Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Meeting Oktobermama's

Naam - Liefst in.... - Wanneer - Activiteit - Met/zonder beebs

Doris - Groningen/Drenthe/Overijssel/Gelderland - Door de weeks (niet di/wo) - Vind alles leuk! - Met beebs
    Anne36 - Brabant/Utrecht - weekend - wandeling/borrelen - met beebs (liefst na 25 januari dan heb ik vervoer)
    Maris - Gelderland/Utrecht/Overijssel (nabij ns station) - Kan tm 6 Feb. alle dagen - .. - Maakt niet uit.
    Diana: Noordholland/utrecht/amsterdam. door de weeks alleen op dinsdag tot 17 maart, anders in het weekend, met beebs, high tea.
    Astrid - Liefst in Gelderland/Utrecht/Brabant - Dinsdag of Vrijdag in de middag - Theeleuten - Met baby's natuurlijk! :D
    Nijnie (onder voorbehoud) - Gelderland/Utrecht/Overijssel - vrijdagmiddag of weekend - high tea lijkt wel leuk - met beebs!
    Xenas81 - Midden van het land - Do/Vr - Wandelen/High tea - Met beebs!
    Maartje (onder voorbehoud)- noord holland, zuid holland, utrecht- dag maakt niet uit - wandelen en een high tea toe- met beebs
    Missyess - Randstad/Brabant (utrecht is ook wel ok) - Maakt niet uit - High tea - Met beebs

2. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Murizz: Gefeliciteerd met je verjaardag!

Marieke: Fijn dat het zo beter gaat, fijne feestdagen als ik je hier niet weer spreek!

Ik had gisteren fijn verteld dat Kyra al doorsliep tot half 7, komt ze vannacht ineens om 5 uur! en om 7.40 alweer! Hele schema in de war, we moeten vanmiddag naar mijn ouders, en daar moesten we eigenlijk wel om 16.00 uur zijn. Lukt dus niet echt zo.. Vind het ook jammer om haar wakker te maken nu, eigenlijk moet ze om kwart voor 4 pas wat hebben. Dan moeten ze daar maar fijn wachten. Ik laat haar daar in de kinderwagenbak slapen, maar daar past ze niet lang meer in! We hebben een driewieler Quinny en daarvan zijn de bakken behoorlijk klein en smal. Is niet echt over nagedacht....

Ik ben gisteren toch naar mijn werk geweest voor de kerstborrel en het was super om daar weer te zijn en iedereen te spreken. Ik was pas om half 7 's avonds weer thuis. Kyra heeft gewoon 1x een flesvoeding gehad en dat ging goed. Was wel blij dat ze om 20.00 weer wat moest drinken want ik stond bijna op knappen, ahhaha. Bij de kerstborrel ook maar steeds even stiekum kijken of ik niet lekte, ik voelde het steeds toeschieten, maar de compressen hebben zich goed gehouden!
    Ik heb wel aangeboden om wat eerder te beginnen met werken voor 1 dag in de week. Het was nl. erg druk en ze konden het niet af. Mijn vervangster liep geregeld met rode ogen door het bedrijf omdat ze de drukte niet aan kon... Baal ik van.... En ik begreep dat mijn baas nog niet zo gecharmeerd van haar was, hij prees mij de hemel in gisteren waar zij bij stond, beetje lullig... Dat alles zo goed geregeld was als ik op het werk was... Oeps....

3. @smeetje.. oei das vervelend idd! Wanneer ga je nu beginnen met werken? Ben idd wel blij dat mijn vervangster het erg leuk vond. Zij gaat wanneer ik ga beginnen ook 3 dagen werken, en dan 1 dag werken we samen. We gaan een duo baan doen!

@missyess.. dat oranje/bruin gestreepte pakje hebben we hier ook. Van de c&a toch!

@doris.. hahah moest meteen lachen om die gevulde eieren.. maar wel een idee!

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Schoonzusje in Brive La Gaillarde, ong 450 km verderop.

5. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Oke Marieke, das wel een stukkie toeren :confused:
    Kun je alles meekrijgen in de auto? Nemen jullie de hond ook mee of gaat die naar een oppas?

Succes en veel plezier voor als ik je niet meer spreek voor je weggaat!

6. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Hallo allemaal,

FF snel een ego berichtje alleen voor MariekeBalm; ik hoorde gister van mijn schoonzusje dat je neusdruppels hebt die je kunt gebruiken als je toeschietreflex niet goed is. Dit vond ik ook nog op het ineternet:

Er is een hormoon dat hij (je huisarts)je kan voorschrijven dat het toeschieten van de melk op gang brengt. (Oxytosin ?) Het zijn neusdruppels en het werkt echt! Het kost ongeveer 40€ per flesje. (gebruik echter niet te vaak, want het effect verminderd naarmate je het vaker gebruikt.)
    Ik hoop dat je er iets mee kunt omdat je het zo graag wil doorzetten ben ik eens voor je gaan informeren.

Oja Murizzzzzzzzzz gefeliciteerd!

Verder allemaal fijn weekend!

7. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Meeting Oktobermama's

Naam - Liefst in.... - Wanneer - Activiteit - Met/zonder beebs

Doris - Groningen/Drenthe/Overijssel/Gelderland - Door de weeks (niet di/wo) - Vind alles leuk! - Met beebs
    Anne36 - Brabant/Utrecht - weekend - wandeling/borrelen - met beebs (liefst na 25 januari dan heb ik vervoer)
    Maris - Gelderland/Utrecht/Overijssel (nabij ns station) - Kan tm 6 Feb. alle dagen - .. - Maakt niet uit.
    Diana: Noordholland/utrecht/amsterdam. door de weeks alleen op dinsdag tot 17 maart, anders in het weekend, met beebs, high tea.
    Astrid - Liefst in Gelderland/Utrecht/Brabant - Dinsdag of Vrijdag in de middag - Theeleuten - Met baby's natuurlijk! :D
    Nijnie (onder voorbehoud) - Gelderland/Utrecht/Overijssel - vrijdagmiddag of weekend - high tea lijkt wel leuk - met beebs!
    Xenas81 - Midden van het land - Do/Vr - Wandelen/High tea - Met beebs!
    Maartje (onder voorbehoud)- noord holland, zuid holland, utrecht- dag maakt niet uit - wandelen en een high tea toe- met beebs
    Missyess - Randstad/Brabant (utrecht is ook wel ok) - Maakt niet uit - High tea - Met beebs
    Marize - maakt niet uit - maakt ook niet uit - Maakt ook niet uit - met baby

8. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Wat een rust hier :confused:

9. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Murizz: van harte proficiat meid! hopelijk heb je een fijne dag gehad (in ieder geval met prachtig weer!)

@ Marieke: fijne kerstvakantie bij je schoonzusje!
    Mbt je borstvoeding, zou je jezelf niet iets meer rust gunnen 's nachts? als je nu 1 stuk van zes uur neemt, dan heb je nog steeds veel meer voedingen dan je eerst had en raak je zelf ook niet onnodig vermoeid... (en natuurlijk moet je je niet schuldig voelen om "gezeur": we zijn er hier in mijn ogen juist om elkaar te steunen en te helpen! (en omdat het gezellig is natuurlijk! :))

@ Misoh: sterkte met het werk-gebeuren... :(

@ Nijnie: zou leuk zijn als je komt naar de eventuele meeting. Ik vond het helemaal super dat je met je man en Mirte bij me langs bent gekomen in het ziekenhuis, lijkt me gezellig om je weer eens in levende lijve te zien.

@ Astrid: mooie lachfoto's van Nathan! Wij hebben de lach van Oriande nog niet weten vast te leggen. Tot nu toe lachte ze alleen bij mij (en 1 keer naar mijn schoonmoeder...). Vanmorgen stond ik onder de douche toen Henk ineens naar boven kwam stormen: "ze lacht naar me, ze lacht!". Hij was helemaal trots en ik was helemaal gesmolten.
    :)

@ missyess: mooie foto's! Ik ben niet zo'n hondenmens maar ik vond je kerstkaart van vorig jaar wel erg leuk!

@ Maartje: De Swing heb ik geloof ik ook overwogen, maar aangezien hij hier nogal heftig gebruikt wordt heb ik toch maar de meest heftige gekocht.

@ "mijn kind neemt de hele dag in beslag": Fijn om zoveel herkenbare verhalen te lezen. Hier heb ik ook wel eens het gevoel dat alles nu om de kleine meid draait. Als mijn ouders of schoonouders komen zijn ze niet meer ge"interesseerd in ons, maar alleen maar in Oriande (ze stevenen rechtstreeks op de box af als ze binnenkomen!). Verder maak ik me idioot druk om uitstapjes buiten de deur, bang als ik ben dat Oriande onderweg honger krijgt en we niet op tijd thuis zijn... Gelukkig gaat alles steeds beter en kan ik steeds meer het vertrouwen opbrengen dat ze na een voeding met gemak 3 uur en vaak ook wel 4 uur toe kan. Kerst wordt wel een uitdaging.

