ppa welkom en gefeliciteerd en hopelijk gaat alles goed nu en krijg je op tijd de medicatie die je nodig bent. een spannende tijd ook voor jou dus. suc6 en sterkte donderdag en de komende tijd.
Leuk die oktobermama's ik herken Mup en Lampie. Ben de 7e uitgerekend. Wanneer krijgen jullie de eerste echo in NL? Hier in de VS krijg ik em pas met 18 weken, dat lijkt me zo laat. Voor de rest iedereen hier gefeliciteerd!
Nou hier geen bloed meer gehad, dus ik heb toch nog wel goede hoop dat het misschien toch nog goed zit, was wel even flink schrikken zeg. Als ik volgende week de verloskundige bel voor een afspraak meld ik het voorval wel even. Susanna, na de bloeding van gisteren hebben mijn man en ik maar afgesproken even een tijdje geen sex te hebben tot in ieder geval de eerste echo.
nou susanna, hier wil de man niet hoor. ik op dit moment niet, omdat ik blaasontsteking heb, maar ik ben 2 keer zwanger geweest en de man wil dan echt niet vrijen. hahaha hij vindt dat eng
Susanna, gefeliciteerd en welkom! Wat laat pas een echo bij 18 weken. Is dat standaard in Amerika of in het ziekenhuis waar jij bent. Hebben ze daar een reden voor dan? En sex...tja op een laag pitje met die vermoeidheid. Maar het gebeurt hier wel hoor. 2dekleine, super dat het helemaal over is die bloeding! mamajanneke, hopelijk is je urine nu schoon dan. Ik kan me voorstellen dat het je niet lekker zit, die medicijnen terwijl alles in aanleg is. Wat zeggen de artsen daar van dan? Sousa, die misselijkheid is afschuwelijk he! Bij mij komt het met vlagen en helemaal nog niet zo erg gelukkig. Ppa, gefeliciteerd en welkom. Spannend dus hoeveel weken je zwanger bent.
@rolia, eigelijk zeggen ze er niet zo veel van, alleen dat ik me niet zo veel zorgen moet maken. ik heb maandag mijn 1ste afspraak met de gyn en zal dit ook bespreken met haar. ik ga zo mijn urine weer heen brengen, maar heb nog steeds klachten. wel iets minder, maar het zit er nog. inmiddels ben ik het gewent als ik 2 a 3 kuren moet, alleen hoop ik nu toch niet op een 2e kuur, maar ja bacterien zijn ook weer niet goed.
Ik vind het ook super eng en doe het dan ook liever niet. Maar we hebben het wel 1x gedaan. Verder probeer ik het echt zo min mogelijk te doen.
Ik kom stiekum alvast ff kijken, heb vanmorgen een posi test gehad,maar kom pas oficieel als ik een echo heb gehad....dit ivm vorige zwangerschap dit was een buitenbaarmoederlijk....dus vind het allemaal heel spannend.... Hopelijk tot snel... LIEFS nony
Gefeliciteerd Nony! Inderdaad mamajanneke, die bacterieën zijn waarschijnlijk nog slechter voor je gezondheid en dat van je baby. Ik heb het ook eens gehad tijdens de zwangerschap. Ik had nergens last van, dus waarschijnlijk was het ook maar in hele licht mate, maar toen raadde de vk me cranberry sap aan. Het heeft wel geholpen, want later was mijn urine schoon. Maar waarschijnlijk heb jij het in veel ergere mate en dan zou dat wel niet werken.
@ rolia, inderdaad helpt cranberry goed om de blaasontsteking voor te zijn, dit drink ik ook gedurende zwangerschap, maar ik ben helaas erg gevoelig er voor. t is echt chronisch bij mij. dec had ik het ook en moest ik ook 2 kuren hebben. en vit. c helpt ook goed, houdt je urine zuur waardoor de bacterien niet goed kunnen leven. ik heb het in elke zwangerschap dusver gehad, alleen niet zo extreem vroeg. en juist dat maakt me zo onzeker. @nonny, gefeliciteerd! hoop dat alles goed mag gaan.
Sorry kon het niet laten en heb vanmorgen toch maar weer even getest. Nou de teststreep knalde er meteen uit voor de controlestreep! (zie foto album) Heb vanmogen hardgelopen met de buurvrouw. Ben in januari begonnen met een schemaatje (we zijn echt niet prof hoor!) ik had zoiets van ga gewoon lopen mocht het mis gaan dan ik gewoon weer verder met lopen maar denk dat het straks als alles goed blijft gaan maar moet gaan zwemmen of zo. Zijn er nog andere vrouwen die nu door blijven sporten? Susanna. Ppa en Nony gefeliciteeerd...alle begrip voor je angst hoor! ...enne deze keer moet het goed gaan! susanne 18 weken lijkt met echt niet hoor. 1 echo uiterlijk 12 weken is gebruikelijk en eigenlijk noodzakelijk omdat ze dan het beste de termijn kunnenn bepalen en dat is met 18 weken niet zo! Ik zou het nog even tersprake brengen! Mamajanneke ik zou ook de cranberry proberen baat het niet dan schaadt het niet en wie weet helpt het ook nog! Hoop dat blijkt dathet al minder is! 2ekleine super joh dat het bloeden gestopt is! zie je wel! Zico hoe is het met jou...was je nou even lekker weg? dan hoop ik dat je lekker aan het genieten bent! Wat betreft sex wel 1x en voorzichtig en houden het liever nu wat rustiger Gisteren overigens last van de tepels en vandaag weer honger en vlagen van misselijheid!
