Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Dank je wel first time...en je bent hier welkom hoor....bij mij kan het namelijk zo zijn dat ik uiteindelijk op 28 sept. uitkom!
    maa r nu ff eerst houden op 1 oktober en hopen dat alles goed zit...!
    Ik bel morgen de verloskundige en vraag hen wat ik moet doen!
    Een vriendin van mij zei ok net precies het zelfde te hebben gehad!

Ik had het eerder moeten weten had veel tranen gescheelt!

Liefs en thnx voor het mee leven

2. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    @mupkuh Bij mij verschilt het ook erg van moment tot moment...gewoon niet over nadenken....moet ik me ook toe zetten....je bent zwanger dat is bevestigd....dus nu genieten.....hoe moeilijk het ook is....proberen en leuke dingen doen met mannetje of wie dan ook..hou jezelf bezig en geloof erin dat het goed komt.....!

Ik bid en duim voor jullie allemaal!

3. Linnepinn

Linnepinn Bekend lid

11 okt 2007
    552
    4
    18
    Dit was de test van donderdag, ik was er ook onzeker over en heb hem laten keuren door de meiden van het NOD forum, en zij zeiden allen zwanger. De test van gisteren is duidelijk donkerder, maar ga volgende week nog maar eens testen, just 4 sure!
    Maar men zegt altijd, een streep is een streep, dus alles komt goed :)

4. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Oooohhh! wat een herkenning vandaag hier zeg! Ik ben nl. ook weer zo onzeker :( .... Gistermiddag dus nog een extra test van DA gedaan: na ruim 2 minuten een streepje! Vanochtend de CB digitaal gedaan en binnen een minuut stond er zwanger! Dat gaf me echt wel weer ff een kick hoor, maar vannacht was ik zo onzeker :( ...

Ik heb gigantische steken in m'n linkerzij gehad, heb er ook echt wakker van gelegen. Nu de hele morgen weer zo'n licht ongi gevoel, echt om gek van te worden! Dit hoort er allemaal echt bij toch?! M'n borsten voel ik nog steeds niet en ook dat is voor mij een reden om me zorgen te maken.

Ben als de dood voor enorme buikpijn, zo begon m'n MK nl. ook vorig jaar :( ....

Wat een onzekerheid hè meiden?! Ik herken al jullie verhalen zo overduidelijk!

Eva: ik duim voor je meis! Het streepje stond er iig nog wel en ws. is 'ie volgende week stukken duidelijker! Fingers crossed!

Staren jullie ook nog zoveel op de wc?!

Alle nieuwe meiden: Gefeliciteerd!

Nou, ik ga maar weer verder met een beetje onzeker zijn, maar bovenal toch ook wel intens genieten hoor, want eerlijk is eerlijk...dit zalige gevoel van zwanger zijn,neemt niemand je af ;)

5. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.874
    0
    0
    overijssel
    Gefeliciteerd joli....!

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hallo meiden, die onzekerheid is zoooo herkenbaar.Dit zijn gewoon vreselijke weken. Onthoudt wel: het is niet zo dat je altijd en dagelijks klachten moet hebben. Er zijn ook vrouwen die helemaal nergens last van hebben. Ook kan het zo zijn dat je de ene dag meer klachten hebt dan de andere keer. Vergeet dat niet he!

Ik voel nl ook niks, vorige keer niet en nu ook niet. Had gister alleen een enorm opgeblazen buik, jeetje, als ik zou zeggen dat ik 4,5 maand zwanger was, geloofde je het ook. En ik werk in de horeca, in een restaurant, en had gister wel kramp in mijn buik, voor mij een teken dat ik het rustiger aan moet doen. Niet teveel in 1x meenemen, dan maar een keer extra lopen.

Meiden, luister goed naar je gevoel. Niet naar je onzekerheid, die hebben we allemaal, maar echt naar je gevoel. Als het goed is zegt die je hoe het gaat. Dat ervaar ik bij mezelf nl. Zelf ben ik over het algemeen positief en maak ik me geen zorgen. Wel ben ik voorzichtig, maar dat komt door wat we meegemaakt hebben. Dit is gewoon een moeilijke onzekere periode en ik hoop maar zo dat er niet teveel af zullen vallen hier! We duimen gewoon dat het goed zal gaan!

