik ben alleen thuis (manlief zit weer in Zeeland helaas), dus ik eet stamppot. Mijn man houdt daar niet van dus ik zie mijn kans schoon. Groetjes maris
ik lees altijd wel mee maar reageer niet super veel. Maar lees jullie lijstjes maar wat verstaan jullie onder spelen dan? Hier is het dan maar saai haha. 6:30 verschonen-eten-slapen 9:30 verschonen-eten-slapen 12:30 verschonen-eten-slapen 15:30 verschonen-eten-slapen 18:30 in wipje-verschonen-eten-slapen 21:30 eten-verschonen-bad 00:30 verschonen-eten-slapen
@ Maris: Wietze was ook een hele slechte drinker. Daardoor heb ik in het begin ook moeten kolven (lang niet zo lang als jij nu). Bij mij was er toen nog kraamzorg en die heeft er gedurende het voeden steeds naast gezeten om Wietze wakker te houden (dus een uur waren we dan met twee bezig om hem maar genoeg te laten eten). Knap dat je dit al wekenlang volhoud. @ Doris: Wietze slaapt altijd in z'n slaapzakje. Tot op heden nog zonder de mouwtjes. Ik leg 'm er altijd in als ie z'n bed in moet onder het mom van regelmaat. Ik doe dan nog een lakentje over 'm heen zodat ie nog een beetje strak in bed ligt (omdat ie dat gewend is van de eerste weken toen ie nog een dekentje had). Denk dat ik 'm de komende nachten wel de mouwtjes aandoe aangezien het gaat vriezen en ik die koude handjes zo sneu vind (voed bovendien niet erg prettig). @ nijnie: hoop dat je nog op tijd bent met aanvragen. Ik geloof dat het officieel 2 maanden voor aanvang moet. Hopelijk zijn ze een beetje snel bij de belastingdienst. Anders neem ik aan dat je het achteraf nog wel krijgt. @ sylvia: badderen moeten wij beneden doen. Dus geen last van koude of te warme slaapkamer. Wij kleden Wietze dan aan en uit op de eettafel en dan in de wikkeldoek naar de douche en afdrogen ook weer op tafel. We zijn wel altijd met z'n tweeën. Anders vind ik het echt te lastig om allemaal te coordineren. @ kdv: Wietze gaat pas 14 jan wennen. Dan wel van 9.30 tot 16.30. De leidster gaf al meteen het advies om die dag iets leuks met z'n tweeën te gaan doen zodat je wat afleiding hebt. En bellen hoe het gaat mag natuurlijk zo vaak je wil. Wat verschrikkelijk lastig die schoonloeder. Die van mij wonen ver weg en hebben we dus geen last van. Nou kunnen we het ook goed vinden. Heb er wel moeite mee als ze voor Wietze wil zorgen maar dat ligt gewoon aan mij. Omdat ze het niet precies zo doet als ik. We laten d'r vaak een flesje bv geven (en neem ik een wijntje) is d'r dag weer goed. Mis het soms wel dat m'n eigen moeder niet meer leeft. Het heeft een plekje maar kan haar nu eenmaal niet meer vragen hoe zij het heeft gevonden toen ik net was geboren (ben de oudste thuis). M'n pa weet allemaal niet meer hoe het toen was. Die was vooral veel aan het werken. M'n vader heeft wel een hele lieve vriendin en die snapt me goed (m'n schoonmoeder kijkt toch heel anders tegen de dingen aan, generatie verschil). Vooral dat ik het soms zo moeilijk heb me de veeleisendheid van het moederschap. Ze heeft dan ook een tweeling gekregen. Wat betreft de kerst. Het weekend voor de kerst zijn we bij m'n schoonouders. Gaan dan ook nog langs bij vrienden (zonder Wietze) en op kerstavond doen we daar 'kerstdiner' met ook m'n schoonzusje en vriend. Eerste kerstdag naar m'n pa en z'n vriendin en daar 'kerstdiner' en dan hebben we vrij. Nog een vraagje voor de bv mama's. Hebben jullie ook wel eens een dag met maar 4 voedingen er tussen zitten. Had Wietze gisteren voor het eerst. Vind ik wel veel te vroeg. Vandaag is ie al wel 4 keer geweest (en een keertje kort als troost) en dus halen we de 5 wel weer. Wakkermaken heeft hier geen zin. Dan drinkt ie nauwlijks en is meestal snel weer vertrokken ookal schreeuwt ie moord en brand voor het aanleggen. Nu ga ik weer van tussen. Het is weer een heel verhaal geworden. Wietze moet nog douchen (samen met papa) en moet onze site nog even up-daten). Dan is het alweer tijd voor z'n laatste voeding.
