Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Steffie ik vind het best erg dat niemand op jouw goeie echo gereageerd heeft. Mij is het echt helemaal ontschoten anders had ik je zeker gefeliciteerd en dat doe ik dus nu bij deze nog een keer Van harte proficiat!
    Begrijp dat je het niet leuk vind en kijk maar wat je wil. Je bent van harte welkom hier, wat mij betreft.

Over het splitsen van de topic...voor mij hoeft het ook niet en kennelijk hebben de moderators dit ook zo besloten. Het is een kwestie van oorzaak en gevolg. Misschien kunnen we afspreken als iemand een zeer dringende vraag of advies nodig heeft dit te onderstrepen met een vet gedrukt onderwerp en daaronder je verhaal/vraag/advies te plaatsen. Dan valt het op en houdt iedereen het misschien beter om er dan op te reageren.
    Is dit een goed een idee?

Hoor het wel!

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Wij willen het inderdaad ook gaan vertellen als de echo goed is. Maar dat duurt nog 2 weken....

3. annika1985

annika1985 Niet meer actief

iedereen met de goede echo van harte gefeliciteerd.

Veel liefs Annika

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hier slaat trouwens de zwangerschapsdementie echt toe.
    ik wilde het gisteren al vertellen, maar tja vergeten. hahaha
    ik ging gisteren boodschappen halen en moest pinnen.
    had geen geld mee, en was dus de pin vergeten.
    2 x geprobeert, maar nee ik wist m echt NIET meer....
    giga boei had ik, boodschappen achtergelaten en weer naar huis.
    dylano bij de buuf gezet en man gebeld voor de pin.
    de pin maar opgeschreven en op de fiets terug naar de winkel.
    sta ik daar was ik m weer vergeten.
    blij dat ik m opgeschreven had zeg!
    een vrouwke dat daar werk is net iets langer zwanger, moest lachen hahaha zegt ze dat zijn de hormonen.
    en bedankt.
    hoop dat t niet erger wordt hoor...
    maar verder gaat t wel redelijk hier. blijf wel last van blaasontsteking houden heb ik t idee.
    moet nog 1 tablet en dan even afwachten wat er gebeurt.
    kweek gaf ook blaasontsteking en ik zou moeten reageren op de kuur, maar ja dit is de 2e maal dat ik deze heb...

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Pfff, dat kost een hoop extra tijd. Wat balen zeg ;)
    Mijn man weet mijn pin denk ik niet eens, dus ik moet hem maar extra goed onthouden! haha.

6. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Hoe zit het eigenlijk met zwangerschapsvitaminen?

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je foliumzuur moest nemen minstens tot je 8 weken zwanger was. Ik neem nu nog vitaminen van Omnibionta Pronatal, als die op zijn, schakel ik over op "duomine", voorgeschreven door mijn gyn. Maar ik denk dat het de bedoeling is van die vitaminen te blijven nemen tijdens de hele zwangerschap, ook al zit er foliumzuur in, toch?

7. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik gebruik vitamine speciaal voor zwangere vrouwen (of die het willen worden of borstvoeding geven) daar zit alles in. Maar foliumzuur heb je op zich niet meer nodig als je een week of 10 zwanger bent geloof ik. Wat jij gebruikt ken ik eerlijk gezegd niet.

8. annika1985

ik gebruik gravitamon dan kan je de hele zwangerschap en tijdens borstvoeding doorslikken.

Veel liefs Annika

9. Goeiemorgen dames,

Ik zie dat er is besloten om niet te splitsen? Ach ja het komt vanzelf goed.....

@ triessie
    Spannend zeg over 2 dagen die echo, ik ga voor je duimen dat de tijd snel voorbij gaat. Ik ken het wel hoor dat het allemaal in het teken staat van die echo. Ik moet nog 2 weken wachten, maar kijk eerst maar uit naar de eerste afspraak bij de verloskundige volgende week.

@ nony
    Succes en veel plezier vanavond met die echo! Ik ben jaloers op je :)

@annika
    Jeetje je zal wel effe geschrokken zijn? Gelukkig is alles goed met de kleine.

