Hoi meiden, Ben naar de KA geweest, was niet zo goed, Eline is maar 200 gr aangekomen in 3 weken en heb niet genoeg melk. Moet nu dus om en om bv en fv geven. Wat waarschijnlijk fv wordt straks want dan loopt natuurlijk mijn bv ook terug ... Ik ben er best even overstuur van geweest, vandaar even ego-berichtje, sorry, nu gaat het wel weer...maar ik zou graag wat fv tips willen, aangezien je blijkbaar de flessen moet steriliseren, dit 10 min duurt en de flessen maar 3 uur steriel blijven...Hoe doen jullie dat qua organisatie? En hoe "warm" moet de melk zijn, klopt het dat je ze met koud bronwater moet aanmaken en dan in de flessenwarmer tot het lauw is? Pffff, nooit bij nagedacht en nu loop ik dus met m'n kop tegen de lamp. Jullie kunnen me ook pb'en erover hoor, aangezien het niet interessant is voor de rest.. Kom morgen wel weer uitgebreid... Kusjes en alvast bedankt voor de tips!
Marieke, je hebt een PBtje! De meiden zijn nu allebei niet lekker en ik zelf ook niet echt. Kyra is erg huilerig vandaag en heeft amper naar me gelachen! Ze ligt er net weer in, maar kan nog niet echt slapen. Ging net 2 dgn goed, slapen in haar eigen bedje 's avonds... Ik ben zelf vreselijk moe en zit niet zo lekker in mijn vel. Morgen hebben we een kerstbijeenkomst van mijn werk, ik twijfel nog om heen te gaan. Heb eigenlijk niet zo'n zin, maar misschien is het wel goed voor me om er eens uit te zijn. Maar het is altijd zo'n geregel met oppas, vind ik niets! Maar ik wil natuurlijk wel mijn kerstpakket hebben morgen! Ik heb vandaag alle kleertjes van onze oudste eens uitgezocht. 9 tassen vol wat te klein is. Heb een hele lading kleertjes in mt. 62/68 dus die heb ik alvast apart gelegd. Verder alles even goed gesorteerd op maat, het was een rommeltje. Morgen moet mijn vriend nog werken en dan lekker kerstvakantie, heeerlijk toch! Gezellig met z'n viertjes, kan ik me echt op verheugen!
Ze heeft niks laten horen maar wel heel aso gedaan Ze lag te winden, boeren en plaste van zich af @ marieke Oh meis.. weet wel hoe je je voelt. Ik vond het ook zo rot dat ik er niet mee door kon gaan. Maar flesje is ook wel makkelijk hoor Dikke knuffel
Hihi, moon die Britt, winden boeren en plassen . Ach, het werkt in elk geval zoals het hoort . Marieke je hebt een pb. Ik ga flesje brouwen, meisje voeden en zelf ook slapen daarna.
Floortje hoe is het met het kindje van je schoonzusje, gaat dat al wat beter? Chrisje, prikjes goed gegaan? Moon, zie dat het bij jou vooralsnog prima is afgelopen? Prikjes: Ik moet over een maand, ben door het "vervelende nieuws" spontaan vergeten een afspraak te maken, moet morgen maar ff bellen. De zetpilletjes paracetamol 100mg liggen al klaar, die doen wij er van tevoren al in hier op doktersadvies, misschien niet eens zo'n slecht idee. En vaccin ligt in de koelkast moeten we zelf meenemen dus, haha Stay Funny: Goedzo, susenna doet het idd goed zeg! Dan te bedenken dat die van mij dus 3700gr is...Is kleiner dan sommigen bij hun geboorte, ahum... rastagirl: Ky-shana alweer over haar prikjes heen? Jotim, hoop dat je net zo'n lekkere nacht als gister hebt! Vind Decco helemaal geweldig zo! Een echte vent! Die stoere blik; geweldig! Xenas: Hier drie dagen bij mijn schoonzusje in Brive dus, met schoonouders, weet nu al dat ze gaat lopen emmeren dat ze de