het is hier echt ontzettend rustig! Heb verder ook niet veel nieuws.. Xavièr is zoals gewoon heel erg lief, lekker lachen en eten en verder vooral veel slapen.. Dus ik geniet echt heerlijk van hem.. Kusjes
Ik kan merken dat ik me weer beter voel. Ben vanmiddag heerlijk even naar het strand geweest met Fiene en ben daarna begonnen aan de keukenkastjes. Die zijn al zeker bijna een jaar niet schoongemaakt door mijn lichamelijke conditie, dus ik heb zeker eer van mijn werk! Gisteren heb ik al Fiene haar kleertjes maatje 62 gewassen en een flinke strijk weggewerkt. Heerlijk om dat allemaal weer te kunnen! @Missyess; mannen zien het allemaal een beetje anders dan wij geloof ik. Mijn man doet heel veel in huis en ook met Fiene, maar soms snapt hij het geloof ik echt niet. Hij denkt niet vanuit Fiene, maar vanuit zichzelf. Als ik het dan uitleg, dan vindt hij gelukkig wel dat ik gelijk heb. @Kiss; heel goed meid! Voor jezelf kiezen! Alex moet maar wat sneller opgroeien en zich als een echte vent gaan gedragen! @Siesje; hier niet echt een vaste blije tijd. Eigenlijk is ze altijd wel blij. Vooral als we haar uit bedje halen. Wat is Iza een plaatje zeg! Echt lief! @Safiya; wat fijn om weer even wat van je te horen! Vervelend dat jullie zo in de ziekenboeg zitten. Ik kan me wel voorstellen dat je aan een vierde kindje denkt hoor. Ik sprak vandaag ook al over een broertje of zusje voor Fiene. Ik wil het alleen echt mijn lijf niet aan doen! Zwanger......brrrrrrrrr. @Xenas; niet zo slim he muppet! Wat is Jesse al een flinkerd zeg! Hoe gaat het nu na de pirkjes?
Even heel kort, ik ben ontzettend moe en ik ga naar bed. Mirte heeft het goed gedaan op het kinderdagverblijf, het is mij best wel meegevallen. Alleen het lopen 2 keer op en neer was wellicht wat veel van het goede . Mirte was wel huilerig toen we thuis kwamen. Na een fles heeft ze even geslapen, maar toen was het toch weer huilen. Soms weet ik niet zo goed wat ik ermee moet. Het lijkt of ze ergens last van heeft (darmpjes? zou natuurlijk kunnen of misschien maagzuur ofzo...) ze spuugt niet of nauwelijks, maar ik heb wel het idee dat er iets omhoog komt af en toe en dan gaat ze huilen. Soms is het over als ik haar rechtop hou... Of het is gewoon zo dat ze alles wil zien, maar vaak als ze moppert zeg maar dan is ze stil als ze bij mij ligt en dat was vandaag ook niet zo... Nou ja, daar ga ik morgen wel weer verder over nadenken, nu eerst naar bed. In de hoop dat lief op tijd aan de fles denkt... Welterusten.
@Maartje: ik kan me voorstellen dat je gewoon blij word dat je zelf weer de keukenkastjes kan schoonmaken. En dat jij nog geen tweede wil is zeer begrijpelijk. @Kiss: gewoon lekker blijven genieten van Xavier. En als het er op aan komt weet ik zeker dat jij de goede keus maakt voor jou en Xavier. @Xenas: Jesse is ook al zo'n flinkerd. Hoe is het nu met hem? @Liesje: manlief begon hier eerder dan mij over een 4e. En dat voor iemand die eigenlijk maar twee kis wou. @Safiya: fijn om je hier weer te zien. Jammer dat jullie wat in de lappenmand zitten. Ik vind het knap dat jullie ondanks jullie grote verlies toch en groot gezin willen. Hier word ook al aan de 4e gedacht. Wat een mooie meid is Nalaya. @Nica: leuke website. @Siesje:wat een lieve foto. Ik hoop dat de spruw snel over is. Hier geen bijzonderheden. Marijn hoest steeds minder en klinkt niet meer vol, ik moet morgen naar de ha om zijn longen weer te luisteren. Sterre heeft het super gehad op school, ze mocht trakteren en de klassen rond, wat een feest. Nu ligt ze uitgeput in bed.