Maris, lange lunch . Tja met zo'n kleine kan je het niet altijd helemaal zo doen als je in je hoofd hebt soms . Sprongetje... ik had hier het idee dat er maar heel weinig tijd zat tussen het eerste en het tweede sprongetje, ze was zo huilerig in die tussentijd. Maar dat is vast niet enkel sprongetje geweest . Hier ook geen kerstboom, maar die hadden we voorgaande jaren ook niet. Misschien als Mirte straks wat groter is en dat soort dingen bewuster meemaakt dat we wel voor een klein boompje gaan ofzo. Maar dat zien we dan wel weer. Is Oriande ook de hele dag wakker als ze in de box ligt of doet ze daar ook wel dutjes tussendoor? Ik doe Mirte steeds wel weer in bed. De box is speelplek, bed is slaapplek hier. Lekker stamppot gegeten? Heerlijk vind ik dat. Als het weer winter wordt staat hier minstens een keer per week iets van stamppot op het menu . Moon, spelen is hier voornamelijk in de box liggen en rondkijken. Ze heeft een boekje met zwart witte figuren waar ze graag naar kijkt en er hangt een mobile boven de box wat ook wel interessant is. Soms mept ze per ongeluk ergens tegenaan, maar dat gaat nog lang niet bewust volgens mij. Misoh, had jij nou zo'n vier seizoenen slaapzak, dat je alleen een lakentje over Wietze heen doet? Mirte ligt in het slaapzakje onder een dekentje. We hadden eerst ook nog een dun dekentje erbij op bed, maar die heb ik nu weg gehaald. Ach als we te laat zijn met aanvragen dan komt t vast wel een keer met terugwerkende kracht terug... neem ik aan. Gaat Wietze straks ook hele dagen naar het KDV? Mirte gaat maar halve dagen en die gaat dan ook 2 keer een ochtend wennen. Lijkt me moeilijk als je eigen moeder niet meer leeft. Die dingen die je eigenlijk graag aan je moeder had willen vragen.
@Doris: goed van Sven hoor! Het is ook best even een overgang voor zo'n kleine. @Kiss: leuke filmpjes meis. @Happyliesje: hoe gaat het nu met Jelle? @Marieke: zo heb ik het ook niet opgevat hoor. Was echt niet boos hoor. Wat een mooi kerstpakje. @Diaan: heerlijk dat doorslapen. Wees maar mooi trots. @Floortje: spannend dat proefdraaien. @Sylvia: gewoon duidelijk zijn tegen je schoonloeder hoor. Het is jullie kindje en jij beslist. Wij gaan 1e kerstdag naar mijn zus en tweede kerstdag lekker met zijn 5e thuis. @Nijnie: je kan misschien de standen speen proberen van avent? @Smeetje; ik ben gestopt met vloeien na 4 weken. Nu vloei ik weer een beetje maar dat komt door het plaatsen van het spiraal. Super is dat lachen van die kleintjes ik moet soms zelf huilen als Marijn naar me lacht. @Moon: spelen is hier hetzelfde als Nijnie omschreef, in de box liggen en kijkn naar de mobie en kletsen tegen zijn zusjes. @Maris: heerlijk toch zo'n lange lunch? @Silvie: Marien had laatst ook maar 4 voedingen maar de dag erna kwam hij ineens weer 7 keer? Hier gaat het redelijk. Ik voel me nog steeds erg beroerd en de middelste is flink aan het spugen en aan de dunne. Marijn hoest en piept vreselijk. Moet morgen naar het cb en eigenlijk krijgt hij prikken maar als hij zo verkouden is wacht ik daar mee. Ga nu lekker slapen. Tot morgen
Nynke de 3 standen speen gaat op stand 1 al te hard, helaas . Vanavond ging speen 2 wel in 20 minuten.
