Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Tjonge jonge...het is toch wat zeg met die kleintjes.........ik deed altijd voor het eten een schone luier aan......nou deed dus want elke keer als ik dus gevoed heb en ik voel aan haar luier dan is ie na het eten al nat. (Daarom vind ik pampers erg fijn, dan voel je de gel goed) maar goed ik dwaal af. Vandaag dus weer voor het eten een schone luier, voel ik tijdens het voeden al een paar flinke scheten in mijn handen knetteren.........en rook ik al een flinke poep...........haha

Gister ff naar het inloopspreek uur geweest van het CB om naar Jolien haar pukkeltjes te laten kijken, hormoon pukkeltjes........trekt nu al weer aardig weg. Jolien gelijk laten wegen en meten; 5750 gram , 60 cm groeit dus echt als kool.

Net weer naar het ziekenhuis geweest voor controle van de wond; ziet er goed uit. Tot maandag nog AB slikken hopelijk blijft de infectie weg.

Oooohh mijn mannetje komt thuis, we gaan lekker ff samen (met z'n 3) een uurtje liggen........ ;)

2. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Help, wat moet ik doen als ze het flesje weigert?

3. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Heb haar nu maar aan de borst gelegd anders roept een flesje ook alleen maar weerstand op. Straks maar even proberen tussen de voedingen door...

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    @Pol dat is inderdaad wel moeilijk! heel veel suc6 in ieder geval!

5. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Even tussendoor hoor. maar ligt er bij jullie ook sneeuw?

6. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hier geen sneeuw... (in overijssel ;) )

7. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Sneeuw? Nee, dus niet! Bij jou wel dan?

8. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
  9. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    ik heb een dilemma en wil graag jullie mening hierover, het gaat over mijn zoontje van 3.
    Zal eerst even de situatie uitleggen:

Rowin zit nu een jaar op de peuterzaal. Heeft 3 lieve juffen en een leuk klasje met een paar vriendjes, (tenminste daar speelt hij veel mee, noem je denk ik als je 3 bent nog geen beste vrienden).
    Nu gaat de school dicht want er wordt een brede school gebouwd. Hij moet straks naar een andere speelzaal, alle juffen mee en alle klasgenootjes mee.
    Die peuterzaal is voor mij een kwartier fietsen, (huidige is 2 minuten fietsen). Hij moet daar dus een jaar zitten tot hij naar de basisschool gaat. Als ik Rowin daarheen breng kost me dat ongeveer 40 minuten tijd, namelijk 2 keer een kwartier fietsen en nog even 10 minuten met Rowin spelen. Ik laat Gilian dan dus thuis, doe ik nu ook al. Maar ik vind de tijd dat Gilian alleen is nu zo lang worden......en het is zo ver weg.
    Gilian meeslepen kan niet wandelend, kost te veel tijd, fietsen kan niet want hij kan niet zitten. Met de auto moet het dan, ik moet van auto gaan ruilen met mijn man en Gilian dus twee keer per dag mee gaan slepen. Tenminste rowin gaat ma/wo en vr. Nu is er in mijn buurt, (dus ook 2 minuten) fietsen nog een peuterzaal. Als ik hem daar heen breng blijft de afstand hetzelfde als nu en alle tijden zijn hetzelfde. Deze speelzaal valt onder dezelfde stichting.
    Er is een juf die hij ook op zijn oude speelzaal heeft. Die is namelijk op woensdag dan in die speelzaal die dus 2 minuten van mij af is. Gaat hij naar de andere speelzaal die ver weg is dan houdt hij zijn juffen.Nu is mijn dilemma, is het nu heel hard om hem weg te halen bij zijn vriendjes en zijn drie vertrouwde juffen? Of is het hard om hem sochtends in de kou op de fiets mee te nemen naar school en daar weinig aandacht te geven omdat mammie naar gilian moet? Wat zouden jullie doen?
    Hij moet zoiezo van lokatie wisselen want zijn huidige speelzaal wordt gesloopt. dus zijn vertrouwde klaslokaal gaat zoiezo al weg.Ben overigens vanochtend even wezen kijken bij die speelzaal die dus 2 minuten van mij af is. Het ziet er net zo gezellie uit en zelf wat opgeruimder.

Graag jullie mening.

Ps. stayfunny, hier geen sneeuw, (ik woon vlakbij alkmaar, vlakbij de zee). Mijn man zei dat er in haarlem al een paar centimeter lag.....

groeten Diana

10. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    ik woon in middelburg das in zeeland ook niet zover van de zee haha!
    maar hier ligt dus wel sneeuw!

11. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    stay funny :)

12. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Grappig mijn schoonfamilie woont in zeeland (Middelburg) en mijn man komt dus ook uit zeeland.

13. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    @diaan ik zou m naar die "nieuwe" peuterspeelzaal brengen.
    dus niet diegene die gaat verhuizen. Als je 3 ben maak je zo weer nieuwe vrienden. en het is toch maar voor een jaartje en dan leert ie alweer nieuwe kinderen kennen. dus zou niet zoveel uitmaken denk ik!

14. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Diaan, ik denk dat het voor Rowin niet zoveel uitmaakt als hij naar de psz bij jullie in de buurt gaat. Waarschijnlijk heeft hij zo weer nieuwe "vrienden" gemaakt. En de juffen zullen er ook niet minder lief zijn ;) En hij moet sowieso verhuizen! Succe met je keuze.

groetjes Doris

15. NiCa

NiCa Bekend lid

huh sneeuw waaaaaarrrrrrr? hier is nog nix alleen erg bewolkt
    ik ga me klaar maken danny heeft kerstfeest op school en ze gaan het een en ander doen me paps komt ons tegen kwart over3 op halen en dan moet ik klaar staan :D

liefs nica

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Nou prikjes zitten er in.. ze gaf geen kick.
    Misschien omdat ze al zoveel gewend is kwa prikjes.

Hier ook geen sneeuw :(

17. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    @Moon wat een dapper en sterk meisje heb je toch!

18. hallo allemaal,

Heb alles gelezen maar ff geen puf om te reageren... al zien die gevulde eieren er wel goed uit ;)

Gisteren de antwoordbrief gehad van m'n werk waarin ze mijn verzoek afwijzen. Ze vinden het noodzakelijk dat ik 36 uur blijf werken omdat er veel verandert is op de afdeling en ik anders niet genoeg raar ingewerkt (ben tenslotte een jaar afwezig geweest zo ongeveer). Mogelijk kan er in de 2e helft van 2008 gekeken worden of het dan wel kan.

Heb meteen de rechtsbijstand ingeschakeld. Vind het zo belachelijk dat ze deze afwijzing koppelen aan mijn functioneren en ziekte (wat voor zover ik heb begrepen ook helemaal niet mag). Daar horen we dus nog van.

Ik zou 4 jan weer moeten beginnen. Na overleg met huisarts en therapeut ga ik dan de ziektewet in. Vandaag de bedrijfsarts aan de telefoon gehad en die is het daar mee eens. Moet de 15e langskomen bij 'm. We zullen wel zien wat hij er dan van vind en hoeveel tijd hij me gaat geven.

Ik snap gewoon niet dat die eikels op het werk (het zijn nu eenmaal 3 mannen) niet inzien dat full-time werken te zwaar is voor mij nu ik ook de zorg heb voor een kleintje. Drie dagen in de week vind ik al meer dan genoeg. Bovendien heb ik 2 collega's die 3 dagen in de week werken en ook alle veranderingen hebben kunnen oppikken. Het voelt echt als een persoonlijke aanval op mij. Grrrrrrrrrrrrr

Vanavond weer eens wat voor mezelf doen. Voor het eerst weer naar toneel. Ik zie er wel tegenop maar moet dit wel doen. Moet het huis weer uit en mezelf weer zien te vinden. Diederik kan ook prima voor Wietze zorgen. Heb al bijna een flesje gekolfd voor Wietze (nu al 110 cc in de koelkast en dadelijk nog ff 90 cc erbij en dan moet ons hongerige ventje wel genoeg hebben) dus nog even nakolven straks en dan lekker de hort op (gaan ook altijd nog wat mensen naborrelen en ik lus wel een pilsje!)

Het is weer een heel verhaal geworden. De volgende keer zal ik proberen weer op iedereen te reageren.

Liefs Silvie

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    En weer is er een dag voorbij. Af en toe vraag ik me af waar de tijd blijft!
    Ik ga dus 9 en 10 januari lekker een nachtje weg. We gaan de ene dag rond de middag weg en zijn de volgende dag rond de middag weer terug. Ik heb de sauna gebeld en gevraagd of er een kolfruimte is en die is er. Ik heb de electrische koelbox van mijn schoonmoeder mee, dus gaat in ieder geval niet alle voeding verloren! Ik zal het vast wel even moeilijk vinden, maar ik heb er vooral heel veel zin in!

