Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Oooohhhh, hier nog zo iemand die het alleen maar koud heeft hoor :D ! Iedere avond lig ik met een kussen en fleecedeken, dikke vest, truitje met lange mouwen en joggingbroek op de bank :oops: .... En nog heb ik het dan koud, haha!

Zena meis, welkom terug en zo te lezen heb je je prima vermaakt! Fijn te horen dat alles goed gaat!

Meiden, ik heb de hele middag al last van steken in m'n jeweetwel daar onderin, het voelt alsof het een blauwe plek is en tijdens het lopen voel ik het de hele tijd 'prikken'... Het is zó moeilijk uit te leggen, maar hoop dat 't zo duidelijk is. Ook verlies ik enorm veel slijm met afvegen. Ikke meteen weer in de stress en m'n vriendinnetje gebeld (Nynke! Je bent geweldig ;) ), ze vertelde me dat dit alles te maken heeft met het groeien van m'n baarmoeder enzo... Pffff.... wat kan een mens zich toch druk maken soms hè?! Ga ik ook nog eens mezelf inbeelden dat er lichtroze bij zit :rolleyes: ....Neem het papiertje mee naar 't daglicht en ik zie alles behalve roze! Gelukkig maar! Maar wat een stress weer ff zeg.....Ga maar weer lekker op de bank hangen nu, ben ik errug goed in tegenwoordig ;) ...

Meiden met een mooie echo vandaag: gefeliciteeeeeerddd! Helemaal blij voor jullie :D !

2. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    heel veel sterkte toegewenst!

Liefs

3. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hallo dames,
    Allereerst allemaal van harte.
    Mag ik meeschrijven?
    Ik ben 33 en op 24 oktober uitgerekend van mijn vierde kindje. Volgens de kalender een jongetje en dat denk ik zelf ook...
    Ga 17 maart voor het eerst naar ZH, de vorige bevalling was nl een keizersnede op het laatste moment, dus ik mag helaas niet meer naar VK...
    groetjes Chantal

4. Welkom tal en gefeliciteerd!

5. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    Daar was ik weer..... Ik heb het zo druk gehad dat ik de hele week nog niet gelezen had hier. Nu ook alleen de laatste paar pagina's gelezen want 40 pagina's (of meer) lezen gaat nu ff nietlukken.

Ik moest zo lachen om jullie berichtjes over het koud hebben...... we liggen dus gewoon gezelli allemaal onder ons dekentje op de bank s avonds....

Hier is verder alles ok. Af en toe misselijk en dus (heerlijk)aan het eten om dat gevoel weg te krijgen. En aan de andere kant kan ik geen eten zien. (snappen jullie het nog) Boodschappen doen is ook echt geen favoriet.

Vandaag nog 3 weekjes tot de echo :)

Groetjes

6. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Ik heb het ook echt megakoud!Ben van mezelf al een koukleum,en dacht o mooi ben zwanger.(ze hadden me verteld dat zwangeren vrouwen het gauw warm hebben)
    Nou mooi niet,ben ook elke dag dik ingewikkeld in fleecevesten en dekbed!
    Ik zei van de week nog tegen mijn man,is de kachel kapot of zo,ik heb het zo koud,ha ha.

Welkom Tal en proficiat!

Nony,ik heb ook echt totaal geen zin in eten,word al misselijk bij de gedachte,
    Eet dan ook niet veel.Ga zo naar mijn schoonouders,we mochten daar eten,nou mijn man wou maar al te graag,want hier is het niks.
    Ik ga wel mee maar meer als 3 happen zal het niet worden.

tot later!

groeten Simone

7. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    O ja Audrey en Tatte Teddy,gefeliciteerd met jullie moiie echo's!

8. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    OKTOBER 2008 MAMA'S

23 SEPTEMBER
    Tweety, 27 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf?
    29 SEPTEMBER
    Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    1 OKTOBER
    Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    Sousa, 24 jaar, 1ste kindje
    2 OKTOBER
    kimmetjehier, 24 jaar, 1e kindje, kalendermeisje, denkt zelf meisje
    Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Sjannie, 34 jaar, 2de kindje
    Deng, 26 jaar
    Linnepinn, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee!
    Jennefer26, 29 jaar
    3 OKTOBER
    Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    4 OKTOBER (Dierendag)
    MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Maka123, 1ste kindje
    ppa, 32 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    5 OKTOBER
    Coni, 40 jaar, 8ste kindje, kalender zegt meisje
    6 OKTOBER
    Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Butterfly1, 24 jaar, 1ste kindje, denkt zelf jongen
    satyra, 28 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    mamajanneke, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Pipelina, 1e kindje
    7 OKTOBER
    Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    Fofo, 31 jaar, 1ste kindje
    Lenah, 26 jaar
    Jessica1981
    Baby25
    Eef76, 31 jaar
    happyjollie, 27 jaar
    8 OKTOBER
    Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    MsRoxy
    Anna mama
    9 OKTOBER
    Zico, 35 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen
    Charlie01, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    10 OKTOBER
    Kikiko
    jimmy, 24jaar
    shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf?
    Susanna, 32 jaar, 1ste kindje
    11 OKTOBER
    Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    12 OKTOBER
    Joli, 27 jaar, 1e kindje
    Mariaatje, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Monique 1984, 24 jaar, 1ste kindje, denkt zelf jongen
    nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen
    13 OKTOBER
    Muffie, 24 jaar, 1ste kindje
    Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje
    Mironne, 27 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    14 OKTOBER
    Astridje, 25 jaar, 2de kindje
    15 OKTOBER
    Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    16 OKTOBER
    miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    sabineramp, 22 jaar
    17 OKTOBER
    tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    Mupkuh, 24 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    18 OKTOBER
    taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    Vlinder4,
    19 OKTOBER
    Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje
    danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje
    20 OKTOBER
    Lotje26, 26 jaar
    21 OKTOBER
    annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    Yvonnee, 2e kindje
    22 OKTOBER
    natasssie, 2e kindje, denkt zelfmeisje
    23 OKTOBER
    wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    24 OKTOBER
    liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    klusser, 27 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    25 OKTOBER
    kikker
    26 OKTOBER
    triessie, 28 jaar, 1e kindje
    27 OKTOBER
    Shaas, 17 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen
    28 OKTOBER
    mad, 2e kindje
    sam1973, 34 jaar, 2e kindje
    Timzijnmama, 31 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    wannaBmum, 33 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    Sung, 26 jaar
    Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen
    29 OKTOBER
    catootje1978, kalender jongen, denkt zelf meisje
    vke, 25 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    30 OKTOBER
    kus26, 26 jaar, 3e kindje
    allwoman, 29 jaar, 2e kindje
    31 OKTOBER
    just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje

AFSPRAKENLIJST

6 maart
    Audrey23: 1e controle VK, Tatty Teddy: 1e echo
    9 maart
    steffie1980: vk
    10 maart
    Mariaatje: intake VK, Shaas: 1e echo Wendyy: afspraak Vk
    11 maart
    Wiets: 1e afspraak, danii: vk, Joli: termijnecho
    12 maart
    Linnepinn: 1ste echo, Zena: 2e contr. + int. gyn, natassie: 1e afspraak Vk, Rolia: vk en 2e echo, Wiets: 2e echo
    13 maart
    Nony: 1e afspraak VK, Shelde: intake VK, kikker: 1ste echo, annika1985: 2e echo, Ischa: 2e echo 09.20 gyn, Gerda1975: 1e echo + intake VK
    14 maart
    triessie: 1e echo 09.20, nony:3e echo gyn
    17 maart
    mamajanneke: 3e afspraak gyn, miekemiek: termijnecho, Lientje: 1e echo, Satyra: termijnecho, annika1985: 3e echo, Timzijnmama: intake vk 14.30u, Eef76: 2e echo, Vke: controle HA, hansje: intake vk, Tatty Teddy: Echo
    18 maart
    Truus1980: 9.40 1e echo
    19 maart
    Gerlinde: nek plooi meeting, wendyy: intake vk
    20 maart
    liss10: Intake VK +echo, Cootje: echo 9.00 uur, allwoman: inktake VK, Zico: 2e echo, catootje1978: 1e echo, sam1973: intake vk
    21 maart
    Kus26: intake Vk, tam27: intake vk en 3de echo, Mariaatje: 2e echo, Bianca24: 12 weken echo lampie: 9.00 1e echo
    25 maart
    Kibi: controle gyn 15u45, Semmi 2e echo, hansje: termijn echo
    26 maart
    Kibi: 12 weken echo 9u45, mama1984: 12 weken echo, Audrey23: 2e echo
    27 maart
    Cootje269: 1e echo, Timzijnmama: 1e echo 18.45u, klusser: 1e echo + intake vk, Sung: 1e afspraak VK
    31 maart
    astridje: 2e afspraak gyn, tweety: 2e afspraak vk
    1 april
    Truus1980: 2e afspraak, Kus26: 1e echo, miekemiek: 1e controle VK, Symoen: 3e echo 12 weken
    4 april
    allwoman: 1e echo
    7 april
    Audrey23: 12 weken echo
    8 april
    mama1984: 2e afspraak vk
    11 april
    Vke: 1e echo

5 juni
    Audrey23: 20 weken echo

Wordt ook lid van de Oktober Mama's 2008 Hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl[/quote]

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    ik kom weer even buurten :)
    fijn dat er weer goede berichten te lezen zijn zeg! toppie!

betreft koud...
    ik wilde dat ik het wat kouder had, want ik zweet de hele dag en heb het zo warm dat ik er duizelig en misselijk van wordt.
    de kachel staat dan ook uit en dan heeft manlief t koud, dus moet de kachel weer aan.

betreft verstoppingen ik heb er ook last van.
    roggebrood helpt. en inderdaad lauw water op de nuchtere maag en ook kiwi op de nuchetre maag helpt.
    verder kan je pruimenranja (roovicee lacto) bij de supermarkt krijgen wat ook erg goed helpt.
    lekker is anders, maar het helpt echt.
    en vezelrijk eten.

nou ik ben gezakt.
    ik heb zo'n examenvrees....
    ik weas al een paar dagen chaggie en vadaag kon ik alleen maar misselijk zijn en trillen en zweten en huilen stond me nader dan lachen.
    nou en toen gezakt op 11 fouten.
    gelukkig geen 7 zoals de vorige 2 x, maar ik ga nu kijken of ik mondelinge theorie kan krijgen, want dit is niks....
    ik baal zo...............

10. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Brrrrrr ik heb het ook de hele tijd enorm koud!

Meiden gefeliciteerd met de mooie echo's, gaaf he!

Ik loop de hele dag met een grote smile, het besef dat er nu echt een baby in mijn buik zit, die ook al beweegt, dringt nu pas een beetje door!

Oh ja, ik mag van mijn gyn zelf kiezen of ik bij hem onder controle blijf of naar een VK ga.
    Wat zouden jullie kiezen en waarom?
    Ik weet het nog niet.

@mamajanneke, balen zeg dat je weer gezakt bent!

Fijne avond meiden!

11. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Gisteren hebben wij de schrik van ons leven gehad, ik kreeg gisteravond gigantische buikpijn en kon bijna niet meer lopen. We zijn naar de HA geweest en die melde botweg dat het niets anders dan een buiten baarmoederlijke zwangerschap kon zijn en dat we snel naar het ZH moesten. Die rit naar het ziekenhuis heeft ongeveer 10 jaar van mn leven afgetrokken zeg :( Toen we in het ZH kwamen stond de gyn al te wachten en die bracht ons meteen naar een echokamer en ging meteen op zoek naar mijn eierstokken en tot onze grote vreugde zat daar niks :D Daarna keek hij naar mn baarmoeder en daar zat ons wondertje met kloppend hartje :D Wat zijn wij gelukkig!

