Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    goedemorgen!

Dat van die ascheiding heb ik ook, getverderie :confused:
    Mag wel wat meer ondergoed gaan kopen, want inlegkruisjes vind ik
    niks...
    Voor de rest een beetje maagzuur, dus mag niet klagen... ;)
    Ga volgende week een afspraak maken voor een fotoshoot, ik wil
    nl een paar keer. Eerts volgende week en dan nog een keer met dochter
    (van man) en dan nog een keer met de vriendinnen van mijn neven.
    Wij schelen 1 week en 9 weken.... :D
    Heb gister geinformeerd naar geboortekaartjes en ga binnenkort
    ook geboortezegels ontwerpen.
    Iedereen die vandaag afspraken heeft heel veel succes!

LIEFS nony

PS @zico doe je het alsjeblieft rustig aan.....

2. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Gadverdamme :confused: :) :) :)

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    *JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ¨* :D :D 8) de wandelwagen is aangekomen :D :D :D heb alleen zoveel moeite met het in elkaar zetten... pffffffffff het is alsof alles wel tegenslaat... eerst wilde het wiel er niet op... en nu wil de "kap" er niet op... of het ligt aan mij... of het is al een teken van bestel een andere buggy hahahahahaahaha

voel me maar wat slapjes... ik hoop dat ik ze verder in elkaar krijg... godzijdank heb ik men moeder die er al wat meer van kent :oops: :oops:

iedereen met 20weken echo VEEEEEEEEEEEEEL SUCCES! x

4. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Hey meiden

Gisteren zijn de resultaten bekend gemaakt van een onderzoek naar flessenwater uitgevoerd door een Belgische consumentenorganisatie. Die resultaten waren redelijk ontluisterend. Veel flessenwater bevat teveel sulfaat, sommige merken bevatten ook teveel natrium en fluor en zijn dus niet geschikt voor dagelijkse consumptie. Bij die merken zitten een aantal bekende zoals: Evian, Vittel, Contrex. Voor zwangere vrouwen zijn maar een aantal merken geschikt voor dagelijkse consumptie, waaronder Chaudfontaine en Spa Reine.

Ik weet niet welke van bovenstaande merken in Nederland verkocht wordt, maar ik wou het toch maar meegeven.

Het volledige artikel (waarin je kan doorklikken naar de lijst met merken) vind je hieronder:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF29052008_107

5. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Hoi Zico hoe gaat het met je? Hopelijk voel je je al wat beter.

Bren hoe gaat het met jou?

Mariaatje leuk joh dat je volgende week gaat beginnen met de kamer. En lekker he dat eigen willetje van die kleine. Ik vind het echt geweldig geniet er ook met volle teugen van!

Sabineramp gefeliciteerd met je meissie! Nu zijn wij vrouwen weer in de meerderheid!

Bianca wat leuk dat je behang binnen is dus jullie gaan ook beginnen! Bloed prikken is inderdaad ook 1 van mijn mindere leuke activiteiten. Ach het is voor een goed doel denk ik dan maar en als ze het goed doen voel je er gelukkig niks van.

Titus welkom!

Liz en Bren knap hoor dat jullie voor je mannetje op staan. Die van mij is toch met 10 min weg dus ik blijf lekker liggen :)

Over afscheiding, heb ik niet zo heel veel last van gelukkig. Lijkt me inderdaad niet echt een pretje als je elke keer van ondergoed moet wisselen.

Annika heel veel succes vandaag en probeer er lekker van te genieten!

Kibi jeetje wat een onderzoek weer haha. Ik denk dat we niet overal bij stil moet gaan staan anders word je gek en kunnen we niks meer eten. Kraanwater is opeens ook niet meer goed genoeg en flesjes navullen is al uit den boze. Ik vraag me toch af waarom ze daar nu allemaal mee komen, vroeger wisten ze het ook niet en toen zijn er ook heel veel gezonde baby's geboren. Toen bleven ze zelfs filet american eten! Maar alle info is natuurlijk welkom. Al blijft kraanwater wel het lekkerste water vind ik. (oh en de flesjes water van de Lidl zijn ook goed te drinken en ik zie trouwens dat die ook in de lijst staat van goedgekeurd hahaha).

Nou het is weer een heel verhaal geworden!

Ohja iedereen die vandaag een echo heeft of vk-afspraak veel plezier!

Liefss

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    38
    Bij Emmen
    He meiden.
    Was ik weer eens ffies.

Ik wil me toch voornemen om vaker iets te posten. Vind t ook zo'n zonde als ik van de lijst geschrapt word. En met de buddylijst wil ik ook wel meedoen. Dus degene die nog een buddy zoekt, mag me een pb sturen. Wil trouwens eigenlijk wel alleen van een buddy gebruik maken als ik ook daadwerkelijk iets te melden heb wat betreft mijn zwangerschap. Of bevalling.

