Hey meiden! Leuk hoor, we hebben nu zo ongeveer dagelijks een 12 weken mijlpaal hier. Super meiden, ga zo door! Lisette, van harte welkom en succes met teruglezen. Tam, fijn dat je het hartje hebt kunnen horen! Sabine, jeetje meid, hoop gedoe. Denk idd om jezelf en je beebje! Teddy, mied, wat vreselijk voor je vriendin. Natuurlijk heb je hart gehuild vanmorgen! Sterkte voor jullie allebei. Susanna, ik heb het idee dat t wat beter met je gaat want je bent vaker online, klopt dat? En heb je de wieg? Ik ga zo lekker naar bed, vannacht die stomme klok voorruit en ik moet morgen om half 8 beginnen:S Nou ja, hoort erbij. Cao!
He Meiden, Met mij alles oke maar het valt me op dit ogenblik wat zwaar om alles te combineren verschillende jobs het huishouden en voor ons amber zorgen. Ze is erg lastig geweest vandaag. Ik word ook elke dag precies dikker ik krijg mijn broeken niet meer dicht en heb al een week zwangerschapsbroeken aan. Wat gaat dit toch hard seg. Maandag mag ik eindelijk naar de Gyn voor een tweede echo ik ben eht benieuwd en kijk er enorm naar uit. Mijn schoonzus zei dat zij op 12 weken al wist wat het was maar ik weet wel dat dit nog te vroeg is en dus hoop ik er niet op. Heb verder nog een vraagje voor de mama's die al een kindje hebben. Wat deden jullie met je kindje toen je in verwachting was van een ander? Ik wil daar mee bedoelen ons amber is nu bijna 2 en weegt 15kg. Ze kan ook heel aanhankelijk zijn en wil dan constant opgenomen worden. Ik vraag me af of ik dit nog wel ga kunnen of mogen als ik langer zwanger ga zijn. Wat deden jullie in die situatie of wat is jullie mening hier over?
hee allemaal, @ nieuwetjes erbij zag ik: welkom! Ik droomde vannacht dat ik helderrood bloed en stolsels verloor, en dat ik helemaal in paniek raakte en heel erg moest huilen enzo... En toen werd ik opeens wakker, k had gelukkig wel meteen door dat het een droom was, maar k ben me opeens een beetje zorgen aan t maken. Niet dat ik ergens last van heb buiten de normale zwangerschapsklachten om ofzo... ben opeens een beetje bang dat et beebje gewoon er al mee is gestopt zonder dat ik t heb gemerkt. Niet echt goed voor mn humeur.
ik reageer even op jou berichtje astrid. ik denk dat je je spruit nu moet gaan leren dat ze niet altijd meer opgetild kan worden.klinkt hard maar ze heeft beentjes waar ze heel goed zelf mee kan lopen.als je het nu niet doet schuift ze daalijk uit jaloezie de baby van je schoot.klinkt raar maar het kan zomaar gebeuren want zij hoort immers op jouw schoot.ze zal nog niet goed snappen dat er een ander kindje komt maar leg haar dat toch steeds uit.laat plaatjes zien en maak haar stukje bij beetje duidelijk dat er ook bij jou een kindje in je buik groeit en dat dat kindje daalijk gedragen moet worden en dat zij grote zus is die al heel goed zelf kan lopen.laat haar zoveel mogenlijk zelf lopen.doe je dat niet heb je straks de problemen. ik heb 4 kinderen en zodra die goed liepen tilde ik ze niet meer.af en toe ja maar niet omdat ze eigenlijk te lui waren om te lopen,want het is zo makkelijk dat mama me tilt.het zal moeilijk worden die opgestoken armpjes te negeren en de tranen en het woedende gestamp maar geloof me het zal je makkelijker vergaan als je volhoud.hooguit een week dan snapt ze het. succes vrouw.
@ kiezeltje: Dat rare dromen hoort wel een klein beetje bij de zwangerschap. Ik heb ook allemaal van die nare dromen, die levens echt lijken totdat je (gelukkig) wakker wordt. groetjes lief
Zena ja idd het gaat wat beter, vooral overdag. 's Avonds is het nog steeds zeuren, heb zojuist nog weer boven de wc gehangen, maar ik heb hoop op snelle verbetering. Ik heb de wieg niet 10 sec. voor afloop bood een ander, echt balen! Ik was weg van die wieg. Nieuw kan ik em ook kopen maar dan is ie toch weer $ 200,- duurder.
