Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    @ Mironne, bij ons is dat 'laat' hoor. Kraamzorg aanvragen met 10 weken, dus dat kan best!

@ Mariaatje, ik heb ook een aanwijzing van iemand gekregen dat het goed zit en sindsdien maak ik me bijna geen zorgen meer! Zo heerlijk!

@ Kus, sterkte met de griep!

@ Natasssie, sterkte!

Ik ga ook weer borstvoeding geven, heb ik bij Tim bijna 8 mnd gedaan en dat beviel prima!

Fijne avond.

P.S. Van harte aan degene met een goede echo!

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hello there ladies!

ff snel, ben net thuis van mijn werk en moet nog eten...
    wou ff op Joli reageren: meid, wat hebben wij toch een hoop overeenkomsten he, idd gewoon eng af en toe, maar vind het ook wel wer bijzonder hoor! Voel me er wel prettig bij! :D

Sjannie, komt morgen helemaal goed meissie, ik weet het zeker. Ik weet ook precies hoe je je voelt, ik ben ook alleen maar met die rot echo bezig, terwijl ik vergeet van de zwangerschap te genieten. Het ene moment gaat het uiteraard beter als de andere, maar over het algemeen en zéker nu de echo nadert, ratelt het weer aardig in mijn koppie!

Waat even niet meer wie die schitterende echo had met 12 weken, maar ik vind hem geweldig! Echt een supermooie echo!

Timzijnmama, wel fijn he dat iemand je een geruststelling geeft, ik weet dat ik erop kan vertrouwen, maar vind het moeilijk, hoop echt dat het vanaf vrijdag over is!

Verder weet ik niete meer wat er geschreven is, ik ga ff bij mijn mannetje zitten, echt erg, ik stap binnen en ren gelijk naar de pc om jullie te schrijven oh oh oh...

oh ja, over bv, dat kan ik niet geven, dus daar hoef ik ook niet over na te denken!

Joli, wij moeten maar eens een keer goed gaan babbelen met elkaar, ben benieuwd wat voor raakpunten we nog meer hebben!

Meiden, fijne avond!

3. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Goedenavond allemaal,

anmiddag bij de huisarts geweest vanwege de buikpijn die ik heb.En het zijn mijn darmen,dus ppppffffjieuw niks ernstigs met de baby.
    Ze zei dat mijn baarmoeder goed voelde hij was precies de grootte die hij moet zijn met 10 weken zwangerschap.
    Dus ben weer gerust nu.

Ik ga flesvoeding geven,mag geen borstvoeding geven ivm medicijnen.

Kus beterschap!

Sjannie,morgen eindelijk je echo.Spannend hoor.Ik zit zelf al in de zenuwen voor mijn 12 weken echo van 1 april.Erg he!

groeten Simone

4. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    fijn om weer mooie echos te lezen en een prachtige foto zag ik ook voorbij komen.

@mironne,
    ik slik geen b12 maar na de bevalling van dylano was (en ben ) ik extreem moe en spierpijnklachten.
    de ha schreef dit toe aan fybromyalgie, maar na eigen speurwerk kwam ik uit bij een site van b12 en hier zag ik dat mijn klachten daar erg aan voldeden.
    heb toen een b12 test geeist en deze was veel te laag.
    eigelijk moet ik steevast de b12 spuiten krijgen, maar de ha gelooft hier niet in.
    maar omdat ik dus nu me weer zo voel als toen heb ik toch t idee dat dit weer veel te laag is, vadaar dat er gekeken wordt weer op b12.
    zeker ook door het zwanger zijn kan dit omlaag gaan en kan er ook voor zorgen dat je kindje met bloedarmoede geboren wordt en je bv niet goed is.
    en dit was bij dylano zo.
    hij had bloedarmoede en de bv gaf geen voeding aan hem.

ik wil trouwens nu ook weer bv proberen.
    bij darryl* wilde ik het niet, maar daar heb ik vreselijk spijt van dus ga t gewoon weer proberen.

5. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    @ Truus, WAUW wat een mooie echo zeg :) ! Je ziet echt een mensje! Mooi he, daar kan je heel de tijd naar kijken, nu kan je lekker gaan genieten!

@ Tweety, Het is idd heel bijzonder om te horen! Heb jij het ook opgenomen met je telefoon? Ik ben het nu heel de tijd aan het luisteren!
    Ik liet het aan me zus horen, en ze riep gelijk je krijgt een meisje :D ! Ze heeft al een dochter en de hartslag van me nichtje was net zo! Nu is me zus 24 weken zwanger van een jongen en zijn hartslag is wat langzamer! Vandaar dat ze het riep, ik ben gelijk heel benieuwd nu haha!

@ Annika, Gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man! Zo te horen was je man al een tijdje bezig met zoeken voor een nieuwe baan?
    Ga het maar lekker vieren meid :D !

@ Sjannie, Spannend morgen je echo! Heel veel plezier!

@ Symoen, Fijn om te horen dat er niks ergs is met de kleine! Ook een mooie bevestiging dat je baarmoeder op de juiste hoogte ligt met 10 weken! Nu ben je gelukkig weer helemaal gerustgesteld meid!

@ Mironne, Ik had vorige week al kraamzorg aangevraagd! Het maakt het gelijk een stukje echter he :D ! Ik zou er ook wat van krijgen als ze blijven bellen en de hormonen spelen nu ook een rol haha! Ik had het vandaag, me zus wou oversteken bij een zebrapad met me nichtje en me zus is ook zwanger, reed er een auto gewoon keihard door! Toen die man uitstapte heb ik hem even de waarheid vertelt, ik ging echt uit me pan! En me zus moest er hard om lachen en riep maar, hormoontje haha!

Voor de meiden die ik nu vergeet: sorry en veel liefs!

Over mijn borsten, ze zijn iets voller geworden maar nog niet een cup maat groter! Maar dat komt dadelijke wel!

Hebben jullie het trouwens ook zo koud heel de tijd? Je wordt er gek van!

Meiden allemaal een fijne avond!

6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik heb het de hele dag door koud Tatty. En vooral ijskoude handen.

Iedereen die morgen een echo heeft veel succes en veel plezier [​IMG]

7. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Truus: wat een geweldige echo meid! Echt onwijs mooi joh! Gefeliciteerd!

Meiden die morgen een echo hebben: ik duim voor jullie hoor! Gaat vast goedkomen ;)

Symoen: fijn dat het je darmen blijken te zijn! Moet vast een geruststelling wezen nu je weet dat je baarmoeder precies goed is voor 10 weken!

Tatty: ik heb het ook de hele tijd koud overdag en 's avonds, maar 's nachts daarintegen zweet ik me te pletter en moet alles uit :rolleyes:

Maria: we moeten inderdaad eens een keertje uitgebreid kletsen saampies volgens mij ;) , voor zover het nu overkomt, heb ik het gevoel dat het wel erg goed zou kunnen klikken tussen ons :D ! Hebben we trouwens al een countdown gehad vandaag :-k ..... Voor de zekerheid nog maar ff dan :D ! NOG MAAR 3 NACHTJES SLAPEN \:D/
    En ik zei het je toch?! Nu ben ik degene die jaloers is, hihi ;) ! Over 2 dagen m'n intake bij de VK, heb ik ook erg veel zin in trouwens!

Bedankt voor de borstenreacties trouwens iedereen! Vanmiddag voelde ik ze weer wat meer en m'n tepels zijn echt onwijs huge zeg :confused: ! Schrok me wild, haha!

Nou, ik ga m'n bedje maar eens opzoeken, morgen weer een lange werkdag voor de boeg :rolleyes:

Truste allemaal!

8. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    tal74; Oh, dan heb je er straks 3 in de luiers dat is nog te overzien (al denk jij misschien nu nog van niet, hi hi LOL). Wel erg leuk een tweeling, mijn man hoopt de hele tijd dat wij ook een tweeling zullen krijgen. :)

Mironne; Precies...nog 1 nachtje slapen. In Nederland weet nog niemand dat ik zwanger ben dus dat gaat onze dochter dan ook direct op Schiphol rondbazuinen!

Truus; wat een mooie echo, gefeliciteerd!

Annika; gefelicteerd met de nieuwe baan van je man.

Voeding; ik denk dat ik ditkeer de fles ga geven i.p.v. BV. Bij onze dochter heb ik 10 weken borstvoeding gegeven en toen was ik het zoooo zat, ik leek wel een Tank station. Ze kwam ook in de eerste 2 weken 500gram aan....da's best veel. :)
    Toen ik daarover wat zei tegen de kinderarts (in het Midden Oosten) werd die enorm boos op me en vroeg of ik mijn kind met 2 weken al op dieet wilde zetten. Eeuh nee, maar misschien een flesje zo af en toe zou het wat gemakkenlijker maken? Ik heb toen tot ze 1 jaar was bij ieder bezoek aan de dokter gewoon gezegd dat ik borstvoeding gaf terwijl ze eigenlijk gigantische flessen naar binnen werkte......hi hi hi.

Kraamhulp; ik hoop dat ik er voor in aanmerking kom, maar als het kan dan ga ik het ook zeker aanvragen. Bij de vorige kwamen mijn schoonouders een maand over om mij te helpen, dat was echt super maar het idee van een kraamhulp lijkt me toch ook een luxe.

9. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    k las een vraag over voeding, de rest heb k niet echt meegekregen geloof ik, ben behoorlijk moe :oops:

Ik wil graag borstvoeding gaan geven (er even vanuit gaande dat dat ook kan enzo). Lijkt me wel n heel karwei, maar k vind het wel zo natuurlijk en t lijkt me ook wel gezellig eigenlijk, beetje intiem iets van jou en je kindje

10. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    OKTOBER 2008 MAMA'S

23 SEPTEMBER
    Tweety, 27 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf?
    28 SEPTEMBER
    Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    29 SEPTEMBER
    Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    1 OKTOBER
    Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    Sousa, 24 jaar, 1ste kindje
    Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje
    2 OKTOBER
    kimmetjehier, 24 jaar, 1e kindje, kalendermeisje, denkt zelf meisje
    Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Deng, 26 jaar
    Jennefer26, 29 jaar
    3 OKTOBER
    Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    4 OKTOBER (Dierendag)
    MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Maka123, 1ste kindje
    5 OKTOBER
    Coni, 40 jaar, 8ste kindje, kalender zegt meisje
    6 OKTOBER
    Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Butterfly1, 24 jaar, 1ste kindje, denkt zelf jongen
    satyra, 28 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    mamajanneke, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Pipelina, 1e kindje
    7 OKTOBER
    Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    Fofo, 31 jaar, 1ste kindje
    Lenah, 26 jaar
    Jessica1981
    Baby25
    Eef76, 31 jaar
    8 OKTOBER
    Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    MsRoxy
    Anna mama
    9 OKTOBER
    Zico, 35 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen
    Charlie01, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    10 OKTOBER
    Kikiko
    jimmy, 24jaar
    shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf?
    Susanna, 32 jaar, 1ste kindje
    11 OKTOBER
    Joli, 27 jaar, 1e kindje
    12 OKTOBER
    Mariaatje, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Monique 1984, 24 jaar, 1ste kindje, denkt zelf jongen
    nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen
    13 OKTOBER
    Muffie, 24 jaar, 1ste kindje
    Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje
    Mironne, 27 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    14 OKTOBER
    Astridje, 25 jaar, 2de kindje
    Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    15 OKTOBER
    Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    Linnepinn, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee!
    16 OKTOBER
    miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    sabineramp, 22 jaar
    17 OKTOBER
    tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    18 OKTOBER
    taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Vlinder4,
    19 OKTOBER
    Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje
    danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje
    20 OKTOBER
    Lotje26, 26 jaar
    21 OKTOBER
    annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    Yvonnee, 2e kindje
    Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    23 OKTOBER
    wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    24 OKTOBER
    liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ?
    klusser, 27 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    tal74, 33 jaar, 4e en 5e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    25 OKTOBER
    kikker
    26 OKTOBER
    triessie, 28 jaar, 1e kindje
    27 OKTOBER
    Shaas, 17 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen
    28 OKTOBER
    mad, 2e kindje
    sam1973, 34 jaar, 2e kindje
    Timzijnmama, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    wannaBmum, 33 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    Sung, 26 jaar
    Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen
    29 OKTOBER
    catootje1978, kalender jongen, denkt zelf meisje
    vke, 25 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ?
    30 OKTOBER
    kus26, 26 jaar, 3e kindje
    allwoman, 29 jaar, 2e kindje
    31 OKTOBER
    just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje

AFSPRAKENLIJST
    19 maart
    Gerlinde: nek plooi meeting, Sjannie: 3e echo (12 weken)
    20 maart
    liss10: Intake VK +echo, Cootje: echo 9.00 uur, allwoman: inktake VK, Zico: 2e echo, catootje1978: 1e echo, sam1973: intake vk, joli: Intake VK
    21 maart
    Kus26: intake Vk, tam27: intake vk en 3de echo, Mariaatje: 2e echo, Bianca24: 12 weken echo lampie: 9.00 1e echo, Ischa: 3e afspraak gyn
    25 maart
    Kibi: controle gyn 15u45, Semmi 2e echo, hansje: termijn echo
    26 maart
    Kibi: 12 weken echo 9u45, mama1984: 12 weken echo, Audrey23: 2e echo , Butterfly1: 12 weken echo (tevens de 3e)
    27 maart
    Cootje269: 1e echo, Timzijnmama: 1e echo 18.45u, klusser: 1e echo + intake vk, Sung: 1e afspraak VK, wendyy: intake vk
    31 maart
    astridje: 2e afspraak gyn, tweety: 2e afspraak vk, joel: termijnecho, annika1985: termijnecho Vlinder84 2e echo
    1 april
    Truus1980: 2e afspraak, Kus26: 1e echo, miekemiek: 1e controle VK, Symoen: 3e echo 12 weken joel : 2e afspraak vk 18.15, Kiezeltje: 2e controle VK
    2 april
    Sousa: 2e afspraak, Mironne: 2e afspraak gyn (mssn 12 wkn echo?), zena: afspraak gyn rolia 3e afspraak vk
    4 april
    allwoman: 1e echo
    7 april
    Audrey23: 12 weken echo, Ellen1984: 3e echo + nekplooimeting 19.45u
    8 april
    mama1984: 2e afspraak vk, joli: echo
    11 april
    Vke: 1e echo, Timzijnmama: Gesprek gyn.
    14 april
    Mariaatje VK, Mamajanneke 4e x gyn
    28 april
    Timzijnmama: 2e controle vk
    14 mei
    Rolia 20 weken echo
    5 juni
    Audrey23: 20 weken echo

Wordt ook lid van de Oktober Mama's 2008 Hyves: http://oktobermama2008.hyves.nl

11. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Joepieee countdown: nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik eindelijk mijn kleintje weer zien! Word alleen al 2 dagen wakker met een naar gevoel, nl dat ik niet zwanger ben.... :cry: . Ik hoop maar niet dat dit een voorteken is, word al verdrietig bij het idee. Nog 2 daagjes geduld.

Joli, jij morgen een spannende dag! Ik vond het zelf wel meevallen bij de vk, omdat ze alleen vragen stelde en meer niet, maar misschien is het bij jou anders! Veel plezier alvast!