Ik vind t erg moeilijk om op iedereen te reageren. Ik lees trouw bijna alle dagen, maar ben zo vergetachtig, dat als ik bij t volgende bladzijde ben ik al niet meer weet wat ik net gelezen heb.

Verder heb ik nog 2 aanvullingen op de lijst
    -> 3-06 15.50 afspraak vk.
    -> 5-06 LEVERING KAMERTJE :)
    ->19-07 3d echo voor de grap. Niet voor t geslacht. Die willen we niet weten. Wij hebben zo onze eigen theori ;)

Manlief en ik hebben gisteren samen de beeb gevoeld. Had zelfs t idee dat ik voelde waar de beeb ligt. Weet eigenlijk niet eens of dit al kan. Maar voelde wel dat er op een bepaalde plek de buik harder was. Zal dit de beeb geweest zijn?

7. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    FF nieuwe banner kijken... ;)

8. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    ola,

@truus,buddy's zijn er ook alleen maar voor dat je iemand hebt die kan neerzetten hier dat je bevallen bent of vroegtijdig opgenomen of what ever.het is niet de bedoeling dat je daar via mail oid persoonlijk kontact mee gaat leggen.mag wel maar is niet noodzakelijk.het enige wat je door moet geven aan elkaar is je mobiele nummer zodat je een sms kan versturen naar je buddy
    voor nu zoekt volgens mij alleen Zena nog een buddy. ;)

hier een bezig bijtje.loop van alles op te ruimen hier en dan het liefst alles tegelijk hihi.

afscheiding heb ik ook en het is reuze irritant.inlegkruisjes moet je mee uitkijken,ze zijn een grote bron van bacterien en daar kun je weer een schimmelinfectie van oplopen en geloof me daar zit je niet op te wachten.naast de afscheiding heb je dan ook nog vresleijke jeuk.brrrr.
    ik kan het weten,ik heb het heel lang gehad achter elkaar,bleek later dat ik chlamydia had :(

iedereen met afspraken en echo's enzo veel plezier vandaag

kga weer verder ruimen.

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden, het bankhangen bevalt me goed.
    Voel me al wat beter met de rust, maar vanaf ik op m'n poep zit voel ik weer lichte contracties , dus ga snel terug bankhangen

10. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    ha :D het is gelukt, de voiture staat vollllleeeeeedig in elkaar en hij is gewoon prachtig :D al zeg ik het zelf :oops:

was helemaal in the mood om nog enkele dingetjes te zoeken op het internet :D maar ik hou me maar rustig in omdat ik niet wil dat het hier vol komt te staan he:D met dingen die ik misschien allemaal niet echt nodig heb...

Kibi, wat verontrustend :confused: maar euhm... wat houdt dit dan in in verband met flessenvoeding... want daar wordt toch normaal evian voor gebruikt... alle voor zover ik dacht toch :s is het dan niet schadelijk voor de beejb ook? :rolleyes:

Butterfly: ja die van mij ook na iets meer dan tien minuten en op vijf minuten zijn zijn boterhammentjes wel klaar :D dus langer dan een 15tal minuten ben ik niet uit bed en ik ga meteen terug slapen... als ik niet eerst hier even kom nalezen :D

zo meiden ik ga lekkere koffiekoekjes eten nu :D tot laterz xx

11. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    In de mate van het mogelijke ga ik geen merken van water gebruiken die volgens dat onderzoek niet geschikt zijn voor baby's of zwangere vrouwen. Voor flessenvoeding zal ik dus wsl voor Spa Reine kiezen ipv Evian bijvoorbeeld. Maar ik ga ook niet overdrijven. Als ik op restaurant water vraag en ze schenken Evian, ga ik het net zo goed drinken. Het gaat enkel om dagelijkse consumptie en dan nog is Evian geen vergif he. Het is gewoon iets beter om Spa Reine te drinken...(volgens onderzoek). En zoals iemand hier al zei, er is geen enkel bewijs dat baby's minder gezond zijn door het drinken van een "minder" merk van water.

12. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    @ Nony: Super leuk meid, een fotoreportage ! :D Een hele goede vriend van mij het thuis een ingerichte fotostudio en als mijn buikie straks wat groter is, dan ga ik ook voor de fotorepotage, is zo gaaf !
    En een geboortezegelontwerpen, wat stoer, kun je dan gewoon je eigen inbreng doen als foto's afzo :(:

@truus1980: Wij voelen de beeb ook al een week lang aan de buitenkant van mijn buik, soms zijn het echt al hele krachtige schopjes die je voelt. Ik denk dat je de beeb al wel kan voelen liggen hoor, ik heb soms ook een stukje van mijn buik die heel hard is en de rest dan niet. Een paar weken terug zei de vk al dat ze de beeb voelde liggen, en toen had ik zo iets van oke :(: Voelde namelijk toen nog niet zo veel.