23 SEPTEMBER Tweety, 27 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf? 28 SEPTEMBER Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? 29 SEPTEMBER Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 1 OKTOBER Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Sousa, 24 jaar, 1ste kindje Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje 2 OKTOBER kimmetjehier, 24 jaar, 1e kindje, kalendermeisje, denkt zelf meisje Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Deng, 26 jaar Jennefer26, 29 jaar 3 OKTOBER Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen 4 OKTOBER (Dierendag) MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Maka123, 1ste kindje 5 OKTOBER Butterfly1, 25 jaar, 1ste kindje,kalender meisje Coni, 40 jaar, 8ste kindje, kalender zegt meisje 6 OKTOBER Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje [/color][/b] satyra, 28 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen mamajanneke, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Pipelina, 1e kindje 7 OKTOBER Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Fofo, 31 jaar, 1ste kindje Lenah, 26 jaar Jessica1981 Baby25 Eef76, 31 jaar 8 OKTOBER Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Anna mama 9 OKTOBER Zico, 35 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen Charlie01, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf ? mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? sam1973, 34 jaar, 2e kindje 10 OKTOBER Kikiko jimmy, 24jaar shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf? Susanna, 32 jaar, 1ste kindje 11 OKTOBER Joli, 27 jaar, 1e kindje Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje 12 OKTOBER Monique 1984, 24 jaar, 1ste kindje, denkt zelf jongen nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen 13 OKTOBER Muffie, 24 jaar, 1ste kindje Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje Mironne, 27 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 14 OKTOBER Astridje, 25 jaar, 2de kindje Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje 15 OKTOBER Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Linnepinn, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee! 16 OKTOBER miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje sabineramp, 22 jaar 17 OKTOBER joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Chris81 18 OKTOBER taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Vlinder4, lief649, 27 jaar, 2e kindje,kalender jongen 19 OKTOBER Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 20 OKTOBER Lotje26, 26 jaar 21 OKTOBER annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Yvonnee, 2e kindje Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? 23 OKTOBER wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen 24 OKTOBER liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? klusser, 27 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen tal74, 33 jaar, 4e en 5e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen 25 OKTOBER kikker 27 OKTOBER Shaas, 17 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 28 OKTOBER mad, 2e kindje wannaBmum, 33 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Sung, 26 jaar Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen triessie, 28 jaar, 1e kindje 29 OKTOBER catootje1978, kalender jongen, denkt zelf meisje vke, 25 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? 30 OKTOBER kus26, 26 jaar, 3e kindje allwoman, 29 jaar, 2e kindje 31 OKTOBER Timzijnmama, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Hansje, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? AFSPRAKENLIJST 31 maart astridje: 2e afspraak gyn, tweety: 2e afspraak vk, joel: termijnecho, annika1985: termijnecho Vlinder84 2e echo, Mariaatje: nekplooimeting, Tal74: afspraak gyn. 1 april Truus1980: 2e afspraak vk, Kus26: 1e echo, miekemiek: 1e controle VK, Symoen: 3e echo 12 weken joel : 2e afspraak vk 18.15, Kiezeltje: 2e controle VK, Sjannie 2e afspraak vk lief649 : termijnecho vk 2 april Sousa: 2e afspraak, Mironne: 2e afspraak gyn (mssn 12 wkn echo?), zena: afspraak gyn rolia 3e afspraak vk 3 april Coni: uitslag nekplooimeting, Catootje: 2e echo 4 april allwoman: 1e echo 7 april Audrey23: 12 weken echo, Ellen1984: 3e echo + nekplooimeting 19.45u, triessie: 3e echo gyn, Tatty Teddy: vk 8 april mama1984: 2e afspraak vk, joli: echo, Butterfly1: afspraak VK 9 april tam27: 2e afspraak vk, nony: 2e afspraak vk 10 april Timzijnmama: gyn. 11 april Vke: 1e echo 14 april Mariaatje VK, Mamajanneke 4e x gyn 16 april Gerlinde 16wk controle gyn 22 april Kibi: 16 weken controle gyn 24 april Catootje: intake vk, Audrey23: 3e afspraak vk + echo 28 april Timzijnmama: 2e controle vk 14 mei Rolia: 20 weken echo, Gerlinde 20 weken echo 21 mei Butterfly1: 20 weken echo 22 mei Mariaatje: 20 weken echo 5 juni Audrey23: 20 weken echo
@ Joli, Nu nog maar 4 dagen ! Ik voelde me gisteren echt schuldig tegenover me vriendin, ik weet dat ik het niet moet doen! Maar dat doe je automatisch toch! Ik ben alleen bang dat ze dit meer trekt, haar vriend is er ook kapot van! Ik probeer haar nu zoveel mogelijk op te vangen! @ Susanna, Balen zeg dat die wieg net voor je neus weg ging :x ! Het is idd wel een heel stuk duurder zeg 200 dolar! Ik hoop dat je gauw weer een mooie wieg tegen komt voor een mooi prijsje! @ Vlinder, Nog 1 nachtje slapen en dan kan je weer naar jullie ukkie kijken ! Voelen jullie soms ook helemaal niks? Soms is het net of ik niet zwanger ben, daar word ik dan erg onzeker van! Maar volgens mij hebben er meer een onzekere periode gehad? Ik heb weer avonddienst , gelukkig heeft me vriend ook avonddienst dan vind ik het minder erg! Meiden allemaal een fijne dag vandaag!