Misoh: ik heb nooit een dag gehad dat Eva maar 4 voedingen heeft. Lijkt mij idd ook wel wat snel. Ook hier voed ik op verzoek hoor. Maak mijn meisie ook echt niet wakker omdat ze dan ook echt niet drinkt. Hier voel ik af en toe de melk stromen, raar gevoel is dat. Nynke: echt een ziekteboeg bij jullie thuis dus
Ik ben aan het bijlezen, maar moet ff stoppen,want ik kom echt ff niet meer bij... Maris!!!!!!! Wat ben jij grappig!!: haha nu ik het opnieuw lees rol ik bijna van mijn stoel van het lachen.. hahahaaaaa
dames dames dames... moet gewoon 5 pagina's bijlezen! Ga ik eerst maar even doen zo.. maar eerst maar even ego berichtje dan! Wat een drama dag vandaag! Hij was weer heel de dag aan het huilen.. zo zielig! Hoe moe hij ook is, hij wil gewoon niet gaan slapen! Vannacht wel weer.. van half 1 tot 9 uur heeft hij geslapen.. maar vandaag overdag heeft hij denk ik maar 2,5 uur geslapen.. dan reken ik de 3 uur dat ik ben wezen wandelen even niet mee.. Maar goed.. het komt echt wel goed dat weet ik ook wel.. Hij mag nu ook 180cc krijgen.. maar als we dat nu geven laat hij weer 40cc staan.. is zonde, want is toch anderhalf schepje! Kan ik beter 150cc geven, maar dan wil hij weer meer..snappen jullie dat nou..
@ moon, onder spelen versta ik: Met Xavièr dansen in de kamer, liedjes zingen voor hem, wiegen, in de box spelen met speeltjes (hij herkent zijn handjes al, dus hij speelt al met dingen die hij boven zich ziet).. Xavièr kietelen.. En natuurlijk het "uhhh" spelletje! @ Nynke, dat heb ik nou ook! Dat ik soms moet huilen als Xavièr lacht! Vind het zo bijzonder en ben dan zo trots op wat mijn mannetje allemaal al kan! Liefs Kiss
@Diaan: Jelle slaapt ook in een slaapzakje, maar wel alleen 's nachts. Weet eigenlijk ook niet goed waarom. Zal wel gewoonte zijn, zeker? @Sven: goed zo, jongen! Zo flink in je eigen bedje slapen! En nu weer doorslapen 's nachts , he, dan is mama zeker blij. @Diaan: goed zo van Gilian. Zou ie de boodschap ook even aan Jelle willen doorgeven? @Floortje: gefeliciteerd met je zwangerschapspagina-verjaardag! Hip hip ... @Sylvia: ja, die schoonmoeders, he. Maar eigenlijk vind ik het toch een beetje dubbel. Nu, mijn schoonmoeder zou het ook niet moeten doen, hoor, maar mijn eigen ma dan weer wel. Snap je? Daar heb ik totaal geen probleem mee. (maar ja, die zou dan ook niet zo doen.) Conclusie: het blijft een ras apart. @Nijnie: ik heb geen brede hals flessen. En de speentjes zijn 1-2-3 spenen. We beginnen dan altijd op 2, maar moeten dan overschakelen op 1, want het loopt er dan zo langs opzij zijn mondje uit. Hij doet er ook lang over om zijn flesje te drinken. Minstens 20 minuten, maar meestal 40-50 minuten. En met het verschonen en het boertje ben je dan snel 1 uur bezig. Vooral 's nachts is dat echt vermoeiend! Ik denk dat ik maar eens naar de apotheker ga morgen om eens na te vragen voor nieuwe spenen of zo. @Smeetje: ik heb 4 weken gevloeid en dat is dan overgegaan in m'n maandstonden. 