Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    1 week ervoor?! Dat is toch niet vol te houden?
    En ik bedoel ook niet dat het werken niet vol te houden zou zijn met de kleine, maar meer dat je die dan heel weinig ziet? En dan ook nog je huishouden doen op de dagen dat je thuis bent (het weekend...)

@ Bianca, volgens mij komt er voor mij geen stukje. Maar voor één van mijn vriendinnen wel. Aangezien meer dan de helft haar niet of nauwelijks kent, hoop ik dat ze het wel een beetje kort houden.
    Hoop voor je dat de prijs van jullie huis meevalt! Moet je er anders uit?!
    Veel plezier vanavond en morgen, waar gaan jullie morgen heen?
    Bij ons is er kermis, denk dat we Tim daar mee naar toe nemen, hij zal zijn ogen wel uitkijken denk ik. :)

@ Zico succes!

Wij hebben Tim net bij schoonkoe gebracht en nu is het maar stil hier....
    Ik snap de ouders die hun kids naar het kdv brengen als ze vrij zijn nog minder nu hoor, dat is toch ongezellig?!
    Ga er maar het beste van maken en alvast wat vakantie spullen bij elkaar snorren.

2. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Onze computer doet het gelukkig weer en ik heb een hoop bij te lezen zie ik :confused:
    Maar dat doe ik vanavond wel.

3. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0

Maud gaat nu 1 dag in de week naar het kvd, strakkie als ik verlof heb blijft ze daar gewoon naartoe gaan, ze vindt het geweldig en zit verder niet op de peuterspeelzaal, dus dan zou ze in een 'gat'vallen, dat vindt ik dus ook zielig !

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Timzijnmama: het gaat wel aardig hoor,het zeurt nog wat met af en toe een lekkere steek ;) bedankt voor het vragen! :)

Lekker he 3 weken! ga je nog wat leuks doen?

5. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ik snap het ook wel dat je dat dan doet, anders is het inderdaad zo vreemd voor haar om niet te gaan. Maar leuk zou ik het niet vinden.
    Tim gaat 1 dag naar mijn vriendin en als ik vrij heb gaat hij niet. Maar ja, die zien we vaak genoeg, dus een echt ritme zit daar ook niet in voor hem.

6. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Graag gedaan ;)

Enne, dinsdag gaan we naar Frankrijk!

7. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Mironne zie je, die akelige Bridget Maasland ook! ;)

Tzm, wat geweldig dat feest! Heel veel plezier. En dan lekker 3 weken vrij! Houd je man/vriend niet van voetbal, omdat het EK er ook voor is? Je kunt het wellicht ook daar zien. Ik mis het oranje hier wel, maar ik hou er dan ook van. Je krijgt het druk joh met 4 kleintjes, ik zou dat gewoon niet willlen/kunnen. Maar je hebt ervaring zat zie ik al.

Denise gefeliciteerd met je vriend! :D

Kibi, iedereen moet voor zich weten wat ie doet, ik zou het echter nooit kunnen om mijn kindje 5 dagen naar de opvang te brengen, ook al heb je een relaxte baan. Maar iedereen doet het op zijn eigen manier.

Zico veel plezier met fietsen! Tis mijn favo manier van beweging.

Ik blijf full time thuis, zeker het eerste jaar. Ik wil gewoon niks missen van dat eerste jaar, er gebeurd zoveel. Misschien wel ouderwets hoor maar ik ben erg van rust, reinheid, regelmaat. Maar ik wil dat ik me aan het ritme van de baby aanpas i.p.v. de baby aan die van mij, zoveel mogelijk dan natuurlijk. Ik realiseer me ook dat niet iedereen kan leven van een salaris tegenwoordig. Ik ken er genoeg die moeten werken vanwege de hypotheek.

Tzm, hier in de VS moeten vrouwen ook zolang mogelijk doorwerken, vaak ook tot een week voor de bevalling omdat er hier geen betaald zwangerschapsvelof bestaat. Ik vind dit echt te vreselijk voor woorden! Sommigen moeten noodgedwongen 2 weken na de bevalling al weer full time aan de gang. Er is een hoop gedoe om en er ligt al een plan op tafel om hier nu eindelijk eens iets aan te veranderen in dit land. Zolang Bush echter nog zit, zie ik dit niet snel veranderen. Ook McCain is tegen.

Gister voor het eerst zw.schps. yoga gedaan! Was echt heel leuk en lekker. Heel veel bekken oefeningen en strekken/stretchen, lekker rustig en een kleine groep. Na afloop waren er muffins, drankjes, proefmonsters zoals tepelzalf etc. Erg gezellig. Ik vind het een aanrader.