Ik heb mezelf zonet na de voeding een glaasje kerstpakketwijn ingeschonken, ik voel hem ook elke keer behoorlijk binnenkomen, maar het is wel errug lekker. Ik pas wel goed op met de timing, maar met vier uur tussen de voedingen kan het toch geen kwaad om een (bescheiden) glaasje te nemen direct na een voeding?

groetjes
    Maris

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Maris glaasje kan gewoon hoor! En vind het héééélemaal niet erg om er 's nachts uit te gaan, ik werk niet meer, dus kan bijslapen "wanneer ik wil"...

Borstvoeding: Arm meisje lag net zooo te huilen en mama had echt niks meer :( gisteren had ik al om dezelfde reden een keer geprobeerd om een fles te geven (ja, laat haar ook niet verhongeren hè? ;) ) en was een dik drama. Uitspugen, kokhalzen, krijsen etc... Nu had ze 50cc opgedronken, hebben we bijna een half uur over gedaan, haha, maar het zit erin! Moet ze natuurlijk ook aan wennen hè...

Euh, die neusdruppels zou ik dan volgende week pas kunnen halen, hihi, alle apotheken zijn een beetje dicht hè.. ;) Maar wel heel erg bedankt Marize, superlief van je en ga volgende week even vragen of ze dat hebben hier bij de apotheek!

Kijk sowieso deze week even of het helpt om haar extra te voeden en ga dan als het kan vrijdag even bij het "centre medico social" langs, soort van cb denk ik. Geloof dat ze daar weegochtendjes hebben en als ze dan niet genoeg is aangekomen vraag ik misschien om extra begeleiding als dat kan en anders moeten we helaas maar aan de fles geloven...

Maar ga het eerst zelf proberen, denk echt dat een weekje niet zoveel uitmaakt, als ze nu afviel of helemaal niks aankwam was het een andere zaak, maar goed, ze krijgt blijkbaar wel iets binnen....

11. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    O ja, MAris, ik zat achter de computer vanmiddag en Eline huilde...Babyfoon staat hier naast me, kwam er ineens allemaal gepiep uit enzo, was ie met een knijpbeestje aan het spelen en heeft geloof ik al haar knuffels van de planken getrokken, was ie met haar aan het spelen...Ging ie ook een rondje door het huis maken met haar op zijn arm: dit is de keuken (komt ze nooit), dit is papas en mamas douche etc etc...Ze vond het beregezellig geloof ik. Van die grote ogen en zo'n ooo mondje.

Wat zijn ze SOMS toch ook schattig die mannen van ons hè? ;) :p

12. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Marieke: wat sneu, dat Eline de fles niet lekker vond! Heb je al een kolf in huis om tussen de echte voedingsmomenten door wat extra melk te kweken?

Leuk dat Fred ook zo zijn buien heeft met Eline. Mannen zijn inderdaad soms best schattig! :)
    Ik weet niet of henk al eens een rondje door het huis gedaan heeft met Oriande. Het zou me niets verbazen maar ik zou het wel graag willen zien :)
    Henk zit nu nog in het stadium "ik vind het eigenlijk heel raar om met de baby te praten maar ik vind het wel heeeel leuk om respons te krijgen". Hij voert dus meestal nogal idiote volwassenengesprekken met haar. Ik zou het eigenlijk eens moeten filmen.

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Maris: Omdat ik zelf niet zoveel melk heb dus op het moment probeer ik juist zoveel mogelijk te voeden en ben ik bang dat als ik nu ga kolven dan nog minder over hou voor haar. Alles wat er nu uit komt gaat er gelijk in zeg maar ;) Maar als de bv evt weer beter op gang komt ga ik dat zeker proberen. Als er dan een keer een prob is zoals nu is ze iig aan de fles gewend...Ik denk ook eerder dat het de speen is dan de melk zelf. Haar speen vind ze ook niks nml, als ze hem ziet begint ze al te krijsen, hahaha!

Fred is meer een "koediekoediekoe"-papa. Wel grappig, zo'n grote stoere vent vol met tatoeages de zo tegen zijn dochtertje praat en dan met zo'n weeige blik in zijn ogen...

14. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Oriande vond een speentje eerst ook niks (te plat denk ik), maar op aanraden van iemand (weet niet meer wie) heb ik hem een paar keer een beetje aangeduwd/vastgehouden en nu vindt ze hem toch wel ok.
    Baby's moeten gewoon even wennen aan nieuwe dingen denk ik. Maar ik ben ook geen expert (was het maar zo, zou een hoop schelen!)