Maar na een hoop onderzoeken en bloedafname blijken mijn ontstekings waarde erg hoog te zijn en ze vermoeden dat mijn blindedarm weer opspeelt. We hebben er nu weer een dag in het ZH opzitten en ik mocht naar huis op voorwaarde dat ik meteen terug zou komen als er wat veranderde.

Dus nu zit ik lekker op de bank te hopen dat het over gaat zonder dat er een operatie aan te pas hoeft te komen.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt.

12. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Lampie, joh! Dat was schrikken! Gelukkig is alles goed met je beebje!
    Ik ga voor je duimen dat het overgaat, goed?!

Mamajanneke: balen zeg! Ik zou ook zeker kijken of je niet mondeling examen mag doen ofzo, iedere keer zakken door vrees is ook niet leuk :( ....

Tal: welkom en gefeliciteerd!

13. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Tal: Welkom en gefeliciteerd.... :)

Tatty Teddy en Audrey: Gefeliciteerd met jullie mooie echo's. Jullie zullen wel met een big smile rondlopen.... :)

mamajanneke: Wat vreselijk voor je dat je weer gezakt bent, als je zo zenuwachtig bent kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik hoop dat het mondelinge examen beter voor je uitpakt! Sterkte...

Gerlinde1: Ik weet niet waarom je bij een gyn loopt, maar blijf toch lekker bij de gyn. Ze hebben ook een Vk op het ziekenhuis, die helpt mij ook wel eens ipv de gyn, want die kan toch niet veel meer doen dan de VK, maar op het einde vind ik het wel belangrijk dat hij er is, dus dat heb ik aangegeven. Mssn een idee voor jou? Succes met het maken van je keuze!

lampie: Jeetje kan me voorstellen dat je mega geschrokken bent! :confused: En fijn zo'n HA die dan iets beweerd zonder dat ie dat met zekerheid kan vaststellen! :( Gelukkig is alles goed en zat hij er flink naast en hebben jullie je kleintje al gezien met een kloppend hartje!~Ik hoop dat je blindedarm onsteking weg blijft en dat je niet geholpen hoeft te worden! ;)

Allemaal:
    Ik heb het dus ook heel koud overdag, maar als ik naar bed ga, word ik 's nachts zwetend wakker... Dus ik slaap nu alleen maar in een nachthempje... Normaal altijd in pyama! ;)

14. @ mamajanneke
    Jeetje wat balen zeg! Ik ga voor je duimen dat het de volgende keer wel lukt.

@lampie
    Jeetje dat was schrikken, gelukkig was er niks mis met jullie kindje.

@de rest
    Wat fijn van jullie goeie echo's. Voor mij is het nog 3 weekjes wachten en hoop dat ik jullie dan ook positief nieuws kan vertellen.

Wat betreft het verhaal over kou.
    Ik heb er ook last van, soms zit ik rillend op de bank met de verwarming op 21 graden en de volgende keer heb ik gloeiende wangen en heb ik het bloedheet. Handig die hormonen hahahaha!

15. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Hoi..hoi...herkenbaar de koud verhalen...hier ook koud, hele dag door en eind van de middag/'s avonds heeeel koud en 's nachts bloedheet!
    Ik heb weer een vraagje aan jullie; plassen jullie al meer of nog niet of pas net? Ik plas nml nog helemaal niet meer als normaal terwijl ik dacht dat dit wel een al een vroege symptoom is en in een onzekere bui kan ik daar aardig mee aan de haal gaan.

Mamajannekel; bale dat het niet is gelukt...op naar het mondeling examen!

