Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    hahaha inderdaad.

2. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Persoonlijk hoeft het topic niet gesplitst te worden van mij.
    Dan is toch de eenheid een beetje weg.je gaat dan toch de 2 topics bijhouden en op reageren,en dan is het toch nog net zo druk.(en meer werk)
    Of mag je dan ineens niet meer reageren als je in 1 van de 2 groepen zit?
    Dat zou dan toch ook raar zijn?

groeten Simone

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    hier kan ik me helemaal in vinden.

Verder herken ik wel dat er soms niet gereageerd word, denk dat iedereen dat wel eens heeft, er word hier natuurlijk ook best veel gepost, dan kan het zijn dat je ergens overheen leest. Snap wel dat je t niet leuk vind van die echo bijvoorbeeld, das beetje jammer idd...

@mironne: ik heb morgen mijn termijnecho, aan de vroege kant, maar als die goed is, ga ik het niet meer geheim houden en word ik wel lid van de oktobermamma hyves, lijkt me leuk :D

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik vind het persoonlijk ook geen leuk idee om te gaan splitsen ok het is druk maar de andere groepen mama's zijn ook groot en die zijn ook niet gesplitst. ik mag er dan niet meer bij wan tik val buiten de oktober moeders dus hoor in geen van beide groepen thuis.hihi

5. Hallo dames,

Jullie hebben alweer aardig bijgekletst. Ik zie dat er ook een optie wordt gegeven om de groep te splitsen? Aan de ene kant ben ik wel voor omdat het wel erg druk wordt en er af en toe weinig wordt gereageerd op iets wat je hebt geschreven. Aan de andere kant wordt de groep toch wel kleiner omdat steeds meer mensen afhaken......

We zien het allemaal wel.

xxx

6. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Van mij hoeft de groep ook niet opgesplits te worden, het is inderdaad erg druk en als er niet op het nieuws van een goeie echo gereageerd wordt is dat ook wel erg lullig.
    Maar net wat hansje net schrijft, ik denk wel dat er in de loop van de tijd toch steeds meer mensen afvallen.

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @steffie, ik begrijp je volkomen!
    al zeg ik bij de echos geen naam, maar noem ik iedereen. want ik wil niet iemand vergeten, dus dan maar gewoon @iedereen, om zo niemand te vergeten, maar inderdaad merk ik ook dat er soms gewoon niet gereageerd wordt op wat iemand post. maar het is ook waanzinnig druk.
    pfff als ik een dag niet geweest ben, moet ik zo veel bij lezen dat ik gewoon niet meer weet wat geschreven is.
    en ik merk ook dat ik hier door wat minder actief ben.

het splitsne vind ik op zich wel een goed idee om zo meer overzicht te krijgen, maar aan de andere kant merk je inderdaad dat er steeds meer mensen af haken en dan komt die overzicht vanzelf terug. (hopen we dan maar)

8. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Aan 1 kant lijkt het opsplitsen me een goed idee omdat er dan meer overzicht is, maar aan de andere kant lijkt het mij ook niet nodig. Wat er al eerder gezegd is, er haken altijd mensen af en de groep word in de loop der tijd toch kleiner. Dus tsja, wat doe je dan? Na een tijdje de groepen weer samenvoegen? Lijkt me ook weer niet zo'n strak plan.

Word er toch besloten om het op te splitsen, prima, zo niet, dan vind ik het net zo goed en gezellig! Op den duur gaan we iedereen herkennen en kennen dus dan word het toch makkelijker en overzichtelijk lijkt mij.

Maar als we eerlijk zijn en kijken naar de lijst met zwangeren, hoeveel van deze dames posten al niet? Ik moet zeggen dat ik er geen probleem mee heb, in het begin had ik het wel een beetje, maar naarmate we verder komen begin ik me meer op me gemak te voelen en is dit het enige topic waar ik nu actief schrijf, terwijl ook niet iedereen op mij reageert en ik niet op iedereen, maar goed, dat is gewoon ieder voor zich. Ik zie wel wat er besloten word!

