He gatsie meid wat vervelend! Ik ga voor je duimen dat het niet erger wordt en dat het niks te betekenen heeft/had... Hou je ons op de hoogte? xxxxxx
haaai, ik ben hier een beetje nieuw maar al wel vaker het een en ander gelezen!Ik denk laat ik nu ook even een berichtje plaatsen ben tenslotte ook uitgerekend in oktober. Nouja het is nog niet zeker want ben nog niet naar vk geweest dus wie weet moet ik volgende week ineens ergens anders schrijven Sam ik wil je sterkte wensen zeker nu je in zoon weekend niets anders kan doen dan afwachten! lieve groet
ook ik kom even een hele dikke knuffel geven aan Sam... sterkte sam! en hopelijk is het te doen dit paasweekend! xxx
Omdat ik maar tot 3 cm ontsluiting kom, en mijn bekken zijn te nauw. Ik heb het de eerste 2 keer nog zelf geprobeerd, maar de weeen zorgden niet voor ontsluiting. Mijn moeder had hetzelfde probleem.... Mijn gynaecoloog kon mij nu al vertellen dat mijn dochters waarschijnlijk hetzelfde te wachten staat als ze zwanger zijn En voor de bloeddruk krijg ik geen medicatie
Ja, mijn dochters zijn dus met een keizersnee ter wereld gekomen. Mijn oudste is zelfs door dezelfde gynaecoloog gehaald als mij Ik moet met 16 weken voor een controle naar de gyn, en daarna vanaf 36 weken helemaal.
Sam, ik wil je ontzettend veel sterkte wensen! Hoe is het nu? Kus, ik heb precies hetzelfde als jij, ook een hoge bloeddruk en daarom extra controle. Ook geen medicijnen. Bij mijn eerste had ik ook een zw.vergiftiging, maar daar stond dit los van vertelde de vk me. Deze bloeddruk had ik waarschijnlijk al toen ik zwanger werd en bij de 1ste kreeg ik een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap, die plotseling steeds hoger werd. Ik geniet ook enorm van het zwanger zijn, ondanks het misselijk zijn nu. (De 12 wk zijn voorbij, maar de misselijkheid nog niet helaas ) Vooral ook van de dikke buik die straks komt en de voorbereiding op de komst van de baby (kleertjes strijken, kamertje inrichten dat soort dingen) Aan het einde van de zwangerschap vragen vreemde mensen je hoelang je nog moet en houden ze de deuren bij de bakker en de slager voor je open 8) En dan de kraamtijd... Heerlijk genieten van je pasgeboren baby. Iedereen komt langs om jou wonder te bekijken en de kraamverzorgster die je overal mee helpt en je 's middags een schaaltje fruit voorzet....wat een verwennerij. Ik vond het echt genieten en hoop dat dat deze keer ook weer zo gaat
@kus, Okay, dan begrijp ik helemaal waarom je een kz moet hebben. Maar vind je het zelf dan niet prettig om gewoon onder de gyn te staan ipv alleen die paar controlles? Ik zou dat dus wel fijn vinden, omdat je toch iets opbouwt en samen uit gaat kijken naar de geboorte van dat wondertje. En wat apart zeg dat de gyn die jou gehaald heeft ook jou dochter gehaald heeft. Echt bijzonder En het hoeft niet op generatie over te gaan hoor. Mijn moeder heeft ook te nauwe bekken en ik en mijn broer zijn beide met een kz geboren. Ik was hier ook bang voor en bij mijn eerste wist ik dat ik een kz ging krijgen. Dit is dan ook gebeurt, alleen niet doordat ik te nauwe bekken heb. Dylano is via de gewone weg geboren en ik hoop dat dat nu ook weer gaat gebeuren. Is het dan ook zo bij jou dat je nu na dit derde kindje geen zwangerschap meer mag? dat hoor je vaak he dat je maar 3 x een kz mag. nou hier verder geen nieuws. Of toch wel. ik heb wat positiekleding via mp gekocht. Heb een grote maat 48 en kon hier niet slagen en op mp wel. Ben erg blij ermee
goedemorgen meiden ik ben een hele poos niet geweest en ik vroeg me af hoe het met jullie gaaat hier gaat het wel goed af en toe dagen er tussen zitten dat ik niet lekker ben maar verder gaat het wel
Hallo hallo, ik ben er ook weer even! Sam, heel veel sterkte, ik hoop dat het niks is en verdorie, dan heb je ook nog die rot-paasdagen ertussen zitte.Getsie. Dikke knuf! Ik geniet ook heel erg van het zwanger zijn, zeker na de echo van vrijdag is er zo'n last van mijn schouders gevallen en voel ik me echt prima. Geen kwaaltjes of zo, dus daar ben ik wel blij mee. Het onzekere is ook weg, ik ga gewoon volop genieten. En iedereen weet het bij ons al en het leuke is, dat ik in een restaurant werk, met veel bekende klanten, dus dat is wel leuk, hun reacties en zo! En gisteren nog leuk nieuws erbij gekregen, een vriendinnetje van me moest afgelopen vrijdag in hetzelfde ziekenhuis, bij dezelfde arts, ook een echo laten maken! Zij is 20 oktober uitgerekend, 9 dagen later dan mij dus, echt grappig! Dus wij lopen echt gelijk op hihi. Verder weinig te melden! Fijne dag!
Goedemorgen meiden! Vrolijk pasen allemaal! haha! Heb net m´n ´paasontbijtje´ op hoor Heerlijke yoghurt met cruesli Ik was weer vroeg wakker vanmorgen, dus heb een lange zondag om lekker te luieren voor de boeg! Maria, wat leuk dat je vriendin 9 dagen later is uitgerekend! Kunnen jullie lekker samen zwangeren ... Sam, ben zo benieuwd hoe 't met je gaat! Mamajanneke, wat fijn dat je bent geslaagd voor positiekleding! Verder ff niks geloof ik.... tot later!