fles wil geven dat schoonloeder van mij Doris, die van mij ligt alweer sinds een uur of zes in coma, is oko niet zo verbazingwekkend natuurlijk als ze zo moet "trekken" om mekl te krijgen NiCa: Mooi kerstkaartje meis! Smeetje, heb ook knog dozenvol boven die ik uit moet pluizen nog, komt na de kerst wel...Kyra alles ok? Euh, ja waterpokken is zo besmettelijk als de pest. Moon, ja kl*te hè? Werd fred ook nog boos omdat ik zo moest huilen erom...Mannen...Maar is idd wel makkelijk, vooral met oppassen enzo, hihi alleen gaan we nooit uit...Naja, als we eind januari (YES!Eindelijk!) naar NL gaan kan ik mooi een avondje naar m'n stamkroeg! Murizzz..O oo dat probleem ga ik dus ook nog krijgen met die gaatjes van de fles Ik zie eigenlijk ook wel naar werken uit moet ik zeggen, moet ik alleen eerst werk hébben, hihi Was het toneelstuk leuk? Moon, zie net de "afmetingen" van Britt....Ben met 41wk bevallen, ze was 2830 en 49cm, nu dus 3700 en 54cm...Pfff, zit niet zo héél veel verschil meer tussen hè...Ze lacht sinds ze twee weken was of zo, maar sinds dik drie weken echt gericht...Ah mooi, prikjes goed gegaan dus, goedzo Brittje! Pol, hier ook kerstbroekje hoor, een knalrooie! Hoop dat Eline straks het flesje wel wil, weet ik nog niet, nog geen flesje gehad... Avalon...Ooo, wat mooi... Marize, heeft ze geen paars haar, komt ze wel uit een kerstmannenslee, hahaha!Poepen is bij Eline meestal tijdens of net na het voeden...Ah, de bekende pukkeltjes! Als je elfyourself leuk vind, kijk hier ook eens: http://www.mushygushy.com/ Maartje, super! denk dat ik mijn schoonzusje van het weekend ook maar eens over moet halen... Hier heeft het drie dagen geleden ook gesneeuwd! Ik geloofde mijn ogen niet! Diaan, ik zou zeggen vriendjes maakt ie wel weer, een jaar lang hannesen is erg lang hoor! Misoh: Grrrrr, kerels! Nijnie: JIJ een kletskous?! weer een beetje opgeknapt trouwens?
Hoi allemaal, Gisteren is alles goed gegaan op het CB. Ik had een uur uitgetrokken voor de wandeling, maar ik was er al na twintig minuten. Ik had dan ook behoorlijk doorgelopen. Zodoende was ik veel te vroeg, ook omdat de artsen uitliepen... Dat weet ik dan weer voor de volgende keer. Oriande was goed gegroeid, bijna 900 gram in 4 weken (=gerekend vanaf het moment dat ze over haar geboortegewicht heen ging), en 3 cm erbij. Ze is nu 4750 gram en 57 cm. Geen wonder dat haar blauwe pakje in maat 50 van achter niet meer dichtgaat! Ik vind het wel heel bijzonder om te merken dat ze echt groeit. Schattig naief ben ik he? Wat een verhalen over die prikjes zeg... Oriande is in het ziekenhuis na haar geboorte helemaal lekgeprikt voor allerlei onderzoeken en infusen en zo, hopelijk kan ze hierdoor wel wat hebben. @ Pol: 70 ml voor 1 voeding lijkt me erg weinig? Oriande is een stuk jonger dan Eva en drinkt per keer minstens 120 ml borstvoeding. Mbt het flesje weigeren: gewoon loskoppelen van de borst en de fles er in "duwen" als ze haar mond wijd open doet uit protest werkt hier prima, anders zou ik het ook niet weten... @ Misoh: vervelend zeg dat je werk zo lastig doet. Rechtsbijstand erbij halen lijkt mij wel heftig, verstoor je de werkrelatie zo niet te erg? Ik zou er mee oppassen als ik jou was. De economie is goed, misschien is het handiger om het even te slikken en in de tussentijd ander werk