Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Nica: toevallig heb ik een foto in mijn album geplaatst van de week met Gilian in de monkey. Misschien moet je hem strakker ophangen dat hij niet zo doorhangt. Kijk maar eens naar mijn foto.

groeten Diana

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Goeie morgen allemaal!

Hier gaat alles nog steeds goed!

Van t weekend gaan Daan en ik gezellig uit eten.
    Met het werk van Daan, dit is i.p.v kerstpakket.
    Alleen nu gaat mn schoonmoeder oppassen,
    en ik maak me toch een beetje zorgen om Susenna.

Ik bedoel zo vaak hebben ze mekaar niet gezien.
    En als ze mekaar al zagen sliep Suus meest van de tijd!
    Ookal is Susenna een makkelijke meid, ze houd niet zo van veranderingen.
    En met eten is ze niet 1 van de makkelijkste.

Mocht alles goed gaan blijft Susenna daar ook logeren.
    Maar kan ik er wel van op aan dat mn schoonmoeder daar eerlijk in is.

Ik bedoel ze heeft natuurlijk wel een reputatie (20 jaar kraamverzorgster geweest)

Of zie ik spoken?

Liefs Stephanie

3. NiCa

NiCa Bekend lid

wat een scheetje meis :D ik heb het idee dat ik hem de ene te los draag en de andere keer te strak :(

en in de box past ie niet de minimonkey :(

liefs nica

4. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Nica: past hij ook niet schuin want zo hebben wij hem ook. Meet anders de maten van je box ff op, als hij hetzelfde is als onze box maak ik een foto voor je hoe je hem moet ophangen. Recht past hij bij ons ook niet.
    Ik heb hem er dus schuin inhangen en dat gaat prima, meet het maar even dan kijk ik of ik je kan helpen.

5. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hoi!

Maartje, Sven krijgt flesvoeding maar krijgt vaak tussen 22.00 en 23.00 de fles. Deze week moest ik hem elke ochtend wakker maken. Dat doe ik dan om 8.15, maar meer omdat we anders een raar ritme krijgen ;)
    Hij doet dus ong. 10 uur zonder voeding tijdens de nacht.
    Als Fiene gewoon lekker wakker wordt s ochtends zal het geen probleem zijn volgens mij!

Is er nog belangstelling voor een meeting van de oktobermama's?
    Lijkt mij wel leuk om jullie en jullie beebs is in het echt te ontmoeten!

Groetjes Doris

6. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Stay Funny, gewoon uitpropberen hoor! Is ook wel lekker als je een keertje weg kan.

Pfff, het is nu pas 13.00 en Eline heeft aardig wat moeite moeten doen al, vooral aan het eind van de voeding. Zou het dan toch mijn lijf zijn die het niet meer trekt die bv?

O ja Doris, komen jullie hier dan niet met z'n allen langs? Hahaha

7. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Ik vind het oke Marieke :D
    Maar dan blijf ik ook meteen een weekje (of twee) ;)

8. @ Marieke: niet te snel opgeven je borstvoeding hoor! Proberen vol te houden. Zelf veel drinken. Minstens 2 liter water (bij elke voeding in ieder geval een glas).
    Wietze moet hier af en toe ook flink moeite doen en je kan ook altijd proberen om een extra voeding te gaan doen 's avonds om zo je productie op te voeren.

9. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

O als ik al die verhalen lees van door slapende kindjes wordt ik echt jaloers! Quinten komt standaart tussen 05.00 en 05.30 uur..... Laatste fles om 22.45 uur. Ik wil ook een door slapend kind!
    Sorry moest het ff kwijt.

Gisteravond geweldig kerstfeest gehad van de school van Calvin. Hij speelde mee in het kerstverhaal. Hij was herder. Zo gaaf! Zo serieus dat hij was. Zat te janken van trots! hihi

Hij heeft nu lekker vakantie. Zijn papa ook. Allebei tot 7 januari en dan moet ik weer werken 2 jan. Handig he... Niet dus.

Ga snel even alle pagina's terug lezen.

10. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Doris: leuk een meeting en dan ergens in het midden van het land ofzo?
    Amersfoort of Utrecht. Er kan dan een overzichtje gemaakt worden van wie er met elkaar mee kan rijden, of wie er van het station gehaald moet worden.

Ik vind het een top idee, en ik wil je best helpen met organiseren hoor.