@ Mamajanneke Het is dus wel erfelijk volgens mijn gyn. En ik ga trouwens ook niet nog eens een week martelen met weeen, terwijl ik toch niet op de natuurlijke manier kan bevallen. Maar goed....misschien wil deze wel opeens uit zichzelf En wat betreft de controles, ik vind het fijner bij de vk. Veel gezelliger dan een ziekenhuis vind ik. En heb trouwens ook geen medische indicatie om de controles door de gyn. te laten doen, alleen de bevalling.
Nou hier even snel een berichtje van mij: Heb echt vreselijk geslapen....ben helemaal brak... na gistermiddag met de verloskundige gesproken te hebben, heb ik nog 1 keer een rode 'zweem' gehad en daarna niets meer....nou ja niets...wat zweempjes oud bloed, niet echt noemenswaardig... Ik zou blij moeten zijn omdat er geen stolsels waren of omdat het rode is gestopt, maar voel me nog heel onzeker....ga op zeker dinsdagochtend de vk weer bellen, want ik ben nu te onzeker om nog op de echo te wachten van 12 wkn... En omdat alles gewoon doorgaat ga ik nu eierdoppies versieren met m'n zoontje... Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve berichtjes, moest er gelijk van toen ik ze las... xxx
Sam, meis, logisch dat je nog steeds heel erg onzeker bent. Gelukkig is het geen helderrood bloed meer. Dat klinkt toch positief. Vind het maar raar dat je vk je niet even naar het zkh stuurt voor een echo. Want deze onzekerheid is killing natuurlijk. Sterkte hoor! Kus, wat balen zeg, dat je nu al weet dat het weer een ks gaat worden. Maar goed beter dat dan dat ze je 4 uur persweeën laten wegpuffen. Dat was bij mijn collegatje zo. Die bleef ook op 3 cm hangen en kreeg wel persdrang. Uiteindelijk na 4 uur toch maar keizersnee. Maria, fijn dat je je zoveel beter voelt nu je de echo gehad hebt. Ik had het ook hoor, na de echo met 10.4 weken viel er echt 30 kg van mn schouders en sindsdien ben ik ook écht zwanger. Héérlijk om te fantaseren en te plannen. We hebben zelfs al een heel lijstje met namen (een ervan is zojuist ingepikt door mn neef en vrouw, zei verwachten eind juli een zoontje en gaan hem Lucas noemen, die stond ook hoog op ons lijstje) Leuk ook om samen met je vriendin te zwangeren. Mijn moeder haar beste vriendin heeft een dochter die even oud is als ik en zei is nu 16 weken zwanger. Toch grappig dat soort dingen! Ik ga vannavond oppassen op de kleintjes van mn vriendin. 4 stuks, de oudste 6, de jongste 6 maanden. Dusse...duimen jullie voor me dat ik ze de baas kan Fijne pasen nog!
Ja het is echt super leuk om samen te zwangeren, heb het nieuws gisteren pas gehoord, dus het is allemaal nog vers, maar ik verwacht wel dat we een leuke tijd te gemoet gaan! Idd, nu na de ecoh durf ik echt na te dneken over de zwangerschap, over namen, over het kamertje en de kinderwagen. Gewoon fantaseren over hoe we hete allemaal aan gaan pakken. Heerlijk! Namen vinden we wel moeilijk hoor, we hebben nog niet echt favorieten ertussen zitten, maargelukkig hebben we nog de tijd hihi. Voor mij geen luie pasen, want ik ga straks weer aan het werk tot vanavond laat, dus als ik klaar ben en thuis kom ben ik niet meer vooruit te branden, maar ja, het hoort er allemaal bij! Zena, veel plezier vanavond met 4 kleintjes haha!
Ach Sam, vind het zo rot dat je zo onzeker moet zitten wezen met pasen! Ik snap die vk ook niet hoor :x , ik zou dinsdag ook zeker terugbellen voor een eerdere echo! En toch hè?! Het klinkt toch positief dat het bloed niet meer rood is en zo goed als weg! Houd moed hoor meis!
Sam,wat ontzettend kl*te zeg.Gelukkig is het helderrrood weg.Mijn duimen draaien voor je,enne idd dinsdag gelijk bellen.Die onzekerheid is niks! Mariaatje,wij hebben hier ook echt een babyboom,er zijn er nu zoveel zwanger van onze vriendengroep dat we vanaf juni elke maand tot dec 1 of meerdere baby verwelkomen.Een vriendin van mij is 24 sep uitgerekend,wij gaan ook samen op yoga en zwemmen.Gezellig! Nou mijn dag kan niet meer stuk,ik heb vanochtend met de angelsound het hartje van ons babietje gehoord!yes,joepie Eerder lukte het niet,maar toen las ik hier van de week dat iedereen lotion of iets dergelijks gebruikten,en dat had ik natuurlijk weer niet gedaan.(hoezo lomp ) Dus vanochtend geprobeerd en gelijk,huppa daar was het.Echt geweldig! groeten Simone
Ff tusendoor moet het kwijt aan jullie ... Heb net (denk ik) het hartje gehoord met de angelsound.. Was heel laag links onderin maar het klonk goed.... Ben zo blij..... Ga zo brunchen met familie kom vanmiddag of morgen even bij lezen en reageren.... LIEFS nony
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA 12 weken! Mariaatje goed joh je echo! Hoe is het verder met iedereen? Nog 3 dagen en dan mijn echo! liefs