5 januari gaat Fiene bij mijn vader logeren. Ik word namelijk 6 januari 30 jaar oud en dat gaan we vieren met een etentje. Ik ben al een jaar niet uit eten geweest door de misselijkheid en ben echt toe aan een avondje in ons favoriete restaurant. Wel spannend allemaal en eigenlijk voor het goede een beetje snel na elkaar, maar ik ga het toch doen. De week daarop moet ik namelijk weer werken en dan wordt het helemaal moeilijk plannen.

Ik zag trouwens toen ik mijn werkrooster doornam dat Fiene na haar volgende prikjes 's middags naar de gastouder moet. Ik moet namelijk werken. :( Ik had wel vrij gevraagd, maar blijkbaar waren er meer mensen die vrij wilden die dag. De vorige keer had Fiene nergens last van, dsu ik moet er maar op hopen dat het deze keer weer goed gaat. Wel heel vervelend hoor.

@marize; wat fijn dat het eindelijk goed gaat met je wond!

@pol; ik heb helaas geen tips voor je. Succes ermee.

@Stay Funny; sneeuw?!?! Dat wil ik ook! Leuk zeg! Zoals Diaan al zei; hier geen sneeuw in Noord Holland.

@Diaan; kinderen zijn heel flexibel op die leeftijd als het gaat om vriendjes en juffies. Ik zou het lekker dicht bij huis houden. Volgend jaar gaat hij toch naar school, dus dat wordt ook nieuw. Misschien zitten er op deze psz nog wel meer kindjes die naar zijn school gaan volgend jaar.

@Moon; wat een bikkeltje is jouw schatje zeg!

@Misoh; bah, wat een vervelende situatie! Ze mogen je ziekte en zwangerschap inderdaad niet als reden opgeven. Als ik jou was zou ik iemand meenemen naar je bedrijfsarts. Ik ben destijds met mijn beste vriendin meegeweest toen die niet lekker in haar vel zat. Die artsen kunnen zo intimiderend zijn. Je kan ook even met je therapeut overleggen of die contact met hem wil opnemen. Als de bedrijfsarts zegt dat je aan het werk moet zou ik meteen aan hem vragen bij wie je daar tegen in bezwaar kunt gaan. Dat heb ik toen ook bij mijn vriendin gedaan (die was ook echt niet in staat om te werken) en toen bond ze meteen in. Uiteindelijk heeft ze toen nog minimaal een half jaar in de ziektewet gezeten. Je hebt een sterke zaak, zeker als de huisarts en therapeut achter je staan, dus laat je niet ompraten hoor! Daar is niemand bij gebaat.
    Veel plezier vanavond. Zet alles maar even lekker van je af.
    Als je me wilt PB-en mag dat natuurlijk altijd!

Wij hebben vanavond babyavond bij de nagym. Ik heb er nu al zin in. Wel vervelend dat ik Fiene de kou in moet sleuren, maar ik kleed haar gewoon extra dik aan.

Liefs, Maartje

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Floortje, van harte gefeliciteerd met je nichtje Vera! Hoe gaat het met haar en hoe is het met je oma? En hoe heeft Robin het gedaan op het KDV vandaag?

Kiss, ik ben inderdaad een kletskous ;). Ik maak gewoon 1 lange reactie in plaats van steeds een kleintje haha. Heb ook nu weer aardig wat bij te lezen, dus het zou wel weer een lange kunnen worden...

Smeetje, hoe is het inmiddels met de ziekenboeg?
    Waterpokken... besmettelijk is het inderdaad. Gevaarlijk weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik heb wel eens gehoord dat als je ze voor het eerste jaar gehad hebt dat je ze dan nog eens kan krijgen... Anders CB of huisarts even bellen als je zekerheid wilt.

Chrisje, hoe is het gegaan met de prikjes?

Stay Funny, Mirte heeft wel wat meer geslapen na de prikjes, maar verder gelukkig geen last :). Geen sneeuw hier, beetje motsneeuw, maar te weinig om te benoemen zowat ;).

Xenas, goed geslaagd met shoppen dus! Ik heb voor Mirte ook een paar shirtjes van Mexx, ze zitten haar zo mooi, omdat ze toch niet zo breed is zeg maar ;). Opruiming is handig!
    Ben je vanmiddag samen met Jesse bij die vriendin op bezoek geweest?

Jotim, wat een lekkere nacht! Hopelijk doet Decco dat vaker! Wat een leuke 8 weken collage, hij is cute!

Doris, heb je Sven lekker laten liggen in de box? Zou ik denk ik wel gedaan hebben. Wordt de kinderwagen al krap? In de lengte of in de breedte? Mirte past er nog ruim in ;) vooral in de lengte kan ze nog wel een stuk. Lekker dat jullie met de kerst bij jullie ouders zijn. Hoef je zelf niet zoveel in huis te halen. Wij hebben ouders uitgenodigd voor kerstlunch. Mijn moeder maakt ook wat en verder moet ik nog even bedenken wat we gaan doen. Niet te ingewikkeld, iets van broodjes ofzo wat ik lekker vantevoren klaar kan maken.
    Arme Sven, toch last van de prikjes...

