Natuurlijk mag dat! Veel kinderen met down hebben ook een andere lichamelijke afwijking. Een vriendin van mij heeft een kleintje met down. Het is een schattig mannetje, maar geregeld in en uit het ziekenhuis. Mijn vriendin zou die kleine nooit meer kwijt willen en heeft nergens spijt van, maar een leven buiten het kleine ventje is er voor haar bijna niet. Het drukt enorm op het hele gezin (ook haar dochtertje van 4). Nu weet ik dat het ook anders kan. Maar ik weet niet of ik het aan zou kunnen (of misschien is beter gezegd willen, want als het niet anders kan dan doe je het natuurlijk). Mijn man is voor zijn werk (piloot) veel en onregelmatig weg. Ik denk niet dat het verstandig is voor ons. Liefs Eef
zou iemand de lijst nog eens willen plaatsen heb net ff terug gekeken en volgens de lijst moet mironne nu in de wachtzaal zitten groetjes
OKTOBER 2008 MAMA'S 23 SEPTEMBER Tweety, 27 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf? 1 OKTOBER Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Sousa, 24 jaar, 1ste kindje 2 OKTOBER kimmetjehier, 24 jaar, 1e kindje, kalendermeisje, denkt zelf meisje Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Sjannie, 34 jaar, 2de kindje Deng, 26 jaar Linnepinn, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee! Jennefer26, 29 jaar 3 OKTOBER Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen 4 OKTOBER (Dierendag) MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Maka123, 1ste kindje ppa, 32 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen 5 OKTOBER Coni, 40 jaar, 8ste kindje, kalender zegt meisje 6 OKTOBER Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Butterfly1, 24 jaar, 1ste kindje, denkt zelf jongen satyra, 28 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen mamajanneke, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Pipelina, 1e kindje 7 OKTOBER Kibi, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Fofo, 31 jaar, 1ste kindje Lenah, 26 jaar Jessica1981 Baby25 Eef76, 31 jaar happyjollie, 27 jaar 8 OKTOBER Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje MsRoxy Anna mama 9 OKTOBER Zico, 35 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen Charlie01, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf ? mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? 10 OKTOBER Kikiko jimmy, 24jaar shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf? Susanna, 32 jaar, 1ste kindje 11 OKTOBER Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje 12 OKTOBER Joli, 27 jaar, 1e kindje Mariaatje, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Monique 1984, 24 jaar, 1ste kindje, denkt zelf jongen nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen 13 OKTOBER Muffie, 24 jaar, 1ste kindje Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje Mironne, 27 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen 14 OKTOBER Astridje, 25 jaar, 2de kindje 15 OKTOBER Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 16 OKTOBER miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje sabineramp, 22 jaar 17 OKTOBER tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Mupkuh, 24 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 18 OKTOBER taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Vlinder4, 19 OKTOBER Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje 20 OKTOBER Lotje26, 26 jaar 21 OKTOBER annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Yvonnee, 2e kindje 22 OKTOBER natasssie, 2e kindje, denkt zelfmeisje 23 OKTOBER wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen 24 OKTOBER liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? klusser, 27 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen 25 OKTOBER kikker 26 OKTOBER triessie, 28 jaar, 1e kindje 27 OKTOBER Shaas, 17 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen 28 OKTOBER mad, 2e kindje sam1973, 34 jaar, 2e kindje Timzijnmama, 31 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? wannaBmum, 33 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Sung, 26 jaar Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen 29 OKTOBER catootje1978, kalender jongen, denkt zelf meisje vke, 25 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? 