Nou mijn irritaties zijn nu nog groter..... Ik heb even laten merken dat ik het niet eens was met de gang van zaken en ik besloot om maar even naar de sportschool te gaan. Denk dat ik beter mijn "agressie" kan uiten op een sportschool dan op een echtgenoot. Kom ik aan bij de sportschool is ie gesloten, wat een k*tzooi. Sorry hoor maar nu ben ik echt pissig. Denk ff lekker een paar uurtjes voor mezelf te hebben krijg je dit. Nu zit ik dus weer thuis. Zegt man"nietlief" met een grijs op zijn gezicht, he wat rot voor je. Nou ja mannen weten niet beter dus laat maar... Ga nu maar net doen of ik blij ben want de sfeer wordt niet beter als ik boos ben en blijf. Maar goed ik zal wel even zeggen dat het allemaal goed gemaakt gaat worden Dus klagen en mopperen doe ik dan maar hier. Ik ga morgenmiddag wel sporten Nou ga nu de sfeer maar wat verbeteren en Rowin in bed stoppen. Die wil altijd liever door mammie naar bed gebracht worden dus tja dan doe ik dat lekker wel even. Tot laters.... Kus Diaan
@Xenas; wat een schattige foto's! En wat een lange tong heeft Jesse! Echt grappig! Bij mijn weten kan je de MC nu al gebruiken als wandelwagen, alleen het liefst zo min mogelijk omdat de houding niet zo goed is voor het ruggetje. Kan inderdaad een liesbreukje zijn, maar het klinkt meer als een navelbreukje. Alleen daar zou hij geen last van moeten hebben. @Diaan; grrrr, mannen! Hij heeft gelukkig de hint wel begrepen. @NiCa; kijk, dat schiet al lekker op! Veel plezier met feestvieren straks. @Martine; wat een prachtige foto zeg!Heb je de foto van Jesse gezien? Die heeft ook een lange tong! Wat een gedoe met die fles. Ik hoop dat de nieuwe fles gaat werken en anders wordt het heen en weer tijdens werktijd. Niet handig, maar het kan wel. Fiene werd ook altijd sneller stil bij mij. Ik moet zeggen dat het de laatste tijd wel beter gaat. Lastig he. Ik ga eindelijk lekker eten. Heb hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Diaan, heb je je sorry nog gekregen? Grrrr mannen . En dan ook nog de sportschool dicht... Missyess, weer uitgemopperd hier hoor. Wij eten eerste kerstdag iets van pasta en tweede kerstdag lekker stamppot. Ouders komen eerste kerstdag lunchen. Jouw menu klinkt heerlijk. Maartje, mannen zijn ook gewoon anders dan vrouwen... dat wordt me wel meer en meer duidelijk . Maar af en toe is dat verschillende wel reden voor flink wat gemopper. Lekker wandelen op het strand! Xenas, leuk he om dat verschil te zien. Dat ze in een aantal maanden echt zoveel bijleren. Volgens mij moet je die kindertoeslag zelf aanvragen. Even kijken hier kijken. Daar kan je dingen invullen en kijken of je ervoor in aanmerking komt. Kindje in maxicosi op onderstel van de kinderwagen kan nu al (lijkt me alleen best wel koud, de kinderwagenbak is denk ik een stuk aangenamer met dit weer). Ik doe dat wel eens met boodschappen doen, dan zijn we toch in de winkel. Maar om echt te wandelen lijkt me nu dus niet zo lekker. In de buggy kan geloof ik pas als ze zelf kunnen zitten. Mooie Jesse foto! Dat bultje, misschien een liesbreukje? Ik zou morgen even de huisarts bellen of je daar wat mee moet... Martine, hopelijk gaat het lukken met Lucille met de fles. Al geprobeerd om iemand anders de fles te laten geven? Misschien dat dat nog verschil kan maken (ik roep maar iets). Ik hoop dat je nieuwe fles snel binnen is en dat het werkt! Hier nog niet echt verschil tussen wie Mirte stil krijgt. Lijkt me ergens ook wel een soort "eer" als ze alleen bij jou stil wordt (maar wel een beetje lastig). Mirte is niet helemaal fit, snotterig en hoesten. Klinkt wel zielig. Net voor het badderen even getemperatuurt, wel wat hoger dan normaal, maar 37.3 is niet abnormaal hoog (al zit ze normaal meer rond de 36.5 vaak). Morgenochtend maar even kijken hoe het is voordat we beslissen of ze wel of niet naar het KDV gaat... Als ze geen koorts heeft gaan we het denk ik toch maar proberen, dan bellen ze wel als het niet gaat.