Susanna. Ppa en Nony van harte welkom bij de oktobermama´s en natuurlijk van harte gefeliciteerd @susanna, hier ook nog geen sex, mijn man en ik zijn allebei voorzichtig. Is idd wel eg laat een echo bij 18 weken, misschien zou je eens kunnen vragen of dit niet eerder kan. @Mamajanneke, hopelijk ben je snel van je blaasontsteking af, is zo vervelend en ik kan me voorstellen dat je een beetje bang bent voor al die medicijnen. Beterschap @2dekleine, gelukkig is het bloeden gestopt en nu op naar een mooie echo Hier gaat het redelijk goed, heb de afgelopen dagen elke avond last van misselijkheid bleghh. IK kan er bijna de klok op gelijk zetten. Meer mensen met avondmisselijkheid? Of ben ik gewoon vreemd
@Nony: gefeliciteerd meid! Sjannie, sjannie toch, kon je het niet laten? En dan zeg je wat over mij?! hahahaha Ik was vanochtend bijna naar het kruidvat gerend, maar toch niet gedaan! Goed he!Weet niet hoelang ik het volhou hoor haha, er zal deze week vast wel een testje tegenaan gegooid worden, maar ik probeer het niet te doen. Hé is het een idee om bij de lijst ook een soort agenda bij te houden van de echo-afspraken en de vk-afspraken? Is misschien wel leuk, kunnen we er met zijn allen naartoe leven. Ik ben er alleen niet zo handig in, weet niet of er vrijwilligers zijn?
hoi hier ook een oktober mama. ik ben 2 oktober uitgerekend. hoop dat het dit keer wel goe dkomt jennefer
Hey dames, ik ben net terug van de gyn en heb voor het eerst ons "kindje" mogen zien. Er was nog geen hartactie, maar de grootte van het vruchtje klopt met de termijn die ik in mn hoofd heb. Zelf dacht ik 5w5d met mogelijkheid tot 5w3d vandaag en dat is precies wat de gyn zei. Dinsdag gaan we weer en dan hopen we op hartactie. Ik ben zó ontzettend opgelucht. Zo ver ben ik nog nooit gekomen. Eerdere zwangerschappen was er nooit wat te zien en nu dus wel. Geweldig Bij the way...hoe is het met jullie haar? Daar kan ik dus echt al een paar dagen he-le-maal niets mee. Nony en Jennifer, gefeliciteerd!
Hoi meiden, Ben vanmorgen naar de dokter geweest en de urine was helemaal goed! Dus morgen een afspraak maken voor de eerste echo! Wij vrijen wel gewoon door al heb ik wisseldiensten dus soms gaat het niet. Maar het kan echt geen kwaad voor het kindje hoor. Liefss
Zena, wat geweldig! Leuk dat je volgende week alweer mag om te zien of het hartje klopt. jennefer, gefeliciteerd en welkom. Mariaatje, als ik straks nog even wat meer tijd heb wil ik wel even een overzichtje maken met afspraken e.d. Maar nu even niet , want de zon schijnt. ECHT! Dus ik ga meteen de kinderen hun jassen aan doen en wandelen. tot later!
Hey meiden Aan de nieuwe zwangeren: welkom en proficiat. Aan de meiden die met verlies te maken hebben: veel sterkte. Hier in Amerika is er vanmorgen "tornado alert". Het is hier ongelooflijk hard aan het waaien en onweren. Echt niet leuk. Bij het opstaan vanmorgen (voor de verandering weer eens om 5u) schrok ik me een hoedje. In mijn onderbroek lag een korstje van een wondje dat waarschijnlijk 's nachts was losgekomen. Maar de vorm en de grootte leek op een vruchtje. Maar voor zover ik heb kunnen lezen, verlies je je vruchtje bij bloedverlies, niet dat het gewoon loskomt zonder bloedverlies. Maar het was weer even paniek. Pfff. Ik wil zó graag naar huis hé, ik tel hier de uren af...
Even een vraagje tussendoor, hoop dat iemand het weet. Ik zou vandaag dus ongeveer 5w3d-5w5d zijn. Het vruchtje is 2 mm ongeveer. Toen ik tegen de gyn zei dat 5w3d een goede mogelijkheid is zei hij, ja, dat zou nog mooier passen. Nu lees ik ineens overal dat in de 5e week het vruchtje 5mm zou moeten zijn. Dat scheelt nogal wat. Ben me nu dus gelijk weer zorgen aan het maken. Iemand die me gerust kan stellen?