30 OKTOBER kus26, 26 jaar, 3e kindje allwoman, 29 jaar, 2e kindje 31 OKTOBER just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje AFSPRAKENLIJST 5 maart Mironne: 2e echo 13.30, Ellen1984: 2de echo, Cootje269: intake vk, Butterfly1: 2e echo 17.30, gerlinde1: echo 6 maart Audrey23: 1e controle VK, Tatty Teddy: 1e echo 9 maart steffie1980: vk 10 maart Mariaatje: intake VK, Shaas: 1e echo Wendyy: afspraak Vk 11 maart Wiets: 1e afspraak, danii: vk, Joli: termijnecho 12 maart Linnepinn: 1ste echo, Zena: 2e contr. + int. gyn, natassie: 1e afspraak Vk, Rolia: vk en 2e echo, Wiets: 2e echo 13 maart Nony: 1e afspraak VK, Shelde: intake VK, kikker: 1ste echo, annika1985: 2e echo, Ischa: 2e echo 09.20 gyn, Gerda1975: 1e echo + intake VK 14 maart triessie: 1e echo 09.20, nony:3e echo gyn 17 maart mamajanneke: 3e afspraak gyn, miekemiek: termijnecho, Lientje: 1e echo, Satyra: termijnecho, annika1985: Timzijnmama: intake vk, Eef76: 2e echo, Vke: controle HA, hansje: intake vk 18 maart Truus1980: 9.40 1e echo 19 maart Gerlinde: nek plooi meeting, wendyy: intake vk 20 maart liss10: Intake VK +echo, Cootje: echo 9.00 uur, allwoman: inktake VK, Zico: 2e echo, catootje1978: 1e echo, sam1973: intake vk 21 maart Kus26: intake Vk, tam27: intake vk en 3de echo, Mariaatje: 2e echo, Bianca24: 12 weken echo lampie: 9.00 1e echo 25 maart Kibi: controle gyn, Semmi 2e echo, hansje: termijn echo 26 maart Kibi: 12 weken echo, mama1984: 12 weken echo 27 maart Cootje269: 1e echo, Timzijnmama: 1e echo, klusser: 1e echo + intake vk, Sung: 1e afspraak VK 31 maart astridje: 2e afspraak gyn, tweety: 2e afspraak vk 1 april Truus1980: 2e afspraak, Kus26: 1e echo, miekemiek: 1e controle VK, Symoen: 3e echo 12 weken 4 april allwoman: 1e echo 8 april mama1984: 2e afspraak vk 11 april Vke: 1e echo 17 maart intake bij de vk om 11:15 25 maart termijnecho om 20:00 Wordt ook lid van de Oktober Mama's 2008 Hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl
Wij hebben vanavond ook een nekplooimeting en dan prikken ze ook bloed. Het schijnt namenlijk dat als je een kindje hebt met down syndroom dat het 2 stoffen in het bloed afgeeft. Het kost ongeveer 130 euro en ik vind dat niks in vergelijking met een mensenleven. Maar iedereen denk er anders over en dat is je goed recht ja toch. Wij hebben in ieder geval besloten om het wel te doen en kan gelijk het hartje nog een keer zien. Liefss
Hallo! Ik weet nu al niet meer wat er allemaal geschreven is,het waren weer zoveel blz! Meiden heel veel succes vandaag bij jullie echo's,ik hoop dat jullie met hele mooie verhalen terugkomen! Nekplooimeting,ik zit in Antwerpen in het zh,daar is het standaard.Mocht er iets niet goed zijn met de baby,dan laten wij het niet komen.(dit ivm mijn slechte gezondheid)Maar goed een nekplooimeting zegt niet alles. Ik ben gewoon benieuwd hoe ze dat opmeten.Heb dat nog nooit gezien. Mironne,over die halve dag ik zou gewoon zeggen dat je dat niet afgesproken had.Als je dat niet wil,moet je het niet doen. groeten Simone
@Symoen Wat ik ervan begrepen heb doen ze het via een echo. Daarnaast nemen ze bloed af en in combinatie met je leeftijd kunnen ze kijken hoeveel procent kans je hebt op een kindje met down syndroom. Liefss
Tweety zou jij ook mijn afspraken erbij kunnen zetten? 17 maart intake bij de vk om 11:15 25 maart termijnecho om 20:00 Dankjewel!
Hallo allemaal, Wij laten ook minimaal een nekplooimeting doen en ik denk dat we ook nog een vervolg kontrole laten doen dus vruchtwaterpunctie of vlokkentest. Dit omdat ik zware medicijnen slik tegen de epileptie. Deze medicijnen verhogen de kans op een kindje met openrug en of gehemelte. Mocht de uitslag zijn dat we een kindje zouden krijgen met een afwijking laten we het ook weghalen. Wij hebben gewoon geen zin in een kind met een afwijking. @Mupke blijf gewoon lekker meelezen meid. En een dikke kus! En wij mogen morgen voor de eerste echo. hoi hoi hoi hoi hoi! Morgenvroeg om 11.30 uur moeten we bij de vk zijn. Ik ben toch zo misselijk en moe de hele dag. Ook heb ik last van lichte buikkrampjes is dit normaal?