lieve meiden bedankt voor het kijken we zijn er ook errug trots op maar tis nog niet klaar liefs nica
Hoi allemaal, @ Safiya: fijn dat je weer wat laat horen, wel balen dat jullie zo ziek zijn geweest... @ all: ik heb nu al meerdere keren gelezen dat je niet meer dan 1 liter kunstvoeding mag geven. Waarom eigenlijk niet? Zit er iets in wat ze dan teveel binnen krijgen of zo? Ik ben er wel benieuwd naar. @ maartje: mooi dat je al weer aardig hersteld bent! @ Nijnie: stoer hoor dat Mirte het naar haar zin gehad heeft op het kdv. @ Nynke: nog van harte met de verjaardag van je dochter. Wat sneu (maar ook wel schattig) dat ze buikpijn heeft gehad van de zenuwen! Mbt een nieuw kindje: ik ben alweer ongesteld geworden en ben er erg blij mee. Wij hebben 1 keer "geklust" sinds de bevalling en het was niet bepaald prettig (pijn!) maar wél onbeschermd. Ik zou het heel naar gevonden hebben als ons tweede kindje op deze manier was ontstaan. Verder ben ik er ook alweer helemaal klaar voor, en mijn man heeft het ook al telkens over "onze kinderen" als hij het over de toekomst heeft, terwijl we er nu toch echt maar 1 hebben. Mbt het "hoe", ik heb het liefst dat we niet met zekerheid weten wanneer "het" raak was, zo was het bij Oriande ook. groetjes! maris
@Maartje: hey, het gaat al wat beter , lees ik. Goed zo. Ben ik echt blij om! @Missyess: Bokito? We missen hier in België vast iets! Oh, een gorilla, lees ik. @Safiya: je moet je niet verontschuldigen omdat je een tijd niet bent geweest, hoor. We begrijpen allemaal best dat he tniet eenvoudig is daar tijd voor te vinden en de kindjes gaan voor, hé! Mooie foto's in het album van Nalaya. @Xenas: oh, zo zielig dat Jesse zo hard moest huilen. Geef hem maar een dikke Knuffel van me. We dachten, laten we Jelle na zijn flesje van 6 uur nog even hier bij ons in de living leggen (viel ie om 20.00 uur in slaap) en hij slaapt nog steeds! Echt ongelooflijk. Nu moeten we er op zitten wachten. Hij slaapt precies altijd zijn nachtslaapje 's avonds. Want wedden dat ie vanacht gewoon weer om de 4 uur komt? 't Ja, 't zal hem ooit wel eens lukken zeker om 's nachts wat langer te slapen. Zijn er bepaalde 'trukjes' die jullie toepassen om de beebjes te laten doorslapen 's nachts? Dan nog maar even tv kijken en wachten tot Jelle zich meldt voor zijn laatste flesje van de dag.... Bye bye .. .