te zoeken? Of is dat in jouw werk lastig? @ sneeuw: hier de hele dag al een mooi wit pak sneeuw! We zijn nog even de deur uit geweest, maar de kleine meid had in haar beren-pakje nergens last van. @ marieke: balen zeg, het slechte nieuws mbt de groei van Eline... Gek dat ze niet onrustig is geweest als ze te weinig melk kreeg, maar goed, daar heb je nu niets aan natuurlijk. Ik kan me je emoties goed voorstellen. Sterkte met het verwerken! @ alle crea-bea's: onwijs leuke kerstkaarten zeg! Ook namens ons de beste wensen voor de feestdagen en het nieuwe jaar! Nog even ego: sinds vandaag hebben wij de huurkolf ingeruild voor een eigen kolfapparaat. Een forse investering (295 euro! :-S), maar wat een genot! Ik vond de "symfonie" al prettig in het gebruik en had mijn beslissing om fulltime te gaan kolven daarop gebaseerd. Nu hebben we de "pump in style" en wauw wauw wauw. Zo hou ik het nog zeker een tijd vol (als de borsten meewerken natuurlijk!). Overigens leg ik Oriande toch bijna elke voeding nog wel even aan. Het is zo gezellig, en wat ze er zelf uitkrijgt is gewoon een extraatje voor haar. soms is het verbazingwekkend veel en krijgt ze als gevolg ineens haar flesje niet leeg. Daar word ik dan wel trots van. De hoge aanschafprijs van de kolf werd door manlief al goedgepraat door te stellen "dat we hier nog jaren plezier van hebben". Oftewel: Broertjes en zusjes, komt u maar! :-D Groetjes Maris
Maris, ja ze was altijd heel huilerig, maar sliep de hele nacht door, kon ik dus niks mee, haha...Vandaar dat nu dus de weegschaal uitsluitsel gaf...En de cm ook... O ja, ze is nog maar 3700gr en 54 cm...
@ marieke: echt vervelend... Het had mij ook heel goed kunnen overkomen. Wij weten toevallig vanuit het ziekenhuis dat oriande wel fanatiek vacuum zuigt maar nagenoeg niks binnenkrijgt. Als ik daar niet elke voeding mee geconfronteerd zou zijn geweest via de weegschaal (voor en na de voeding werd ze elke keer gewogen en als we mazzel hadden had ze 10 ml gehad in 30 minuten zuigen) zou ik er ook van overtuigd geweest zijn dat ze lekker dronk... Vooral omdat ze vaak in slaapt valt tijdens het "voeden". Kun jij niet alsnog gaan kolven om je productie op te voeren, of heb je al een beslissing genomen mbt een afbouwschema? Eline is nu trouwens net zo groot en zwaar als Oriande toen ze geboren was! Mooie verhoudingen hoor! Groetjes Maris
Oktobermama's 22 Augustus Joey26 (26) -> Jayden 1ste kindje 1810 (gg) / 5175 (nu) 43cm (gl) / 59cm (nu) ZB (ks) - .. 31w 4d 9 September Kirsteyana -> Yuul - 2de kindje 2860 (gg) - .. ZB BV 35w 1d 25 September Doris (25) -> Sven - 1ste kindje 3780 (gg) / 5780 (19-12) - 49cm (gl) / 58,5cm (19-12) TB FV 39w 26 September Andrea (29) -> Vince - 2de kindje 3015 (gg) .. - ZB (m.i.) BV 38w 28 September Floortje (27) -> Robin - 1ste kindje 3810 (gg) / 5605 (17-12) 54cm (gl) / 61,5cm (17-12) ZB FV 39w 3d 29 September Klieke (28 ) -> Reijer - 3de kindje 3500 (gg) / 4770 (27-11) 50cm (gl) / 59,5 (27-11) TB BV 38w 5d 2 Oktober Avalon1972 (35) -> Aaron - .. 2780 (gg) 49cm (gl) .. - .. - 37w 5d 3 Oktober Diaan (33) -> Gilian - 2de kindje 3695 (gg) / 5220 (28-11) 50cm (gl) / 58,5cm (28-11) - ZB (m.i.) FV 38w 6d 5 Oktober Maartje06 (29) -> Fiene - 1ste kindje 3390 (gg) / 5035 (4-12) 51cm (gl) / 55cm (4-12) - ZB BV 39w 2d Murizzz1 (30) -> Quinten - 2de kindje 3745 (gg) - ..