Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annika1985

annika1985 Niet meer actief

mwah meer last dat ze hebben zitten wroeten met zo'n eendenbek

2. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    meis...mijn haar gaat overeind staan :( ik heb het nooit gehad maar het lijkt me verschrikkelijk !

3. Tatty Teddy

Tatty Teddy Bekend lid

11 aug 2007
    592
    0
    0
    Verzorgende
    Ha meiden,

Hier ben ik weer! Me internet lag er een paar dagen uit grrrr :x !
    Kreeg er afkickverschijnselen van ;) haha!

@ Kibi, Jeetje meid dat is ook schrikken als je dat krijgt te horen! Raar dat ze nu dan geen echo maakte! Ik zou die enge scenario's proberen uit je hoofd te halen! Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan!

@ Butterfly, Wouw wat een mooie echo zeg :) ! Je ziet jullie kleine meid al erg goed zeg! Ik ga denk ik ook maar snel bellen voor een 3d echo en anders doe ik het iets later!

@ Timzijnmama, Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag :oops: !
    Hebben jullie een leuke dag gehad?

@ Marieke, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Nu lekker gaan genieten ervan meid!

@ Joli, Gaaf zeg dat je al snel een pretecho heb!

@ Blub, Sterkte met je moeder!

@ Annika, Jeetje meis dat lijkt me geen pretje met zo'n eendenbek!

Ik wou op heel veel reageren maar ik weet het niet meer!
    Op me werk beginnen ze het nu te zien en ze vinden het allemaal erg leuk! Ze vragen allemaal of ze aan me buik mogen zitten haha!
    Beter zo dan anders toch!
    Meiden allemaal een fijne avond!

4. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Zo ik kom ook weer even spieken vandaag :D
    Mijn mannetje en ik zijn vandaag 4 jaar getrouwd, we hebben er niks aan gedaan hoor, ik heb wel een hele mooie roos gekregen :D

@kibi, vreselijk dat je nu nog niks weet. Je gaat je allemaal dingen in je hoofd halen terwijl dat dat misschien helemaal niet nodig is. Raar dat zo'n gyn daar verder helemaal niet bij nadenkt.

@annika, gelukkig dat alles verder goed is, je zal wel geschrokken zijn.

@butterfly, wat een mooie echo zeg, leuk dat je het al allemaal zo goed kan zien.

@blub, veel sterkte meid met je moeder. Zoals ik het lees heeft ze MRSA opgelopen in het ziekenhuis. Dat is vooral gevaarlijk voor mensen met een lage weerstand, ik zou daar als zwangere vrouw ook voorzichtig in zijn. Gezonde mensen hebben eigenlijk geen last van deze bacterie, als ze hem krijgen.

Zo en nu ga ik lekker mijn bedje in, weltrusten.

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @blub, sterkte meid met je moeder, maar ook met de angst of die kus geen kwaad kan voor jullie bees.
    Hopelijk heb je hier snel duidelijkheid over en huilen mag hoor.
    t is niet niks allemaal.

@ annika, sterkte meid.

@ lief649 dank je wel. jou buik gaat ook nog wel zo worden hoor.dus niet jarloers zijn, je moet t allemaal mee tillen en met deze warmte is dat best zwaar hoor.
    t is mijn derde vandaar dat t zo snel gaat al zie ik t zelf nog niet helaam dat ik al een duidelijke buik heb.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Janneke, je hebt zeker een mooie buik!

Annika, fijn he zo'n eendenbek?! Nu weer een ontsteking daar, waarom krijg je er niks voor? Ik heb een keer een acute baarmoederontsteking gehad. Ging echt kapot! Ik hoop dat je snel opknapt meis.

Butterfly, wat een mooi kind hebben jullie gemaakt zeg! Nu wil ik nog meer die pretecho laten doen, kan niet wachten haha!

Blub, wat naar van je moeder zeg. Daar zit je echt niet op te wachten nu! Heel veel sterkte meis.

Uhm, de rest ben ik kwijt, sorry! Ik kan alleen niet slapen, dus surf maar een beetje rond... Tralielalielaaa... Nu heb ik weer honger, ga maar eens wat te eten pakken. Ja, zo wil het wel he, met die zwangerschapskilo's :)

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Goedemorgen allemaal!
    ben de helft ook alweer vergeten..