Nica, wat een leuke kerstwens :).

Murizz, gebruik je de 3 standenspeen van Avent? Dan zou je misschien speen 3 kunnen proberen. Ik zit hier ook een beetje met dat spenen verhaal. De 3 standenspeen gaat hier sowieso veel te hard, maar speen 2 is eigenlijk net iets te klein en speen 3 net iets te groot.
    Met 2 doet ze 20 tot 30 minuten over de fles, maar soms lukt het gewoon niet meer na 15 minuten en zetten we 3 erop. Met speen 3 is de fles binnen 10 minuten leeg...
    Ik heb dit al vaker gehoord, heb zitten denken om te kijken of Avent een mailadres heeft ofzo, misschien een tip om een 2,5 speen te maken. Of een 3 standenspeen die je vanaf 0 mnd kan gebruiken, want zij hebben die 3 standenspeen vanaf 3 mnd...
    Mirte gaat ook maandag weer wennen op het KDV. Ergens kan ik me wel voorstellen dat je weer zin hebt om te werken hoor. Ik was gisteren weer even op pad met mn collega's en dan vind ik het ook wel prettig om even wat anders te doen dan te zorgen. Maar tegelijkertijd heb ik toch ook nog helemaal geen zin. Maar nog 2 weken om aan het idee te wennen en morgen ga ik ook nog even naar mn werk, even afsluiting zo voor de kerst. Heb vandaag al mn groepen overgedragen gekregen van degene die mij vervangen heeft, morgen mn map ophalen dan kan ik die eens even uitmesten in de vakantie...
    Hoe was het toneelstuk?

Moon, ik heb zetpillen bij het kruidvat gehaald, wel de 120mg, want 60 hebben ze daar idd niet. Lachen doet Mirte al een tijdje, maar echt gemeend is het de laatste paar weken volgens mij dat ze het doet. Gisteren zei mijn moeder dat ze tegen mij heel anders lacht dan tegen haar. Tegen mij veel stralender ;). Ik heb het idee dat ze nu bijna met geluid gaat lachen, soms komt er al wat...
    Wat een bikkeltje, die Britt geen kik geven bij de prikjes!

Pol, voor maillotjes...Hema, wibra, zeeman misschien? Geen idee hoeveel je moet afkolven, enig idee wat ze normaal gesproken drinkt qua hoeveelheid? Je kan beter teveel dan te weinig hebben staan denk ik. Ik zou denk ik beide borsten doen...
    Hopelijk lukt het met het flesje, lijkt me lastig als ze dat niet wil.

Avalon, dat slaapzakje hebben wij ook :). Leuke foto trouwens!

Marize, leuke kerstwens ook! Fijn dat je wond er goed uitziet!

Maartje, leuk hoor op pad met je vriendin! Hoe was je babyavond?

Diaan, wat een lastige keuze. Als het je 40 minuten kost zou ik geloof ik niet Gilian alleen thuis laten eerlijk gezegd. Maar meenemen is ook wel een aardige onderneming. Als je hem thuis laat zal je veel gehaaster zijn met Rowin wegbrengen en in mijn ervaring werkt dat vaak niet positief (ik werk op een psz). De optie van weinig aandacht geven omdat je weer naar huis moet zou ik niet voor kiezen. Wat ik zie op de peuterspeelzaal is dat kinderen vaak relaxter zijn als mama gewoon tijd heeft en niet op hete kolen zit omdat er thuis nog een kindje op bed ligt.
    Hoe is Rowin qua wennen en vriendjes maken? Want daar zou je het ook nog vanaf kunnen laten hangen. Als hij daar heel veel moeite heeft is het misschien prettiger om bij de juffen en vriendjes te blijven die hij al kent. Lastige beslissing...

Misoh, wat een gedoe met je werk. Maar probeer eerst zelf maar weer op te knappen, laat die eikels nog maar even in hun eigen sop gaar koken (hopelijk lukt dat). Hoe is het bevallen om weer wat voor jezelf te doen?

Ik heb vanmiddag anderhalf uur op bed gelegen omdat ik niet lekker was, het lijkt nu weer beter... hopelijk wordt ik niet ziek... Even een wasje in de droger stoppen en dan ga ik denk ik maar even lekker bankhangen :).

Deel Deze Pagina