Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    rolia ja daar heb je volkomen gelijk in. NL loopt zeker niet voorop met moeders die fulltime werken. Ook vrouwen in hooggeplaatste functies zie je veel minder in NL.
    In de VS werken vele vrouwen/moeder ook full time. Nu is parttime werken hier zowiezo niet erg gangbaar.

Audrey hou es op met verontschuldigen! Dat is niet nodig! ;)

2. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    Sorry, zal het niet meer doen ;)

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Tja, 30....ben het alweer een maandje, maar erg vind ik het eigenlijk niet.
    Als je je kind thuis zou houden in je verlof moet je gewoon doorbetalen anders is je plek weg inderdaad.
    In zo'n geval zou ik het misschien ook wel doen, maar niet van half 8 tot 6, wat veel ouders bij ons dan wel doen.

4. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Wij hebben recht op 16 weken, maar zijn VERPLICHT min. 4 weken van te voren te gaan...

5. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hey iedereen...

Timzijnmama wat goed voor je dat je drie weken vakantie hebt zeg!!!!!!! je hebt heele mooie echo's :) ik heb ze in het groot omdat ik er een foto van neem... heb namelijk geen scanner :(

Zico: amuseer je maar!!!!

wat de opvang betreft, momenteel werk ik niet... maar een drie a viertal maanden na de geboorte (misschien iets langer) ga ik waarschijnlijk wel weer parttime (24 uur/week) beginnen werken... Mijn vriend werkt fulltime.. en de opvang is mijn mama... ze woont boven mij en dat is dus superhandig en heeft het zelf al voorgesteld. zo blijft ons meisje toch een beetje in dezelfde omgeving wanneer ze me moet missen...

Heb nog altijd tandpijn, maar dafalgan helpt me goed... moet ik me schamen ? :oops: heb echt de drang om altijd maar te gaan babyshoppen sinds ik weet wat ik ga krijgen... is dat normaal? :s :D

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Hoi meiden!

Timzijnmama: Heel veel plezier vanavond op je feestje! Zal vast wel gaan lukken toch?! En geniet van je vakantie hè?! Heerlijk! Ik moet nog 10 weken wachten voordat het zover is....

Kibi: Was jij nou degene die een dochter krijgt?! Gefeliciteerd meis! Leuk! En fijn dat die streng is verdwenen! Celine was trouwens echt AMAZING! Wow! Wat een geluid komt er uit dat mens zeg :confused: !Ik ben al bij veel concerten geweest in m'n leven, maar nog nooit eerder iemand zó goed 'live' horen zingen! Moet je eerlijk bekennen dat ik het niet droog heb gehouden bij een paar nummers hoor, was helemaal ontroerd door d'r ;) ....

Susanna: Ik vind Bridget echt wel leuk klinken hoor! Komt misschien ook wel omdat ik persoonlijk niets heb tegen Bridget Maasland ;) , kan altijd wel om haar lachen! Die yoga klinkt trouwens als een heerlijk uitje zeg! Ik hoop dat m'n gym straks me ook zo gaat bevallen, haha!

Zico: Veel plezier met de fietstocht!

Qua opvang is het bij ons ook al geregeld gelukkig! Ik ga 2 dagen werken bij m'n vader in de zaak, de ene week past m'n moeder 2 dagen op en de andere week doet ze één dag en is m'n man de andere dag zelf thuis. Ook heb ik m'n schoonmoeder nog achter de hand, maar aangezien zij zelf met wisseldiensten werkt, moeten we dat per maand bekijken! Mocht het zo zijn dat één van ons niet kan, is er altijd nog een zus of schoonzus die zich al vrijwillig heeft aangeboden, dus dat moet vast allemaal goed gaan komen ;) ....

Ik heb me trouwens afgemeld voor de meeting meiden! Ga het helaas niet redden ivm m'n werk de 19e :( ...