@zico
    Vervelend meid dat je zo moet overgeven. Ik merk ook wel dat iedere week er weer een kwaaltje bijkomt en een ander weer verdwijnt. Je lichaam verandert constant. Ik hoop voor je dat het snel minder wordt!

@catootje
    Nog een week wachten en dan je echo, spannend hoor. Wat betreft dat opgeblazen gevoel dat had ik ook heel erg dat zijn voornamelijk je darmen. De laatste tijd is het wel wat minder. 's avonds leek ik af en toe wel 6 maanden zwanger :)

@ sjannie
    Lijkt me wel een goed idee van die dringende vraag om dat wat duidelijker te markeren. Goed bedacht :)

@mamajanneke
    OHHHH wat vervelend zeg die zwangerschapsdementie! Ik hoop dat je er nu wel een beetje om kunt lachen?

Zo volgens mij heb ik wel de meeste gehad :)

Gelukkig hoef ik vandaag pas vanavond te werken dus kan lekker de hele dag bankhangen, heerlijk! Want met dit moeie lijf is niks te beginnen :)

Misschien tot zo of vanmiddag nog!

xxx

10. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Omnibionta is redelijk bekend in België, Duomine dan weer niet, maar in beiden zit foliumzuur. Mijn gyn heeft nu eenmaal de gewoonte om dingen voor te schrijven die niemand kent :D. Je moest eens weten wat voor bloedtesten ze allemaal had voorgeschreven. Toen ik op het internet ging zoeken wat die afkortingen allemaal betekenden, was ik een beetje overdonderd ;). Gaande van Coombs Indirect over syfilis over muco en weet ik nog wat allemaal. Mijn HA moest er smakelijk om lachen, vooral om die syfilis. 8)

11. @ kibi

Ik gebruik alleen foliumzuur. Ik had aan mijn verloskundige gevraagd of ik nog extra vitamines moest slikken zij zei dat dat in eerste instantie helemaal niet nodig is mits je gewoon gezond eet. Pas als je last hebt van veel overgeven enzo dan is het aan te raden om extra vitamines te slikken.

12. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal! Ik vind het een prima idee dat er niet opgesplitst word, we maken er met zijn allen gewoon het beste van, nietwaar?!

Mamajanneke, wat erg met die pin haha, kost idd erg veel extra tijd, maar gelukkig heb je je boodschapjes toch nog meegekregen hihi.

Sjannie, vind ik ook een goed idee, als iemand iets heeft waarvan die écht wilt dat erop gereageerd word, om het dan extra te benadrukken!

Meiden met een echo vandaag, waaronder Nony geloof ik, veel succes! Het blijft spannend!

Ik zit ook echt de dagen af te tellen naar volgende week vrijdag zeg, ik trek dat wachten echt niet zo goed, maar ja, er zit niks anders op, het kan nou eenmaal niet eerder. Hoop maar dat het wachten straks goed beloond word haha.

Over de vitamientjes, ik slik ook gravitamon, daar zit alles in, waaronder foliumzuur, maar je kan het de hele zwangerschap en erna ivm borstvoeding blijven slikken. Ik moet mezelf wel heel erg eraan herinneren, want ik vergeet het anders echt. Maar dat had ik met de pil ook al haha. :oops:

Zien jullie er ook zo moe uit tegenwoordig? Ik ben zo bleek als maar zijn kan, heb gisteravond een zelfbruinende olie opgedaan in mijn gezicht, maar ik moet zeggen, ben er niet echt van opgeknapt haha, net alsof het niet gepakt heeft. En mijn make-up trekt ook snel weg, ik werk in een restaurant, dus 's avonds en doe best wel een laagje make-up op, maar na een paar uur zie ik weer net zo bleek :( .

Verder even weinig te melden!

13. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik zag een vraag over foliumzuur en vitamine, mijn gyn
    heeft aangraden om ook tijdens zwangerschap foliumzuur te slikken
    en dat kan natuurlijk ook in een combi met vitamine, ik slik daarnaast
    ook nog visolie (omega) dit schijnt ook heel goed te zijn voor de hersentjes van beeb en ons zelf....

