Bedankt voor de vertaling happyliesje! En natuurlijk een fijne vakantie in ons landje! En voor iedereen: Fijne feestdagen en alle goeds voor 2008!!!
Meeting Oktobermama's Naam - Liefst in.... - Wanneer - Activiteit - Met/zonder beebs Doris - Groningen/Drenthe/Overijssel/Gelderland - Door de weeks (niet di/wo) - Vind alles leuk! - Met beebs Anne36 - Brabant/Utrecht - weekend - wandeling/borrelen - met beebs (liefst na 25 januari dan heb ik vervoer) Even een lijstje waar de meiden die mee willen hun voorkeuren aan kunnen geven!
@ maartje Ja van 4 tot 6 / half 7 .. wilde eigenlijk minder gaan werken maar vroeger kon je belasting vrij bij verdienen als vrouw maar dat is nu niet meer Dus moet wel deze uren blijven draaien. Maar vind het heerlijk zo vroeg en dan kom ik thuis dan gaat mannetje naar zijn werk. En slaap ik een rondje met britt mee @ Happyliesje fijne vakantie!
Misoh, helaas, is het eerste wat ik uiteraard geprobeerd heb...Hun franse site is trouwens wel veel beter dan de NL, dus als iemand wat vertaald wil hebben, zelfs een heel artikel over een bepaald onderwerp of zo, gewoon vragen hoor! In NL kun je "brochures aanvragen" that's it geloof ik. Nynke, no problemo voor de minimeeting! Wat bv betreft, de tijd zal het leren. Ben even een beetje van m'n a propos wat bv betreft, weet ook ineens niet meer wat ik wil. Ik wil nml geen risico lopen dat het niet goed gaat met Eline O ja, als ze ineens veel minder poept, is dat ook een teken dat ze niet genoeg krijgt? Kiss, getver meissie! Beterschap! Weet wel dat er een buikgriepgolf over heel FR heerst, misschien bij jullie ook? Kan heel heftig zijn hoor! Fijn dat Alex zo lekker voor je gezorgd heeft! Tip: beschuitjes en slappe thee...
@ maris: hoevaak geef je Oriande de borst per dag? Eva komt om de 3 a 4 uur en groeit ook genoeg hoor. @ marieke: Balen dat je te weinig borstvoeding hebt Het flesje nam Eva gisteren niet, nog maar een paar keer proberen dan.
Meeting Oktobermama's Naam - Liefst in.... - Wanneer - Activiteit - Met/zonder beebs Doris - Groningen/Drenthe/Overijssel/Gelderland - Door de weeks (niet di/wo) - Vind alles leuk! - Met beebs Anne36 - Brabant/Utrecht - weekend - wandeling/borrelen - met beebs (liefst na 25 januari dan heb ik vervoer) Maris - Gelderland/Utrecht/Overijssel (nabij ns station) - Kan tm 6 Feb. alle dagen - .. - Maakt niet uit. Even een lijstje waar de meiden die mee willen hun voorkeuren aan kunnen geven!
Vandaag moest ik weer naar het ziekenhuis voor controle van mijn trombose, dus Yessie goed ingepakt en in de maxicosi naar het ziekenhuis. De internist gaf haar complimentje dat ze zo lief was(ze lag lekker te slapen) ook zijn we nog even op de kraamafdeling geweest, hier werd gelijk gevraagd of ik nog BV gaf hihi, dat is wel te zien aan haar bolle toet. Marieke, ik had hier ook dat de BV minder werd, ze kwam de afgelopen dagen echt bijna weer om de 2 uur en nu vandaag gaat het eigenlijk weer goed, wel drinkt ze nu beide borsten ver leeg. Terwijl ze voorheen aan 1 borst genoeg had. Pol - yessie neemt ook ineens sinds drie dagen geen fles meer, wel balen wilde net mijn bv gaan afbouwen.
Moon wat zijn dat voor een tijden! Das midden in de nacht! Kiss, beterschap meid! En fijn dat Alex zo goed voor je gezorgd heeft!