Janneke: mooi buikje al hoor,lekker pronken meid! :)

Annika,wat vervelend dat ze daar niets aan doen? eendebek ben ik ook bekend mee :( bleeh..hopelijk gaat het snel beter!

Butterfly:ik wil zelf geen 3d,maar vind dit wel supermooi hoor! hele gafe foto!

Blub,sterkte met je moeder en de hele situatie hoor.

Voor diegene met een echo vandaag: have fun!

Gisteravond naast de andere popjes een hele duidelijke hardere PLOP gehad in mn buik hihi,ik schrok ervan en een soortgelijke had ik met mn dochter met een week of 16! super.
    Behoorlijk last van bandenpijn en voor mij gevoel krijgen we (d ebeeb en ik) een groeispurt.

O ja heb ook restless leggs en een ontzettend droge huid,op mijn rug zitten gewoon de plekken!
    Verder niks te zeuren;)

fijne dag!

8. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Hey meiden

Eerst en vooral heel erg bedankt voor de steun en de bemoedigingen.

Gisteren uiteindelijk naar mijn huisarts gestapt omdat ik op dit moment tussen 2 gyn's in zit. Mijn huidige doet haar bevallingen in een Franstalig ziekenhuis en dat zag ik niet echt zitten. Daarom schakel ik nu over naar een andere die in een Nederlandstalig ziekenhuis bevalt. Aangezien mijn huidige gyn zich geen zorgen maakte en mijn toekomstige gyn me gewoonweg nog niet ként (eerste afspraak is 20 weken controle), zat ik dus een beetje vast. Uiteindelijk met mijn vriend naar mijn huisarts gegaan en die heeft me ongelooflijk geholpen.

Hij heeft een hele uitleg gegeven dat amniotic band op dit moment nog niet gevaarlijk is voor ons kleintje. Op 12 weken had het al zijn ledemaatjes en vingertjes, dus de ontwikkeling was in orde. Op dit moment is het nog te klein om echt last te hebben van die band. Dat zou pas later zijn, als hij groter wordt en meer plaats nodig heeft. Daarom dat mijn huidige gyn ook geen extra echo nodig achtte. Maar de huisarts zag dat ik me toch nog zorgen maakte dus hij heeft naar mijn toekomstige gyn gebeld en de situatie uitgelegd. Die zei ook: "ik zie geen problemen", maar laat me toch volgende dinsdag naar zijn echospreekuur komen in het ziekenhuis om me gerust te stellen. En zei ook dat er zeker nog maatregelen getroffen kunnen worden mocht die band een gevaar gaan betekenen voor de kleine, zoals antenatale operaties.

Ik ben nu een heel pak rustiger, maar 100% gerust ben ik niet. Er zijn toch een aantal verhalen op het internet die niet stroken met de uitleg van mijn huisarts dat ons kindje nog te klein is om last te hebben van die band. Hoewel ik meer geloof acht aan de expertise van mijn huisarts, maar toch. Maar die blinde paniek van gisteren, die is weg...

9. annika1985

goedemorgen dames.

Ben er ook weer maar kom ff zeiken.
    Vanmorgen weer aan het overgeven.

Waarom is het voor mij gewoon niet gegund :(

Veel liefs Annika

10. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    Kibi,wel heel fijn dat je huisarts de tijd voor je neemt en je alles uitlegt,en ook tof van je nieuwe gyn dat je as dinsdag er naar toe mag.Ik begrijp dat je nog niet 100% gerust bent,maar het is al goed dat je blinde paniek weg is.

Annika,het zit jou ook niet mee zeg!Als ik je zou kunnen helpen zou ik het doen,maar ik weet ook niks.Het enige wat ik kan doen is duimen [-o< dus dat doe ik dan maar,en dan hoop ik dat het gauw ophoudt en dat de onsteking ook snel weg is.

Voor diegene die vandaag op controle mogen,veel succes dames!