@ Nynke: Merla had voor haar eerste sprongetje ook een omgekeerd dag en nachtritme. Ik heb begrepen dat dat vanzelf wel goed komt als je zelf maar duidelijk dag en nacht verschil hebt, dus 's nachts donker en rustig en niet spelen enz. @ NiCa: Leuke site heb je! @ Jotim: Bedankt voor nieuwsbrief en succe met het stoppen van je bedrijf. Zal inderdaad wel voor veel verlichting zorgen. @ Liesje: Blij dat het stem heeft geholpen, gefeliciteerd! @ Smeetje: Wij doen Merla maar 2x per week in bad (is genoeg volgens het CB), en dan meestal overdag, maar de laatste paar keer ging ik samen met haar in bad en dat was 's avonds. @ Anne: Fijn dat het nu beter gaat met je. Dat druk zijn herken ik helemaal! @ Maartje: Goed dat je je weer wat beter voelt. Onze meisjes hebben inderdaad wel wat van mekaar weg. Echt erg trouwens dat jullie ook heel veel dezelfde kleertjes voor haar hebben. Jeroen was verbaasd om te zien dat de ouders niet echt op mekaar lijken. @ Missyess: Arme Jeroen, heeft ie het 2 keer 'fout' gedaan. En dat mensen dieren niet begrijpen, daar irriteer ik me ook altijd dood aan. @ Kiss: Ik duim voor je dat Alex een echte papa voor zijn kind wordt/blijft en anders geloof ik er ook helemaal in dat je prima zelf voor je kindje kunt zorgen. @ Siesje: Wat balen die spruw! Mooi meisje heb je zeg! @ Safiya: Goed om weer wat van je te horen! Wij proberen toch nog om ons meisje op de rug te leren slapen, ondanks dat ze echt wel sterk genoeg is in haar nekje om haar hoofdje makkelijk te draaien. Vond je het niet eng om te doen? Ik vind het wel knap van je dat je het gewoon aandurfde. @ Wendy: Hoe gaat het met Jesse? Nog last gehad van zijn prikjes? @ Nijnie: Fijn dat het goed ging op het KDV. Wij hebben vandaag vakantie inkopen gedaan, terwijl mijn moeder op Merla paste. Ik vond het nog niet echt wat, want ik mis haar dan toch wel heel veel. En ze was helaas ook een beetje uit haar ritme. Ze heeft vandaag toen we terug waren wel heel veel gelachen. Vooral naar ons en naar haar speeltjes in haar nieuwe wipstoeltje. Echt leuk! Ik ga nu naar bed, Merla wordt wakker en wil denk ik weer voeding.
@ Nica........we zijn straks natuurlijk wel nieuwschierig naar het eind resultaat............ @Jotim......lekker straks geen moeten meer en alleen maar even genieten van de kleine. Dat brengt al genoeg drukte met zich mee. @Liesje......gefeli......mijn stemmen heb je ook gehad.Ik ben zelf begonnen met Sonja Bakkeren.........ja ik weet het ...het woord alleen al..... maar het heeft mij de eerste keer 10 kilo gekost.....Kribbe = kinderdag verblijf?Kun je die site nog even geven dan kunnen we ook zien wie er heeft gewonnen? @Smeetje....die kleine van mij gaat 2 x in de week in bad. De andere dagen was ik haar met water en watten. Meestal neem ik en rustige dag voor het badderen. @Anne en hoe is de eerste prik gegaan? @Stay Funny.......en hoe was bij jou de eerste prik?euuh je moet nog! @Maartje rustig aan he....eerst echt goed beter worden! @Missyess........das dus letterlijk en figuurlijk aapjes kijken..... @Kiss.....ik vind het zo erg voor je...neem de goede beslissing, je komt er wel....met of zonder. Zoals ik jou nu ken van het Forum ben je een sterke vrouw....... @Nica.....wat een mooie site!Maak je die zelf of heb je die laten maken? @Safiya.....wat vervelend dat je zo ziek bent....Snel beter worden!Mag ik weten hoeveel Nalaya weegt. Dan kan ik eens kijken naar het verschil van de voedingen. Ik denk namelijk dat ik ook meer ga geven. @Xenas......ik weet nog niet wanneer ik ga beginnen eerst moet de wond dicht zijn en dan heb ik nog 4 weken verlof staan. Officieel moet ik geloof ik weer 13 januari...... @Maris....een ongelukje zit in een klein hoekje! oppassen! Ik ben vandaag dus echt snip verkouden geworden....Voel me wel goed maar loop t mijn neus uit........gek word ik ervan. Nieuwe foto's om Jolien haar site: http://www.marisejolien.web-log.nl/
Goede morgen! ff snel voor Marize de link van de fotowedstrijd, kom straks ff reageren! http://fotowedstrijd.telenet.be/Babyspecial.aspx
@Marize: hoe gaat het met je wond? Mooie foto's Marize. @Laura: dat duidelijke verschil tussen dag en nacht is er dus ik wacht het rustig af. Heerlijk als ze zo naar je lacht. @Happyliesje: hier geen trukjes voor het doorslapen. Hongers is voeden dus helaas voor mij. Jij geeft de fles toch? Misschien een speentje? @Maris: grappig dat je blij kan zijn met je ongesteldheid. Ga je wel weer aan de pil? Hier een goed nacht gehad. 23.00,3.30 en 08.00 uur. Marijn is weer bijna de oude. Hij hoest alleen nog als hij net wakker is verder niet meer, het drinken gaat ook weer goed gelukkig. Verder zal ik blij zijn als het vakantie is. Lekker twee weken rustig aan doen s'ochtends.