- .. - .. 40w 1d Elze (27) -> Lieve - 1ste kindje 2820 (gg) TB FV 38w 1d 9 Oktober NiCa (32) -> Dyon - 2de kindje 3105 (gg) / 5030 (4-12) 49cm (gl) / 55cm (4-12) - ZB (m.i.) BV - .. 10 Oktober Liesje (32) -> Winter 3de kindje 4640 (gg) / 6120 (14-12) 55cm (gl) / 61cm (14-12) ZB BV 39w 5d Nijnie (29) -> Mirte - 1ste kindje 3140 (gg) / 4120 (10-12) 49cm (gl) / 54,5cm (10-12) - ZB FV 40w 4d Siesje (27) -> Iza 1ste kindje 3950 (gg) / 6230 (11-12) 52cm (gl) / 59,5 (11-12) TB BV 41w 3d 11 Oktober Appeltje (29) -> Kevin - 1ste kindje 3510 (gg) 52cm (gl) TB BV 12 Oktober Rastagirl (31) -> Ky-Shana - .. 2760 (gg) 47cm (gl) ZB - .. 38w 6d 13 Oktober Moon85 -> Britt 1ste kindje 1720 (gg) / 2450 (nu) 41 cm (gl) / 48cm (nu) ZB BV 28w 6d 14 Oktober Xenas81 (25) -> Jesse - 1ste kindje 3385 (gg) / 5575 (19-12) 58cm (19-12) - ZB FV 38w 5d 15 Oktober Annn (27) -> Daan - 1ste kindje - .. - .. - TB BV 40w 6d Kissflower (19) -> Xavier - 1ste kindje 3740 (gg) / 5150 (20-11) 53cm(gl) / 56cm (20-11) ZB BV 39w 2d Martine (25) -> Lucille - .. 3900 (gg) TB - .. - .. - .. 16 Oktober Anne36 (36) -> Yessie - 1ste kindje 3090 (gg) / 5210 (17-12) 47cm (gl) / 58cm (17-12)- ZB (m.i.) BV - .. Stay Funny (20) -> Susenna - 1ste kindje 4320 (gg) - .. - TB FV 42w 1d 17 Oktober Nynke (29) -> Marijn - 3de kindje 3870 (gg) / 5720 (13-12) 51cm (gl) / 59cm (13-12) ZB BV 40w 6d Jetteke (34) -> Jarno 1ste kindje 3720 (gg) / 4900 (12-12) 50cm (gl) / 56 cm (12-12) ZB BV 40w 6d 19 Oktober Astrid85 (22) -> Nathan - 1ste kindje 3360 (gg) / 4570 (4-12) 51cm (gl) - TB FV 38w 3d Missym (..) -> Vangelis 1ste kindje 2780 (gg) 47cm (gl) ZB FV 35w 4d 20 Oktober Mariekebalm (26) -> Eline - 1ste kindje 2830 (gg) / 3700 (20-12) 49 cm (gl) / 54cm (20-12) - ZB BV 40w 6d Pol (28 ) -> Eva - 1ste kindje 3500 (gg) 51cm (gl) - TB BV 40w Divanaatje (30) -> Ruben - .. - .. - .. - ZB - .. - 41w Evaatje (..) -> Deyna - .. 3685 (gg) 52cm (gl) - .. - .. 41w 2d 21 Oktober Smeetje (33) -> Kyra - 2de kindje - 3500 (gg) / 4795 (18-12) 49cm (gl) / 57,5cm (18-12) - .. - .. 39w 22 Oktober Anz (25) -> Mieke - .. 3985 (gg) 54cm - .. - .. 41w 1d 23 Oktober Jotim30 (32) -> Decco - 3de kindje 3360 (gg) 46cm (gl) - ZB BV/FV 40w 3d 24 Oktober Happyliesje (25) -> Jelle - 1ste kindje 2750 (gg) / 4420 (13-12) 47cm (gl) / 55cm (13-12) ZB - .. 41w 3d Missyess (24) -> Dewi - 1ste kindje 3280 (gg) / 4260 (nu) 49cm (gl) / 53cm (nu) TB BV 40w 5d 25 Oktober Misoh (30) -> Wietze - 1ste kindje 4580 (gg) / 5030 (5-12) 57cm (gl) - ZB (m.i.) BV Chrisje (28 ) -> Damien 1ste kindje 3440 (gg) / 4040 (23-11) 52cm (23-11) TB BV 40w 2d 29 Oktober Safiya (27) -> Nalaya - 3de kindje 3490 (gg) - .. - ZB (m.i) BV 41w 1d Sylvia (24) -> Demi - 1ste kindje .. - .. - ZB BV 40w 4d 30 Oktober Bolletje (..) -> Jaimy - 2de kindje 4300 (gg) 54cm (gl) - TB BV 41w 5d 1 November Marize (34) -> Jolien - .. 4170 (gg) - .. ZB BV 41w 5d Kaykekay (..) -> Dylano - 4de kindje 2530 (gg) 46cm (gl) ZB (m.i.) FV 41w 1d 2 November Choco (28 ) -> Jasmijn - 1ste kindje 3640 (gg) 49cm (gl) TB BV 40w 2d 4 November Lvdwerf (22) -> Merla- 1ste kindje 3510 (gg) / 4805 (19-12) 52 cm (gl) / 55cm (19-12) ZB BV 40w 5d Marianne30 (33) -> Mike - 3de kindje 3460 (gg) / 4470 (10-12) 52cm (gl) / 52cm (10-12) TB FV 40w 6d 7 November Irene (30) -> Veerle - 1ste kindje .. - .. - TB BV 42w 9 November Nienke07 (39) -> Boaz - 3de kindje 4330 (gg) 51cm (gl) ZB BV 42w 2d 12 November Kari (36) -> Lily - .. - .. - .. ZB - .. 42w 3d 14 November Maris (30) -> Oriande - 1ste kindje 3850 (gg) / 4750 (19-12) 53cm (gl) / 57cm (19-12) ZB - .. 43w 50 Mamas Geboren: 22 Meisjes 28 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede gg Geboortegewicht gl Geboortelengte Voor aanvullingen of wijzigingen graag een pb-tje sturen!