Zometeen eindelijk naar de masseur,verga echt van de rugpijn.Helaas zal de massage ook niet echt helpen maar moet nog even geduld hebben,pas 15 mei naar de reumatoloog.En vrees dat ik dan aan de prednison moet,en dat wil ik eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen.

Gelukkig schijnt hier vandaag de zon weer,dus straks heerlijk in de tuin zitten!

groeten Simone

11. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    Hallo allemaal,

De echo was weer goed gelukt, we hebben een kleine drukte maker volgens de verloskundige. Het was constant bezig met trappen en bewegen. Hartslag, groei, maagje was gevuld met vruchtwater, hoofdje, hersenen, alles is goed! :D

Ik heb een afbeelding van het filmje in mijn album gezet.

De aanstaande peetoom heeft de kleine omgedoopt tot "Juul" is zowel een jongens naam als een meisjes naam. Dus wij noemen het nu ook al Juul. Is gemakkelijk voor als wij straks weten wat het wordt, en we het niet willen doorvertellen. ;)

12. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    @kibi: fijn meis dat je wat rustiger bent en dat je zo'n lieve huisarts hebt. Super dat je dinsdag even mag komen voor een echo !

@allwoman: super he, het voelen van je beebje, ik had het deze week ook voor het eerst en dat was zoooo leuk !

@Annika: meid het zit je idd echt niet mee, balen joh !

@simone: ik hoop dat de masseur toch iets voor je kan betekenen zeg ! Van rugpijn wordt je alles behalve vrolijk !

Zijn er hier ook meiden die al redelijk wat aangekomen zijn ?! Ik lees echt alleen maar van meiden die afgevallen zijn . Moet zeggen heb kan de laatste tijd echt alles weer eten en dat zie ik in de kilo's Ben ondertussen al 4 kilo aangekomen, ben ik de enige ?

13. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    @audrey: fijn dat alles goed is en dat je weer eventjes lekker hebt kunnen genieten van je beebje !

14. annika1985

ik heb ff nagedacht.

Ik ga voorlopig ff stoppen met schrijven.
    Ik kan jullie bijna niet volgen en als ik wat wil schrijven dat ben ik het al weer vergeten.
    En ik heb allemaal maar negatieve berichtjes en dat is voor jullie ook niet leuk.

Veel liefs Annika

15. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    @annika: Meid het maakt mij echt niet uit hoor ! Het zit je gewoon erug tegen en zo kan het dus ook gaan in een zwangerschap, om daarom 'weg te blijven'moet je niet doen hoor ! zou jammer zijn !

16. annika1985

is ook wel zo, maar wil het voor jullie niet verknallen zou ik heel erg vinden.

http://link.marktplaats.nl/165012875

Wat vinden jullie van de wagen hierboven.

Veel liefs Annika

17. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    hee annika, niet weggaan hoor, geeft niks hoor als je n ego berichtje post, we moeten allemaal wel es wat kwijt, en jij voelt je nou eenmaal niet top, kan je ook niks aan doen

@alle meiden die zo moe zijn: ik ook nog steeds, en als ik een druk dagje heb gehad ben ik de volgende dag zelfs weer misselijk, terwijl ik dacht dat ik daar nou wel vanaf was. Gelukkig niet zo heel erg, maar toch niet prettig zeg maar.

@ lief: ik ben ook al wel 4 kilo aangekomen hoor... k had er niks over gezegd, schaam me er zo voor :p Ik ben al geen lichtgewicht en nou gaat het zo hard al. Ik hoop dat het een beetje stabiliseert ofzo, want k durf nu zelfs niet meer op de weegschaal te gaan staan :confused:

Sinds zondag heb ik ongeveer 3 keer gehad dat ik dacht dat ik de baby voelde, maar ik weet het niet hoor, misschien wil ik het wel zo graag voelen dat ik het me ga verbeelden :(

Ik krijg trouwens nu een beetje zorgen voor de 20 weken echo. Dalijk vinden ze iets ernstigs :confused: Niet dat ik een reden heb om zo te denken, kan me gewoon niet voorstellen dat ik in oktober wel een gezond en heel hummeltje in mn armen zou kunnen hebben.

sorry voor dit lange bericht :oops:

18. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Kibi wat een "gerustselling" nu weet je in ieder geval wat meer en dat is denk ik inderdaad wel een beter gevoel.