Hoi hoi allemaal! Hoop dat iedereen een beetje een goed weekend heeft? Ben de afgelopen dagen erg druk geweest, vandaar dat ik hier m'n gezicht niet heb laten zien, sorry! Ben me gisteren bji Prenatal en bij Baby Twinkel te buiten gegaan... Tja, afprijzing he Oh Diaan, kan me goed voorstellen dat je pissig bent.... Pffff, mannen... Krijg soms wel eens het idee dat in de uitdrukking "lusten en lasten" de lasten al de definitie zijn van het verschonen en de fles geven... And that's it.. nou dacht het niet... Rogier moest vanmiddag werken (koopzondag), maar ik zet standaard altijd de wekker als ik nog even blijf liggen na Damiën zijn eerste voeding, zodat ik ruimschoots klaar ben voor de fles van 11 uur.. Ik al gestreken, flesje klaar, gedoucht en wel... Komt meneer gewoon om tien voor 11 zijn bed uitrollen, terwijl hij om 12.30 uur weer op de fiets moest zitten naar 't werk... Tja, als je dan een kind hebt, redt je dat nooit in die anderhalf uur, maar ja: MAMA IS ER NATUURLIJK HE! Vreselijk irritant... Als ik het aankaart krijg ik de reactie: ja je hebt gelijk schat, ik zal er beter aan denken... Goh, dat heb ik nog niet (100x) eerder gehoord... Xenas, klinkt wel een beetje als een liesbreukje... Zou het zeker ff aankaarten bij de huisarts! Sterkte meid en een dikke knuf voor Jesse! Vandaag de verjaardag van m'n neefje gehad! Die is vrijdag 6 geworden! Was erg gezellig! Iedereen natuurlijk boven Damiën hangen! Ben niet zo van dat "van hand tot hand" dus ik mocht vaak nee verkopen bij de vraag of ze 'm vast mochten houden... Jullie allemaal een beetje zin in de kerstdagen? Kus Chris
nou meiden.. dat huilen kwam van wat anders... hij had me in ene toch een poepluier... daarna deed hij helemaal zo van heeeh...en viel met zijn hoofdje zo op mijn borst hahaha! zat dat ff dwars dan.. Net flesje gehad, en nu ligt hij bij paps te slapen.. Maar morgen ga ik zeker ff de ha bellen voor dat bultje... of tenminste het bultje wat er eigenlijk niet zit... alleen met huilen!