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    ik heb met zw vit moeten stoppen, werd er dubbel zo ziek van

15. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik slik inderdaad ook visolie.

16. annika1985

kan het kwaad je vitamini pil uit te spugen?

Veel liefs Annika
    ps dat was trouwens wel vies bleh

17. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Susanna: Ik had eerder ook idd al voorgesteld dat we eens moeten gaan afsrpeken in Juli voor de mama's die daar zin in hebben. Zal voor jou idd een lange reis worden....:p Wel leuk dat je jebinnenkort aan komt melden bij onze oktober-hyves.... :)

Annika: Fijn dat alles goed gaat met je kleintje. Zo zie je maar aan ons, dat bloedverlies niet altijd meteen het ergste hoeft te betekenen! ;) Fijn dat je je laptop mag houden, hihi...

Zico: Ik hoop voor jou dat het binnen een paar weken over is die misselijkheid en niet pas over 7 maanden... :p

Steffie: Ook ik wil je bij deze nog feliciteren met je goede echo. :) Toch altijd fijn om te weten dat alles goed is met je kleintje (Beter laat dan nooit toch... ;) )

Janneke: Haha wat een blunder zeg, en dat allemaal op 1 dag! Gelukkig is nog goed gekomen... :) Ik herken ook al zw-dementie hoor, begin ook erg veel te vergeten, vooral voor manlief erg vervelend.... :oops: Vervelend dat je weer blaasontsteking hebt zeg!

triessie: Nog 2 daagjes geduld en dan de echo, voor je het weet is het zover.... :) Spannend!

Nony: Veel plezier met de echo vandaag! :)

Zo heb volgens mij iedereen gehad, hopelijk ben ik niemand vergeten! :oops:

Ik ben ook mega blij dat de lijst niet opgesplitst word! :)
    Denk dat het een goede beslissing is zo!

18. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    De vorige keer toen ik zwanger was mocht ik met 8 weken stoppen met foliumzuur van de gyn, ik verwacht dat ze dat morgen ook weer gaat zeggen.

Ik heb het over morgen en meteen krijg ik weer de zenuwen :rolleyes: . Maar gelukkig mag ik al heel vroeg. De vorige keer is op deze dag 9+5 het hartje gestopt.

19. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Valt het op dat bijna al mijn collega's op zakenreis zijn en ik hier dus rustig kan posten? ;)

Een vraagje over zwangerschapskledij: gaan de meesten hier eerst gewoon een maatje groter kopen of toch direct positiebroeken ed? Ik zou eerder geneigd zijn om direct zwangerschapskledij te kopen. Als ik (afkloppen!) mijn huidige kledingmaat na de bevalling terug zou krijgen, ben ik met die grotere maat ook niets en kan ik dus evengoed positiebroeken kopen.

Wat verkiezen jullie?

@annika: ik denk niet dat het kwaad kan. Er zijn zo veel vrouwen die helemaal geen extra vitaminen innemen, dus als je ze een keertje uitspuugt is dat geen ramp, denk ik.

20. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Ischa: kan me voorstellen dat je dan zenuwachtig bent zeg! dat is ook best wel "laat" ook nog in het 1e trimester dat het hartje ermee is gestopt! Wel prettig dat je dan al meteen 's oschtends mag dan hoef je niet een hele dag te wachten. Ik duim nu alvast voor je....

Kibi: Ik heb er al 2 gehaald (positiebroeken), heb ook nog broeken liggen die wat groter zijn, maar dat zit toch niet fijn. Ik kies gewoon voor zw-kleding, net zo makkelijk en er zitten best mooie kledingstukken bij! lekker dat je zo op je werk kan posten.... ;) Mooi makkelijk geld verdienen.... :)

Ik slik de hele zwangerschap foliumzuur door, maar ik heb een dosis van 5mg op doktersrecept.

Deel Deze Pagina