hoi meiden, ik denk dat ik me hier ook mag melden onder het mom van ik denk dat ik de kleine ook gevoeld heb Het voelt zeg maar alsof hij/zij zo nu en dan heel hard aan het duwen is en dat is zo maar even ! herken het van mij vorige zwangerschap, zooooo leuk !
Wat leuk Lief , ik hoop dat ik ook niet meer zo lang hoef te wachten hoor. Maar ik ga er maar gewoon vanuit dat ik het pas met minimaal 18 weken zal voelen omdat ik ook best dik ben.
Joli wat leuk heel veel plezier maar dat komt wel goed! Het is echt zo leuk! Sjannie het is normaal dat je je kindje voelt trappen tussen de 18/22 weken en ze zeggen dat als je meerdere kindjes hebt gehad dat je het dan eerder voelt. Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Probeer lekker te genieten. Misschien kunnen de meiden uitleggen hoe het voelt als de kleine trapt? Dit is mijn eerste en ik heb geen idee van wat ik me ervan moet voorstellen. Liefss
mijn dochter voelde ik ook pas met 19 weken, het voelt net of er iemand zachtje tegen je aan duwt, of als luchtbelletjes, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar weet zeker als het zover is dat je het herkent hoor !
Ja is moeilijk uit te leggen. Het zijn van die luchtbelletjes/kriebeltjes ter hoogte van waar je kindje ongeveer zit. Een heel fijn gevoel dat je in het begin niet makkelijk kan onderscheiden van darmgerommel, maar als het vaker gebeurd wel
Oke want dat voel ik inderdaad wel regelmatig. Maar ik dacht dat jullie het al echt voelde "trappen". Want ik neem aan dat dat anders is Kan niet wachten tot ik dat eerste trapje heb gevoeld! Liefss
Goedemorgen meiden, wat leuk dat er steeds meer die kleine gaan voelen,idd vooral voor een eerste is met 20 weken heel normaal! En het zegt niets of je nou juist dun of dik bent,ik ben dik en je voeld hem aan de binnenkant he Ik zou het ook omschrijven als een vlindertje,plopjes,als je met je vingers zacht op je hand tikt,dat idee. Over die kinderwagen: mooi ding! ik heb precies dezelfde haha Rhesus negatief: ben ik ook.hoef je je niet druk om te maken hoor,als je man positief is krijg je met een eerste kindje ronde je 20ste week een injectie,en vlak na de bevalling ook weer in je been.Dan kan er verder niets gebeuren en die prik is ook gelijk voor je eventuele volgende kindje. Ik wist het met mn miskraam(eerste zwangerschap) en met de zwangerschap van mn dochtertje dus ook weer die prikken gehad. Als je sport werk je meestal aan de 3 b's(buik billen benen) vannacht heb ik zo'n last gehad van andere 3 b's: borsten banden bekken hihi,..heb voor geen meter geslapen. fijne dag allemaal!
Ik even weer. Gisteren dus de 16 weken controle gehad bij de gyn. Ik had gehoopt dat ze echo zou doen en misschien het geslacht zichtbaar zou zijn, maar van een echo kwam niets in huis . Ook bleek dat bij de 12 weken echo in het ziekenhuis een "amniotic band" of zoiets was opgemerkt, hoewel ze tegen mij niets gezegd hadden. Dat is een soort van vlies in de vruchtzak die qua gevolgen varieert van helemaal niets tot zware misvormingen. Gyn heeft toen wat uitleg gegeven. In het beste geval is die "band" ondertussen al verdwenen (we zijn immers 4 weken later nu), in het minder goede geval is ie er nog en beperkt hij ons kleintje in bewegingsvrijheid (omdat hij bijvoorbeeld een deel van de vruchtzak onbereikbaar maakt) en in het slechtste geval zou ons kleintje met een ledemaat achter dat vlies kunnen blijven haken waardoor dat ledemaatje scheef groeit en een postnatale operatie nodig is. Nu daar kan ik allemaal nog mee leven, maar toen ging ik kijken op het internet en dat was een ramp. Zowel mijn vriend en als ik hebben heel de nacht liggen woelen omdat beelden van zware misvormingen maar door ons hoofd bleven spoken. Kindjes zonder handjes of beentjes omdat die door dat vlies afgesneden worden, doodgeboren kindjes omdat het vlies gewoon het nekje had overgehaald en het hoofdje had gescheiden van de romp... Ik probeer natuurlijk eerder mijn gyn te geloven qua gevolgen dan het internet, maar leuk is anders. Mijn gyn maakt zich geen zorgen en heeft me gewoon doorverwezen naar het ziekenhuis rond 20-22 weken om specifiek naar de ontwikkeling van dat vlies te kijken. Zijn hier nog meiden die zo'n vlies hebben/gehad hebben bij vorige zwangerschappen? Sorry voor egoberichtje...
jeetje kibi, snap ik dat je je zorgen maakt! als ik jou was zou ik erop staan beter geinformeerd te worden, en vaker echo's & controles te krijgen! al was het maar voor je eigen gemoedsrust! kan me voorstellen dat je je nu zoveel zorgen maakt, dat je helemaal vergeet te genieten van je zwangerschap! sterkte meis, & hou ons op de hoogte! grtz bren!
ik irriteer me trouwens mateloos aan het feit dat je hier niet gewoon iedere foto kunt plaatsen! bestand is te groot, bla bla bla..... ik heb zulke mooie foto's van onze geslachtsbepalingsecho van vorige week vrijdag!
