Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Annika dat heb ik ook, maar toch kan ik me herinneren dat de eerste 5 weken ik liep te brullen dat ik nergens last van had en dat ik dat eigenlijk niet leuk vond. Ik heb het geweten en weet het nog ;) Mijn overgeven is weer terug, vooral 's avonds. De geneugten van zwanger zijn.

2. annika1985

annika1985 Niet meer actief

ik heb ook 2 keer hypermisis gehad en kan je vertellen dat istotaal geen pretje.

zelfs nu is het geen pretje iedereen let maar op of je wat eet of drink. bah.

Als ik een keerjte de pot moet knuffelen ben ik ook gelijk in paniek.

veel liefs Annika

3. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Toen een paar dagen gelee het overgeven weer terug kwam raakte ik ook in paniek, maar ik weet me nu toch rustig te houden, ik geloof niet dat ik weer in het ziekenhuis beland. De doktoren zeiden idd wel dat als je 1 x hyperemesis gehad heb, de kans 95% is dat je het weer krijgt bij een 2e. :(

4. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    hoi hoi

pfff wat een drukke dag vandaag zeg, ben de hele dag al aan het rennen, ik ga zo op de bank ploffen en om 8 uur komt iemand helpen met onze belastingpapieren invullen.

Sam, heel veel succes vanavond, ik zal aan je denken meis.

Hier gaat de zwangerschap ook een veel grotere rol spelen, heel veel mensen weten het, die vragen ernaar, praten erover, zo leuk allemaal. Ik geniet nu echt volop. Ben niet meer misselijk geweest, maar wel nog moe en futloos, voel me net een oud wijf.. :p . Maar als dat het enige is mag ik nog niet klagen. Maandag mogen we ons kleintje weer gaan zien, heerlijk. En omdat ik er nu een goed gevoel bij heb gaan de dagen ook veel sneller, ook niet verkeerd!

Nou weet niet meer wat ik allemaal gelezen heb en waar ik op wou reageren...erg he... :rolleyes: . Sam in ieder geval, nogmaals succes!

5. annika1985

ja dat klopt.

Ik heb bij Lotte tot 16 weke ngehad en viel ik 15 kilo af woog toen 43 kilo.

Bij youri* heb ik het tot 23 weken gehad toen overleed hij en viel ik 17 kilo af.

Maar bij deze mag ik enorm afkloppen.

Veel liefs annika

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo, ik ben er een paar daagjes niet en er is zoveel geschreven. Sorry dat ik niet op jullie allemaal kan reageren hoor, want kan het allemaal niet onthouden haha (warhoofd door hormonen). Ik ben ook helemaal niet blij met misselijkheid. Vorige week zei iemand nog: wees blij dat je misselijk bent, dan weet je tenminste dat het goed zit (want zij had nergens last van). Toen moest ik me echt inhouden om niet te gaan meppen. Bij mijn dochtertje heb ik tot aan haar geboorte gespuugd, elke dag, de hele dag. En we weten hoe die zwangerscha is afgelopen. Dus voor mij betekent spugen niets meer dan heel vervelend en iets waar ik niets aan heb. Ik heb emesafene gekregen van de huisarts en dat helpt wel, geef nu minder vaak over. Maar als je elk slokje water en elk hapje eten eruit gooit, dan baal je zo gigantisch. Kon alleen nog maar huilen op het laatst, voelde me zo ziek.

Ik tel de dagen af naar de volgende echo, 31 maart... Oef het duurt allemaal zo lang!

7. annika1985

hoi vlinder.

ik gebruik ook emesafene alleen dan wel de zetpillen.

veel liefs Anniika

8. Sam1973

Sam1973 Actief lid

2 nov 2007
    147
    0
    0
    Rotterdam
    Nou mensen, ik ben foetsie....gaan eten en dan richting DE echo....
    ben superrrr zenuwachtig, jullie horen mij vanavond weer...

9. annika1985

suc6 sam zal aan je denken.

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    *duimt voor Sam*

11. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Hey meiden

Na een paar dagen stressy afwachten, vandaag eindelijk terug controle. Alles was dik in orde. Het kleintje was met zijn handjes aan het spelen :D. Zo schattig! Aangezien ik morgen in het ziekenhuis de grote 12 weken echo krijg, was het niet de bedoeling dat ik vandaag een echo kreeg bij de gyn in haar praktijk, maar toen ze uitwendig het hartje niet kon hoorde, moest ze wel eentje doen. Ik had thuis ook heel lang moeten zoeken met de AngelSounds, maar uiteindelijk toch het hartje gevonden, dus ik maakte me geen zorgen. En toen verscheen ons kleintje: mooi gegroeid en volop aan het spelen en draaien met zijn handjes :D. Ik heb een gekantelde baarmoeder, daarom dat het uitwendig luisteren bij mij op dit moment nog wat moeilijker gaat.