Groeten Diana

11. @ marieke: misschien een idee om met de la leche league in frankrijk contact op te nemen. http://www.lllfrance.org/ Misschien kunnen zij je een stuk verder helpen. Ze hebben misschien wel een bijeenkomst bij jou in de buurt waar je terecht kan voor hulp en je vragen. Ze zijn in ieder geval 100% voor borstvoeding

12. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    nog iets doris,

ik weet van de augustusmama's, (daar zit een vriendin van mij), dat ze daar ergens, in het midden van Nederland, een high thea deden, zou weleens kunnen vragen waar dat was.......

13. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Marieke, ik vind de groeicurven er prima uitzien hoor! Probeer er rustig onder te blijven, ga lekker liggen als het kan, drink veel en geniet vooral!

14. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hee Diaan,
    Ik vind het een leuk idee! En idd ergens in het midden van het land zal het makkelijkst zijn voor iedereen. Maar misschien eerst is kijken wie er allemaal belangstelling hebben en kijken waar die mama's vandaan komen en dan ergens daar tussenin afspreken! Maar helaas met zoveel meiden kan het nooit lukken om het voor iedereen ideaal te maken. Daarom denk ik kijken waar/wanneer de meeste meiden kunnen.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Sorry meiden ik heb het super druk gehad en ga niet meer op iedereen reageren. Gelukkig zijn alle feestjes en kerst toneel stukjes achter de rug en hebben de meiden nu vakantie.
    Verder heb ik een mega bv dip. Marijn komt om de 2 uur en slaapt zeer weinig. Ik hoop zo dat het tijdelijk is en leg hem nu dus ook gelijk aan als hij komt in de hoop dat het weer terug komt. Zelf et kolven komt er niks uit.

@Marieke: meis niet opgeven hoor. Je kan proberen je productie wat op te voeren door s'avonds laat te kolven. S'nachts voeden is beter voor de productie en dan word er extra melk aangemaakt. Ws door dat Eline zo goed slaapt s'nachts word er minder melk bij je aan gemaakt.
    Kijk eens op www.borstvoeding.com Ik motiveer jou en zelf lukt het ook slecht. :( Tís toch wat de bv.
    Marieke: mss in de zomer vakantie een mini meeting?

@Doris: ik stem in voor een meeting.

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Meeting Oktobermama's

Naam - Liefst in.... - Wanneer - Activiteit - Met/zonder beebs

Doris - Groningen/Drenthe/Overijssel/Gelderland - Door de weeks (niet di/wo) - Vind alles leuk! - Met beebs

Even een lijstje waar de meiden die mee willen hun voorkeuren aan kunnen geven!

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Meiden.. gisteren hele dag niet geweest. ben namelijk Woensdag avond vreselijk ziek geworden.
    het begon woensdag nacht op donderdag, ben die nacht er minimaal 7 keer uitgeweest om over te geven.. :(
    Dat ging donderdag de hele dag nog ff door (zo ongeveer stuk of 10 keer) deed ontzettend pijn, omdat alles wat ik dronk (eten deed ik al helemaal niet meer) kwam er dus gelijk weer uit. Maar mijn maag deed zo ontzettend pijn van het overgeven omdat het gewoon leeg was..
    Daarna rond 1 uur op donderdag begon de koorts langzaam op te komen. Eerst 38.3 daarna 38.8 graden en opt laatst 39.5.. behoorlijk dus! Gelukkig zakte het op donderdag avond rond 11 uur langzaam af. Vandaag voel ik me al stukken beter, de koortst is in ieder geval helemaal weg, en ik ben ook niet meer misselijk. Eten doe ik nog steeds niet, voel me dan ook vreselijk zwakjes. ben een beetje bang om te eten, omdat ik dan bang ben dat ik weer misselijk word.

Met Xavièr gaat alles gelukkig heel erg goed. Was erg bang dat hij ook ziek zou worden, omdat ik borstvoeding geef, maar hij heeft er gelukkig niets van gemerkt. Alleen gisteren was hij een beetje chgerijnig, omdat op een gegeven moment mijn borstvoeding minder was dan normaal, omdat ik dus geen vocht meer binnen kreeg. Na een uur huilen, omdat er dus geen melk meer kwam, hebben Alex en ik besloten om dan maar wat afgekolfde melk uit de diepvries klaar te maken. En ja hoor, na zijn melk om 22:00 uur is hij heerlijk in slaap gevallen tot vanmorgen 06:30!

Weet nog steeds niet waar ik zo ziek van ben geworden, er heerst hier wel ontzettend de buikgriep, maar heb geen diarree ofzo.. Heb verder ook niets raars gegeten woensdag, Alex heeft ook nergens last van.