@ maartje: goed om te horen dat het te doen is, sauna in combi met borstvoeding. Ik zal de sauna eens bellen wat voor voorzieningen ze hebben. Dan weet ik alvast waar ik me op in moet stellen. mbt flesvoeding: een pak Nutrilon kost een tientje en daar doe je ruim een week mee als ik de instructies op het pak mag geloven. Dus de kolf terugverdienen lukt "net wel/net niet" met 1 kindje, afhankelijk van hoelang de voeding blijft lopen. Wij hebben het wel even meegenomen in onze afwegingen mbt wel/niet stoppen. Al moet ik zeggen dat de emotionele kant zwaarder woog voor mij. @ Jetteke: gezellig dat je ook fulltime kolft, een "soulmate"! @ Happyliesje: je leest dit niet meer voorlopig, maar fijne vakantie. Hier ligt echt een flink pak sneeuw, hopelijk is dat ook zo waar jij heen gaat! @ Nijnie: wat gek dat er bij jullie geen sneeuw ligt! Nog steeds niet? Echt raar. Hoe zou het bij Astrid zijn? Je mag hier wel even sneeuwballen komen gooien hoor. Ik heb laatst mijn schoonzusje een fles laten geven, het was wel even slikken maar zij vond het heel leuk en dat vond ik dan ook wel weer leuk om te zien. Nu ben ik alleen bang dat mijn schoonmoeder voortaan ook wil (die lopen hier de deur plat en ze is vast stikjaloers op haar dochter). Nou ja, ze komen vanaf februari ook standaard 1 dag oppassen, dus zo kan ik alvast wennen he... maar het is wel een vooruitzicht waar ik even bij moet slikken. Wat is dat toch tussen moeders en schoonmoeders. Heb jij Mirte inmiddels al eens aan een ander gegeven voor een voeding? Veel plezier op je Mirte-show-tijd op het werk! @ kiss: beterschap, klinkt niet best hoe je er aan toe bent. Alex is in mijn ogen (ik ken hem natuurlijk helemaal niet) toch wel een rare vogel hoor, is hij altijd al zo wispelturig geweest? Ik hoop voor je dat hij nu stabiel blijft in deze instelling. Dit is het type man dat je in huis wilt hebben, fijn voor je! @ Xenas: shop ze! @ Doris: je hebt pb mbt de meeting. Ik hoef niet per se iets actiefs te doen, gewoon even lunchen of borrelen vind ik al heel leuk. @ Nynke: vervelend dat je zo druk bent, en dan ook nog eens even lastig zit met je bv... hopelijk biedt het weekend je wat rust! @ Moon: wat voor werk is dat dan, dat je het 's morgens vroeg in een paar uurtjes kunt doen? Van "belastingvrij bijverdienen" als vrouw heb ik trouwens nog nooit gehoord. Britt groeit wel als kool zeg. Ongelovelijk! Groetjes Maris
Geplaatst: Vr Dec 21, 2007 3:18 pm Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Meeting Oktobermama's Naam - Liefst in.... - Wanneer - Activiteit - Met/zonder beebs Doris - Groningen/Drenthe/Overijssel/Gelderland - Door de weeks (niet di/wo) - Vind alles leuk! - Met beebs Anne36 - Brabant/Utrecht - weekend - wandeling/borrelen - met beebs (liefst na 25 januari dan heb ik vervoer) Maris - Gelderland/Utrecht/Overijssel (nabij ns station) - Kan tm 6 Feb. alle dagen - .. - Maakt niet uit. Diana: Noordholland/utrecht/amsterdam. door de weeks alleen op dinsdag tot 17 maart, anders in het weekend, met beebs, high tea. Heb een adres van een vriendin van de augustusmama's voor een high tea in utrecht die hebben dat ook gedaan. Dit schreef ze me: Met de baby's zijn we in Utrecht geweest, hier: http://www.dinnersite.nl/restaurant/index.php?RN=5062 ook een high tea. Het is in principe goed te bereiken met OV, maar met een kinderwagen weer heel wat minder handig, ik geloof dat iedereen bij ons met de auto is gekomen. Ze hebben daar genoeg parkeerplek, grote zalen en een lift. Was erg gezellig. Dit bovenstaande schreef ze me..... groeten Diana