8 weken lijkt me ook wel lang. Als je niet gerust bent, toch even een dokter bellen of ergens langsgaan, hoor. Vandaag ben ik met Jelle gaan wandelen, richting z'n overgrootmoeder. Is zo'n 25 minuutjes en uiteraard nog eens 25 minuutjes terug. Toen kreeg ie om 17.00 uur z'n flesje en heeft van dan tot daarnet 21.00 uur het hele kot bijeen gekrijst! Echt erg om te zien en te horen. Hij had krampjes. Morgen moet ik naar kind en gezin (=cb)en ik ga dit toch eens vermelden, hoor. Misschien dat ie andere voeding moet ...? Ik ga snel even 'van speijck' kijken en dan m'n bed in. (valt me trouwens ineens op hoeveel Nederlandse programma's wij hier op de buis hebben: Evelien, Baantjer, Van Speijck, Vermist, ... ik vergeet er nog wel een paar). Oke, slaaplekker allemaal ...
Diaan, is dat een trappelzak? Eline slaapt er niet in, maar alleen om de simpele reden dat het tegen ahar wangetjes wrijft en ze dan denkt dat ze gaat eten en dan gefrustreerd wordt ervan. Verder zijn het ideale dingen. Das inderdaad fijn dat Gilian zo lekker slaapt zeg! Doris, wat goed dat ie in z'n eigen bedje lag! Floortje, gefeli met je jaar zwschforum! Sylvia: Eline ook weer heel veel alst van krampjes gehad...Doe je bijna niks tegen hè..Net als tegen schoonloeders, kun je ook niet veel tegen doen, haha, sterkte er maar mee... Nee, Eline was idd niet zo blij, ahum, nou ja, geeft niet. Vanavond na haar badje heeft ze haar alleréérste jurkje aan, is zo snoezig, als ze hem niet onderkotst vannacht maak ik er morgenochtend eventjes een fotootje van ..Is erg roze, maar toch wel lief... Smeetje, heerlijk hè, vooral als ze zo lachen! 8 weken wel lang ja... Oef Diaan, das ook een fijne, die van mij is een beetje mengelmoesje geloof ik van die van jullie allemaal, hihi, naja, weet nu tenminste waardoor het komt (voor degenen die het gemist hebben: ze had liever gezien dat Fred een kindje had samen met zijn ex van 48, ahum...Zielig hoor) Pol, das inderdaad raar, misschien is ze bang voor water, hihi Maris, Eline ligt eigenlijk altijd in haar bedje, maar haar slaapkamertje is net naast de huiskamer op de eerste verdieping, dus ligt ze alsnog vlak bij ons..Eline slaapt meestal rond de 8 uur door 8) en overdags komt ze om de 1 1/2 uur zou je toch zeggen dat ze dan lekken, maar nee, zullen er ook wel aan gewend zijn, omdat Eline het iedere nacht goed doet, dat ze dan ook minder aanmaken of zo...Mmmm, stamppot, jammie! Nynke, mooi, gelukkig maar...Ik ook nog steeds rillerig, dan weer verkouden, dan weer buikpijn...Zou het winter zijn? Beterschap allemaal daar... Xenas, hier dus ook crisiscentrum, hihi, als ik zeg dat ze twee uur geslapen heeft tussen 6.30 en nu, is dat veel... Gelukkig ligt ze eindelijk te pitten...En wij dus ook bijna, nog even lezen op bed en dan lekker slapen... Arme Jelle, hoop dat je krampjes snel over zijn jongen! Trusten allemaal!