Met Alex en mij gaat het super goed. Heb nu wel gemerkt dat hij ECHT van me houdt. Hij is zo lief voor mij geweest toen ik zo ziek was gisteren! Dus ben helemaal happy met hem :D Hoop dat dit lang zo blijft!

Nou meiden, ik moet ff alles bij gaan lezen.. las ff heel snel net iets over een meeting :D Lijkt me helemaal leuk! Ik ga ff bijlezen..

Kusjesssss

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ kiss

Beterschap... en fijn dat het nu goed gaat tussen jullie.
    Tis natuurlijk ook heel erg wennen met een baby misschien dacht hij er iets te makkelijk over.
    Maar goed nu gaat het weer goed daar gaat het om toch? ;)

@ Stephanie

Hahaha moet wel lachen.
    Ik wilde Britt ook niet echt bij m'n ouders laten.. is eerst zo'n eng idee.
    Maar je moet maar zo denken hun zitten al jaren in het vak ;)
    En voor je schoonmoeder is het ook nog is echt haar werk.
    Komt vast wel goed.. en er even uit is ook lekker voor jullie.

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Daar ben ik weer! Kreeg drie oudcollega's op bezoek. Helemaal vergeten :oops: . Ik wist wel dat er iets was vandaag, maar kon niet meer bedenken wat. Stom he. Nou ja, het was een gezellige verrassing zullen we maar zeggen.

@Nijnie; heerlijk he om niet meer 's nachts (zo voelt 6 uur echt vind ik) je bedje uit te hoeven!

@Jetteke; ik heb ook geen idee wat je per maand kwijt bent aan flesvoeding. De kolf hebben we er vast snel uit!

Flesmama's; wat zijn jullie per maand kwijt aan voeding?

@marieke; als ik het zo lees, reageren onze meiden ongeveer hetzelfde en hebben ze hetzelfde slaap- en eetpatroon. Ik denk echt dat Eline vanzelf wel een keer een inhaalslag maakt hoor! Het kan toch niet zo zijn dat ze zo vrolijk en gezellig is als ze echt honger heeft?! Dan slaapt ze toch ook geen nachten door?!
    Ik heb al mijn vakantiedagen van 2007 nog, dus een reunie bij jou is geen probleem hoor! 8)

@NiCa; sorry geen ervaring met de minimonkey. Ik hoor wel vaker hier dat de kids er erg rommelig inliggen.

@Moon; werken?! ZO vroeg?! :confused:

@Xenas; moet dat echt?! ;)

@Andrea; dank je voor je reactie! Ik vind FIene een lieve, vrolijke tevreden meid, dus ik laat haar lekker liggen. Ze is ook bepaald geen dunnetje, dus ze krijgt vast wel genoeg! ;) De foto's onder mijn www-knop bewijzen dat.

@Missyess; maar wel een gezellige klus!

@Stay funny; jullie zijn niet heel ver weg toch?! Als er echt wat is ben je zo bij haar. Fiene gaat 5 januari uit logeren bij mijn vader. Wel spannend he!

@Doris; ik vind een meeting leuk, maar het hangt wel een beetje van de plaats en tijd af. Doen we een meeting met of zonder kids?

@Murizzzz; kan me voorstellen dat je ook graag een doorslapertje wilt. Ik prijs mezelf ook echt gelukkig. Ik duim voor je!

@nynke; hey, ik miste je al! Drukke dagen he. Zeker met kinderen. Wat vervelend dat je een bv-dip hebt. Zet hem op hoor meid. Misschien tussendoor kolfen om de productie op te hogen?!

@Kiss; jeetje meid, wat rot! Klinkt wel als een virus. Niet echt als voedselvergiftiging. Doe het rustig aan en blijf voldoende drinken. Eten is minder belangrijk. Misschien een lekker soepie of vla oid. Beterschap!

ZO, ben weer bij. Ik ga weer met een lach op mijn gezicht verder met de keukenkastjes soppen (wie had dat ooit gedacht!).

Er staan weer nieuwe foto's onder de www-knop!
    Grts, Maartje

20. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Maartje: valiezen = koffers, bagage, ... (komt van het Franse 'valise'. ja, dat zie je hier dikwijls dat we woorden van het Frans hebben overgenomen. 3- talig land, hé! ;) )

We vertrekken nu richting het schitterende, prachtige, formidabele, ... :D ;) Nederland.

Groetjes allemaal ...

Deel Deze Pagina