Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @moon...oei gezellig! waar ga je shoppen?
    Veel plezier en hoop dat je voor jezelf kan slagen! Nu wel overal uitverkoop! Jeeh!

goedemorgen meiden!
    Jesse kwam netjes om 7 uur.. en hij ligt alweer lekker te snurken!
    gisteren tot 2 keer toe vanuit zijn slaap echt helemaal overstuur.. tot krijsen toe.. kreeg hem echt niet stil...
    had echt alle 'posities' gebruikt om hem vast te houden.. uiteindelijk na bijna anderhalf uur met hem gelopen te hebben, werd hij stil.. en viel in slaap..

Normaal ga ik na zijn 1e voeding weer lekker terug mijn bedje in, maar heb het zoooo koud.. Dus lekker de verwarming al aangezet.. en een koppie thee erbij!

Nog leuke plannen voor vandaag?
    Ik ga ff naar de markt.. loempiatje eten met mijn vader... Kreeg gisteren nog de tip van een vriendin van wie haar kindje 3 dagen ouder is ;) dat hier in het dorp kinderkleding (alle merken) 5 euro zijn....of vanaf 5 euro :-~ Maar daar ga ik dus ook even heen wandelen!

Trouwens.. binnenkort is het zover.. als ik moet gaan werken gaat mijn zusje ook oppassen. Haar kindje is van eind augustus 2006 dus nu maandje of 15 (geloof ik) hij kan sinds kort lopen! Maar nu is het geval.. Als zij hier is, wil ze ook ff naar buiten enzo..
    Ze zei.. dat ze dan Jesse in de minimonkey doet.. zodat joey, mijn neefje, dan in de wagen gaat.. en zo kan ze wat boodschapjes doen!
    Maar is dat dan niet te koud voor Jesse?

2. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Misschien zo'n lekker skipak aan doen, daar hebben ze het meestal flink warm in toch?

Fred wil dat ik een second opinion vraag over mijn bv, cb belt me zo terug, dan kan ik mijn vragen stellen. Ik heb nml het idee dat het komt omdat ze zo ontzettend diep slaapt, vannacht dus zelfs het klokje rond! En idd, rond een uur of zes/zeven tot een uur of negen heb ik wat problemen om melk aan te maken en voel ik "leeg" aan. Alleen als ik dan om een uur of elf naar bed ga zitten ze weer vol. Dus vragen we ons af of we niet gewoon 's avonds de fles kunnen geven als ik echt "leeg" ben en haar wakker maken rond een uur of elf voor een extra rondje bv.

Ik wil gewoon zo graag die bv aanhouden hè?

3. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

Goeiemorgen meiden!

Heb geen tijd om bij te lezen. ben nl gisteren ook niet geweest. Druk druk druk ...

Maar ik wil iedereen toch een fijn weekend en zalige kerstdagen wensen!

Deze namiddag vertrekken we dus richting Zeeland, naar Port Zeelande. Zal eens naar iedereen zwaaien als we de grens over zijn. ;)
    Ik heb ergens vluchtig gelezen dat er sneeuw ligt daar, dus gezellig! (Maar bij ons lag er op sommige plaatsen gisteren ook 'sneeuw', maar dit was door de smog en dus geen echte sneeuw. Maar ja, 't was wel mooi wit, dus ... who cares!)
    Stay Funny: we moeten Middelburg net niet hebben, maar wel in die richting. Speciale Kerstgreetz voor jullie dus ... :D

Oke, ga verder de valiezen klaarmaken (wat er allemaal niet mee moet voor zo'n kleine :( ;) ). Ik kom maandag of dinsdag nog wel eens bijlezen. Probeer het een beetje in toom te houden, hé, meiden! ;)

Merry Christmas ...