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hallo dames!
    Zo te zien (ik zit op mn werk, lees stiekem, dus misschien wel ergens overheen gelezen) gaat het op kiespijn hier en daar goed met iedereen. (vreselijk, kiespijn! Staat op nr 2 in de top 10 van vervelendste pijn trouwens)
    Kibi, wat goed dat de amnionstreng weg is. Toch wel een opluchting denk ik zo!
    TzM, heerlijk vakantie! Als t weer nou ook meewerkt he?!
    Zico, veel plezier en hou je lekker rustig he?!
    Tam, hoe is t met de harde buiken?
    Susanna, julie stond ook hoog op mijn lijstje, maar staat hier ook hoog in de top 10, daarom viel het af voor ons.
    Jammer Joli, dat je niet mee kan de 19e.
    Ik weet het nog niet. Onze planner is ziek geweest en ik heb dus nog steeds geen rooster voor juli. Ik hoop dat het maandag komt. Want dit is niks. Kan niks plannen enzo. Bah!

8. annika1985

annika1985 Niet meer actief

ey dames.

Even een kort geberichtje.
    Vandaag toernooi gehad ben helemaal gesloopt dus vandaar ff geen tijd en puf om alles weer terug te lezen.

Hier weinig te melden.

Veel liefs Annika

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden, ben ik ook weer eens! Zoveel bijgeschreven zeg pfff en ben alles zo weer vergeten! Echt erg hoor, maar ja, jullie hebben het ook dus we zitten in hetzelfde schuitje.

Kiespijn Liz? Iiih! Vreselijk! Maar de tandarts is dus echt geen optie voor je?

Tzm, heerlijk vakantie! Geniet ervan meid!

Over 19 juli, ik denk dat ik dan wel meekan, maar ik zit met mijn bekken. Ik heb van de week krukken binnen gekregen (op aanraden van de fysio) en mijn bekkenband komt volgende week binnen. Misschien dat ik het daarmee red, maar misschien is het me ook teveel. Is het restaurant vlakbij het station? Want ver lopen is sowieso niet mogelijk voor mij :s Maar goed, ik wil dus graag mee, maar dan moet mijn lijf wel net meewerken die dag...

Vandaag de gratis doos gehaald bij babydump. Voor de show nog wat hangertjes gekocht om vervolgens een half uur in de rij te staan om af te rekenen! Serieus, het was er bloedheet en ik stond te tollen op m'n benen. Echt belachelijk gewoon. Maar wel de gratis tas (snapte het even niet, was toch een doos? haha) gekregen. Heel wat betere inhoud dan die stomme Etos. Er zaten tuitbekertjes in (3) lepeltjes (ook 3) een zeehondje, een rompertje, slabbetje en een kortingsbon van 5 euro. In die van Etos zaten (niet lachen) een miniflesje babyolie en een leeg billendoekjesdoosje. Oh ja, en niet te vergeten heel veel verlopen folders! Bah zeg, geef ik daar mijn persoonsgegevens voor weg! Wat zat er bij jullie in?

10. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    hee allemaal,

Vandaag heb ik aan mn moeder gevraagd of ze bij mn bevalling wil zijn, zat al een hele tijd met dat idee in mn hoofd, maar wilde er toch een aantal weekjes over nadenken om te kijken of k et nog steeds een geweldig idee zou vinden dan :) Ze was helemaal blij dat ik dr vroeg :D leek dr geweldig om mee te maken :D
    Ik weet dat een hoop vrouwen er niet aan moeten denken hun moeder aan hun bed te hebben staan als ze bevallen, maar ik kan me niks beters voorstellen, mn moeder is zo heerlijk rustig en ze weet precies wat ze tegen me moet zeggen als ik t ff niet meer zie zitten altijd. Bovendien is ze zelf bevallen van 5 kinderen, vind ik ook wel n fijn idee :)

Ik heb zo t idee dat mijn man de schrik van zn leven krijgt als k ga bevallen :confused: :D

@ mironne aperitivo vind ik er ook t leukst uitzien, ommekeer vond ik absoluut niks, en vlgsmij het oude tolhuis (als k me goed herinner) vond ik er ook leuk uit zien :)

@ allwoman ik vind Noa en Noah allebei heel leuk! Stonden ook op ons lijstje, maar gaat het niet worden nu in ieder geval. Senna vond ik niet zo, maar dat komt omdat ik een hond ken die senna heet :oops: Ehm, de andere namen ben k even kwijt geloof ik :rolleyes:

@ symoen Welkom terug! Jammer dat het weer tegenviel :(

@ timzijnmama Lekker zeg 3 weken vrij! Geniet ervan in Frankrijk (toch?). Wat betreft de echofoto's scannen, ik scande er gewoon 1 tegelijk (zonder wit vel erachter ofzo) en dan snijdt dat programmaatje t automatisch bij

