Goeiemorgen! ff bannercheck hihi 10 weken! Joepieeee! Vlinder, welkom hier bij de oktober-mama's! Dat moet een vreselijk moeilijke tijd voor je geweest zijn, kan het me niet indenken. Ik heb een paar maanden geleden een miskraam gehad en daarbij heb ik in een vreselijke dip gezeten, was echt wel even een diep dal, kan me het verdriet bij jou dan wel een klein beetje proberen voor te stellen, maar jeetje...heftig! In ieder geval, heel veel succes met deze zwangerschap en heel veel plezier!
hey vlinder84 ja gaat hard he die tijd. ondanks al die onzekerheid gaat die rap. tuurlijk mag je lekker mee kletsen. welkom hier en veel kletsplezier
Hallo dames! Allereerst, iedereen met een mooie echo: Gefeliciteerd! Ik zit ook te utteren met broeken, maar durf op een of andere manier nog geen positiekleding aan tot na maandag, dan krijg ik de 1e echo en ik ben behoorlijk onzeker nog! Vraagje: Krijg je bij een nekplooimeting meteen de uitslag? Ik had een paar dagen niet geschreven, een goeie vriendin van mij zou oma worden, maar bij de 20 weken echo bleek dat het helemaal niet goed zat met het kindje. Dat heeft me behoorlijk beziggehouden de laatste dagen... Ik krijg het idee dat de misselijken minder misselijk worden(of schrijven jullie t niet meer?!), als dat zo is, jippie! Vlinder, van harte en welkom mammajanneke, ik hoop dat je gauw wat hoort ivm die blaasontstekingen en de ab kuren, leef met je mee Annika, al wat van de tweeling gehoord? Sterkte, je krijgt behoorlijk wat voor je kiezen zo, wou dat ik iets voor je kon doen... Getver, wat een weer vandaag, hoopte dat eindelijk de lente zou doorzetten....wordt t gewoon weer winter voorlopig, jakkes! spreek jullie snel weer, liefs chantal
goedemorgen dames. Ik was er weer eventjes. Hier gaat het wel weer een beetje. Heb nog niks van de 2ling gehoort. VLinder84 gefeliciteerd met je zwangerschap. En wat pippy* betreft staan we in het zelfde schuitje. Veel liefs Annika
Vlinder84, welkom! Tal, volgens mij krijg je meteen de uitslag na een nekplooimeting. Ik heb gelezen dat het met een echo gebeurd, dus dan zien ze toch meteen of het nekje verdikt is? Wat erg voor die vriendin van je... Annika, fijn dat het nu even weer goed met je gaat. Vandaag ben ik precies 12 weken! Ik vind het wel een mijlpaal eigenlijk. Er was van de week nog iemand die zei: leuk nog een september mama. Maar ik gok nog steeds op oktober hoor. Mijn andere twee waren ook na de uitgerekende datum. Allebei op de vrijdag na de uitgerekende datum, dus daar gok ik bij deze ook op.... dan wordt het 3 oktober Ik ben wel benieuwd of het uitkomt, het zou wel heel heel heel toevallig zijn.
ik ben sinds een paar dagen niet meer zo misselijk merk ik...baart me natuurlijk gelijk weer zorgen maar aan de andere kant kunnen de borsten savonds nog erg zeer doen en ik ben nog steeds erg moe savond. Ik slaap gewoon met gemak klokje rond en ga dus met dochterlief gelijk naar bed! as woensdag mijn 3e echo! Ik vind het nu zo ontzettend spannend ben er ook erg mee bezig in mijn dromen..: Mijn droom: ik ging naar binnen voor mijn echo..echter mijn vaste echoscopiste mocht met lunchpauze gaan en daar lag ik dan te wachten ...komt er een andere vrouw en nog een ander vrouw binnen en gaat zogenaamd wat voorbereidende dingen doen...ik snap er niks van en blij gedulig wachten nou ja geduldig ik vreet mezelf van binnen op enfin het duurt maar en het duurt maar en toen wilde ze weer wat anders gaan doen en toen zei ik heel hard schreeuwend: EN IK WIL NU MIJN ECHOOOOOOOOOOOOOO! ineens stonden ze op gingen ze weg en kwam doodleuk mijn eigen echoscopiste binnen, zij was heel rustig en pakte het echo apparaat en wilde gaan kijken En toen........werd ik wakker weet ik nog niks! het valt me echt wel zwaar.... met mijn MA in nov 06 kwam ik er dus met de nekplooimeting (12,3 wk) achter dat ons kindje niet meer leefde en ik hink steeds op 2 gedachtes.....straks zie ik dat beeld weer en toch maar weer positief blijven eno...ppff vermoeiend. Vraagje 1: Wie heeft er ook al een klein beginnend zwangerschapslijnt op de buik. Ik wel al ben benieuwd of jullie dat ook hebben... Vraagje 2: Ik wordt als ik gegeten heb snel kortademig en krijg hartkloppingen.Dit vind ik erg vervelend en maakt dat ik slechts kleine porties kan eten....2 bruine boterhammen met kaas doet mij hijgen als een paard. Ik zou graag weten of er meer meiden dit opvallen-constateren of ben ik nou de enige....ik lijk soms wel al een zwangere van 35 weken! Tal74. met de nekplooimeting krijg je nie meteen de uitslag. Op de echo zien ze natuurlijk wel al wat maar het gaat incombiantie met de uitslag van de bloedtest en daar gaat 2 weken overheen. Je krijgt dit thuis gestuurd bij mij weten. fijne dag!
