hey meiden eindelijk weer internet, ben zo blij, we zijn verhuisd en buiten de rommel is het heerlijk hier. Wel nog veel misselijk eerlijk gezegd, maar hoort erbij zeggen ze morgen ga ik eens bellen voor een afspraak want word wel tijd hoe is het hier? wel gezien dat er weer veel zwangeren bij zijn gekomen! gefeliciteerd!
Kibi ja joh die amerikanen, die mixen alles door elkaar haha! Steffie wecome back! Ik vind het maar niks dat ik niks voel, geen misselijkheid, geen pijn, ik ga er maar gewoon van uit dat alles goed is. Ik weet wel, elk dag boven de plee hangen is ook geen pretje, maar geen symptomen is ook een beetje verwarrend.
Hey Steffie, alles goed gegaan met het verhuizen? Lievelief heel veel sterkte de komende tijd. Even geen zin om uitgebreid verhaal te typen,zit momenteel tot mn oren in de stress en ellende
Halloo allemaal! Drukke boel hier! Gezellig geniet ervan zou ik zeggen. Heb vandaag medicijnen tegen misselijkheid gekregen. Want samen met werk gaat dat gewoon niet. Ik kan echt niet functioneren als ik kotsmisselijk ben. Verder morgen een vk hier in de buurt bellen. Hoe doen jullie dat, is da gewoon de dichtsbijzijndste bellen? Ik wil wel een aardige
Hoi meiden! Vanmorgen is de mevrouw van moeders voor moeders geweest en de test was super positief! Ze was verbaasd dat de teststreep zelfs donkerder was dan de controlestreep! Zo'n goed gevoel geeft dat! Vorige x is het namelijk mis gegaan de avond nadat moeders voor moeders was geweest. Er kwam toen ook geen 2e streepje op hun test. We dachten toen nog dat t misschien te vroeg was.. Maar als t dan nu wel zo is, voel je je zo opgelucht! Op naar een goede echo met hartactie volgende week!
@ Mironne: welkom Hier eentje die de uitzondering is op "ochtendmisselijkheid" en de bevestiging van "zwangerschapsmisselijkheid". Sinds het uitblijven van mijn maandstonden heb ik soms na de middag een wat misselijk gevoel. Dan was het vier dagen veel minder, maar vandaag kwam het in alle hevigheid terug. (het is hier nu na 15u). Ik kan perfect een uur wachten met ontbijten, maar na de middag als mijn maag terug leeg is, komt het op. Hihi, het ligt wel in de lijn van mijn karakter om niet met de massa mee te lopen . Ik heb van mijn gyn Primperan voorgeschreven gekregen. In België werken ze met namen van geneesmiddelen in plaats van bestanddelen, dus ik weet niet of mijn tip hier veel vrouwen kan helpen.
Hallo meiden! Hier nog altijd nauwelijks zwangerschapskwaaltjes. Echter wel één vreselijk irritante andere kwaal, te weten: ontstoken kaak/wortel. Ik moet nu dus eigenlijk een wortelkanaalbehandeling, maar dit zie ik in deze prille fase echt niet zitten! De verdoving is geen probleem, maar de tandarts moet voor dergelijke behandeling meerdere röntgenfoto's maken, wat dus NIET goed is voor ons kleintje... (wilde hij zelf ook zo lang mogelijk vermijden). Ik weet niet eens of ze bij mijn tandarts wel een loden beschermschort voor mijn buik hebben, maar ook dit blijft risicovol heb ik gelezen. Heel kl***, want ik loop mezelf nu de hele tijd (letterlijk) te verbijten in de hoop dat het vanzelf weg trekt... (wishfull thinking) Ik weet niet hoe lang ik het nog vol ga houden. Iemand nog tips?
@lievelief heel veel sterkte meid! @zena, wat fijn dat het er goed uit ziet! en hopleijk dinsdag nog beter. nieuwe mamas welkom en natuurlijk gefeliciteerd. ik heb vandaag mijn urine weer laten controleren op de blaasontsteking, dit is schoon, maar blijf klachten houden, dus maandag maar met de gyn overleggen en ik blijf gewoon cranberry drinken en vit. c. en veel water. @missyzuilen, wat een duidelijke test! hier is de dichtbijzinde depo voor moeders voor moeders in groningen. is helaas te ver voor me. moet nog even de consulant bellen die in groningen woont, of er misschien een andere oplossing is, maar benm bang dat ik wederom niet mee kan doen aan moeder voor moeders. wel erg jammer.
@mamajanneke: ik had vroeger heel vaak blaasontsteking, maar dit is eigenlijk altijd weggebleven nadat ik cranberryPILLEN (drogist) ging gebruiken. Gebruik hiervan zal echter wel in overleg met VK moeten, want ik weet niet zeker of het van invloed kan zijn op een (prille) zwangerschap...