Wendy, met vasthouden bedoel je? Zoals vanmiddag zeg ik als ze 'm weer willen overpakken: Nou, nu is het wel even goed zo, we doen 'm liever niet zo van hand naar hand. Als we hier visite krijgen en hij heeft van één van ons de fles gehad en hij ligt voor pampus bij ons op de arm te tukken, zeggen we gewoon standaard: Na de fles geen gepak meer als 'ie wil slapen. Als 'ie echt nog hartstikke wakker is en hij kan nog gewoon opblijven, vinden we het geen probleem dat 'ie bij iemand op schoot gaat, maar daarna dan niet WEER naar een ander... Nee is bij mij in ieder geval echt nee en ik ben het station gepasseerd (maar dat heeft wel even geduurd want ik vond het eerst heel kinderachtig overkomen) dat ik Damiën tegen m'n zin laat overpakken zonder er wat van te zeggen... Het is toch ons kind? Vind jij het ook moeilijk dan? Is het ook hoor, vind ik in ieder geval wel.... Maar ja, jouw kind, jouw wensen en jouw regels... toch? Zo had ik dat laatst ook besproken met m'n schoonmoeder... Kon ze helemaal begrijpen zei ze... Komen ze laatst de auto brengen, hartstikke leuk! Damiën net de fles gehad van Rogier en zij komt al binnen met: Zooooo, geef het maatje maar aan mij... Mijn nekharen gingen daar gelijk al van overeind staan. Rogier wilde ook graag mee even testrijden, dus uiteindelijk toch aan haar overgegeven, maar ik heb wel gevraagd of ze 'm dan naar bed wilde brengen... Komen we na een half uur, drie kwartier terug, heeft ze Damiën helemaal wakker "gekletst" en zegt: zoooo lekker even naar opa, die heeft je al zo lang niet gezien (want hij neemt blijkbaar niet de moeite om af en toe even langs te komen, zoveel interesse heeft íe ) en dan brengt opa je naar bed.... Dus even bij opa op de arm (tegen onze toch duidelijk gemaakte wens in), helemaal "vervelend" gekletst en toen wilde meneer dus niet slapen... Rogier hem er uiteindelijk weer uitgehaald, en roept schoonmoeders: geef maar aan opa, kan hij er mee op de arm... geen reactie van ons, 2 keer haar opmerking herhaald, totdat opa hem dus gewoon bij Rogier wegpakt. Vind dat zo a-sociaal... mensen weten wat je wensen zijn tov je eigen kind, respecteer dat dan gewoon! Dikke bonje natuurlijk met Rogier 's avonds omdat ik vind dat hij daar wat van hoort te zeggen en niet steeds ik.... We hebben nu de afspraak dat of hij er wat van zegt (en dan vriendelijk) of dat ik het doe en dat het dan uit de hand loopt! Maar ja, Rogiers ouders zijn het type mens van: "Maar we hebben jullie ook een auto gegeven, doe niet zo flauw"... Tjees, sorry, ik draaf ff door... Het spijt me hoor, maar het zit me echt hoog dit hele verhaal.... Toch raar dat Jesse dat bultje heeft met huilen, het hoort er toch niet? Liefs
Xenas, Wat een prachtig kerstmannetje! Diaan, die heeft heel wat goed te maken Martine, wat een super mooie foto! Wij kregen gister de brief van de belastingdienst over hoeveel kindertoeslag we gaan krijgen, hebben hier zelf niets voor aangevraagd! Groetjes Doris
Hallo meiden, ik kan jullie niet bij houden hoor. Hier gaat het redelijk. Marijn komt nog steeds om de 2a3 uur overdag en s'nachts om de 3a4 uur. Ik hoop maar dat het regeldagen zijn en het snel weer over is. Verder zijn de meiden super druk en is manlief lichamelijk aanwezig maar daar houd het wel mee op. Ik zal proberen vanaf morgen weer wat actiever mee te doen.