he safiya je komt op mij niet knetter over hoor bij ons bestaat namelijk ook de kans en de duiveltjes hebben zich ook nog niet aangekondigd alleen wat bruinverlies meer niet dus we wachten hier vol spanning af maar was niet gepland hoor en als we van de wolk afstappen is het op het moment ook niet echt een goed idee maar ja als het zo is zijn we blihj blij blij
@nynke nee trombose zit er nog steeds, alleen heb ik er nu niet zoveel last meer van. @siesje ik heb ook een aantal kerstkaarten via webprint verstuurd, ze waren zelfs al de volgende dag bezorgd. En Yessie is op een aantal momenten wel heel vrolijk, maar smorgens nemen we er extra de tijd voor. Al is ze wel bij elke luierverschoonbeurt erg aan het lachen. @NiCa Heb de link gelijk ff geplaatst op Yessie haar site. @maartje - die schoonmaakacties herken ik hier ook, met een achterstand vanaf April is er weer hoop te doen en het is heerlijk dat je het gewoon lekker zelf kunt en niet om hulp hoeft te vragen. @ Happyliesje, hihi Yessie doet dit dus ook valt om uurtje of 18.00 /19.00 in slaap en slaapt dan gewoon door tot een uurtje of 1, als ik haar nu wakker maak na 4 uurtjes en een voeding geeft, komt ze na 3 uur weer voor de volgende voeding. Laat ik haar liggen dan maakt ze soms uitschieters tot 4 uur snachts. Ze zal vanzelf wel een keer doorhebben dat ze beter om 12 uur een lange ruk kan maken. Gister moest Yessie weer naar het consultatieburo, dit keer kreeg ze ook haar 1ste prikjes. Ze werd weer gewogen (5210gram) gemeten (58 cm) en ze moest met haar ogen de wijkverpleegster volgen, dit deed ze ook prima. Er werd nog gevraagd vanaf wanneer ze echt begon te lachen en de checkup was weer prima in orde. Qua gewicht en lengte zit ze iets boven het gemiddelde, maar ja wat wil je met al dat eten. Daarna kreeg ze haar prikjes, omdat het haar allemaal wat te lang ging duren, begon ze al te huilen voordat ze de prik kreeg, en ja tijdens de prik, huilde ze nog iets harder. Daarna snel aankleden en nog even door mamma en oma getroost. Eenmaal in de auto is ze in slaap gevallen en werd pas weer wakker voor haar eten, daarna gegeten lekker gewandeld en toen weer bedje in om 19.00 uur. Ze heeft daarna doorgeslapen tot 4 uur vanacht. Dus gelukkig geen last gehad van de prikjes Zie trouwens net dat Yessie het wel heel goed doet in de verkiezing van baby van de maand ze staat nu op de 1ste plek
Hallo iedereen, Zal me hier ook weer ff melden. Ik moet 14 Januarie weer beginnen, bah! Heb er echt geen zin in en kijk er onwijs tegenop. Maar het moet toch gebeuren, ik lig er snachts soms echt wakker van! Verder weinig nieuws, Nathan heeft zn 2e sprongetje gister gehad en was niet te genieten. huilenhuilenhuilen... Gelukkig gaat het nu wat beter. Hij ligt nu op bedje te slapen. Lachen doet hij ook al vollop! Zo lief Ook lacht hij al met geluid. Helaas heeft hij zn handjes nog niet ondekt.... Dat lijkt mij ook erg leuk. Verder weinig nieuws, jullie hebben zoveel geschreven, ga echt niet op iedereen reageren want dan ben ik morgen nog bezig