Wij hebben het nog tegen niemand verteld, alhoewel, ik heb het tegen mijn beste vriendinnetje verteld, maar verder nog niemand. Ouders, vrienden, niemand is nog op de hoogte. Manlief wilt het echt pas na de 12 weken gaan vertellen, maar daar ben ik het denk ik niet mee eens. Als we een goede echo hebben, willen ik onze naasten in gaan lichten. Die waren ook op de hoogte van de miskraam, het wachten op de menstruatie en de onzekerheid. Het voelt een beetje als "bedrog" als we het pas na zo'n lange tijd vertellen, snappen jullie? Ze hebben nl ook meegeleefd in mindere tijden, dus waarom niet meeleven in weer een nieuwe, positieve tijd? Maar goed, eerst nog een paar weken ons geheimpje. Alhoewel ik wel vragen zal krijgen waarom ik niet meer rook haha. Ach, daar verzinnen we wel wat op!

7. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Er is weer een hoop bijgeschreven zie ik :), het word steeds gezelliger.

@Evamariah, ik duim voor je, hopelijk heb je nu nog net te weinig HCG in je urine en over een paar dagen wel.

@first time, gewoon gezellig hier mee kletsen :)

@ joli, jaja je hebt netjes een banner aangemaakt ;) en zon CB digitaal is idd wel heel stoer om te zien want dan staat er echt 'zwanger' en hoef je niet te kijken naar streepjes.

@noukie, hier ook het probleem niet slapen, ik word er letterlijk moe van :( Hoop dat dit snel beter word.

Hier gaat het allemaal best wel goed, begin wel last te krijgen van misselijkheid maar ach weer een bevestiging :D Ik moest gisteren naar een verjaardag van mijn broer en zwager, en mijn zus vraagt aan me: Ben je zwanger? Tja daar sta je dan met je kop als een rode biet hahaha, dus mijn zus weet het nu ook.

Voor de dames die een mk hebben gehad, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik denk aan jullie...

8. Sjannie

Sjannie Actief lid

28 nov 2006
    327
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou ik vind het wel fijn dat we allemaal dezelfde trekjes hebben..... Toch maar weer een testje eraan gooien of even voelen aan de boobs of het nog pijnlijk is enz enzo.l :) Ja het is en blijft een onzekere periode. We slepen elkaar er wel doorheen!

Luister niet naar je onzekerheid maar naar je gevoel zei mariaatje. Maar weet je na 3 MK's ben ik echt nergens meer zeker van en weet ik niet meer wat te voelen wat is juist. Ik heb besloten het per dag te nemen en elke avond in bed zeg ik tegen mezelf dank je wel voor weer een dag zwanger! En probeer er wel van te genieten want elke dag is er 1!

Eva houdt hoop hoor. Heb je al een andere test geprobeerd van CB bv.

mariaatje eindelijk van getal 3 af nu in de 4 en op naar de 5!

Fijne zondag allemaal, hier koud maar met lekker zonnetje!

9. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Alle nieuwe zwangeren: welkom.

Het is wel leuk om te lezen dat bijna iedereen dezelfde onzekerheid deelt. Het is echt een steun dat die kwaaltjes of het gebrek eraan zo ongeveer iedereen doen twijfelen. Ik heb er ook ongelooflijk last van. Voel ik iets, dan denk ik: "oh neen, het gaat fout". Voel ik niets, dan denk ik: "ik zou iets moeten voelen, dus het gaat fout". Word er een beetje moe van :). Daarenboven ben ik echt bang dat het gaat misgaan hier tijdens zakenreis in Amerika en dat ik mijn mannetje of ouders niet bij me zou hebben als dat gebeurt. Zal heel blij zijn als ik terug land in België.

10. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Tuurlijk Sjannie, dat is ook heeel moeilijk, ik zeg het ook wel leuk, maar dat wil niet zeggen dat ik niet onzeker ben hoor! Integendeel, ik heb ook zo mijn momenten!

Heb mezelf voorgenomen om niet meer te testen, heb ze ook niet meer in huis liggen, maar dat scheelt haha.

Idd Sjannie, op naar de 5, 6, 7 enz. hihi

11. Wiets

Wiets Lid

8 apr 2007
    78
    0
    0
    Hoi meiden,

Het blijft gewoon onzeker allemaal... Ik weet ook niet meer wat ik nou wel en wat nou niet moet voelen. Ik begin nu wel misselijk te worden bij vlagen, maar dat hoort erbij. Betrap mezelf erop veel te voelen of de (.)(.) nog gevoelig zijn...

Bij ons weet nog niemand uit onze omgeving het! Mijn mannetje wil ook wachten met vertellen tot na de echo. Voelt voor mij ook heel dubbel, want vorig jaar met de MA was het heel prettig dat iedereen er voor je is en met je mee leeft, maar je wil nu ook niet te snel iedereen op de hoogte brengen.
    Vanaf morgen ben ik al extra alert op mijn werk. Ik werk met straling en tja, ik kan nu niet alles meer doen... Dus daar moet ik het wel heel vroeg vertellen. Gelukkig duurt het nog ff voordat ik weer dienst heb, geeft me een beetje meer ruimte.