Meiden er is hier een hittegolf aan de gang. In de schaduw is nu al 29 graden en wordt vandaag 39, morgen ook en maandag 41! :( Het is hier heel vochtig dus je voelt het echt drukken. Ik blijf binnen en vanmiddag met schoonmama winkelen voor positiezomerkleding, ik hou nu alles op zijn plaats met veiligheidsspelden :( In de 'mall' is het lekker fris!

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Timzijnmama: lekker naar frankrijk! hopelijk mooi weer! hier word het van de week weer minder dus...

Suzanna:sterkte met de hitte daar! en veel plezier met postieshoppen(alhoewel met die hitte?)

9. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Manlief houdt erg veel van voetbal, maar toen ik dit ging boeken hebben we niet aan het EK gedacht en wisten we ook nog niet wanneer de wedstrijden waren. Daar kijken vindt hij gelukkig ook prima. Alleen is het wel jammer dat maandagavond de eerste wedstrijd van Ned. is en wij dan op tijd naar bed moeten, omdat we 's nachts gaan rijden...Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat oplossen. Maar hij is er niet boos over ofzo.

Ik heb er ook altijd aan gedacht om te stoppen met werken, maar ik ben blij dat ik toch 2 dagen werk. Zo ben ik de meeste tijd thuis (Tim is maar 1 dag ergens anders dan thuis, en dan ook nog eens bij mijn beste vriendin) en heb ik toch ook nog wat anders dan alleen maar moeder zijn. Dit bevalt me uitstekend!
    Helemaal niet ouderwets hoor, de 3 r's. Dat werkt gewoon het beste! Het is inderdaad zo dat het in de maatschappij niet meer altijd kan, omdat moeders vaak willen blijven werken. En op een kdv moeten kids zich op een gegeven moment nu eenmaal aanpassen aan het ritme (in het begin hoeft en kan dit nog niet)
    Ik heb me altijd aangepast aan het ritme van Tim en hij is dan ook nog 1 van de weinige kids, die met zijn anderhalf nog steeds geen vaste slaaptijd heeft overdag. Soms lastig met afspraken maken, maar meestal heel handig. Maar dat is net hoe je zelf bent. Mijn vriendin is ook veel thuis, maar die houdt er wel van om alles op gezette tijden te doen (na 1,5 of 2 uur wakker weer slapen en niet eerder) zo heeft ieder zo zijn eigen manier en die is ook het beste!
    En inderdaad verkeren veel vrouwen niet in de luxe positie om te kunnen bepalen of je wel of niet blijft werken.

Ik heb in Turkije toen ook eens iemand zien werken op de luchthaven die 2 weken daarna was uitgerekend! Niet te doen toch....
    En dan al zo snel weer aan het werk, dat kan nooit goed zijn...

Wat leuk dat de yoga zo leuk was. Wel grappig dat er daarna ook nog wat was, dat is dan denk ik weer typisch amerikaans.

Sterkte met de hitte!
    Hoeveel tijdsverschil is er eigenlijk?

Ow en trouwens....mijn commode is 94 cm hoog.

Nou...lang berichtje voor je geworden Susanna :D

10. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Het is er nu een drama, nog erger dan het hier was...maar ja, we zien wel!

11. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Allwoman we winkelen in een winkelcentrum waar ongetwijfeld de airco staat te ronken!

Tzm ja als je een vakantie boekt denk je niet meteen aan voetbal natuurlijk! Hoe lang ben jij zelf?

12. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Tzm het is hier trouwens 6 uur vroeger.

13. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Dat is wel veel, dan is het nog niet eens middag...wat grappig is dat toch.

Ik ben 1.70 en manlief is 1.94

14. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Wat betreft het aanpassen aan het ritme van je kindje. Dat heb ik bij de andere twee ook zoveel mogelijk gedaan. Ik ben bij allebei tot ze zo'n 8 maanden waren thuis geweest, door ouderschapsverlof er achter aan te plakken en toevallig kwam dat goed uit met de zomervakantie er tussen. Maar ik vrees dat het deze keer heel anders zal gaan. Ik moet nu gewoon iedere dag om half 9 op school zijn met de oudste en om 12 uur weer en om kwart over 1 weer en om kwart over 3 weer. Tja en een baby zal zich daar toch in moeten schikken. Maar dat komt ook vast helemaal goed ;)

15. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Rolia ja dat denk ik ook. Je hebt nu eenmaal met andere kinderen te maken. Ik heb natuurlijk makkelijk praten met straks maar eentje.