Hoi meiden, Zo ik kom ook weer even buurten hier, wat is er al weer veel geschreven zeg Ik kan ook niet alles meer onthouden hoor haha. In ieder geval, de nekplooimeting doen wij waarschijnlijk niet. Bij mijn dochtertje hebben wij het ook niet gedaan en nu heb ik er eigenlijk ook niet zo'n behoefte aan of mijn man moet zich nog bedenken. @mupkuh, gewoon lekker meelezen en schrijven hier, je bent en blijft van harte welkom hier. Heel veel succes morgen, ik zal aan je denken. @audry23, ik heb hetzelfde als jij, ook heel misselijk en moe en die krampjes horen er inderdaad bij. @hansje, van harte gefeliciteerd en welkom. @mironne, ik ben zo benieuwd naar je echo, hopelijk was alles weer goed, mijn duimen draaien weer overuren voor je. Ik ga nu even mijn dochtertje van het kinderdagverblijf halen, mijn man had haar vanmorgen weggebracht zodat ik lekker even kon uitslapen
He Audrey, die buikkrampjes had ik rond week 6 en 7 ook geregeld. Maakte me toen zorgen, maar het bleek uiteindelijk helemaal goed! Liefs Eef
Tam27 enEef76 Bedankt voor jullie reacties. Wat is het stil op het forum? Zal iedereen de berichtjes van vanmorgen aan het lezen zijn?
Jeetje wat is er al weer veel geschreven sinds vanochtend.... Ben blij om te lezen dat mijn kwaaltjes toch wel redelijk normaal zijn.... Scrappercindy: is goed dat ik dat weet! kan ik daar ook weer lekker van gaan peuzelen... maar hoe zit dat dan met schimmelkaas.... weet iemand dit? Er was mij toch echt verteld dat ik dat niet mocht eten tijdens mijn zwangerschap, en ik vind het juist zo lekker..... Wat de nekplooimeting betreft, wij hebben er nog niet eens over naagedacht, ik geloof ook niet dat wij het zouden doen. Ze weten het nooit zeker, straks haal je per ongeluk wel een gezond kindje weg omdat de testen aangeven dat het kindje een afwijking heeft.., daar moet ik echt niet aan denken Mironne... ben benieuwd naar jullie echo, hoop dat alles goed is! Hansje: onze vroege echo komt omdat wij in de medische molen zitten, we zouden in april beginnen met behandelingen maar we zijn toch nog spontaan zwanger geworden!
Zolang de kaas niet gemaakt is van rauwe melk (au lait cru) mag je het volgens mij gewoon eten. En ik weet niet beter dat je die alleen kunt krijgen in Frankrijk langs de weg. (bij wijze van spreke) Kijk maar eens in de winkel of de etiketten zou ik zeggen
Dag meiden Ik ben hier een tijdje niet meer geweest. Wel om te lezen (doe ik lekker op mijn werk), maar om te antwoorden had ik vaak geen tijd (moeilijk om die browser vliegensvlug te sluiten als er ineens iemand achter je steeds wanneer je net een halfblad geschreven hebt en nog net niet gepost hebt ). Nu is het even wat rustiger op kantoor en kan ik ongezien wat typen. 's Avonds lukt het me nooit om te schrijven omdat ik meestal als een blok in slaap val op de bank eens we gegeten hebben en mijn vriend me later wakker maakt zodat ik toch nog in bed geraak. Met mijn misselijkheid is het ineens veel beter. Tot zondag echt de hele dag ongemakkelijk, maar sindsdien enkel 's morgens eventjes en de rest van de dag geen last meer van mijn maag. Leuk! Maar langs de andere kant doet me dat weer vrezen dat het misschien toch fout loopt. We zijn toch vreemde wezentjes he... Veel sterkte aan de meiden bij wie het fout ging en, hoe dubbel ook, dikke proficiat aan de meiden met een goede echo. Over nekplooimeting: hier nog een Belgje, dus ik denk dat het hier standaard is. Ik wil het sowieso weten omdat een broer van mijn vader het syndroom van Down heeft en ik vermoed dat wij hierdoor in de risico-categorie vallen. Ik dacht dat nekplooimeting een percentage geeft, maar dat je door triple test of vlokkentest of vruchtwaterpunctie toch redelijk zeker kon zijn? (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel). Gisteren ook heerlijk rustig mijn verjaardag gevierd. Echt wel leuk om te weten dat volgend jaar deze tijd, we mijn verjaardag met ons drietjes gaan vieren .