@happyliesje.. hier ook al paar keer de pil vergeten.. Aaah leuke foto van Jelle op zijn speelmat.. @kiss..zoo Xavier groeit goed zeg! Ben benieuwd, denk namelijk dat Jesse ook al zoveel weegt.. volgende week naar het cb, krijgt hij zijn prikjes.. neem aan dat hij daarvoor ook nog gewogen wordt! Hoe was de boterkoek? haha leuke filmpjes zeg! Zie dat Xavier het ook leuk vind om kopstootjes te geven.. aan zijn paps! Jesse doet dat ook, komt er alleen daarna achter dat dat toch wel pijn doet haha! AAA hier ook kip tandori gegeten vanavond! Lekker Lekker! @misoh.. wil je mij die link nog even sturen, over hoeveel je gaat verdienen enzo.. @chrissie.. ik leg jesse altijd in zijn bedje.. en soms in de wipper die staat in de box.. dan ligt hij in een cape, en een dekentje erover heen.. die kan ik dan tussen hem en de wipper stoppen, zodat hij ook strak ligt.. @nijnie.. ken een meisje die bij de sept mama's zit, dus dan lees ik wel eens mee.. Maar weet niet of het gepland of per ongeluk is.. Bij de 1 volgens mij perongeluk.. want die werd maar niet ongi.. tja.. bezoek van collega was leuk! Heb een babygym gehad van haar.. van fisher price.. @doris..meestal om 7 of 9 uur wordt Jesse wakker,eerst schone luier want hij poept meetal tijdens de ochtendvoeding, en kan je vertellen dat die luier + romper onder zitten. dan krijgt hij een fles. Dan even kroelen op schoot.. Daarna wassen en aankleden. En dan zodra hij slaapt krijgt, toch wel lekke rnaar bed.. meestal is dit huilen geblazen. Hij slaapt vaak dan tot 10 uur (als ik uitga nu van 7 uur) dan moet ik hem nog even bezig houden tot de voeding van 11 uur.. 11 uur eten. Schone luier.. ff kroelen met mama! of in de box.. Hij valt niet uit zich zelf in slaap.. helaas.. meestal ga ik dan nu boodschappen doen, zodat hij in de wagen slaapt.. 3 uur weer voeding.. schone luier enz.. meestal weer wakker tot de volgende voeding. Daarna weer eten, dan komt papa thuis, die gaat ff met hem lopen.. en dan is het weer tijd voor de volgende voeding. Gelukkig slaapt hij wel de hele nacht door..Want vreet behoorlijk wat energie! om heel de tijd met hem rond te lopen.. Van morgen maar laten huilen, want ja.. ik moet ook douchen.. Hij kan zich nog niet echt zelf vermaken in de box.. dat vind ik wel jammer hoor.. maar komt denk ik vanzelf wel.. @choco.. gefeliciteerd meid! @marieke.. aaah wat een lief kerstbabietje heb jij zeg! @diaan, volgens mij mag je al naar de 180cc gaan! Ik stop er even mee! Rob wil graag naar bedje.. en ik ga Jesse zo de fles geven.. maar die ligt lekker bij paps te slapen! meiden.. tot morgen! SLaap Lekker!
Lekker laat ben ik hier nog aan het rondhangen zeg! haha.. Maar ben ff de babysite van Xavièr aan het restylen!
Op het idee van Marieke heb ik zelf de camera ook maar eens op zwart-wit gezet en mooie foto's van de voetjes en handjes gemaakt. Vind het zelf erg mooi geworden.. (dikke pootjes )
Ohw okay ik dacht al ligt Britt dan toch achter. Ze heeft haar handen al ontdenkt en speelt ook al met de speelboog aan haar wipstoeltje... echt zo lief! Hangt een spinnetje aan en pakte ze de pootjes vast en zit met grote ogen en vol bewondering er naar te kijken. Met wandelen wat doen jullie ze dan aan? en hoeveel dekens en kruikje er in? Ik ben nog niet buiten geweest ze moet de eerst 14 dagen binnen blijven mag volgende week dinsdag maar ik ben het zo zat wil vanmiddag of morgen toch een stukje gaan lopen.