Tzm ja dat tijdsverschil blijft grappig. Telefoontjes met NL worden ook bijna altijd gepland.

Met mijn 1.74 zal ik het dan wel redden met een 95 cm hoge commode. Mijn is echter exact 2 meter.

16. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Dan komt het denk ik wel goed met de commode denk ik ja.

En inderdaad Rolia, meer kinderen maakt ritme haast nodig helaas..

17. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    TzM, heel veel plezier vanavond met jullie feestje. DERTIG! :D :D
    Ik heb precies hetzelfde met mijn schoonouders als wat jij beschrijft.

Hier ook een voetbal fan. De opening is nu, dus vanaf nu wordt er veel, heeel veel voetbal gekeken. Er wordt geen wedstrijd gemist als het enigszins kan. De wedstrijden van het NL-elftal kijk ik ook hoor. Jammer dat Robben geblesseerd is. Ik hoorde nl dat hij topfit was na een lange blesseure en dus hoge verwachtingen.

Susanna, pfff dat is echt heet bij jullie! Plons maar lekker in dat zwembad van jullie. Lekker dat je zolang thuis kunt zijn voor je dochter straks.

Lotte, onze kinderen blijven ook 1 dag naar het kdv gaan hoor. Gewoon omdat ze dan na mijn verlof niet helemaal opnieuw hoeven wennen. Bovendien, is hun plekje dan misschien weg. Ik weet niet hoe dat gaat.
    Daarnaast denk ik dat het wel heel lekker is in het begin als je nog zo druk bent met de voeding en de slaapjes en zelf heel erg moet uitrusten van de slapeloze nachten.

18. kibi

kibi Actief lid

29 dec 2007
    470
    0
    0
    België
    Hier hebben we maar recht op 15 weken dus iedereen probeert zoveel mogelijk naar het postnatale door te schuiven. Alle vrouwen die ik ken, werken allemaal tot een week voor de bevalling. Het moet dus blijkbaar wel lukken ;). Tenzij de kleine te vroeg komt natuurlijk :).

In mijn omgeving werken alle mama's full time. Iedereen moet het voor zichzelf weten inderdaad. Ik denk dat zo goed als elke mama liever thuis blijft bij haar kindjes dan (full time) te gaan werken, maar je hebt niet altijd die keuze.

19. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    TZM, alvast voor jullie een hele fijne vakantie. De zon zal vast wel komen, daar in Frankrijk ;)

Susanne, meid wat is het warm bij jullie zeg doe maar lekker rustig.

Denise, gefeliciteerd met je mannetje!

Zico succes met het fietsen, jij liever dan ik :)

En wat betreft met kdv, mijn man werkt in met wissel ploegen 2vroege-2middag-2nacht en dan 4 dagen vrij.
    Ik werk op de di en do en za in de zaak van mijn ouders.
    En op wo en vrij bij de C1000 hier in ons dorp.
    Dus de dagen dat ik bij mijn ouders ben kan ik de kleine mee nemen.
    Is mijn man thuis dan blijft de beeb thuis.
    Alleen doet mijn man nog een cursus erbij, hij mag dadelijk in oktober een half jaar ermee stoppen i.v.m. ukkie.(dat is wel fijn)
    Alleen zitten we nog met de wo en vrij als wij dan beide zouden moeten werken.(dat verschilt zich met de weken i.v.m. zijn diensten)
    Maar mijn moeder heeft gezegd: van ga nog maar geen kinderopvang regelen dat komt wel goed. Dus of zij het wil doen :D dat zou heel fijn zijn.
    En aangezien mijn man geen contact meer heeft met zijn moeder, hebben we 1 oma tekort.(niet dat we haar zullen missen) :rolleyes:
    En mijn schoonvader dat zie ik niet zo zitten, dat is zo iemand die bijna nergens geduld voor heeft.

Maar het komt allemaal wel goed, we wachten maar af.

Voor iedereen een heel fijn weekend.

groetjes audrey

(sorry voor dit ego bericht :oops: )
    :oops: :oops: :oops: :oops:

20. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Het lijkt mij ook heel moeilijk kibi. Ik las laatst dat de behoefte om zelf voor onze kinderen te zorgen in Nederland een stuk groter is dan in de ons omringende landen. Misschien volgt ooit die tendens hier ook nog wel om de zorg voor je kind uit te besteden, als ik kijk naar de huizenprijzen dan moet dat haast wel.

Deel Deze Pagina