@Tatty teddy, dat je je soms minder zwanger voelt komt denk ik omdat je bijna 12wk zwanger bent. De meeste vrouwen gaan zich dan beter voelen en hebben minder last van kwaaltjes. Ik voel me gelukkig erg goed en heb gelukkig geen (erge) last meer van mijn rug. Maar zou zo af en toe zou ik best eens het hartje willen horen, gewoon voor de zekerheid, haha! Ik ben gisteren bij de Prenatal geweest en heb me laten voorlichten over de Bugaboo. Ik kan niet wachten om hem te gaan kopen. @Tam27, hoe gaat het met je? Ik heb heb ook een keer zo'n pijnscheut gehad nadat ik me in mijn slaap had omgedraaid, het deed idd erg veel pijn! Heerlijk he zo'n luie zondag, hmmmmm!
Oh teddy, kan het me zo goed voorstellen, je schuld gevoel. Ook al is het volkomen onterecht, want zij wordt er echt niet beter van als jij je schuldig voelt en meer dan er voor haar zijn kun je niet doen... Susanna, Balen zeg Pfff...ik heb echt last van dat ene uurtje van vannacht. Bahbah! Ik wil slapen! :x Heb ook echt helemaal niks te doen hier op mn werk, dus dat maakt t natuurlijk alleen maar erger. Gelukkig werk ik met een gezellige collega, dat scheelt dan weer. Nog een uurtje, dan is de avonddienst er. Vanavond op visite bij mn ouders, want mn vader is jarig. Gezellig! Nou, ik ga weer, beetje illegaal aan het doen hier namelijk. Hahahaha.
hoi gerlinde, de bugaboo is echt een super wagen, hij kost wel wat, maar dan heb je ook wat ! Ik ben er super blij mee, enne bugaboo heeft een hele goede service ! groetjes lief
23 SEPTEMBER Tweety, 27 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf? 28 SEPTEMBER Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? 29 SEPTEMBER Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 1 OKTOBER Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Sousa, 24 jaar, 1ste kindje Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje 2 OKTOBER kimmetjehier, 24 jaar, 1e kindje, kalendermeisje, denkt zelf meisje Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Deng, 26 jaar Jennefer26, 29 jaar 3 OKTOBER Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen 4 OKTOBER (Dierendag) MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Maka123, 1ste kindje 5 OKTOBER Butterfly1, 25 jaar, 1ste kindje,kalender meisje Coni, 40 jaar, 8ste kindje, kalender zegt meisje 6 OKTOBER Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje satyra, 28 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen mamajanneke, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje Pipelina, 1e kindje 7 OKTOBER Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Fofo, 31 jaar, 1ste kindje Lenah, 26 jaar Jessica1981 Baby25 Eef76, 31 jaar 8 OKTOBER Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Anna mama 9 OKTOBER Zico, 35 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen Charlie01, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf ? mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? sam1973, 34 jaar, 2e kindje 10 OKTOBER Kikiko jimmy, 24jaar shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf? Susanna, 32 jaar, 1ste kindje 11 OKTOBER Joli, 27 jaar, 1e kindje Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje 12 OKTOBER Monique 1984, 24 jaar, 1ste kindje, denkt zelf jongen nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen 13 OKTOBER Muffie, 24 jaar, 1ste kindje Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje Mironne, 27 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 14 OKTOBER Astridje, 25 jaar, 2de kindje Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje 15 OKTOBER Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje Linnepinn, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee! 16 OKTOBER miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje sabineramp, 22 jaar 17 OKTOBER joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Chris81 18 OKTOBER taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen Vlinder4, lief649, 27 jaar, 2e kindje,kalender jongen 19 OKTOBER Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 20 OKTOBER Lotje26, 26 jaar 21 OKTOBER annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? Yvonnee, 2e kindje Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? 