13. Blub76

Blub76 Actief lid

29 jan 2008
    336
    0
    0
    nagelstyliste
    papendrecht
    dames even over het water uit flessen.tegenwoordig mag je ook gewoon WARM kraanwater gebruiken voor je voeding.of dit moet alwéér verandert zijn. :rolleyes:

14. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Voor Nynke kookte ik gewoon kraanwater voor de flessenvoeding.

15. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    hi meiden,

Hoorde laatst van mijn lieve stiefmoeder dat in drinkwater uit de kraan heel veel rotzooi zit zoals antideprisivia. Vandaar dat ik altijd zo vrolijk ben.......haha... Volgens mij valt er tegenwoordig overal wel wat op aan te merken. Dan mag dit niet, dan mag dat niet.. Lekker je gevoel volgen bij heel veel dingen. Dat is het belangrijkste.

Groetjes Lotte

16. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Goedemiddag allemaal,

Hopelijk heeft iedereen een goede dag. Ik heb eindelijk sinds tijden weer eens goed geslapen, wordt namelijk tegenwoordig heel veel wakker s'nachts omdat ik niet weet hoe ik moet liggen, op mijn buiken/rug lukt niet meer en na een tijdje op een zij te hebben gelegen, begint die kant helemaal beurs te voelen. Herkent iemand dit ?

Verder heb ik weinig gedaan vandaag behalve met manlief wezen winkelen, heb er een nieuwe zwangerschapsbroek en 2 buikbanden bij.

Vanavond gaan mijn ouders de kinderwagen die ik graag wil hebben ophalen een beige/ kaki Quinny Freestyle kinderwagen, ben erg benieuwd ze komen hem meteen langs brengen, zal wel een foto in album plaatsen als ik hem heb.

@Timzijnmama leuk z'on :-# smillie achter mijn naam op de bevallingslijst hihi..

@Zena hoop dat je je snel beter voelt.

@annika1985 hoe is het gegaan bij de 20 wk echo ?

@Liz0104 wat voor wagen heb je ?

Iedereen alvast een heel fijn weekend

17. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Liz hahaha! Wat gebruik jij toch geweldige woorden 'vapeurtjes' en 'voiture'. Heel charmant en leuker dan scheten of kinderwagen. Het kostte mij ook een uur het ding in elkaar te zetten, en ook weer 15 minuten om uit te vissen hoe ik de bak eraf haal en de buggyzit erop klik. Maar ik heb het door nu! :D

Allwoman wat vreselijk dat vocht vasthouden. Geeft je man je wel es een lekkere voetmassage? Of stop je voeten in zo'n trillend voetbad.

Blub ik gebruik de inlegkruizen ook alleen maar als het heel erg is en als ik van huis ben. Ben niet altijd in de gelegenheid om een schone slip aan te doen.

Denise helaas herken ik het niet, maar het lijkt me erg lastig als je daar nu al last van hebt. Ik slaap erg goed moet ik zeggen.

Over water..ik haar water, en uit flessen zelfs nog meer. Ik drink heel veel spa rood met wat limoen of lemon.

Bren dat zwembad went snel hoor! Vooral omdat het hier vrij gewoon is. In NL woonde ik trouwens 5 min. vanaf het openbare bad, dus ik heb eigenlijk altijd de luxe dichtbij gehad. Maar ik geef toe dat een bad voor jezelf wel vrij luxe is.

Ik zou vandaag weer verven maar het weer is zo geweldig dat ik denk dat ik een relaxdag invoeg.

18. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    "ik HAAT water" bedoel ik :(

19. annika1985

annika1985 Niet meer actief

hoi hoi

Mijn 20 wk echo was op zich goed.
    Wel heeft ze een white spot in haar hartje dat hebben kindjes met Syndroom van Down.
    Nu is mijn kans verhoogd met 10% naar 4 op de 100.

OVer 4 weken word er een nieuwe echo gemaakt van haar hartje.

HEt is nog helemaal niet zeker dat ze Down heeft alleen verhoogde kans.

Veel liefs Annika

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Jeetje Annika, dat zal wel even schrikken zijn zeg. Niet het nieuws waar je op zit te wachten. En over 4 weken? Wat dan? Kan het ook nog zijn dat die white spot dan weg is? En als het geen kindje met down is, wat kan het dan betekenen?
    Vind dit echt klote voor jullie. Wéér onzekerheid. Je hebt al zo'n hoop moeten doorstaan!

Deel Deze Pagina