Ja, alleen is ze twee maanden oud...Met bv weet je eigenlijk nooit of je het "goed" doet hè, als je geen weegschaal bij je hebt continu... Ik weet niet waar het hier precies aan ligt, maar omdat hulp ver te zoeken is hier moet het haast wel. Heb nog aan de ka gevraagd of idd kolven een idee was maar dat wimpelde hij een beetje af. denk dat er toch redelijk haast bij is dat ze een beetje "aansterkt"...
vreemd dat de kinderarts niet enthousiast was over kolven... Je zou toch zeggen dat artsen blij zijn met moedermelk. Dat is hier in ieder geval wel zo, echt een soort moedermelkpropaganda. Je kunt in ieder geval overwegen om het erbij te doen lijkt me (als je een kolf hebt). kwaad kan het niet. groetjes! maris
@doris.. bij mijn ouders is het ook geen verplichting.. Al ga ik daar weer achter de pc zitten.. maakt allemaal niks uit.. alles mag.. niks moet.. heerlijk! @smeetje.. Als Kyra echt verkouden wordt, kan je altijd wat baby LUUF op jouw borst smeren tijden het voeden.. kan ze gewoon ademhalen! @nica.. jij ook hele fijne dagen meid! In jullie nieuwe huisje! Wat een lieve mini kerstman! @murizz.. misschien een andere speen gebruiken? een 1 of 2? misschien dat die net weer wat groter/kleiner zijn! @moon.. heb ze bij de apotheke gehaald.. gewoon van hun eigen merk.. kinder zetpillen.. zijn eigen vanaf 3 maanden.. maar bij het cb zeiden ze dat jesse al 120mg mocht.. En was iets van 5 euro kwijt! Ja moet er ook nog ff over nadenken wat ik voor die 50 euries ga kopen hihi! Weet niet precies wanneer Jesse ging lachen.. Maar moet zeggen hij deed het wel vroeg al hoor! @pol.. bij de kruidvat kan je ook mailotjes kopen van disney..meestal 2 in een pakje.. Ik heb ze ook, alleen ik ga ze niet gebruiken. Dus als je wil kan je ze overnemen van me! Tis alleen lichtblauw geloof ik! @avalon.. leuke foto! Leuk om te zien wie er achter de naam avalon zit! Wat een lieve lach! @maartje.. ohhh lekker zeg een sauna arrengement! Wil ik ook! @marize.. ik kreeg tip pas om na de voeding te verschonen, want drinken activeert de darmen! Soms was ik ook 2 luiers per voeding kwijt.. Trouwens, de 'nacht' luier verschoon ik wel van te voren, tis me namelijk nu al 2 keer overkomen, dat ik niet verschoon en meneer gaat sochtends al poepen die dan tot aan zijn rug onder zit! @stay funny.. helaas geen sneeuw.. er is vandaag wel iets gevallen, maar kan ik niet echt sneeuw noemen, meer mini vlokjes.. maar alle bomen waren wel wit! @diaan.. zou hem naar de nieuwe school brengen! vriendjes maak je toch zo weer! @misoh.. fijne avond meid! Neem maar een lekker pilsje! Wat stom zeg van je bazen.. ghrrr mannen! hoop dat je je gelijk krijgt meid! succes! @marieke.. jammer zeg dat je nu ook fv moet geven! Probeer extra te blijven kolven dan zal je bv niet heel snel achteruit lopen! Ik heb trouwens wel een afbouwschema voor je!
