Gelukkig Zico, ik hoop voor je dat het hierbij blijft... Steffie, ik heb ook katten en geen antistoffen voor toxoplasmose. Wel een beetje eng, maar mijn katten lopen altijd buiten en gaan niet op de bak. Dus die hoef ik ook niet schoon te maken! Ik heb de laatste dagen, sinds ik weet dat ik zwanger ben, steeds smiddags en savonds steekjes/krampen, nogal zeurderig in mn onderrug. Vooral als ik in de auto naar huis zit, dan moet ik steeds anders gaan zitten, voelt niet echt prettig. Hebben jullie dat ook? En wanneer op de dag? Dit wordt (hopelijk!) onze eerste. Volgende week ga ik op skivakantie, en ik wil het dan wel zeggen tegen de mensen waar ik meega. Daarom hebben we het afgelopen weekend ook al onze ouders verteld. Ik vond dat zij het als eerste moesten weten, en anders zou ik ze niet meer zien voor we gaan! Wel heel vroeg (krap 4 weken), maarja.. Als het misgaat, mogen ze het ook weten, dus.. Gelukkig ben ik nog niet misselijk-afgezien van af en toe een wee gevoel-, wel enorm pijnlijke, gezwollen boops, veel lucht in mijn buik en die zeurderige pijnen in de onderrug dus. Morgenvroeg nog eens een test doen, kijken of het streepje weer iets donkerder is geworden! Wat is het toch leuk en spannend allemaal. Ik voel me veel rustiger en relaxter dan anders, alsof het allemaal wel goed komt. Ben normaal best een stresskip! xx Geniet ervan allemaal!
Jullie kletsen heel wat af Mag ik er ook bij! Voor 1 oktober, 24 jaar en het is de eerste. De eerste weken zijn idd nog allemaal zo onzeker, maar laten we hopen op een goed einde Zico ik had het ook eergister en gister ook, nu weer gestopt. Dus misschien hoort het erbij.
Ik kom er ook lekker gezellig bij als het goed is ben ik 7 okt uitgerekent. Het is al aardig druk. Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap
Voor de oktober 2008 lijst. Ik ben 25 jaar, het is m'n tweede en ik denk dat het een meisje is. Voor alle nieuwe zwangeren onder ons, gefeliciteerd!
Goeiemorgen damens! Wat wordt het hier lekker druk! Gezellig! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zich zorgen maakt over of alles wel goed zit! Ben zo blij als het een week of 8 verder is en alles goed is! Vandaag wat minder gevoelige borsten dan gister en maak me meteen weer zoveel zorgen! Nou, gezond leven, rustig aan doen en duimen draaien, meer kunnen we niet doen toch? Liefs Eef
Hoi Meiden,, Ik geloof dat ik me ook bij jullie oktobermama's mag aansluiten. Heb gisteren positief getest, wel licht streepje, maar even laten checken door de meiden op een ander forum. Weet alleen niet wanneer ik uitgerekend ben, omdat ik een onregelmatige cyclus heb.
ik ook ben ook begonnen met een zeer licht streepje, 4 testen later een dikke lijn en het nog niet geloven, pas na de bloedtest was ik overtuigd ik zou het eigenlijk geheim houden, maar is me weer niet gelukt, althans niet tegenover mijn ouders hahahahaha ik ben echt heeeeeeel erg verspreek me veel te snel
Ik ga nu zo naar mijn moeder toe, heb een fotolijstje bij me met een gedichtje, lekker zoetsappig haha! Ik ga morgen dan ook voor de zekerheid nog een testje doen, want op een of andere manier twijfel ik nog erg!
Ik heb het gister aan de ouders verteld. Moest wel want mijn mams kwam er achter. Ze zijn echt heel blij. Vanochtend nog een test gedaan wel een ovu, maar zwaar positief. Denk dat ik nu echt kan genieten van het zwanger zijn. Moest net gewoon huilen toen ik een kinder carnavalsoptocht zag
*"INBRAAK"* Meiden als eerst allemaal gefeliciteerd. Vorig jaar om deze tijd zaten wij met een hele groep in dit forum......het lijkt al weer zo lang geleden. "zucht" Wij zitten nu bij de Mama's en dan de Oktobermama's 2007 en kleppen nog met elkaar...........soms iets minder want als je eenmaal mama bent dan heb je het natuurlijk heel druk. Wij hebben echt een hoop lol en verdriet gehad en we hebben nu ook eindelijk een meeting met de beebs in maart.......ik hoop dat jullie dat allemaal gaan meemaken.........je leert veel van elkaar maar je kunt ook ff lekker uithuilen of lachen met elkaar. Breek gerust eens in bij ons als je vragen hebt ofzo..............we hebben alles wat jullie te wachten staat ook meegemaakt. Geniet van jullie zwangerschap...........want het gaat zo snellllllllllll. Liefs Marize mama van Jolien. *"UITBRAAK"*
Alle nieuwen welkom en gefeliciteerd! Marize, wat gaat het snel he! Zico wat fijn dat het in elk geval gestopt is, dan kun je er bijna wel gerust op zijn dat het goed zit. Steffie succes met verhuizen! En leuk vanaf nu lekker thuis. Ik heb het ook al aan een aantal mensen verteld. Gewoon omdat ik dat leuk vind (en ik het toch niet voor me kan houden) Maar ook omdat het de mensen zijn die het ook wel te weten komen als het mis gaat. Ik heb ook nog steeds geen zwangerschapskwalen, alleen wat meer moe. Fijne dag allemaal!
ff heel off topic, maar er staat een foto van onze jongste bij baby van de maand Djamai Julco die foto samen met nog foto`s van mij en mijn gezin samen met mijn broer hebben we als cadoo aan mijn ouders gegeven met kerst, heeft dus een speciale betekenis zou leuk zijn als jullie willen stemmen
Hey hey, Wat gezellig dit geklets en wat fijn zico dat het gestopt is! Alle andere zwangeren heel erg gefelciteerd..! Ik wilde nog even wat vragen...hebben jullie soms ook steekjes in je buik/baarmoeder...alsof ie groter word en alles oprekt ofzo? Die steekjes zijn goed te houden maar steken soms ook door naar mijn vagina...wordt dit door iemand herkent? Liefs Eva
Hey zico, ik ben blij om te lezen dat het opgehouden is, hopelijk ben je nu weer wat geruster. @evamariah, heb ik ook die steekjes, had eerst flinke buikpijn maar dat is nu overgegaan in die steekjes. Heeft idd temaken met het groeien van de baarmoeder (zei de HA).
Hallo! Ik heb tot nu toe alleen gelezen, maar ik wil ook graag meekletsen. Gisteren in de tweede ronde al positief getest! Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan he? Ik vind het spannend hoor!
Hallo allemaal, Ik wil me graag bij jullie aanmelden! Het is nog allemaal zeer pril, maar heb vandaag toch echt positief getest! Ik zal wat over mezelf vertellen, ben 26 jaar, bijna 27, heb in september een miskraam gekregen. Heb toen 4 (!) maanden op mijn menstruatie moeten wachten, 5 januari was het eindelijk zover en was ik eindelijk ongesteld. Had de afgelopen week sterk een gevoel dat het raak was, daarom heb ik ook zo vroeg al getest, maar mijn gevoel is gelukkig bevestigd, ik ben inderdaad zwanger. Ik hoop maar dat het nu goed mag gaan, omdat we het nu zo vroeg weten lijken die eerste 12 weken nog zo ver weg. Maar ik denk wel dat het nu goed mag gaan, ik probeer positief te blijven in ieder geval! Oh ja, 12 oktober is de uitgerekende datum!