Voor nu, allemaal fijne avond, weltruste en tot morgen!

9. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Timzijnmama, bij ons weet idd bijna iedereen al dat we zwanger zijn. Bij de eerste zwangerschap hebben we het voor ons gehouden, alleen onze ouders en broers wisten het, maar toen we een miskraam kregen hebben we uiteindelijk toch iedereen ingelicht zodat ze begrepen waarom we verdrietig of stilletjes waren. Met als gevolg dat ze allemaal weten dat je bezig bent enzo. Nu hadden we zoiets, we wachten de eerste echo af, is die goed, dan vertellen we het. Mocht het weer misgaan, dan zouden we alsnog vertellen aan onze omgeving, dus waarom niet met goed nieuws komen? Maar ook dit is iets wat iedereen zelf beslist, ik heb een collega die is nu 15 weken en zij heeft het nog steeds niet aan iedereen verteld, op het werk weten ze het nog niet, dus zo zie je maar, iedereen doet het op zijn eigen manier!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    *INBRAAK*

zie dat jullie een discussie hebben over het splitsen van de topic.
    niet doen hoor...nu is het nog heel druk want iedereen meldt zich aan, in de 7e hemel met de zwangerschap, maar dit word minder hoor.
    wij (aprilmamá's) waren eerst met 70 ofzo, ook niet bij te houden, veel te druk.
    maar nu zijn er nog ongeveer 30 die af en toe nog komen, waarvan zo'n 20 die actief meekletsen en is het echt goed te doen hoor!
    en juist heel gezellig want je gaat toch een beetje een band ontwikkelen onderling :)

trouwens, gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

*UITBRAAK*

11. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Tja, ik vind het een beetje onzin om het topic te splitsen, dan krijg je toch "groepjesvorming". Mijn mening is dat je de ene persoon eerder onthoud en de andere niet. Ligt er maar net aan hoe het klikt. Iedereen probeert te reageren maar soms lees je zoals eerder al gezegd over posts heen + dat bij menig een de zwangerschapsdementie al aanwezig is. Kortom ik zou het jammer vinden als het topic uit elkaar word gehaald.

Maar we horen het wel...

12. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    @susanna, nu klopt de tekst van mn banner wel ;) maar ik ben blij dat jij blij word van mijn banner hahaha :D

13. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Gewoon houwe zo! Nu ik zo ziek ben heb ik ook tientallen pagina's niet gelezen en dus bv. Mupkuh's mk niet gelezen. Dit hou je toch. Steffie ik denk wel dat je nu niet meer bang hoeft te zijn dat er geen reacties meer komen ;)

Verder, zijn er wel eens ontmoetingen geweest van meiden op dit forum? Zomaar ff nieuwsgierig. Zou voor mij een lange reis worden trouwens. :)

14. triessie

triessie Bekend lid

4 nov 2007
    961
    0
    0
    Goedemorgen dames...ook even reageren op het wel of niet splitsen van dit topic. Het is inderdaad druk waardoor het lastig is om goed te kunnen antwoorden op iedereen, splitsen lijkt me alleen daarvoor een goed idee...maar als het inderdaad straks minder druk wordt als nu lijkt het me jammer als we dan niet samen zijn...lastig parket meiden....ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Ik ben op van de zenuwen voor vrijdag...eindelijk de echo en kunnen we zien of alles goed zit en hoop ik te kunnen ontspannen. Alles draait nu om die echo en genieten lukt nog niet hierdoor. Lichamelijk voel ik me erg goed, kleine kwaaltjes...maar ja dat had ik bij de bbz ook dus vertrouw mn lichaam niet he...pfff...nog 2 dgn....tik tik tik tik tik...

Lieve meiden...fijne dag!

15. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Good morning girls!

Hier alles okay, heel erg zenuwachtig voor echo vanavond.... :oops:
    Over het opsplitsen, ik zou het ook niet doen volgens mij wordt lijst
    vanzelf kleiner...

