Ook mijn Quinten heeft gisteren zijn eerste prikken gehad. De eerste prik ging zonder huilen maar bij de tweede moest hij huilen. Hij is goed gegroeid. Weegt 5985 en is 60 cm lang! Alles gaat eigenlijk goed alleen hij doet zo vreselijk moeilijk met de fles. Hij krijgt 180 cc. 3 schepjes friso en 3 schepjes comfort.Maar nu lijkt het wel of het hem met de 2 stand van Avent fles niet snel genoeg gaat. Heeeel hard huilen! Doe ik de 3 stand er op verslikt hij zich zelf steeds dus ook huilen... Uiteindelijk heeft hij wel door dat hij rustiger moet drinken maar dan hem ik het zweet al op mijn rug staan en staan mij de tranen in de ogen. Iemand ervaring mee en heeft iemand een tip? Verder geen lastvan de prikken gehad gelukkig. Heb hem preventief een zetpil gegeven zodat hij goed kon slapen. Quinten gaat as maandag van 10.00 tot 11.30 wennen bij het kdv. Donderdag van 10.00 tot 15.00. Hoop dat hij dan geen moeite heeft met de fles... Heb eigenlijk wel zin om te werken. Gewoon heerlijk bij praten met alle mensen en even gewoon mezelf zijn. Even niet te hoeven zorgen. Ik verwacht dat we dan ook weer in het ritme komen van voor de bevalling. De ene naar school brengen, de ander naar kdv en ik naar mijn werk. De dagen zijn dan voorspelbaarder zeg maar. Daar hou ik wel van. Nu vind ik het soms moeilijk een dag door te komen. Quinten slaapt nog veel. De enige uitjes die ik dan heb is Calvin van en naar school brengen. Vinden jullie dat raar? Ik ga even douchen en haren wassen. Vanavond kerst feest van de school van Calvin. Hij doet mee in een toneelstuk waarin hij een van de herders speelt. Ben zo benieuwd hoe hij het zal doen! Heb er nu al zin in. Tot gauw allemaal.
Waar hebben jullie je zetpillen gehaald? Bij kruidvat hadden ze het niet en moest ik naar de apotheek gaan zei die vrouw. Maar daar was ik voor 5 zetpilletjes 7 euro kwijt Ben echt moe vandaag. Ze heeft een nieuwe tijd dat ze komt niet om 3 uur maar in eens om half 1. Lig je net heerlijk te slapen en is het huilen. Geprobeerd stil te krijgen met muziekje en speen maar niks hielp. En ze krijgt al meer te eten. Waren dinsdag naar de kinder arts geweest en ze is nu 3330gr en 52 cm. En hoeft pas over 3 maanden terug te komen. @ muriz Je kan Difrax proberen.. die drinkt ook heel makkelijk. @ Nica Wat schattig! Dat pakje heeft Britt ook hihi. @ smeetje Waterpokken is besmettelijk ja.. zou wel goed oppassen. @ kerstplannen kerstavond: naar marco's vader 1ste: lekker thuis en smiddags heel even naar m'n ouders 2de: op de bank @ xenas Hier kregen we gisteren ook 50 euries om iets te kopen. Weet alleen niet wat haha.. heb al zoveel kleertjes voor haar ook in 62 al
hihi schattig he moon heb het sjaaltje ook maar de sloffies heb ik niet gekocht want heb soffies genoeg liefs nica
Hihi zkr ik hoop alleen dat ze het past 8) Het is 56 en ze hangt er nu net tussen in. Sommige dingen van 50 zijn te klein maar sommige dingen van 56 weer iets te groot.
Ook ik heb de kerst kleertjes van zeeman gekocht, helaas kon ik nergens een leuk kerstjurkje vinden, dus dan maar een broekje voor onze kleine meid. Ga morgen even 3 uurtjes weg zonder Eva, geef borstvoeding. Hoeveel moet ik dan afkolven? Heb nu alle gekregen kleding gewassen, het allerkleinste jurkje maat 62 kan ze binnenkort wel aan. Nu nog een maillot vinden in het liefst een aqua blauwe kleur. Iemand?
@ pol Sja wat ze zo'n beetje drinkt. Is natuurlijk moeilijk want ze drinken uit de borst naar behoefte. Bij de zeeman hebben ze maillot aqua blauw Maar die vallen best groot.
Straks maar even naar de zeeman dus Ik ga straks even kolven en dan hoop ik dat ze ook uit een flesje wilt drinken. Dit hebben we haar namelijk niet meer aangeboden na haar eerste week.
@ murizz: probeer het drinken in fases te geven. als hij dat nog niet onder controle heeft, kun je hem daarmee helpen. wat ik doe, is eerst een deel van de fles geven, en dan even een poosje de speen. dan weer een deel van de fles, enz.... zo krijgt hij iets gedoseerder binnen, EN wordt zijn zuigbehoefte niet verstoort... kijk maar eens of dat werkt. ik heb ook al een difrax fles in huis gehaald, maar moet zeggen... GEEN VERSCHIL!
Deze foto wilde ik jullie even laten zien. Hij is met een mobiele telefoon gemaakt, dus vandaar de slechte resolutie. Deze foto is echt onbetaalbaar. Ik had Aaron in mijn armen en Erik, mijn man nam in het wilde weg wat fotootjes met z'n mobieltje en probeerde de kleine aan het lachen te krijgen. Nou ja, dat is wel gelukt. Een prachtige "Big Smile". Of beter gezegd.... 2 Big Smiles.
hihi avalon volgens mij hebben heel veel mama's dat pakje voor hun kindje gekocht dank je meis liefs nica
@Moon Susenna lachte voor het eerst echt op 3 nov toen was ze 2 en halve week oud. als ik reken vanaf de geboorte datum!
Inderdaad die foto is onbetaalbaar! Zo, net even 11 minuten afgekloft (een borst) zoals ik ook altijd voed. Heb 70 cc gekolft en toen kwam er echt bijna niets meer uit. Zou dat genoeg zijn voor 1 voeding? Borst voelt iig soepel aan nu en Eva drinkt ook meestal zo rond de 10 minuten.
Ok thnx hihi.. britt glimlacht wel is maar dat doet ze al vanaf de geboorte. Soms gaat haar mond hoekje ook al iets omhoog. Maar kan hier nog best een poosje duren.. mama wil der graag zien lachen haha. @ pol Met kolven haal je er minder uit dan met aanlegen. Ik zou anders nog even 5min de andere borst doen. Dan weet je zkr dat je genoeg hebt.
Hoi mama's, Jeetje wat een geklets weer. Ik hou jullie echt niet meer bij. Dat komt vast doordat ik eindelijk weer mobiel ben en daar volop van geniet! Als ik dan eindelijk weer even achter de pc zit, zijn jullie weer 5 a 6 pagina's verder! Ik heb zojuist mijn eerste nachtje weg zonder man en kind afgesproken. Mijn vriendin heeft me uitgenodigd voor een sauna arrangement met hotelovernachting in Joure! Heelrijk toch! O, krijg visite. Tot zo!