@chrisje.. wat een prachtig mannetje! WAt een verhaal.. maar zo herkenbaar.. boven de box blijven hangen totdat hij wakker is.. Ben benieuwd hoe het straks gaat.. Als hij een hele dag huilt en jengelt.. zal het gauw over zijn met het leuke van.. kom maar even bij oma zitten hahaha! Weet je... ben ook wel blij dat jesse uberhaupt opa's en oma's heeft... en dat ze graag willen oppassen.. maar ik vind het gewoon moeilijk! En wij zitten weer met een huilend kind savonds als ze daarna weer weg zijn! (na het arm op arm festijn)
Ah Wendy, jij kent het dus ook wel! Je hebt ook helemaal gelijk hoor, ben ook heel blij dat Damiën allebei z'n opa's en oma's nog heeft, maar mijn ouders zijn gewoon niet zo... M'n schoonouders zijn nogal van de opschmuck zeg maar (alles mooi voor de buitenwereld, materialisme etc.) en mijn ouders zijn echt ouders en opa en oma... als je begrijpt wat ik bedoel... Oh, heb zo'n prachtige mobiel gekocht van Fisher Price... Die van Rainforest... echt beeldig! Er hangen van die bladeren aan en die gaan open en dicht, zooooooooooooooooooooo mooi! Chris
Wat een drukke dag zeg... Pffff.... Niks an. Maar wel weer leuke kleertjes gekregen voor Kyra! Kyra sliep vanmorgen tot 8.00 uur! Maar dan ligt de hele dagplanning weer overhoop! Ik wou maar dat ze vaste tijden had dat ze wakker was en ik haar kon voeden, dat zou een stuk makkelijker zijn! Ze is nu de ene keer om 6.00 uur wakker, dan weer om 7.00 uur of om 5.00 uur. Zo lastig! Ze slaapt gelukkig wel goed overdag en 's nachts maar als ze zo laat wakker wordt, kom ik met de voedingstijden niet echt uit 's avonds. Dan kom ik maar op 4 voedingen en dat is nog te weinig. 's avonds wil ze nog steeds nooit slapen, 1x in de week gaat het wel goed, maar voor de rest ligt ze 's avonds maar gewoon beneden in de box/wipstoel. We brengen haar altijd naar bedje, maar na een poosje huilen (half uurtje), halen we haar maar op. Pfff. Hoop dat het met 3 mnd over is! Volgens mij heb ik aan het eind van de dag echt minder melk, Kyra wordt er niet echt zat van en kan wel 45 min. aan de borst drinken en dan heeft ze nog niet genoeg. Als ik volgend jaar weer aan het werk moet, ga ik toch afbouwen tot ik de 1e en laatste voeding nog overhoud (BV) de rest doe ik dan FV. Eigenlijk wil ik nu al beginnen met afbouwen, ben zo veel tijd met voeden kwijt, ben vaak wel een uur aan het voeden dat is erg lastig te combineren met een peutertje erbij die ook aandacht wil. Soms zitten we pas om 14.00 uur te eten en dan ook nog eens snel voor de buis even een boterhammetje. Ik wil even wat meer regelmaat hier in huis, zie het anders niet goedkomen zo. Iemand nog tips?!
Hey ladies Wat een mooie foto's weer van al jullie kleintjes, wat worden ze toch snel groot he! Ik zal zo ook even een foto van ons meisje plaatsen! Chrisje: over schoonmoeders....helaas heel herkenbaar....mijn schoonmoeder die denkt steeds allerlei tips te geven maar ze weet er echt helemaal nks van af..je vraagt je soms echt af: heeft zij echt zelf kinderen opgevoed?! Zoals bijv dat wij steeds maar weer moeten zeggen dat ze het hoofdje moet ondersteunen...doet ze nl steeds niet! Ook zegt ze steeds dat zij op wil passen....Twan had laatst personeelsfeest naar de winterefteling, wel erg leuk ja! Kinderen mochten ook gewoon mee. Wij vinden het natuurlijk niet zo handig met Demi mee er naar toe maarja, iemand nu al laten oppassen zag ik nog niet zitten, vooral omdat ze erg onrustig is nog (veel huilen en heeft ook van aantal dingen last, dus we zijn nu bij een osteopaat) Schoonmoder zei toen: ja, maar je moet maar gewoon gaan hoor, want je moet toch er aan geloven dat je Demi een keer achterlaat, dan brneg haar maar naar mij en wel de wandelwagen meenemen dan! (pardon!) Toen ik vertelde dat ik me er niet prettig bij voelde begon ze allerlei vrouwen op te noemen die hun kleintje al wel weg brachten, zelfs al eerder dan Demi....zelfs ook al s nachts, want ik moest maar gewoon melk afkolven zodat zij het in een flesje kon geven, want daar moest Demi ook aan wennen......