Annika wat rot dat je weer moest overgeven maar je hoeft echt niet weg te blijven hoor!

Simone succes bij de masseur.

Mooi he die 3d foto ik stond er ook van te kijken hoeveel je eigenlijk al ziet. En die dvd is helemaal geweldig. Daarom is het ook aan te raden plus dat het leuk is om later aan je kleine te laten zien. Wij gaan waarschijnlijk nog wel een aantal keren :) en op het laatst kun je het goed vergelijken met als je beebje geboren is he!.

Liefs

19. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    @kiezeltje : ik sta dus ook door mijn vingers met mijn ogen half dicht naar de teller van de weegschaal te kijken, vind het ook vreselijk !

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zo, ik heb nu 3 van de 4 feesten deze week achter de rug. Bruiloft nr 2 was ook weer erg gezellig. Morgen de 3e en laatste bruiloft uit de reeks "burenliefde". Hahaha. Ik blijf het grappig vinden.
    Blub, fijn dat je echo weer goed was meid. En heel veel sterkte met je moeder. Wat een ellende, alvleesklier ontsteking en mrsa(tenminste, dat laatste begrijp ik uit je verhaal). Vervelend hoor. Hopelijk kanpt ze snle op, maar ze zal er nog wel even zoet mee zijn denk ik. Logisch dat je je klote voelt. Je hebt al genoeg aan jezelf en dan krijg je dit er ook nog bovenop. Is niet leuk. Sterkte meid.

Tam, gefeliciteerd nog met je 4-jarig huwelijk.
    Annika, ik kan me voorstellen dat je het niet kan volgen hier, heb ik zelf ook nogal is last van. Maar vanwege je "negatieve" berichtjes moet je niet wegblijven hoor! Ze horen nu eenmaal bij het zwanger zijn. Hoe vervelend het ook is. Het laat mij in ieder geval iedere keer weer inzien hoe ontzettend veel geluk ik heb!

Kibi, fijn zeg, dat je huisarts zo de tijd voor je heeft genomen. Ik snap dat je nog steeds ongerust bent, dat zou ik ook zijn. Maar idd die blinde paniek weg is al heel wat waard. Daarnaast wou ik nog even zeggen. Hou er rekening mee dat internet de ideale plek is voor leugens en overdreven werkelijkheid. Niet dat het per sé zo is dat die verhalen die je gelezen hebt niet waar zijn, maar het zou zomaar kunnen dat iemand hier en daar wat veranderd. Hebben we hier op het forum ook al een aantal keer meegemaakt. Ik zou gewoon uitgaan van de kennis en kunde van je huisarts. Die stelt je echt niet gerust als hij denkt dat het onterecht is hoor!

Lief, ik ben ook zo'n 4 kg aangekomen. Had zelf het idee dat dat gewoon is? Hmmmmm....word ik toch dikker dan ik dacht dus! Maar ja, ik heb mijn nicht als voorbeeld, die met 16 weken al 12 kg was aangekomen. Dus dan valt 4 best mee!

Kiezeltje, ik maak me stiekem ook een beetje zorgen over de 20 weken echo hoor. Ik heb ook geen reden om aan te nemen dat er iets mis zou zijn, maar toch denk ik af en toe, stel je voor dat...Hoort er gewoon bij denk ik, net zoals ik in het begin bij ieder krampje bang was voor een derde miskraam.

Met mijn rug gaat het sinds gisterenavond ineens een heel stuk beter. Nog wel rugpijn, maar niet meer zo overheersend als de dagen ervoor. Vandaag ook nog niks te klagen tnt.

Oh ja, vraagje: Ik lees overal dat je beter niet meer op je rug kunt slapen vanaf een week of 16 omdat de baby dan de aorta dicht kan drukken en je zo te weinig toevoer van zuurstof hebt voor je kindje. Nou ben ik dus een rugslapen. Tenminste, ik val op mn zij in slaap, maar draai 's nachts op mn rug. Een kussen in mn rug helpt niet, dat duw ik gewoon weg.
    Weet iemand of dit echt zoveel kwaad kan?

Deel Deze Pagina