@Maria: JAAAAAA! Staat je goed die 10 weken meis Verder reageer ik later wat uitgebreider, ga nu maar eerst ff douchen en dan zoeken naar wat energie om 't huishouden te doen Fijne zondag allemaal! Oh ja! Vlinder, welkom hier, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een rotperiode moeten jullie gehad hebben met Pippy* zeg , ik weet zeker dat ze vanaf boven ervoor zorgt dat haar brusje gezond en wel bij jullie gaat komen meis!
@Vlinder, gefeliciteerd en welkom hier! Er zijn hier meerdere meiden waarbij het al vroeg in de zwangerschap is misgegaan, dus je kan hier altijd je hart luchten. Probeer er toch zoveel mogelijk van te genieten! @Sjanni, fijn dat je minder misselijk bent en de 12wk komen er al bijna aan, joehoe! Ik heb nog geen lijntje gezien en je kortademigheid herken ik ook niet. @Rolia, gefeliciteerd met je 12wk! Morgen bereik ik deze magische grens. @chantal, veel plezier en succes morgen met je echo, spannend hoor! @mamajanneke, dank je wel voor de site, ik zal eens gaan kijken. Vandaag ga ik eens lekker niks doen en vanavond gaan we samen naar de Japanner, HEERLIJK! Het enige jammere is dat ik geen rauwe vis meer mag, maar gelukkig blijft er nog genoeg lekkers over! Verder gaat het beter met mijn rug/bekken, ik ben benieuwd hoe het aankomende week gaat als ik weer aan het werk ben. Ik weet niet meer wie me de tip gaf van de oefeningen, maar die doe ik zo af en toe, mn in bed. Dank je wel! Dag dag
Vlinder welkom en proficiat! Mamajanneke,leuke site,ik heb al wel wat dingen gezien! Ik heb sinds gisteren van die rare buikpijn,ik denk dat het mijn darmen zijn,maar twijfel.Vannacht werd ik gewoo wakker van de pijn. Als ik ga zitten dan doet het van onderen echt heel zeer,het zelfde gevoel als toen ik een spiraaltje in had. Weet iemand wat dat kan zijn,want begin me nu zorgen te maken. groeten Simone O ja en Tal de misselijkheid neemt hier langzaamaan af!
hee allemaal! Morgen is het weer maandag En morgen ben ik 10 weken! In mijn ogen is dit het betere nieuws Ik kreeg net een telefoontje van mn tante die nog allemaal babyspulletjes heeft die wij wel mogen hebben. Komt voor ons wel goed uit, want we bulken niet van het geld zeg maar Dus als ik wat verder ben gaan we eens lekker naar die spulletjes kijken, of er wat bij zit voor ons Ik word echt helemaal blij van dingen voor de baby Verder schaam ik me eigenlijk een beetje voor mijn ronde buikje op de een of andere manier vind ik in mijn hoofd dat het buikje pas banaf 12 weken mag komen (aan de andere kant ben ik er ook wel een beetje trots op stiekem) @ vlinder: welkom bij de oktobermamma's
hallo dames Ben er ff heel vlug moest eigenlijk rusten van manlief. Maar heb net met de angelsound het hartje horen kloppen. denk moest het ff melden. Nu ga ik wel rusten want heb weer avond dienst Veel liefs Annika
Hallo dames, Hier ben ik ook weer even! FF heel druk geweest met van alles en nog wat en voelde me niet erg lekker. Ga straks alles weer ff teruglezen. Liefs PS: Morgen alweer 10 weken , kiezeltje en Symoen
Halo allemaal, Net met vrienden en de kinderen pannekoeken gegeten en het was heerlijk, maar zit wel zo vol... Vlinder welkom, ik weet ook wat je doormaakt net als nog meer oktobermoeders.... Sjannie ik herken je kortademigheid, had dit bij mijn vorige zwangerschappen ook en nu ook weer, voel me af en toe net een hijgpaard. Esprit heeft nu ook hele leuke zwangerschapskleding. Verder heb ik gisteren 2 nieuwe brillen gekocht. Ik kreeg een aanbieding van tweede glas voor 10 euro, nu ben ik echt ontzettend blind (-7,5). een vriend van ons werkt bij "Het Huis" en toen zag k twee brillen die ik leuk vond en kon niet kiezen, dus nu heb ik er 1 van mijn man gekregen en 1 van mezelf. Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik namelijk last van ogen gekregen en dat begint nu al weer en dan kan ik mijn lenzen niet meer in. Verder morgen voor de 2de echo, echt heel spannend......