@ppa: nee, inderdaad! Dat werkt meestal wel even. Hoewel ik er wel voorzichtig een keer mee gespoeld heb, maar dat durf ik niet te vaak. Ik vond hier nog van die minibarflesjes... Was overigens, voor een korte periode, een verademing!
@ first time, ik ken de pillen inderdaad van cranberry, maar veelal staat in de gebruiksaanwijzing dat het afgeraden wordt om deze in de zwangerschap te gebruiken. ik ga dus gewoon de sap drinken met water na ik las net jou pijnlijke ontsteking. misschien een idee om eens kruidnagelsap te gebruiken? mijn vriend heeft wolf en wil niet naar de ta, maar heeft wel eens een zenuw bloot liggen (AU) en die gebruikt kruidnagelsap en dit werkt verdovend en reinigend. is puur natuur dus is veel minder schadelijk als die rontgen. je kan dit bij een reform of natuur winkel krijgen. t is een klein flesje en stink vreselijk, maar blijkbaar helpt t wel. sterkte er mee!
Dankjewel voor de tip, Janneke. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden... Dat is trouwens nog een goede tip van je: die tandartsvermijderaars zijn vast hele goede bronnen voor pijnstilling!
Hier in de VS zeggen ze dat je geen kruidnagel mag tijdens de zwangerschap. Ik gebruik al 3 jaar cranberry capsules omdat ik steeds na de seks blaasontsteking kreeg. Sinds die capsules..nooit meer gehad! Ik slik ze nog, ook al ben ik zwanger. Je wordt toch eigenlijk gek van dat de ene zegt dat je het wel mag en de andere weer niet. Missy gefeliciteerd! Duidelijker kan idd niet. Lamp gaat het wat meid? Klinkt niet al te best. First ok, ben ik niet de enige die nauwelijks wat voelt. Sterkte met je gebit
Fijn he, om te lezen dat we niet de enige zijn! Bedankt voor je steunbetuiging en ik zal eens kijken of er iets geschreven is over kruidnagel tijdens zwangerschap...
Hoi Allemaal, Ik ga nog steeds uit automatische naar het forum van temperatuurkaartjes. Het is ook allemaal nog zo nieuw. Ik heb nog niet alles gelezen,maar ik kom nu hier gezellig mee lezen. Even een vraag,het is ook allemaal zo nieuw.Hebben jullie ook zo'n raar gevoel in je buik.Niet echt buikpijn?Dat is toch normaal of niet? groeten Simone
first time, inderdaad tandarts vermijderaars weten nog wel eens wat @susanna, iritant eigelijk dat de een dit zegt en de andere dat. want ik heb ook heel vaak blaasontsteking en inderdaad geregeld ook na het vrijen. ik ga denk ik toch eens met de gyn overleggen, en anders dit na de zwangerschap gebruiken, want inmiddels word ik aardig imuun voor al die ab. wilde al na de zwangerschap laten onderzoeken waarom ik zo vaak blaasontsteking heb. maar als die capsules helpen zie ik daar dadelijk liever van af
@missy das een hele duidelijke. @mamajanneke ik heb er ook vaak last van moet zeggen de laatste 3 maanden niet maar met mijn geluk zal ik het binnenkort wel weer krijgen. @first time klinkt zeer pijnlijk. ik heb ook bijna nergens last van alleen vermoeidheid en af en toe een beetje eng misselijk gevoel. @kibi primperan ken ik wel gebruiken wijop het werk ook als mensen erg misselijk zijn. werk in een verpleeghuis. hier is alles rustig heb nog steeds weinig kwaaltjes. alleen vanmiddag voelde ik me helemaal niet lekker. buikpijn en misselijk. als ik aan het eten maken dacht werd ik helemaal eng. maar dat is nu gelukkig weer weg.
Niemand gaat in op mijn reacties Symoen: Jah met 4 weken, heb je hele lichte krampjes, gevoel dat je ongesteld gaat worden etc. Geniet ervan!
@symeon, dat rare gevoel heb ik ook. steeds een apart drukkend gevoel. en nog veel meer klachten en kwaalktjes, maar ja dat hoort er bij. @ tweety, erg he die blaasontstekingen. hier werd al de granberry geopperd. zou dat gaan drinken als ik jkou was. ik ga dit ook weer gedurende de zwangerschap drinken. heb ik bij darryl* en dylano ook gedaan en toen heb ik geen last meer gehad. maar was nu niet voorbereid. voelde al dat ik weer blaasontsteking had, maar had tevens het idee dat ik wel eens zwanger kon zijn, dus moest ik van de ha testen en die was dus positief. dus en zwanger en gelijk ook blaasontsteking. urine is nu schoon na 4 dagen ab, maar heb nog wel klachten. maandag moet ik naar de gyn ga dus overleggen, misschien dat zij dan even weer kan controleren.