(nouja zeg! opdacht moment dacht ik: Nu breekt mn klomp!verdorie, waar denkt ze zich mee te bemoeien!) Nou, mooi niet dus dat Demi naar schoonmoeder gaat nu niet en zoals ik het nu zie nooit niet! Dat mens weet ik mijn ogen echt niet goed te zorgen voor een kleintje....(alleen het feit al dat ze vanaf het begin af aan bij het vasthouden van Demi steeds het hoofdje niet ondersteunde, echt niet leuk!) Ook ervaar ik het als zeer vervelend als zij met Demi rondloopt, en Demi beetje begint te huilen omdat ze moe is. Ik loop dus naar haar haar toe en zeg: kom maar, dan breng ik Demi naar bed, ze is moe....Geen reactie...ik open weer mijn handen naar Demi en zeg weer: kom maar, ik breng demi wel naar bed toe, ze is echt al erg moe nu....weer niks hoor....Twan (mn man) heeft haar toen gelukkig van schoonmoeder gepakt en aan mij gegeven....ja, dan voel je je wel even lullig..ik voelde me echt even een slechte moeder. Zoiets is al vaker voorgekomen, dat mens luistert dan gewoon niet naar me. Mijn eigen moeder is in al die opzichten zoveel anders! dat voelt zoveel vertrouwder aan enzo, ik hoef mijn moeder echt niks uit te leggen ofzo en onze visie komt ook wel overheen. verder vraagt mijn moeder altijd alles, dus of het bijv goed is dat ze Demi oppakt ofzo. Ook is schoonmoeder van mensing dat drukte en veel prikkels helemaal niet erg is voor een kleintje en dat het onzin is dat ze daarop reageren, wanrt kleintjes slapen toch alleen maar....(dan heeft ze niet goed opgelet bij Demi...) dit zei ze toen ik vertelde dat ik liever niet wilde dat ze van de ene persoon naar de andere ging enzo, en dat ik het fijn vind dat het niet te druk is (lawaai enzo) Gelukkig begrijpt mijn moeder het allemaal wel en die is het wel met me eens, ook begrijpt ze helemaal dat ik liever nog niet wil dat we Demi wegbrengen. Zij heeft zoiets: we zouden het super leuk vinden als we op mogen passen maar je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Helmaal nu, omdat Demi al zo onrustig is, ze snapt dat wel dat we Demi liever nu niet wegbrengen ofzo (schoonmoeder vind dit dus raar?!) Liefs, Sylvia
Gut Sylvia, jij ook al? Wat snappen die mensen dan toch niet... Ze gooien hun eigen glazen in zo toch? Uiteindelijk gaat bij mij dan toch echt het licht uit en dan ben ik niet echt één van de meest tactische mensen Ze kunnen wat mij betreft kiezen hoor: Of zich houden aan de wensen die wij hebben mbt de omgang met Damiën, OF ze hoeven van mij helemaal niet te komen... Is voor Rogier allemaal niet zo leuk, maar Damiën komt bij mij op nummer 1! En mijn schoonouders oppassen? Dacht het dus echt niet Liefs Chris
@ Nijnie: he wat vervelend dat jullie de dag zo slecht begonnen zijn... Ik hoop voor je dat jullie snel alles naar elkaar uitgesproken hebben en weer helemaal weten wat jullie van elkaar verwachten. Het lijkt me erg vermoeiend om telkens weer in discussie te zijn met elkaar... Mbt de avondvoeding, ik heb het zelf gedaan, en toen ik boven kwam heeft manlief (die ineens al klaar was voor het slapen (tanden al gepoetst etc)) uit zichzelf de luier en het instoppen gedaan. Zo lagen we toch met zijn allen tegelijk in bed. @ diaan: wat rot zeg dat je gezinsmiddagje niet gelukt is vandaag.. @ Missyess: hier komen mijn ouders + broers tweede kerstdag hier. Wij koken alle