He hallo dames, @vlinder WELKOM! Vandaag wezen werken en het was best druk dus ben bekaf...... Ik las hier en daar wat over kortademigheid? Nou als ik de trap op ben gelopen ben ik net een hijgend paard Verder voel ik mij wel goed, alleen nog best veel last van puistjes En dat die borsten enorm in de weg zitten! 's nachts tijdens het slapen doen ze gewoon pijn omdat ze in de weg zitten Ach ja hoort er allemaal bij. Morgen hebben we onze intake bij de VK en volgende week eindleijk onze eerste echo! Dames fijne avond verder ! xxx
Dat gevoel heb ik soms ook hoor, maar we zijn ook met zoveel he. Ik voel me ook niet zo goed om elke dag te reageren. Moet op dit moment bijna 20 pagina's bijlezen. Pfffffffffffffffffff Maar ik heb iets gevonden op misselijkheid en braken smorgens. Ik eet voor ik uit bed ga en diep moet niezen een koek die m'n maag vult. Zo voorkom ik braken en voel me ook wat beter. Misschien iets voor meiden die er ook aan toe zijn
Hey Dames Sorry dat ik er niet veel ben, maar zit nog in de verhuisrotzooi hier Ik probeer alles bij te lezen, maar onthoud niks meer Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Hier komt de misselijkheid af en toe weer opzetten, en die pijnlijke tepels wordt ik ook niet goed van Donderdag voor het eerst naar de vk, intakegesprek...heb er zin in
en dan begin ik vol goede moed, ben k na anderhalve bladzij toch weer alle namen door elkaar aan t husselen, sh*t! Pff, morgen de echo, zenuwen ineens...! sjannie, de kortademigheid ken ik, de streep niet, die had ik alleen bij de 1e zwangerschap, na n maand of 5, bij de volgende 2 niet....en bedankt voor t antwoord op mijn vraagje(en rolia ook bedankt) annika, wat fijn dat je het hartje gehoord hebt! gerlinde, lekker hoor, naar de japanner...jammer van de rauwe vis, nouja, morgen nog 28 weken, dan kan je de sushi laten aanrukken! Esprit positiekleding? Lijkt me leuk....ik ben vandaag ff naar h&m geweest, hadden hele gave spijkerbroeken(toch weer een heel ander model dan wat ik nog had van de vorige keer)...verder vond ik t allemaal een beetje saai. Zo, ff lekker op de bank met een kop thee en en dvdtje Bones kijken(als voetbal afgelopen is haha!) tot gauw,doei doei
morgen weer naar de gyn en eigelijk zie ik er best tegen op. andere kant kijk ik er erg naar uit om ons kindje weer te zien, maar ben zo bang dat er iets mis is. ik ben veel moe (is normaal) en veel duizelig en steeds een zwaar drukkende buikpijn als of er een band strak om de buik getrokken word. tevens ga ik t hebben over die blaasonsteking en de schimmel, dus ben ook wel erg benieuwd. het benouwd zijn en kortademig herken ik zo vreselijk goed! en inderdaad iets eten en drinken VOOR het opstaan werkt geweldig. ik heb nu niet last van ochtendmisselijkheid, maar in mijn zwangerschap van darryl* had ik dit heel erg en bracht manlief een onbijtje op bed voordat ik opstond en dan hoefde ik niet boven de wc te hangen.