"koedikoedikoe" zie ik mijn man echt nevernooitniet doen! Wat leuk dat Fred zich zo in kan leven, hij ziet er inderdaad niet uit als een baby-babbel-man.

Ik vind koedi-koeen zelf ook wel lastig moet ik zeggen. Het gaat me wel steeds beter af om te blijven babbelen en tegenwoordig zing ik ook liedjes voor Oriande (ter plekke verzonnen teksten want "slaap kindje slaap" vind ik zelf te saai). Mijn meest recente vondst van vandaag: "heb je lekker gegeten, heb je lekker gesmuld, heb je lekker gegeten, is je maagje gevuld? Heb je lekker gedronken, of is je tong nog gekruld, heb je lekker gedronken, of heb je geen geduld".
    Toen ze net geboren was kwam ik niet veel verder dan benoemen wat we aan het doen waren (en dan ben je gauw uitgekletst: ik kan geen half uur praten over dat ze aan het eten is).
    Henk en ik zijn allebei nogal rationeel ingestelde types, daar zal het wel mee te maken hebben.

15. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hallo lieve meiden!

Vandaag naar de stad geweest, wezen winkelen.. Zonder succes! Baal echt van dat ik mijn oude gewicht NOG niet terug heb! Dus werd een beetje chaggerijnig dat ik mijn oude maat nog lang niet pas. Dus dat was niet zo leuk voor Alex, maar we hebben dr geen ruzie om gemaakt maar zijn lekker bij de v&d gaan zitten drinken en toen naar zijn ouders om te eten.
    Morgen doen we nog een poging kleren shoppen! ZIe dr als een berg tegenop :cry: , maar moet toch ECHT nieuwe kleren hebben! Wil namelijk niet de kerst en oud en nieuw in zwangerschapskleding vieren.

verder heb ik niet echt nieuws..

Kussiessssssssssssssss

16. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Zingen doe ik ook vaak met Xavièr, jaha je leest het goed MET Xavièr, hihi.. Als ik voor hem zing, dan gaat ie geluidjes terug maken, samen zingen hihi..
    Ookals ik hem in badje doe, laat ik allebij zijn oortjes ook lekker onder water en dan ga ik ook zachtjes voor hem zingen, heerlijk vind hij dat! Soms valt ie dan met een grote glimlach in slaap in bad! Ik kan echt genieten van die heerlijke momentjes met mijn ventje!

@ maris, vind het wel een leuk bedacht liedje haha! Welke melodie gaat eronder?

17. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Een variatie op "for he's a jolly good fellow".
    :)

Leuk dat jij kunt zingen MET Xavièr! Lijkt mij ook wel heel gaaf, maar zo ver zijn wij nog niet.

Succes met shoppen morgen... het zal wel druk zijn in de stad denk ik en het lijkt me ook wel lastig om iets te vinden als je nog niet op je gewenste gewicht zit...
    Er zijn best leuke gebreide jurkjes te koop die strak zitten onder de borst en daaronder een beetje losjes zonder meteen in de categorie soepjurk te vallen. Misschien is dat leuk om naar te zoeken? Feestelijk en je past het nog als je verder afvalt? Volgens mij heb ik bij de Zara wel leuke gezien.

18. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    oooo zit net even in de online catalogus op www.zara.nl te kijken... moeten jullie eens de kids afdeling bekijken, 1 na laatste pagina. Echt een leuke foto en leuke (maar wel wat formele) kleertjes. Ik wist helemaal niet dat Zara kinderkleren had.

19. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Marieke, wat balen dat de bv vanavond weer niet goed wilde lukken! Wel fijn dat Eline toch nog wat uit de fles heeft gedronken!
    Sven wil ook nog steeds de speen niet zelf inhouden, hij zuigt er zo hard aan dat ie steeds weer uit floept...En om em nou altijd vast te houden is ook zowat ;)

Liedjes zingen doen we hier ook, probleem is dat ik meestal maar halve teksten ken, gevolg is dat ik van 3 liedjes 1 maak :) Sven vindt dat geen probleem :D

Groetjes Doris

20. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    kiss ik ken de frustratie :( Had wat dingen bij de hm besteld maar het kan allemaal met dezelfde gang weer terug..
    Gelukkig pas ik al wel weer wat oude kleren, maar nog lang niet alles...Nog 3 kilo te gaan...(liever nog wat meer, maar das de volgende stap ;) )

Deel Deze Pagina