Liesbeth en Jelle

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Marieke, alle kindjes zijn anders... niet onzeker worden door het gewicht van jouw mooie meiske. Klein maar fijn! Ze doet het goed hoor! Wat jammer dat ze je daar zo laten "zwemmen" qua begeleiding...
    En als jij de fles niet door schoonloeder wilt laten geven dan ook niet doen hoor. Je mag best zeggen dat jij daar nog niet aan toe bent. Alles op zn tijd!
    Ik ben na een nachtje lekker slapen weer een stuk beter! Gelukkig maar, want ik wil straks nog even met die kleine langs mn werk. Nog even iedereen de beste wensen wensen enzo, zo voor de kerstvakantie!

Maris, zo jij was netjes op tijd bij het CB! Hihi wat leuk dat een pakje maat 50 niet meer past, toch echt een teken dat ze groeit he!
    Bij jullie wel sneeuw? Zo ver zitten we niet eens van elkaar af, maar buiten wat wittigheid op de bomen is hier helemaal geen sneeuw te vinden...
    Super dat je helemaal in je sas bent met de kolf! Heerlijk joh!

Diaan, fijn dat jullie een besluit hebben genomen. Komt volgens mij wel goed zo!

Xenas, wat vervelend dat Jesse zo overstuur wakker werd. Shop ze vanmiddag!
    Kan Joey niet op zo'n plankje achter de kinderwagen, zodat Jesse in de wagen kan? Ik roep maar wat... ik weet ook niet wat die plankjes kosten enzo en of Joey al zo lang kan staan zeg maar. En anders Jesse in skipak ofzo, dat zal denk ik wel warm genoeg zijn. Anders kan je het misschien eerst zelf uitproberen, een klein blokje om ofzo en eens kijken of hij warm genoeg blijft.

Marieke, heel goed dat je toch nog een second opinion gaat vragen. Ik hoop dat het CB je op weg kan helpen!

Happyliesje, fijne vakantie in Zeeland!

Wij hebben de late fles een stukje verschoven ipv tussen 9 en 10, nu tussen 10 en half 11. En vanmorgen was het half 7 dat ik eruit ging om een flesje te maken. Is toch net iets lekkerder dan 6 uur, want dan lig ik net weer in bed te slapen als de wekker van lief gaat. En dan word je zo naar wakker. Nu ligt ze nog even lekker te slapen mn lieve dametje!

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Nou vergeet ik alweer om iedereen fijne dagen te wensen...

Allemaal hele fijne dagen en een gezond 2008 gewenst!!!

Nijnie

6. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    @ Maris: Hier hebben we ook de pump in style, fantastisch apparaat voor als je full time kolft. Ik vraag met wel eens af of als ik voor een geodkoper apparaat (ws enkele kolf) was gegaan, ik het ook zo goed zou volhouden. En je spaart flesvoeding uit natuurlijk, dus verdient zich wel terug (heb geen idee trouwens wat je daar bv per maand aan kwijt bent...)

@ Marieke: ververlend dat Eline niet goed aankomt en je ms met bv moet stoppen. Ik hoop dat het cb goed met jullie meedenkt over wat mogelijk is...

@ Happyliesje: Fijne vakantie. Hoor daarna graag van je ervaringen met baby op vakantie...

@ Doris: fijn zo'n overziocht, kunnen we een beetje vergelijken...

7. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik schrijf veel te weinig mee, maar nu ik alles lees van Marieke, wil ik toch even reageren:

Ik ben ook geschrokken van Vince z'n groei en ben regelmatig naar het weeguurtje gegaan. Hij groeit maar zo'n 40-45 gram per week. Naar maatstaven veel te weinig, maar hij is gewoon een klein mannetje en groeit lekker op z'n eigen manier.
    Door het inbakeren (Wat we nu al redelijk goed aan het afbouwen zijn) en 3 behandelingen door een osteopaat is hij nu wel tevreden en zie ik nog geen reden om de bv af te bouwen.
    Kijk naar je meisje hoe zij is en probeer je eigen weg in de bv te vinden. Als je eenmaal stopt met de bv, kun je niet meer terug en de ka kan jou geen garantie geven dat ze met kv wel ineens heel hard groeit!

8. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Dank je wel Andrea, erg lief van je! Als ik naar groeicurves kijk

http://www.ouders.nl/pdf/groeicurve_j_0-15mnd.pdf

zit ze met haar gewicht op de onderste lijn, dat is alles. En lengte en hoofdomtrek niet eens helemaal onderaan...En als ik toch op haar kamertje kom en ze begint altijd spontaan te lachen en vanochtend op de bv gewoon bijna vier uur zonder te huilen doorslaapt...Begin ik me idd af te vragen of het allemaal wel zo "slecht" gaat als hij doet overkomen. En de afgelopen dagen ook helemaal geen krampjes gehad, dus superrustig en tevreden kindje, wat wél wakker is en een beetje wil spelen, dus ook genoeg energie heeft lijkt mij...En zelfs regelmatig een beetje moet spugen omdat ze dan naar mijn idee teveel heeft gehad?

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden,

Ik heb even een vraagje aan de BV-mama's. Fiene slaapt 's nachts als ik haar niet wakker maak 11 uur door. Komt er dan teveel tijd tussen de voedingen?! Ik voed op verzoek, dus mijn eerste gedachten is dat ze zelf wel aangeeft hoeveel ze nodig heeft. Ze is bepaald ook niet licht, dus wat dat betreft moet het kunnen toch? Ik vind het zo zielig om haar wakker te maken. Bovendien drinkt ze dan als een dweil, dus wat schieten we er dan mee op?

@Nijnie; ik maak er ook altijd lange reacties van. Meestal pure noodzaak omdat ik niet meer de hele dag achter de pc zit. ;) De babyavond was heel erg leuk, al vond ik het wel heel zielig om Fiene uit haar warme bedje te halen. Ze heeft de hele avond rond liggen kijken en vond het heel gezellig. Ik besef op dit soort avonden altijd hoeveel mazzel ik met haar heb. Ze geeft geen kick. En dat terwijl er ook een kindje was die in anderhalf uur tijd drie of vier keer aan de borst heeft gehangen om haar stil te krijgen! :confused:
    Voel je je vandaag weer wat beter?

@Marieke; wat vervelend zeg! Jammer ook dat ze je zo laten zwemmen. Ik ben het met Andrea eens. Volg je gevoel en kijk goed naar je dochter. Als ze happy is, goed slaapt en voldoende plast dan komt het wel goed met haar. We zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde en groeien ook niet hetzelfde (fiene werd bij het eerste bezoek aan het CB al te zwaar bestempeld. Ze was een maand oud! Wat nou te zwaar!)

@Maris; heel goed gepland dus meid! ;) :D Je was in ieder geval niet te laat! Wat groeit Oriande goed! Ik verbaas me ook elke keer weer over de groei van Fiene hoor. Als ik nu foto's terug zie van de eerste maand....wauw! :confused:
    BV en sauna gaat goed samen. Bij de Zwaluwhoeve (ga ik nu niet heen hoor) hebben ze zelfs een kolfruimte met koelkast. De sauna waar ik heen ga zegt ook iets te kunnen regelen, dus ik zie het wel. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je kunt gaan lekken door de warmte. Ik lek nu ook al nauwelijks, dus denk dat het wel los zal lopen. Neem een extra gastendoekje mee. Je kan natuurlijk ook lilypads (die kunststof dingen heten toch zo?) gebruiken.

@Xenas; jij onthoudt ook alles he! Zie ik ineens mijn verjaardag voorbij komen! En dat terwijl ik het zelf altijd het liefst vergeet (ben geen verjaardagsvierder). Ik had vanmorgen ook geen zin meer om de koude slaapkamer in te gaan. Brrrrr. Als je Jesse goed aankleedt moet het kunnen in de minimonkey.

@Diaan; goede beslissing meid! Geeft vast rust.

@Moon; shop ze!

@Happyliesje; hele fijne vakantie meid! Geniet van het mooie nederland! ;) Uuuuuhhhhh, valiezen?