Op het eerste gezicht zag ze niets abnormaals, maar morgen krijg ik dus een heel uitgebreide echo met materiaal dat veel beter is dan dat van de gyn. Zoals zij het zegt: "ik werk met Lada, in het ziekenhuis werken ze met Rolls Royce". Maar toch vandaag het nieuws al wereldkundig gemaakt.

Over de npm: wij laten ze wel doen aangezien er Down in de familie zit.

@ Sam: véél succes.

Meiden die een goede echo hebben gehad: proficiat.

Meiden die de komende dagen mogen gaan: geniet ervan!

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Annika, ik kan niet tegen zetpillen. Dan komt het er direct weer uit zeg maar haha, lekker praatje.

Succes Sam, laat je ons weten hoe het was?

Kibi, leuk dat je je kleine vandaag hebt gezien en morgen weer gaat zien, spannend!

Over de npm, wij doen 'm juist niet ook al hebben wij een verhoogd risico. Als er Down is, dan wil ik het niet weten want ik ga de keuze tot zwangerschapsafbreking niet weer maken. Tenzij er dus op de echo te zien is dat het kindje niet levensvatbaar is. En anders wil ik het gewoon niet weten. Hoop doet leven. Maar ik snap wel dat anderen het wel doen hoor. Je hoopt natuurlijk goed nieuws te krijgen zodat je wat geruster kunt zijn.

13. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @sam hopelijk is alles goed!

14. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Sorry annika, vlinder en susanna...zo had ik nooit over die misselijkheid gedacht...ik probeerde alleen het positieve ervan te zien, dat is natuurlijk heel makkelijk als je alleen maar soms misselijk bent....niet stilstaand bij het feit dat er meiden zijn die er écht erg last van hebben...beetje ondoordacht van me....

15. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    @tal74, ik snap jou ook wel hoor. Ik heb vooral de eerste weken constant aan mijn borsten lopen voelen of ze nog wel pijnlijk waren :)
    En inderdaad wel of geen symptomen zegt niks, maar als je echt helemaal niks voelt lijkt me dat wel een onzeker gevoel geven hoor.

@sam1973, veel succes meid.

16. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    **Duimt ook voor Sam dat alles goed is **

Hallo dames!

Hier ben ik weer... na weer een dagje werken.

Symoen: Ik herken het echt wat je zegt. Ik heb ook een hele tijd niets geen last gehad, maar sinds een week of 2, ben ik de pineut, heb te hard geroepen! :( Ben vreselijk misselijk (gelukkig niet echt overgeven), maar vreems genoeg wel 3 kilo afgevallen. Mijn borsten doen mega-zeer en staan tepels staan stijf in mijn shirts... :oops:

Bartje: welkom hier en fijn dat je echo zo goed is gegaan! :)

Wij hebben hele mooie paasdagen gehad, lekker rustig... We hebben een nieuwe auto gekocht. Mag ook wel met het brusje op komst, was onze peugeot 206 echt te klein. We zaten al met ruimtegebrek, dus nu overstag en hebben we heeel degelijk :p een Opel Astra stationwagen uitgekozen...
    Ben er wel heeeeeeel blij mee! :)

Bij mij begint het buikje ook te komen, maar heb wel een opgezette buik omdat ik mega veel last heb van mijn darmen/obstipatie! :( pas nog wel in mijn spijkerbroek, maar dat heeft te maken met dat ik 3 kilo ben afgevallen, denk ik!

Zo weer genoeg gelult!:p

PS: ik heb me ook zo'n Angelsound aageschaft, wacht nog tot hij binnenkomt....

17. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Sam: duim duim duim!

18. annika1985

ey tal

Je hoeft geen excuus te maken hoor. :D
    Probeer alleen het fabeltje uit de wereld te helpen hoe misselijker hoe beter.
    Maar in sommige gevallen is het echt verschrikkelijk.
    Gelukkig mag ik nu weinig klagen maar heb de andere kant ook mee gemaakt en dat heeft zoveel effect op je sociale omgeving.

Veel liefs Annika

19. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0

20. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Susanna, jij vroeg van de hoeveelheid controles toch?
    Bij ons is het, hoe verder je bent, hoe meer controle.
    Ik moet nu pas 6 weken na de eerste controle, dan 5 weken, dan 4 enz. Op het laatst elke week.

Deel Deze Pagina