gangen: eerst bloemkoolsoep met blauwe kaas, dan carpaccio, dan kalkoen met aardappelpuree, broccoli en worteltjes. Het toetje weten we nog niet. We hebben wel de bonbons voor bij de koffie al in huis. Jouw menu klinkt ook goed! @ Xenas: super leuke foto's! Grappig dat jij hetzelfde hebt wanneer je (schoon) ouders langskomen. Het zal er wel bij horen denk ik? wat je beschrijft mbt de bult lijkt mij inderdaad een liesbreuk! Het is gewoon heel liesbreuk achtig dat het er alleen zit als er kracht gezet wordt. Wat zielig! Ik vrees dat dat ge-opereerd moet gaan worden als het werkelijk een liesbreuk is? @ Martine: wauw, superfoto! Zelf gemaakt, of bij een fotograaf? Hij ziet er erg professioneel uit! Wat zielig voor je man dat Lucille bij hem huilt en bij jou stil is... heeft hij soms priktruien aan of zo? @ chrisje: oei, vinden jouw schoonouders soms dat ze "rechten" op Damiën gekocht hebben via de auto? wat naar zeg... Lekkere heldere blik heeft Damiën trouwens! mooie ogen! @ sylvia: jij hebt ook een tamelijk nare schoonmoeder zo te horen! Blijkbaar is ze alle ervaring die ze van haar eigen kinderen had helemaal vergeten in de loop der jaren. Bizar. hoe kan je zoiets nu vergeten? Ik geef je groot gelijk dat je Demi niet bij haar achter wilt laten! Hier is alles ok. We hebben vier vrienden tegelijk op visite gehad, dat was wel druk maar ook erg gezellig.Oriande heeft bij iedereen gezeten maar zij heeft daar gelukkig nooit last van. Ze ligt nu gewoon heerlijk te slapen. 1 van de stellen had hun zoontje van 7 maanden mee, wat een verschil met onze kleine! Oriande zou er twee keer in passen,bij wijze van spreken. Ik vond het wel een confrontatie met hoe snel het gaat, ik zie mezelf nog zo bij dat stel op kraamvisite zitten en nu is hun kind al zo groot! We hebben ook weer veel kadootjes gehad, speelgoed, sokjes van Lief en een schattig pakje. De kleine meid is dus weer behoorlijk verwend. Morgen moeten we ons helaas in de supermarkt gaan begeven voor de laatste inkopen met kerst. We hopen dat we, als we vroeg zijn, de drukte ontlopen. Gisteren ging dat aardig goed... :-S Groetjes Maris
Goedemorgen meiden! Ben ik de 1e? Zoooo gisteren echt een ideale avond gehad... Jesse heeft geslapen van half 9 tot kwart over 11.. Daarna flesje gehad en geslapen tot van morgen kwart voor 7! heerlijk!
Om kwart over 9 moet ik bij de ha zijn. Voor dat eventuele liesbreukje van Jesse... Ga nu maar ff douchen.. Hebben jullie trouwens van dat ongeluk gehoord in oostenrijk. Van dat sleeen....wat erg zeg! Zal je maar gebeuren!
hallo lieve meiden.. Heerlijk kunnen uitslapen tot 08:30 uur Gisteren ook al! Dus kan wel merken dat Xavièr echt op mij lijkt, een uitslapertje, hihi! Slaapt dus nu al 2 nachten van 11 tot half 9! En al ongeveer 4 weken slaapt hij al door, kan geen toeval meer zijn! Volgens mij heeft hij echt het ritme nu in de gaten! Maar nog even iets minder leuks.. Xavièr is WEER stront verkouden! En hij hoest er nu ook bij, zit hem zegmaar slijm dwars.. Vind dit zoo zielig! Dus ik huisarts bellen, maar je raad het al! Die zijn vandaag gesloten! Dus weet niet goed wat ik moet doen, kan toch niet 3 dagen met zo een verkouden/hoesterig zoontje de feestdagen ingaan?Kan ik hem toch niet aan doen? Alex en ik zijn niet verkouden, dus hij heeft het weer ergens anders opgepikt.. Weet iemand nou goede raad. Luuf + neusdruppels al geprobeert, schijnt niet te helpen.. Verder is alles wel ok.. Alleen helaas nog steeds geen nieuwe kleren kunnen vinden. Wel mooie schoenen! Met mooie hak, dusuuhh kan weer oefenen om op hakken rond te paraderen Nou meiden, ik ga ff Xavièr badderen enzow.. Kussiessss ps, moet nog wel bijlezen