Zo ik ga zo naar de winkel aan het werk, en hopen dat de tijd vliegt
    ;) .....heb om 19.30 afspraak.

LIEFS nony

PS kom vanmiddag nog wel ff kijken...

16. annika1985

annika1985 Niet meer actief

goedemorgen dames.

Sorry dat ik gister niks van me heb laten horen.
    Ik had gister wat bloedverlies en heb een echo gehad.
    Alles was gelukkig goed en de kleine spuit maakt het goed :D

Verder heb ik gister ook weer overgeven ( 1 keer gelukkig)
    En 's avonds nog reanimatie herhaling gehad bah wat was dat vies zeg.
    Die lullo spoot er pure alcohol op en dat was zo vies. bah bah

Even voor mensen die lolly's lekker vinden ben begonnen met die preggie pops tegen misselijkheid. die zijn echt lekker en werken goed.

Iedereen met een echo vandaag heel veel plezier.

Ik mag van manlief me nieuwe laptop houden gelukkig hihihi.

Veel liefs Annika

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo meiden,

de wcpot is m'n beste vriend geworden.Sinds ik in week 9 ben ben in contant misselijk en braken. Nog maar 7 maanden he ;)

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dag dames,

We hebben het overlegd en besloten NIET te splitsen. Dit is vaker een probleem (in het begin) maar heeft zich tot nu toe altijd opgelost.

Veel schrijfplezier!

Elmo

*voor reacties o.i.d. verwijd ik jullie naar mijn pb knop. Het is niet de bedoeling dit drukke topic ook nog te spammen met dit onderwerp ;)*

19. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Goedemorgen meiden

Ik kom hier vanop mijn werk een paar keer per dag een beetje lezen, maar tot antwoorden kom ik vaak niet, tenzij niemand van mijn collega's aanwezig is (zoals nu :D). 's Avonds ben ik vaak te moe en wordt de laptop een beetje gemonopoliseerd door mijn mannetje.

In ieder geval ben ik het ermee eens dat niemand moedwillig niet gaat antwoorden, maar dat sommige posts verloren gaan in de massa. Bij mij is dat ook zo. Ik lees iets waarvan ik denk: "hm, hier kan ik op reageren", maar vaak gebeurt dat niet. Wat ik wel heel positief vind, is dat vele meiden hier toch in slagen, zoals bij mijn vorige vraag over oud bloedverlies. Dat is de reden waarom ik hier toch blijf komen. Ik vind het leuk om te lezen wat iedereen meemaakt en bij elke positieve echo denk ik: "yes!", en bij elk verlies doet het toch een beetje pijn, hoewel je die persoon eigenlijk niet eens echt gekend hebt. Ik zeg dat niet altijd op het forum, maar ik leef toch stilletjes mee :).

Ondertussen is er een collega toegekomen, dus ik moet weer weg ;)

20. Catootje1978

Catootje1978 Actief lid

26 feb 2008
    140
    0
    0
    Ik vind het ook een goed idee dat het niet gesplitst wordt! Het is druk waardoor ik ook lang niet altijd aan antwoorden toekom maar ik blijf wel lezen om tekijken wat er allemaal gebeurt. :)

Vandaag ben in 7 weken, wat duurt wachten toch lang he! Heb het maandag op mijn werk verteld, ik heb behoorlijk last van verschillende klachtjes en we zijn maar een klein team dus dat gaat natuurlijk snel opvallen. Nu weten ze het en kunnen ze er ook een beetje rekening mee houden... :)
    Nog een dikke week en dan mogen we eindelijk voor de echo, wie heeft er nog meer een echo gehad met 8 weken en wat is er dan allemaal te horen en te zien?
    Worden jullie ook al zo opgezwollen? Ik krijg echt een opgezwollen buik... Aankomend weekend gaan we naar familie van mijn vriend en ik ben bang dat het opvalt, we willen eigenlijk nog niks zegen tot na de echo.... :( Help...!

Deel Deze Pagina