Over mijn borsten, 's avonds zijn ze weer hard en mijn tepels zijn een stuk donkerder en er lopen aderen over mijn borsten, dus dat zullen wel goede tekens zijn, nietwaar?!

nou meiden, fijne dag allemaal!

12. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    pfffffffffff ben al op van de zenuwen, rond deze tijd vorige keer kreeg ik een echo en was ons kleintje overleden. Ben zo bang voor morgen....

13. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Ik kan het me voorstellen Zico, die angst deel ik met je. Bij mij kwamen ze met de 12 weken echo erachter dat het hartje met bijna 10 weken gestopt was.
    Maar meid ik ga heel hard voor je duimen en ik weet zeker dat je morgen een hele mooie echo zal krijgen :D :D

14. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    zico ik dum ook dat nu alles wel goed is meid!

15. scrappercindy

scrappercindy Actief lid

13 feb 2008
    283
    0
    0
    Nederland
    Zico; succes bij de echo, ik moet nog wachten tot volgende week Dinsdag en moet bekennen dat ik ook erg onzeker ben op dit moment.

16. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    @ Zico: duim voor je morgen!

Zijn hier nog meiden met eczeem? Ik heb er de laatste weken weer erg last van op mijn onderarmen en in mijn gezicht, hele nachten ben ik aan het krabben. Normaal gezien hou ik mijn eczeem onder controle door een zalf op basis van cortisone, maar dat mag nu niet meer. Ik probeer mijn huid zo veel mogelijk te hydrateren, maar het lijkt alsof niets helpt. Zijn hier lotgenootjes met tips...?

17. hallo

iedereen met een echo vndaag veek succes geniet ervan

truus watr een mooie echo ben heel jaloers moet nog wachten tot 7 april voor de volgende.

hier over de borsten vooral 's avonds echt pijn en mijn tepels worden dan echt hard.
    geen eczeem

groetjes ellen

18. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Gerlinde,succes met de nekplooimeting.

Sjannie,succes met de echo.

Zico,alvast voor morgen veel succes met de echo.Kan me voorstellen dat het erg moeilijk is.

Ik ben vandaag toch weer onzeker,sorry hoor.Maar ben niet meer misselijk,mijn borsten doen een stuk minder zeer.En dan die stomme buikpijn van de darmen.
    Ik wou dat ik het hartje maar even kon horen,maar kan het niet vinden met die angelsound.
    Ook al ben ik gisteren bij de dokter geweest en zegt ze dat mijn baarmoeder de goede grootte heeft voor 10 weken zwangerschap,ik blijf onzeker.
    Bang dat het hartje straks niet meer klopt.Erg he.Dan denk ik was ik mar flink misselijk,dat maakt het weer wat echter.
    Sorry voor het lange verhaal.

groeten Simone

19. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    he simone,

ik snap het best hoor. geen sorry zeggen.
    we zijn er toch voor om samen de blijdschap te delen, maar daarnaast de angsten.
    ik hoop dat je je gauw weer wat zekerder gaat voelen.
    als je richting de 12 weken gaat, gaan je symptomen vaak over.

ecxeem, hier ook last van!
    ik word helemaal gek van de jeuk.
    wat echt wel wat verlichting geeft bij mij is vaseline lanette, verkrijgbaar via de ha en mag ghewoon als je zwanger bent.

20. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Mironne Al komt iedereen erbij meer zielen meer vreugd toch hahaha.

Hier ook geen eczeem wel hele droge handen en dan vooral tussen de vingers.
    En ik las iets over borst of fles. Nou als het kan en lukt wordt het hier de borst.

Nog een weekje en dan weer een echo kan echt niet wachten! Maar de tijd gaat sneller dan je zelf in de gaten hebt.

Zico positief proberen te blijven! en heel veel succes en vooral (als de opluchting er is als je gezien hebt dat alles goed is) veel plezier.

Liefss

Deel Deze Pagina