Heb een bleh-dag geloof ik. Nergens zin in, moet nog aardappels schillen voor het avondeten, het is dat we gisteren frietjes hebben gegeten. Anders zou ik het koken vandaag overslaan denk ik... In bed en er niet meer uit voorlopig, daar voel ik wel wat voor, ik denk alleen dat er een klein meiske hier in debox ligt die het daar niet mee eens zal zijn.
Ik doe foto's vaak via de AH fotoservice en heb dit jaar foto-kerstkaarten via de DA besteld, zijn prima geworden.
pfff... wat een vreselijke nacht, vanacht! was even een beetje ten einde raad. sinds 3 dagen mochten we van het CB ons voedingsschema wijzigen. om 11 uur 's avonds de laaste fles, en dan hopelijk om 7 uur 's ochtends de eerste. nou, hartstikke leuk, maar meneer blijft nog lekker wakker 's nachts! en omdat de speen niet genoeg is, wordt hij elk half uur wel wakker! dus eerst om 2 uur, toen om 3 uur en daarna elk half uur! zucht! nou... doe mij dan maar een nacht-fles, ipv door proberen te slapen... vriendin/kraamverzorgster gebeld, en die zei dat de 11 uurs fles rustig wat later mag (aangezien ik hem toch daar wakker voor moet maken...), maar m'n mams leek het verstandiger om toch die 11 uur te geven, en in de hoop dat hij dan toch een redelijke ruk maakt. als hij dan heeeeel vroeg in de morgen al komt, toch even proberen te rekken, en anders toch beginnen met "de eerste fles". zo pikt hij hopelijk op de duur dat nachtritme, en kan hij steeds langer rekken. of... denkt iemand er anders over?!?! tips!?! .
wat een werkje zeg.. heb in de afgelopen 2 maand dat Xavièr is geboren 380 foto's gemaakt.. en daar komen zo ongeveer nog 100 foto's bij die anderen hebben gemaakt en mij via email hebben opgestuurd.. Daar moet ik dus uit zoeken welke ik wil laten afdrukken.. want allemaal word ECHT teveel haha!
@ annn ik geef ik geen flesvoeding, dus ik heb dr niet veel verstand van.. Ik weet dus ook niet of er verschil zit tussen borst en fles, maar ik geef dus borstvoeding en ik maak Xavièr nooit wakker voor de laatste voeding.. ik denk altijd maar zo: ALs ie honger heeft kotm ie zelf wel.. In ieder geval succes, want zo te horen heb je echt een rot nacht gehad! Kuss
pff ben dus met die foto's bezig.. Maar hoe doen jullie dat eigenlijk met inplakken? Doen jullie een speciaal album voor alleen de kraamvisite foto''s? want dat zijn er echt vreselijk veel, maar wil ze wel afdrukken "leuk voor later" maar vraag me af of ik ze wel bij de andere foto's moet gaan plakken.. Iemand tips?
en nu ik bezig ben met die foto's zie ik pas hoe hard Xavièr is gegroeid in die 8 weekjes.. Pff wat wassie toch klein! en nu al zoooooooo groot, haha
Kiss: jij maar mopperen dat je niets te doen hebt, nou als ik je zo hoor heb je zat te doen. Ik heb een fotoboek voor Rowin alleen, voor Gilian alleen, en een fotoboek voor papa en mama, (wij dus). Ik druk sommige foto's dus dubbel af voor in mijn boek of in Gilian zijn boek. Verder heb ik toen Rowin werd geboren en ook toen Gilian werd geboren een schriftje gegeven aan mijn familie en overige kraamvisite. Die hebben allemaal een wens voor Gilian en Rowin opgeschreven. De foto die ik van ze gemaakt heb met de baby plak ik er dan naast. Zo heb ik een leuk wensen boek voor mijn jongens met de foto's. Misschien een ideetje voor jou? Zelf heb ik ook in het boekje geschreven, marco ook. Ook heeft Rowin een wens voor Gilian opgeschreven, (tenminste ik schreef hij vertelde). Het is een heel dierbaar naslagwerk. Vooral omdat in Rowin zijn boek zijn overgrootvader staat die 96 is geworden en vorige jaar is overleden. Snap je het een beetje van het schriftje? Vanacht heeft gilian weer geweldig geslapen, van 23.00 uur tot 9 uur toen moest ik hem wakker maken......... Het nadeel van de lange nachttukkies is wel dat hij nu sinds 9 uur wakker is en misschien anderhalf uur heeft geslapen. Nu ligt hij zijn speen bijna stuk te zuigen. Hij doet net alsof hij uitgehongerd is maar hij heeft net twee uur geleden gehad. Dus tja ik weet het ff niet. Gisteren is mijn jankbui toch nog weggegaan. Toen mijn ventje thuis kwam zag hij wel dat hij niet zo slim was geweest om weg te gaan. Hij zei sorry en ik kreeg een dikke knuf. Hij zou de nachtfles wel doen vannacht, (lol Gilian komt helemaal niet meer 'snachts). Hij zou het allemaal goed maken en vanavond gaan we lekker even uit eten. Dus tja, heb hem wel verteld dat ik er echt ff klaar mee was...... Kus Diana groeten Diana
@ Diaan, fijn dat het gisteren toch nog goed is gekomen met je man! Wel lief dat hij de nachtfles wou doen (ookal was dat niet nodig) Ik snap je idee ! Leuk idee van zulk naslagwerk.. Alleen dat kan ik dus nu wel gaan doen.. maar dan moet ik iedereen dus weer optrommelen om iets in het schriftje te schrijven?