Begin datas om te gaan werken oktobermamas Floortje 2 januari Siesje 2 januari Murizz 2 januari Xenas 2 januari Maartje 6 januari JARIG! Evaatje 7 januari Happyliesje 7 januari Nijnie 8 januari Jetteke 10 januari Astrid 14 januari Laura 14 januari Maartje 14 januari Doris 15 januari Nynke 21 januari Maris 7 februari Chrisje 11 februari Smeetje 4 maart Diaan 17 maart Liesje1207 9 april Klieke 13 mei Wil je ook op de lijst? Stuur mij dan even een pbtje!
leuk om de lijst weer te zien Doris! Ik kan nu voor het eerst onze meid vergelijken met de andere baby's, leuk!
@ maartje: weet jij toevallig wat er met je borsten gebeurt als je naar de sauna gaat? Ik heb begin januari een saunadate met wat vriendinnen maar ik ben een beetje bang voor gekookte melk en/of enorme lekpartijen in bubbelbaden en zo.
Ach, ben er al een beetje overheen hoor, wil gewoon echt dat ze goed groeit nu en ga denk ik ook over twee weken even tussendoor wegen als het kan op het cb... Ben het ook eigenlijk wel een beetje zat dat ik niet weet of alles ok is, met al het huilen, weinig groeien etc. Word er op deze manier alleen maar heel erg onzeker van wat bv betreft. Klinkt misschien stom hoor, want aan de motivatie lag het bij mij niet, maar die is nu even erg ver te zoeken...We zien het allemaal wel, ben zelf ook met de fles grootgebracht ivm problemen met bv en ben altijd gezond geweest... In ieder geval ontzettend bedankt voor jullie lieve en handige reacties, wat zou ik toch zonder jullie moeten!?
@lieve meiden bedankt voor de leuke reacties van onze kerstgroet @marieke daar zijn we toch voor om elkaar te helpen zonodig? extra knuff voor jou liefs nica
Haai, nog ff snel een late reactie......we hebben de beslissing genomen, Rowin gaat naar die psz die vlakbij ons huis is. Hij is erg makkelijk in het maken van vriendjes en hij is sociaal en heeft een goede kwebbel, (mmmm van mama overgenomen zeker ). Dus morgen ga ik met Marco nog even kijken en hem dan meteen opgeven. het voelt wel goed bij mij. Ik heb een rustig gevoel gekregen over het feit dat ik Gilian niet lang alleen hoef te laten of overal mee naar toe moet slepen. Thanks voor jullie reacties. Ga nu slapen, heb net een half uur bij Rowin aan zijn bed liedjes gezongen. hij had eng gedroomd en was helemaal klam van het zweet wakker geworden. Heb hem helemaal verschoond maar moest hem dus wel een half uur troosten. Iedere keer als ik wegging ging hij weer huilen. Na een half uurtje zingen en lekker kwebbelen over dierentuin dieren ging hij slapen, nu hoor ik hem via de babyfoon snurken. Oef gelukkig maar kunnen wij ook lekker slapen. Welterusten allemaal en tot morgen. Kus Diana
@ marieke Hier was het ook huilen en soms als ze naar m'n borst hapt heb ik het er nog wel moeilijk mee Maar als het niet anders is houdt het op... en tegenwoordig is fv ook goed alleen bv is mooier enz. @ wen Hihi ik ga vanmiddag shoppen voor mezelf maar zal vast wel iets voor de kleine tegen komen
Hihi Moon ik ben ook al twee keer naar de winkel geweest "voor mezelf"...Uiteraard kwam ik met twee vestjes voor Eline thuis, haha. Was jij ook zo lekker vroeg vandaag? Ik kon me toch niet meer in slaap komen, zeker omdat ik vanochtend wakker werd en Eline het klokje rond had geslapen....