23 OKTOBER wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen 24 OKTOBER liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? klusser, 27 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen tal74, 33 jaar, 4e en 5e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen 25 OKTOBER kikker 27 OKTOBER Shaas, 17 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje 28 OKTOBER mad, 2e kindje wannaBmum, 33 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Sung, 26 jaar Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen triessie, 28 jaar, 1e kindje 29 OKTOBER catootje1978, kalender jongen, denkt zelf meisje vke, 25 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? 30 OKTOBER kus26, 26 jaar, 3e kindje allwoman, 29 jaar, 2e kindje 31 OKTOBER Timzijnmama, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf ? Hansje, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf ? AFSPRAKENLIJST 31 maart astridje: 2e afspraak gyn, tweety: 2e afspraak vk, joel: termijnecho, annika1985: termijnecho Vlinder84 2e echo, Mariaatje: nekplooimeting, Tal74: afspraak gyn. 1 april Truus1980: 2e afspraak vk, Kus26: 1e echo, miekemiek: 1e controle VK, Symoen: 3e echo 12 weken joel : 2e afspraak vk 18.15, Kiezeltje: 2e controle VK, Sjannie 2e afspraak vk lief649 : termijnecho vk, Ischa: 4e afspraak gyn 2 april Sousa: 2e afspraak, Mironne: 2e afspraak gyn (mssn 12 wkn echo?), zena: afspraak gyn rolia 3e afspraak vk 3 april Coni: uitslag nekplooimeting, Catootje: 2e echo 4 april allwoman: 1e echo 7 april Audrey23: 12 weken echo, Ellen1984: 3e echo + nekplooimeting 19.45u, triessie: 3e echo gyn, Tatty Teddy: vk 8 april mama1984: 2e afspraak vk, joli: echo, Butterfly1: afspraak VK 9 april tam27: 2e afspraak vk, nony: 2e afspraak vk 10 april Timzijnmama: gyn. 11 april Vke: 1e echo 14 april Mariaatje VK, Mamajanneke 4e x gyn 16 april Gerlinde 16wk controle gyn 22 april Kibi: 16 weken controle gyn 24 april Catootje: intake vk, Audrey23: 3e afspraak vk + echo 28 april Timzijnmama: 2e controle vk 14 mei Rolia: 20 weken echo, Gerlinde 20 weken echo 21 mei Butterfly1: 20 weken echo 22 mei Mariaatje: 20 weken echo 5 juni Audrey23: 20 weken echo Ik heb mezelf even op de afsprakenlijst erbij gezet.
Hallo meiden, ik ben even niet meer hier geweest omdat ik s'avonds zo erg moe ben en niets meer gedaan krijg. Zijn er hier ook meiden die al eerder dan de 20 weken echo een geslachtsbepaling willen laten doen?
@Ischa Ja, wij zijn van plan om met 18 weken (als ik niet rond die tijd bij de gyn moet zijn) een pretecho met geslachtsbepaling te laten doen. Volgens mij doen ze het niet eerder helaas. Ben zo nieuwsgierig, zou het liefst nu al weten wat het is!
@Zena Jij bent dus ook zo nieuwsgierig. Ik weet dat ze het bij een echoburo hier 20km vandaan met 16 weken al doen. Dus ik denk dat ik het dan ook laat doen alleen mannetje nog even overtuigen dat het echt leuk is om van te voren te weten
Hé Ischa,eigenlijk wil ik het ook al eerder weten,want we gaan op vakantie als ik 19 en een halve week zwanger ben,en het lijkt me echt super om er op de vakantie met mijn man ongestoord over te kunnen hebben. Sabine,tjeetje wat een rottijd heb je,schrijf het hier maar lekker van je af! Daar is het forum voor. Susanna,balen dat je die wagen net niet hebt!Ben blij voor je dat je je iets beter voelt. groeten simone
Hallo allemaal, ik heb de 11 weken bereikt \/ Eigenlijk gaat het toch wel snel! Wij willen ook graag weten wat het wordt, in eerste instantie had ik zoiets van ik wil dat het een verrassing blijft. Maar het is ook wel handig. Maar we moeten nog even wachten voor dat het zover is. Fijne zondag nog voor iedereen. Groetjes Audrey