@ pol: oriande krijgt zes keer per dag te eten. Bij mij is het een apart verhaal want ze krijgt eerst de borst en daarna een flesje afgekolfde melk. De ene keer haalt ze niks uit de borst, de andere keer 50 ml. Ze heeft het nog nooit gepresteerd hem helemaal leeg te drinken. Door deze combi-voeding weet ik wel vrij nauwkeurig wat ze binnenkrijgt. Als Eva goed groeit is er niks aan de hand lijkt me. Kolven is schijnbaar ook een "kunst apart", dus misschien moet je daar nog even aan wennen? Wel lastig dat Eva nog steeds geen flesje wil... groetjes Maris
Zooo.. heb alles weer ff bijgelezen. ff geen zin om op iedereen te reageren,sorry. Het is inmiddels weer voeder tijd, dus ik ben dr weer vandoor.. Kussiess
Meeting Oktobermama's Naam - Liefst in.... - Wanneer - Activiteit - Met/zonder beebs Doris - Groningen/Drenthe/Overijssel/Gelderland - Door de weeks (niet di/wo) - Vind alles leuk! - Met beebs Anne36 - Brabant/Utrecht - weekend - wandeling/borrelen - met beebs (liefst na 25 januari dan heb ik vervoer) Maris - Gelderland/Utrecht/Overijssel (nabij ns station) - Kan tm 6 Feb. alle dagen - .. - Maakt niet uit. Diana: Noordholland/utrecht/amsterdam. door de weeks alleen op dinsdag tot 17 maart, anders in het weekend, met beebs, high tea. Astrid - Liefst in Gelderland/Utrecht/Brabant - Dinsdag of Vrijdag in de middag - Theeleuten - Met baby's natuurlijk!
Ah, zie net dat de minder poepluiers normaal zijn, gebeurt normaal tegen 4à6 weken, laat het dan bij die van mij 2 mnd zijn, komt op hetzelfde neer...
Doris, ik vind het idee van een meeting wel leuk, maar ik weet niet of ik durf zeg maar. Ben niet zo'n held wat dat betreft... zal je toch even onder voorbehoud mn voorkeuren doorgeven, besluit dan later wel of ik durf of niet... Murizz, super dat Calvin zo goed speelde! Kiss, beterschap. Maartje, leuk zo'n verrassing . Geen idee wat we precies per maand kwijt zijn aan voeding eerlijk gezegd... Een pak of 2 per maand a 10 euro per stuk ongeveer... dus zeg een euro of 20...? Maris, nog steeds geen sneeuw hier, alleen witte bomen waar af en toe wat uit waait. Ik heb mn portie frisse lucht wel weer gehad anders was ik even komen sneeuwballen gooien. Mirte heeft inmiddels al wel een paar keer van mijn eigen moeder de fles gehad. Ik ben alleen wel een beetje bang dat als mn schoonmoeder dat hoort dat zij dan ook de fles wil geven. Eerste kerstdag hebben we ze op bezoek (mijn ouders en schoonouders). Maar ik geloof dat ik het dan maar even lekker zelf doe. Ze zal dan toch ook al wel weer bij schoonma en bij schoonoma (ja die komt ook) op schoot moeten en ik geloof dat ik al genoeg moeite heb met dat gesjor aan mn kind. Heb ook met lief afgesproken dat ze gewoon naar bed gaat na de fles, dan maar een rondje schootzitten en als ze moe is echt naar bed. Ondanks dat ze het allemaal lief en leuk vinden. Anders zitten wij straks met een overprikkeld kindje. Op mn werk ook al even kunnen oefenen, want een paar collega's wilden haar even vasthouden. Toch heb ik daar dan weer wat minder moeite mee dan een schoonmoeder die haar zowat "opeist". Maar goed.
Nou, met al die grote en hongerige baby's hier zou ik ook bang zijn om opgegeten te worden! Gelukkig zit ik ver weg!
Haha Marieke, jij wel . Ik ben gewoon niet zo'n held wat betreft meetings... terwijl ik het me dan ergens ook wel weer leuk lijkt. Beetje dubbel dus. Maar wie weet word ik nog wel eens heel moedig .
@Nijnie ken t gevoel ik ben ook niet zo iemand voor een meeting, terwijl ik het wel een heel gaaf idee vind!