Stay Funny, succes met de eerste prik vandaag! Maartje, fijn dat je weer wat aan het opknappen bent. Pas goed op jezelf hoor! Missyess, het is me erg meegevallen om Mirte weg te brengen gister. Morgen mag ik weer oefenen, dan komt mn moeder oppassen als ik met mn collega's ga lunchen (afscheid van een van de collega's). Mannenlogica... het is af en toe niet te volgen (maar dat zullen ze van onze logica ook wel vinden). Lekker naar Blijdorp geweest. Kissflower, jammer dat je zo het gevoel hebt dat je het alleen moet doen. Ik moet trouwens zeggen dat ik hier ook vaak de poepluiers mag doen. Alleen als het niet anders kan dan doet hij het wel. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Sterkte! Veel plezier vandaag bij je zus! Siesje, leuke foto! Wij hebben niet een bepaalde "blije tijd" zeg maar. Het is maar net of die kleine zin heeft om te lachen of niet. Maris, de eerste keer op het CB hier had de arts het erover dat teveel kunstvoeding niet goed zou zijn voor de niertjes ofzo. Dus misschien dat dat het is... maar ik weet het eigenlijk niet. Happyliesje, geen doorslaaptrucjes hier. Behalve dan Mirte tussen 9 en 10 de late fles geven en dan maar het beste hopen. Soms als ze wakker wordt 's nachts dan geef ik de speen en valt ze weer in slaap... Vanmorgen was het weer tegen half 6, dus heel netjes . Anne, wat een snoepie! Mirte ligt te mopperen in de box nu, dus we gaan maar eens even boodschappen doen.
Nijnie, Eline heeft hetzelfde hoor, zal er wel bijhoren Wat een mooie sites allemaal zeg! Geweldig! Hier heeft ze van 22.00-8.00 geslapen en toen moesten we er toch uit, om 10.00 was de begrafenis. Dienst niet gezien, want ben met de mannen buiten gebleven, hihi, die gaan hier de kerk niet in (waarom weet ik niet) en ik moest zoveel trappen op met de kinderwagen, ben lekker in het zonnetje gaan staan en met de kerels staan kletsen Verder was het erg emotioneel, zeker toen ie het dorp uitreed, wordt nml in een andere streek begraven in het familiegraf. Is hier superkoud trouwens, ben nu dus zo ziek als een hond al drie dagen, ik lig alleen nog maar onder m'n dekbedje op de bank en m'n huis is zooooo smerig maar dat komt wel weer als ik me wat lekkerder voel hoor...
He meiden, Kom er bijna niet aan toe om op het forum te zitten. Ben zo druk de laatste dagen. Nog veel visite en Veerle is niet echt lekker, erg verkouden. Maar nu dus even een momentje voor mezelf! Ik ga zo ff alles bijlezen. Heb wel even een vraagje. Ik heb afgekolfde borstvoeding in de koelkast staan van zaterdag (3 dagen geleden dus). Kan ik dat nu alsnog invriezen, of is dat niet verstandig? xxx Irene