Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik had mijn vorige zwangerschap ook erg veel trek in carpaccio, toen ik eenmaal was bevallen was het weg! Net of het idee dat het niet mag de oorzaak is....

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Gelukkig Hansje, dat stelt me wel iets gerust!

Oooh carpaccio, dat vind ik ook zo heerlijk, vind het echt jammer dat we dat niet mogen zeg! jammie jammie

3. Catootje1978

Catootje1978 Actief lid

26 feb 2008
    140
    0
    0
    Sousa, ik heb dat ook, 's avonds dikke buik en geen zin in eten. overdag gaat het wel goed maar 's avonds.... bleh!

He scrappercindy, ik heb de lijst ook even bij mijn favorieten gezet. maar, ik dacht dat je geen schimmelkaas mocht eten.... en rauwe ham mag ook volgens deze lijst maar rauw vlees mag toch niet? :eek:

Heb vandaag steeds het gevoel alsof ik een eisprong moet krijgen. geen pijn maar een beetje gevoelig aan de rechterkant in mijn buik.... hmmm zal wel niks zijn....hoop ik :(
    Had deze week echt enorm zere borsten maar dat is nu helemaal weg, wel fijn maar ook raar... zijn er meer die dit hebben? Ben wel nog steeds erg moe... moet me soms echt door de dag heen slepen... :| .
    Ben ook enorm zenuwachtig voor de echo op 20 maart, 8-[ pfff... kan echt niet wachten. Tot die tijd haal ik me van alles in mijn hoofd en ik geloof dat ik ook pas echt kan beginnen met genieten als ik heb gezien dat dan alles goed is, ook al is dit geen garantie.... :(

4. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    @ catootje...Ik had ook hele zere borsten maar dat is nu
    ook bijna helemaal weg en die zeurende buikpijn ( een
    soort van ongipijn) heb ik ook, maar ik bedacht me net dat
    ik nu eigenlijk ongi had moeten worden, misshien is dat het
    wel.... :rolleyes:
    Nou maar hopen op een goeie echo...

LIEFS nony

5. @ catootje

Ik heb de 25ste m'n echo en kijk daar ook naar uit. Het wordt dan wat tastbaarder he? En het is dan ook geruststellend als je die kleine kan zien en je kan het hartje zien kloppen. Ik ben de dagen in ieder geval aan het aftellen!

6. Trouwens he wat hebben sommige van jullie al vroeg een echo gehad? Had dit een medische reden?

7. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    He nony, wat jij vertelt heb ik ook! mijn borsten doen ineens ook niet zo erg zeer meer en ze worden weer wat zachter en gister had ik ook buikpijn! Wat fijn dat ik niet de enige ben zeg!

@hansje, ik heb een vroege echo gehad omdat ik een paar maanden geleden een miskraam heb gehad. De meeste onder ons die een vroege echo hebben, zitten in dezelfde situatie als ik, maar het kan ook zijn omdat je niet weer wanneer je laatste menstruatie was, of heel onregelmatig ongesteld was of om een andere medische reden!

8. @ mariaatje

Oke ik vroeg het mij af. Ik wist wel de dag van mijn laatste ongesteldheid maar was altijd wel erg onregelmatig. Tegen mij werd gezegd dat rond de 10/11 weken ze bij de termijnecho het pas echt goed konden zien allemaal. Ach ja nog 3 weekjes wachten........

9. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi Hansje

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik heb het om medische reden.

Veel liefs Annika

10. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Alweer bijna 200 pagina's volgebebt! ;)

11. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Gaat hard hier he hihi!

12. hallo iedereen

wil iemand de lijst nog eens zetten want vandaag sta ik bovenaan :oops: :)

groetjes ellen

13. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Tam, Ik ben erg blij dat je een mooie echo heb! Wat zie je het al goed zeg op de echo :D ! Nu kan je lekker gaan genieten!

@ Blub, Jammer dat er zulke mensen zijn! Ik wens je veel succes in je zwangerschap en misschien zien we je nog wel hier!

@ Wendy, gelukkig dat het bloedverlies minder is geworden! Hopelijk heb je maandag een goede echo!

@ Mariaatje, Ik snap je gevoel helemaal meid! Ik denk dat we pas kunnen genieten na de 12 weken! Ik heb morgen me echo en zit nu al peentjes te zweten, ben blij als ik hem gehad heb en goed nieuws heb!

@ Hansje, Gefeliciteerd en welkom! Ik heb morgen me echo, omdat we helaas 2 miskramen hebben gehad!

Meiden met vandaag een echo, veel succes en plezier!

14. Eef76

Eef76 Lid

18 okt 2007
    68
    0
    0
    Hoi hoi,

Vraagje, hebben jullie al nagedacht over een nekplooimeting? Ik denk dat ik er toch maar voor ga. Heb al een afspraak voor 27 maart.

Ik dacht altijd dat het redelijk vanzelfsprekend was dat je een nekplooimeting laat doen, maar nu blijkt dat toch ook veel mensen het bewust niet doen.

Liefs Eef

15. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap bewust niet gedaan en ga het nu ook niet doen.
    Als de uitslag 'negatief' zou zijn (bv downsyndroom) doen wij niets met die uitslag en laten het kindje gewoon komen. Daarom wil ik me niet van te voren druk hoeven maken door een procentuele uitslag (zeker weten ze iets nooit)
    Als er echt iets medisch heel mis is, denk ik dat ze dat ook op de echo zien en anders is het maar zo.

Ik wil hiermee niemand voor zijn hoofd stoten, ieder zijn mening, maar wij denken er nu zo over.

16. annika1985

ik ga de nekplooi niet doen want hij word niet vergoed.
    En een kindje met Down is net zo welkom als een 'gewoon'kindje.

Veel liefs Annika

17. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik wist niet eens dat het niet vergoed werd, maar inderdaad sluit ik me daarbij aan!

18. annika1985

Ik heb hem bij de vorige zwangerschap ook niet gedaan.

Veel liefs Annika

19. bij ons word die sowieso gedaan

volgens mij rond 12 weken

groetjes

20. annika1985

Bij vrouwen die 36 jaar of ouder zijn word ie wel vergoed omdat het zogenaamde hogere risico hebben.

Veel liefs Annika

Deel Deze Pagina