Annn, wat een rotnacht... Ik had het van de week op het CB erover dat als ik de late fles probeer te rekken, Mirte alleen maar eerder wakker wordt. Toen zeiden ze dat dat geen zin had, want dat ze dan blijkbaar 's avonds al hun lange slaap maken ipv 's nachts. Dus ik vraag me af of het zin heeft om het te rekken. Maar dat zal wellicht ook voor elk kind anders zijn. Wij geven de late fles vaak al om een uur of 9/half 10. Dan meldt ze zich tussen 5 en 6 over het algemeen. Het is denk ik een kwestie van uitproberen. Misschien redt Daan het nog niet van 11 tot 7, dat zou natuurlijk kunnen. Dan misschien toch een nachtfles en die steeds wat proberen op te schuiven als je merkt dat hij daar aan toe is? Sterkte in elk geval! Kissflower, ik heb eigenlijk bijna geen kraamvisite foto's. De foto's die ik heb laten afdrukken heb ik in zo'n Nijntje album van Henzo gedaan, waar je ze in kan schuiven. Hoef ik ook niet te plakken... Diaan, zo'n wensenboekje wilde ik ook maken. Het schriftje lag zelfs al klaar, maar dat ligt nog steeds waar het al die tijd heeft gelegen . Ik ga wel alle kaarten inplakken, zit nog te denken of ik dat in een plakboek doe (maar die barst dan uit zn voegen) of dat ik een map zal halen en daar stevige bladen in doen. Alleen die stevige bladen heb ik nog niet kunnen vinden. Wel fotobladen, maar daar zit dan zo'n beschermvel overheen en dat is weer niet nodig. Iemand een idee waar je stevige multomap (minstens 4 rings) kan halen? Wat een slaapkopje die Gilian. Hahaha, slimme vent om te roepen dat hij de nachtfles wel wil doen, terwijl Gilian doorslaapt... hihi. Gaan jullie saampjes uit eten of neem je de kinders mee? Aardappels zijn geschild, kind ligt in bed. Af en toe gemopper van boven. Dan valt ze weer even in slaap om een half uur later weer te mopperen. Ik denk dat ze eigenlijk wel naar beneden wil, maar ze is ook hardstikke moe. Net ruim 2 uur op geweest en over 2 uur is het weer flestijd, dus ik laat haar nog maar even liggen (t is nu stil).
Ik moet nog ff snel naar de winkel zo.. is hier achter mijn huis.. 3 min lopen.. Maar de kinderwagen ligt nog achterin de auto, geen zin om die er nu uit te halen en in elkaar te zetten.. Dus wil Xavièr zo meenemen in de minimonkey, alleen vind dat ding toch beetje eng, omdat hij er zo vreemd inligt.. iemand tips daarvoor? Enne foto's afdrukken is eigenlijk helemaal niet duur! Zit nu op 63 foto's voor 10 euro! Vind ik best meevallen,doe het trouwens via kruidvat.. Kuss
Kiss.....ik ga echt geen foto's meer plakken. Ik maak digitaal een fotoalbum, daar kan ik zoveel foto's op een pagina doen als ik wil. Je kunt ook op de kaft een foto doen, leuke achtergronden of kaders. De fotos blijven ook mooi. (kijk maar eens in je eigen baby boek, de fotos verkleuren toch) Ik lees elke dag mee hoor meiden maar soms gewoon zin om alleen te lezen en niets te schrijven. Ik ben op dit moment aan het lezen in het boek oei ik groei, dat gaat over de sprongen die een baby maakt. Verbazingwekkend wat er allemaal staat. Enne het klopt ook nog. Het boek is na een onderzoek met een aantal babys geschreven en geeft presies aan wanneer de sprongen zijn. Ook geven ze tips om ermee om te gaan want huilenende babys kunnen heeeeeel zwaar zijn. Echt meiden een aanrader en dat meen ik! Jolien slaapt sinds kort ook van 23.30 tot 07.30 ze zit in een rustige sprong.....haha ben dus gelijk overgegaan op 5 voedingen van 150ml + 6 schepjes = 165 ml. Soms geef ik voor de nacht 180ml + 6 schepjes = 200ml. Gaat echt goed. ( Dus die nacht is dan 1 van de 5 voedingen he) Wat ik niet zo goed snap is dat ze zeggen dat baby's 150ml per lichaamsgewicht 24h moeten hebben, maar als je op het pak (Friso) kijt zie je dat ze boven de 5 kilo 5x 180 ml + 6 schepjes = 200ml mogen/ moeten hebben. Dan zit je dus op de liter, dat mogen ze wel hebben maar waarom zit er zo een verschil in? Xenas.....ben ook zo onzeker. FF handje vast pakken of lipje aanraken om reactie te krijgen...... soms schrikt ze ervan en dan schrik ik weet van haar....haha merk wel dat het steeds minder word. Ik heb ook een puckababy gekocht, misschien dat ze daarom nu de hele nacht doorslaapt. Moest wel even wennen aan heo het eruit ziet. Ik zal even een foto maken..........ziet er best zielig uit. Maar zij heeft er veel meer rust mee en slaapt nu ook veel rustiger. Nou ik heb wel weer even genoeg geklept.....oja Marieke........ik met ook nog een cado verzinnen, die kerel van mij is volgende week jarig en voor de kerst..............Hellup!