Krijg weer visite, dus tot later!
    Maartje

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Yep, Maartje, ik ben dus niet zo'n goed voorbeeld hè, maar vannacht was het 18.00-6.00, toen ben ik haar maar wakker gaan maken, hahaha

11. NiCa

NiCa Bekend lid

goede morgen meiden,
    heb een vraagje voor de minimokey-mama's :p
    als ik dyon er in doe ligt hij er erg krom en verkeukeld in het lukt me niet om hem er goed in te krijgen :S heeft er iemand toevallig een foto van haar met de minimonkey en dan met haar kleintje er in?wil hem wel dolgraag gebruiken maar zo wil het dus niet echt :S

liefs nica

12. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Vannacht lekker kunnen doorslapen van 24.00 uur tot 6.30, heerlijk! Ik heb Kyra gevoed en ben weer gaan slapen totdat onze oudste wakker werk, toen was het 9.45! Daar wordt een mens toch beter van!

Ik ga vanmiddag toch maar naar de kerstborrel op mijn werk. MOet er om 15.00 uur wezen, gezellig wat drinken en kletsen en de baas betaalt het eten ook nog! Even eruit en alle collega's spreken is ook wel weer leuk! En kan ik gelijk mijn kerstrollade en kerstpakket ophalen!

Kyra slaapt nu nog heerlijk, ze is een stuk rustiger als gisteren. Misschien het 8 wk. sprongetje? Ik las dat baby's die 1wk te vroeg zijn geboren het sprongetje dan later dan de 8 wk. krijgen, dus dat kan goed. Zo maar even in het boek lezen!

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ marieke

Ik was al wezen werken 8) vandaar dat ik wakker was hihi.

@ wen

In amersfoort.. heb er zin in hihi.

Reageer vanmiddag verder want me pa komt britt zo ophalen.
    Die gaat oppassen :)

14. @maartje.. jaaaaa denk ik schrijf het er meteen tussen! Zo kunnen we het allemaal onthouden ;)

15. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Marieke, als ik alles zo van jou lees, zou ik me echt niet druk maken om de bv en er gewoon mee doorgaan. Vince komt overdag om de 3 uur ongeveer en slaapt dan 's nachts door, hij plast en poept goed en lacht volop. Ook geeft hij regelmatig iets meer dan een mondje terug wat hij teveel heeft gehad, dus ik kan er echt niet meer in proppen.Tja, dat langzame groeien zal hij vast nog wel eens inhalen. Dus lekker doorgaan met voeden op verzoek en overstappen kun je altijd nog. ;)

Wat betreft de groeicurve: Kijk eens op www.borstvoeding.com/groeicurve en meldt je daar aan. Daar staan de curves op die gericht zijn op borstvoeding. Zelfs daar is Vince klein, maar hij groeit wel mee met de curve.

Maartje, ik zet mijn wekker altijkd voor 's morgens, zodat er ongeveer 8 uur tussen de voedingen zit. Meestal slaap ik er doorheen en zit er bijna 9 uur tussen de voedingen. Vince begint dan net een beetje wakker te worden. Ik zou als ik jou was het gewoon zo laten, alleen als je je zorgen maakt of ze wel genoeg krijgt, haar wakker maken.

16. nee zeg, waarom kletsen jullie 15 pagina's in 2 dagen?!
    Ik ga maar beginnen aan die grote klus...

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Marieke, dat schemaatje wat je daar hebt is de groeicurve voor jongetjes ;). Maar dan nog... Mirte zit ook onderop de curve. Maar ze volgt hem wel zeg maar. Niet elk kindje is hetzelfde, dus lastig te vergelijken.

Maartje, ja vandaag is wat beter.

Nica, ik heb nog geen foto, maar Mirte ligt er ook wel wat krom enzo in. Toch is ze dan wel tevreden... Al kan ik me soms niet voorstellen dat ze lekker ligt.

Missy, succes met bijlezen!

Ik ga Mirte dr jasje aantrekken en dan gaan we maar eens richting mn werk hobbelen zo langzamerhand. Tot straks dames!

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Dit zijn de groeicurves van borstvoeding.com

Deel Deze Pagina