Ik mag met 7 weken voor echo. De gyn heeft met de MA gezegd dat eerder geen zin heeft en alleen maar stress op leverd als het hartje nog niet zou kloppen omdat het te vroeg is. Morgen maar eens even gaan bellen met HA, VK en met de gyn voor een afspraak voor echo. Spannend weer....

Liefs,
    Wiets

12. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hihi...mijn borsten doen weer pijn en ik ben weer gerustgesteld.
    Wat zit een mens toch soms vreemd in elkaar he!
    Maria, vooral jouw post deed me goed, thanx voor de peptalk! Al snap ik Sjannie helemaal, ik heb er 2 achter de rug en bij de laatste wist ik zeker dat het goed zou gaan, dus gevoel zegt niet altijd alles...

13. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    OKTOBER 2008 MAMA'S

1 OKTOBER

1.Gerlinde....31 jaar...1ste kindje...kalender jongen, denkt zelf ?
    2Truus1980....28 jaar...1ste kindje...kalender meisje, denkt zelf ?
    3.Noukie......28 jaar....1ste kindje...kalender jongen, denkt zelf meisje
    4.Semmi....25 jaar...2de kindje...kalender meisje...denkt zelf ?
    5.Rolia.....31 jaar......3e kindje.....kalender jongen, denkt zelf ?
    6. Evamariah....22 jaar...1ste kindje...kalender meisje
    7. Sousa....24 jaar...1ste kindje
    2 OKTOBER
    8. Spijkervrouwtje....31 jaar...2de kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje
    9. Marit123....30 jaar...1ste kindje
    10.Sjannie....34 jaar...2de kindje
    11. Deng....26 jaar
    12. Linnepinn....21 jaar
    3 OKTOBER
    13.Lampie.....25 jaar... 1ste kindje...kalender meisje, denkt zelf jongen
    4 OKTOBER
    14.MissyZuilen....21 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje
    15.Zena....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen
    16. Maka123...1ste kindje
    5 OKTOBER
    17. Mamajanneke...3de kindje...kalnder jongen...denkt zelf meisje
    6 OKTOBER
    18. Jody79...2de kindje
    7 OKTOBER
    19.Lievelief....20 jaar...1ste kindje...kalender meisje...denkt zelf?
    20.Kibi....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf ?
    21. Fofo....31 jaar...1ste kindje
    22. Lenah....26 jaar
    23. Jessica1981
    8 OKTOBER
    24.Steffie1980...27 jaar...4de kindje...kalender meisje...denkt zelf meisje
    25. Eef76....31 jaar
    26. MsRoxy
    9 OKTOBER
    27. Mupkuh....24 jaar...1ste kindje
    28. Zico.... 35 jaar...3de kindje...denkt zelf jongen
    29. Charlie01....2de kindje...kalender jongen...denkt zelf ?
    10 OKTOBER
    30. 2deKleine....2de kindje
    11 OKTOBER
    31. Amy25....25 jaar...denkt zelf meisje
    32. Ischa....31 jaar
    33. Joli.... 27 jaar
    12 OKTOBER
    34. Mariaatje....26 jaar
    14 OKTOBER
    35. Wiets....27 jaar...1ste kindje

14. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Zo meiden, de lijst is eindelijk weer bijgewerkt, aardig wat nieuwe zwangeren er bij, dus weet niet of ik alle gegevens heb meegekregen, maar mocht er nog iets bij moeten dan hoor ik het wel.

15. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Eva: wat naar voor je die onzekerheid! Ik ga keihard voor je duimen dat het gewoon goed zit. De moed niet opgeven hoor, een streep blijft een streep!

Pfff wat een herkenning lees ik vandaag. Ben ook zoooo onzeker vandaag.
    Vanmiddag was ik op een verjaardag en ging ik naar het toilet, en schrok nogal: dacht bruin bloed te zien. Bleek toch om iets anders te gaan hahahaha. Wat een sukkel ben ik zeg:)
    Gisteren voelde ik vanalles, opgeblazen buik , zere borsten en nu helemaal NIETS! Heb echt het gevoel dat ik niet meer zwanger ben. Gelukkig lees ik bij veel van jullie hetzelfde, dus het zal er wel bijhoren.
    Zou bijna wel elke dag een test willen doen, om zeker te zijn dat het nog goed zit....belachelijk natuurlijk...

Fijn om hier zoveel herkenning te lezen!
    Iedereen een fijne avond!

16. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Inderdaad Marit.....erg fijn al die herkenning hier!
    Ik heb vandaag allerlei vage buikklachten. Krampje hier, steekje daar en denk dan steeds dat het mis is.
    Had vandaag visite, en ben geloof ik wel 5 keer naar de wc geweest....haha...ze zullen wel denken!
    Die onzekerheid is zo irritant. De ene dag heb ik er zo´n goed gevoel over en durf vooruit te kijken en de andere keer denk ik `wat als het nu voor de tweede keer mis zal gaan?".

Meiden.....waren die eerste 13 weken maar vast voorbij he, kunnen we echt beginnen met genieten!

Ga nu ff spaghetti voor mn meissie maken.
    Tot later!

Liefs Semmi

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Hey Semmi,

Mooie lijst! Leuk dat ik er ook bij sta. Je mist nog wat info van mij en dat zal ik nu even snel geven. Ik hoop binnenkort meer tijd te hebben en uitgebreider bij jullie terug te komen.
    Dit is idd mijn 2e kindje. De kalender zegt jongen, maar de vorige keer zou ik volgens de kalender een meisje krijgen en dat werd een jongen.
    Ikzelf heb altijd gedacht dat ik eerst een jongen en daarna een meisje zou krijgen. Dus ik houd het op een meisje.

By the way; Wat een prachtige banner heb ik :whistle: ! Hihihi! Maar die van jullie is ook mooi hoor! Toppie! :thumup:

18. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    OKTOBER 2008 MAMA'S

1 OKTOBER

1.Gerlinde....31 jaar...1ste kindje...kalender jongen, denkt zelf ?
    2Truus1980....28 jaar...1ste kindje...kalender meisje, denkt zelf ?
    3.Noukie......28 jaar....1ste kindje...kalender jongen, denkt zelf meisje
    4.Semmi....25 jaar...2de kindje...kalender meisje...denkt zelf ?
    5.Rolia.....31 jaar......3e kindje.....kalender jongen, denkt zelf ?
    6. Evamariah....22 jaar...1ste kindje...kalender meisje
    7. Sousa....24 jaar...1ste kindje
    2 OKTOBER
    8. Spijkervrouwtje....31 jaar...2de kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje
    9. Marit123....30 jaar...1ste kindje
    10.Sjannie....34 jaar...2de kindje
    11. Deng....26 jaar
    12. Linnepinn....21 jaar
    3 OKTOBER
    13.Lampie.....25 jaar... 1ste kindje...kalender meisje, denkt zelf jongen
    4 OKTOBER
    14.MissyZuilen....21 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje
    15.Zena....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf jongen
    16. Maka123...1ste kindje
    5 OKTOBER
    17. Mamajanneke...3de kindje...kalnder jongen...denkt zelf meisje
    6 OKTOBER
    18. Jody79...2de kindje...kalender jongen...denkt zelf meisje
    7 OKTOBER
    19.Lievelief....20 jaar...1ste kindje...kalender meisje...denkt zelf?
    20.Kibi....26 jaar...1ste kindje...kalender jongen...denkt zelf ?
    21. Fofo....31 jaar...1ste kindje
    22. Lenah....26 jaar
    23. Jessica1981
    8 OKTOBER
    24.Steffie1980...27 jaar...4de kindje...kalender meisje...denkt zelf meisje
    25. Eef76....31 jaar
    26. MsRoxy
    9 OKTOBER
    27. Mupkuh....24 jaar...1ste kindje
    28. Zico.... 35 jaar...3de kindje...denkt zelf jongen
    29. Charlie01....2de kindje...kalender jongen...denkt zelf ?
    10 OKTOBER
    30. 2deKleine....2de kindje
    11 OKTOBER
    31. Amy25....25 jaar...denkt zelf meisje
    32. Ischa....31 jaar
    33. Joli.... 27 jaar
    12 OKTOBER
    34. Mariaatje....26 jaar
    14 OKTOBER
    35. Wiets....27 jaar...1ste kindje

19. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Jody, je hebt een prachtige banner. Staat je heel goed :D

Bij mij valt de onzekerheid wel wat mee, natuurlijk ga ik er niet van uit dat het bij mij goed gaat en weet ik ook dat het mis kan gaan. Misschien ben ik er gewoon wat nuchter in of ben ik in de gelukkige omstandigheid dat ik nog nooit een miskraam heb gehad en daardoor wat meer vertrouwen heb... Geen idee eigenlijk.

Maar bij mij tot nu toe wordt het begin overschaduwd door misselijkheid de eerste 3 maanden. Blegh :pale: Dat begon bij 6/7 weken ongeveer en ik verwacht dat het nu niet anders zal zijn.

20. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Semmi bedankt weer voor het mooie overzicht. 35 al! En we zitten bijna op de helft van oktober, als dat in de tweede helft net zo gaat....

Deel Deze Pagina