Gerlinde; tsja lastig ik weet niet wat ik zou kiezen eigenlijk (denk dat ik die keuze straks ook mag maken), bij vk vind ik het wat informeler in omgang maar gevoelsmatig lijkt de gyn me kundiger.

Lampie; pfff schrikken zeg...niet mis...ik heb zelf een bbz gehad dus zo'n ritje onzekerheid is vreselijk. Gelukkig hadden je klachten niets met je kleintje te maken, al is blindedarm natuurlijk ook helemaal niet leuk!

Van verstoppingen heb ik geen last, juist tegenover gestelde...elke ochtend rennen naar het toilet...normaal heb ik pds en dan helpt idd lauw water en kiwi op nuchtere maag wel iets.

Pfff nog een weekje....

16. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Dankjullie wel!
    Ik ga maar es zoveel mgelijk teruglezen, zodat ik niet teveel domme vragen stel!
    Ik heb pas sinds een paar dagen wat symptomen...direct na t testen helemaal niet, zodat ik steeds meer ging twijfelen of alles wel goed zat...vervolgens had ik een paar keer last van bruinachtige afscheiding...nog meer onzekerheid, maar geloof nu toch wel dat ik steeds meer "kwalen"krijg!
    Ben hartstikke moe, trek in maffe dingen en dan ineens weer helemaal geen honger, ben buiig, KOUD!, word helemaal misselijk als ik rauw vlees zie(of het nou kip of biefstuk is...)en heb absoluut geen trek in n biefstukje of een roseetje(waar je me bij wijze van 's nachts kon wakkermaken!)...maarja, dat laatste is alleen maar gunstig,haha!
    Raar eigenlijk...mijn vierde zwangerschap en ik voel me over alles superonzeker!

17. happyjollie

happyjollie Actief lid

2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo,

ik wilde even zeggen dat ik me hier afmeld.
    ik vindt het te druk en ik zie dan door de bomen het bos niet meer.
    verder gaat t wel allemaal goed met mij en de zwangerschap dus geen miskraam of iets dergelijk dus das niet de reden.
    het was wel gezellig maar de lijst wordt me iets te lang.
    ik denk ik zeg t maar even, das wel zo vriendelijk.

allemaal een hele fijne zwangerschap, ik hoop dat we in oktober allemaal een gezond kindje in onze armen hebben....
    geniet ervan.

groetjes happyjollie.

18. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Zo weer even terug gelezen, er word wat afgekletst hier zeg :D

Bedankt voor jullie lieve reacties :) Is fijn dat je je verhaal hier op het forum kwijt kunt :)

@ tal, welkom en van harte gefeliciteerd :)

@mamajanneke, das mooi balen dat je gezakt bent, hopelijk leukt het beter als je een mondeling examen kunt krijgen.

@tatty teddy en audrey, gefeliciteerd met jullie goede echo's, altijd fijn om te lezen dat het weer goed is.

@gerlinde, zoals mironne al zei, ik weet niet waarom je er loopt maar ik zou zelf liever naar de VK gaan. Ik houd meer van het informele :) Veel succes met je keuze.

En wat dat koud betreft, ik zit in de avond graag onder mn dekentje hahaha. Ik heb het ook de hele dag koud brrrr Voorheen had ik dit nooit dus het is wel eveen wennen.

19. @ triessie
    Ik was zowiezo al iemand die regelmatig moest plassen maar bij mij is het nu wel al veel vaker helemaal 's nachts. Maar dat jij dit niet hebt hoeft helemaal niks te betekenen hoor! Ieder lichaam is anders.

20. hallo dames

mijn echo gisteren was heel goed het is nu 2 cm groot en hebben de armpjes en de beentjes gezien en hartje gezien gehoord. echo staat bij het algemene foto album. ze komen ook nog in mijn persoonlijk album

groetjes ellen

onze website nog in opbouw

http://feijshuls.gethost.be/

Deel Deze Pagina