Kibi, wat vreselijk! En raar dat de gyn niet even een echo ging maken om te kijken naar dat vlies. Dat wachten lijkt me een crime. Ik dacht eergisteren ook dat ik de baby voelde, maar gisteren weer niks, dus ik weet het nog niet zeker. Het is de derde, terwijl ik de tweede heel vroeg al voelde. Zelfs de eerste voelde ik eerder dan nu.... Het gaat bij mij dus niet op dat je in een volgende zw.schap de baby steeds vroeger voelt. Brenda, je kunt de foto's verkleinen en dan verkleind opslaan zodat je het origineel in het goede formaat kunt bewaren. Butterfly, het voelt inderdaad eerst als fladdertjes/kriebeltjes en dan als plopjes. De trapjes komen pas als de baby nog groter is.
@ kibi ik snap dat je zorgen maakt zeg. zeker na zulke enge scenario's. Maar probeer te vertrouwen op de gyn en helemaal op jullie wondertje. @ brengmn, je kan ze ook via paint shop verkleinen. Ik heb trouwens een foto in mijn album van buik met 16 week.
@Kibi, wat een naar nieuws meid. Ik kan me voorstellen dat je hartstikke bezorgd ben. Misschien de gyn nog een keer bellen en vertellen wat je dwarszit? Misschien dat je dan wat eerder voor een echo kan en wat gerustgesteld kan worden. @mamajanneke, lekker buikje al zeg! Super! @Bren, irritant he, ik heb er ook last van. Meiden, gisterenavond kon ik wel janken van de rugpijn. Ik was aan het werk en wist niet meer hoe ik moest zitten. Nu ben ik vrij en scharrel een beetje rond hier. Beetje soppen op mn eigen tempo enzo en dat gaat prima. Het zeurt een klein beetje, maar niet te vergelijken met gisteren! Iemand die mij kan vertellen of isschias vanzelf over gaat of je hele zwangerschap duurt? Want dat wordt nog lachen dan, aangezien ik veel zit op mn werk en dat juist de rugpijn erger maakt....
Hey Meiden, tis mijn 2e en bij mijn 1e voelde ik pas met 22 weken wat. Mijn placenta lag voor op de buik. En had toen totaal niet iets voel ik nou wat voel ik nou wat. Ik was veel relaxter. Maar met 3 MK's achter de rug vind ik het zo jammer dat je niet meer onbevangen bent en er altijd een spoortje angst blijft hangen. Nu schijnt placenta rechts zijkant te liggen. Ik vind het lastig te oordelen of ik nu wat voel of niet. soms een klein zacht plopje soms inderdaad alsof ervanuit binnen met een vinger geduwd wordt. Ik vergelijk het met een vinger op je hand leggen en zachtjes duwen. Maar ja ik vind het zo vaag dat ik dat moeilijk kan beoordelen of dat het voelen van je kindje is. Ook al is het mijn 2e ik heb niet iets van dat herken ik gelijk. Enfin gisteravond weer spugen, buikloop en koorts. Nu schijnt cracker binnen te blijven maar voelt mijn maag niet ok maar das niet zo gek als je tot op het botje spuugt. Ik spaar mijn krachten vandaag want dochterlief mag afzwemmen voor haar B. Brengmn ik heb een programma dat heet rezise pictures daar kan ik foto's mee verkleinen. Als je nou even googled kun je misschien zo'n programma downloaden en je foto's verkleinen. Kibi meid wat een nare situatie. Zo kan je helemaal niet onbezorgd genieten van je kleintje. Des te raarder dat ze gisteren geen echo deden. Stel dat het vlies nu opgelost is dan heb je al een hele hoop minder zorgen. Ik zou er op staan hoor, bel nog een keer leg het uit dat moeten ze toch snappen! En anders overwegen een pretecho? Enne niet meer op internet zoeken! Zal binnenkort ook wat buikfoto's maken en in album zetten. Liefs Sjan
@zena bij mij is het ook geconstateerd.. de ischias.. werk in de zorg, ook niet erg bevordelijk.. ben doorverwezen naar de fysio hoop dat die wat kan doen hieraan.. het is echt een drama... sterkte
Kibi wat erg zeg ik zou denk ik ook eisen om meer echo's en betere informatie. Ik neem aan dat je nu medische bent! En het internet kan natuurlijk wel een vertekend beeld geven maar jij zit waarschijnlijk nu niet echt lekker in je vel. Sterkte meid. Bren je kan ook naar www.fotoverkleinen.nl en dan lukt het wel. Ik zag al een paar mooie buikfoto's! Heb gister ook weer een foto gemaakt maar dan naakt al is er verder niks te zien hoor afgezien van een megabuik hahahahaa stond voor het douchen even voor de spiegel en dacht ja daar kan ik iets mee dus ff een foto genomen. Liefss
Kibi, meis wat schrik je dan he! Misschien dat je het ziekenhuis even kunt bellen om te vertellen dat je je heel erg veel zorgen maakt en of ze aub willen kijken! En ga maar hysterisch huilen of zeiken aan de telefoon dan moeten ze wel! Maar probeer ondertussen rustig te blijven. een amniotic band kan hele nare gevolgen hebben, maar het kan ook helemaal geen gevolgen hebben. Stress is heel slecht, dus probeer van het beste uit te gaan. Sterkte meis! vannacht geen oog dicht gedaan. Ik heb zo'n zere rug! van mijn nek tot mijn tenen ben ik verkrampt en ik voel dat er wat ruggewervels weer verschoven zijn (ik moet elke maand naar de kraker, maar dat mag dus niet als je zwanger bent...) Kan niet eens bukken om mijn schoenen aan te doen! dat wordt nog wat straks.