@ Marize, ik ga de foto's wel gewoon af laten drukken.. vind het leuk om er zelf bij de foto's te schrijven, inplaats van te typen.. en je kunt de foto er nog een x uithalen.. ik heb het persoonlijk niet zo met fotoalbums waarbij de foto's ingedrukt zijn inplaatst van losse geplakte foto's.. Ik weet het, het is mega veel werk.. Maar ach, dan verveel ik me de komend tijd ook niet zo, hihi!
Even een fotootje voordat ik ga terug lezen vanavond. deze heeft mijn moeder als verassing gemaakt. Ze stuurt me straks de andere foto's.
@annn Ik maak Quinten ook wakker om 23.00 uur voor de laatste fles. Meestal komt hij tussen 05.00 en 05.30 uur. Dat is da de eerste fles en de rest van de dag krijgt hij er dan nog 4. Buro zei tegen mij dat Quinten vanzelf later zal gaan komen en dat de nacht fles dan dus de ochtend fles wordt. Ik geef de fles niet voor 05.00 uur anders gaat echt mijn hele schema door de war. Een echte tip heb ik dus niet. Ik denk alleen geduld hebben. Ze gaan echt een keer door slapen. En ik hou me voor ogen dat ik zelfs nog heel af en toe naar mijn oudste moet 's nachts. Maar hem kan ik natuurlijk makkelijker uit leggen dat hij moet slapen..... Succes ermee en als je weer moet voeden 'snachts bedenk dan dat ik ook zit te voeden! hihi
Hoi allemaal, Nou, hier toch een stunt vandaag: mevrouw plaste vanmorgen schuin haar luier uit, zo op mijn net-uit-de-kast-getrokken rok. Tsjonge jonge, konden we allebei weer schone kleren aan! Ik zit momenteel erg te dubben over de voeding... Het ritueel aanleggen/flesje/kolven kost erg veel tijd en het ziet er niet goed uit qua leercurve van Oriande (ze krijgt er gewoon weinig uit), maar ik vind het zo zonde om de borstvoeding te stoppen, het is zo fascinerend dat dit zomaar uit mij komt en dat mijn dochter het zo lekker vindt... (ze vindt het duidelijk lekkerder dan Nutrilon, wat ze in het ziekenhuis ook een paar keer gehad heeft toen ik niet genoeg melk had: dat dronk ze echt met 'lange tanden'). Ik moet nu wel een keuze gaan maken want dat kolfapparaat is me veel te duur in de huurprijs. Als ik door wil gaan moet ik er zelf 1 kopen, als ik wil stoppen dan moet ik me gaan verdiepen in hoe dat dan weer moet.. pffff bij mij kan ook niks normaal gaan lijkt wel. Ja, zwanger zijn dat ging prima, maar van het bevallen en van de kraamtijd maakte ik een aparte toestand en nu gaat het met de voeding ook al zo raar... zucht... @ chrisje: ik begrijp je gevoelens heel goed hoor mbt je daginvulling. Ik vind het soms ook best wel saai en ik denk dat er veel meer mensen zijn die dat gevoel met je delen. Zeker als je hiervoor gewend was om heel veel te doen of te beleven op een dag. Vergeet niet dat je nu OOK veel doet, alleen heel andere dingen, maar die zijn ook nuttig en je kind waardeert het, ookal kan hij het nu nog niet aan je tonen! Onwijs lief dat jullie een auto krijgen van je schoonouders! Geniet er van! groetjes Maris
Wat is het hier toch rustig! meiden waar zijn jullie allemaal!? Nou, ik moet eigenlijk koken, mijn mams komt zo om te eten.. ik maak ovenschotel met aardappelschijfjes en witlof! =P~ en natuurlijk kaas erover heen zodat je zo een lekker laagje krijgt.. Klinkt allemaal hartstikke leuk, maar moet er dan natuurlijk ook wel zin in hebben om het te maken.. Daar heb ik dus ff geen zin in.. maar tsja, zal wel moeten.. Nou meiden.. misschien tot vanavond.. Kus Kuss!
Ann: wat ik niet snap als ik je verhaal lees is dat er staat we MOCHTEN van het cb het voedingsschema veranderen. Dat beslis je toch zelf? Of heeft het bij jullie een reden. Ik zou haar wakker maken voor de laatste fles. Dat je de laatste rond 12 uur half 1 geeft. Net hoe het uit komt. En anders gewoon lekker een nachtfles blijven geven. Als wij honger hebben eten we ook...