@ Susanna Succees met de hitte :confused: Ik vind het hiet met 26 graden al warm zat :confused:
    Bridget doet mij trouwens niet denken aan Bridget Maasland maar aan Bridget Jones :p Wel een leuke naam toch

@ Vlinder bij mij zat er hetzelfde in de babydump doos, vond ik wel leuk, trouwens bij mij was t wel een doos! :D. In de etos doos zat bij mij een speentje, 2 pampertjes, proefmonstertje babyolie en idd ook de lege billendoekjesdoos, oh en een hoop spam idd, niet te geloven :confused: [/b]

11. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    timzijnmama: we gaan morgen naar poney park, ik had vrijkaarten in mijn kerstpakket, het park is niet zozo, maar ach ff lekker slenteren is nooit weg...

en sorry dames nu doe ik als de wieder weerga de pc uit, want het onweert..brrrrrrrr

12. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Hallo dames!

Bij mij in de Etosdoos ook 2 pampers, n speen, leeg billendoekjesdoosje, mini badspul en ouwe foldertroep!

Symoen, welkom terug!

Tja, namen....heb er veel voorbij zien komen, es kijken welke ik onthouden heb....Noa(h), leuk, Senna ook, Bridget(Jones) ook leuk, Julia vind ik geweldig(haha, mijn dochter heet zo....msschien niet de meest originele naam, nr.6 in de top 10 geloof ik, maar ik ken in mijn omgeving geen Julia's verder....). Damian vind ik niet zo, Jay(den)en Dylan ook niet...althans, niet voor mij....Wat vinden julle van Jade voor een meisje?

Tzm, hoop dat je n geweldig feest hebt!

Vlinder, dat was n tijd geleden ;) !

Nog meer namentips? Ik kom er niet uit namelijk!

Verder nog mensen vergeten?...sorry dan!

xxx

13. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Mijn moeder is ook bij mijn bevalling. Bij mijn eerste bevalling is mijn vader geweest. (zijn gescheiden) Het voelt gewoon goed. En daarbij heb ik dit keer een kind van 8 erbij rondlopen, die wel graag bij de bevalling wil rondlopen. Maar ja, je weet nooit hoe het loopt, en dan is het wel prettig dat mijn moeder er is om haar op te vangen. Desnoods gaan ze beneden in de woonkamer tekenfilmpjes kijken. En ja, voor je moeder is het gewoon super toch? om bij de geboorte van haar kleinkind te zijn. Al zei mijn moeder eerst niet te willen, omdat ze mij niet wil zien pijnlijden... lief he..

Groetjes Lotte

14. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    misschien een domme vraag maar euh
    wie bevalt er allemaal thuis en wie in het ziekenhuis?

lezen jullie veel van die zwangerschapsboekjes?:D ik ben er gewoon gek op waarom weet ik niet maar toch :D xxxx

15. audrey23

audrey23 Actief lid

9 nov 2007
    327
    0
    0
    ik moet in het ziekenhuis bevallen i.v.m. mijn epileptie.

a.s. vrijdag moeten we naar de gynaecoloog en dan hoor ik meer over hoe en wat op de bewuste bevallingsdag.

slaaplekker allemaal en tot straks.

Susanna jij ook slaap lekker straks.

16. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Liz er is niks mis met je hoor! Hahaha! Het is heel gewoon dat je steeds wilt winkelen en lezen over baby's. Gewoon doen!

Audrey dank je. Als jij dit leest lig ik vast nog op een oor.

Oh Liz, ik beval in het ziekenhuis. 99% v/d vrouwen hier doet dat.

Hier krijg je ook van die monsterpakketjes; BabysRus: Avent fles, Huggies luiertje, kortingsbonnen, borstencreme
    MimiMaternityclothes: Playtex fles, proteinereep, mini babylotion van Johnson & Johnson, mini luiercreme, tepelcreme, kortingsbonnen. Toch niet verkeerd.

Ik heb leuke kleding gekocht, daarna gezwommen, heerlijk met die hitte, zelfs de wind was heet, en nu ga ik te bed. Ben bekaf!

17. Goedemorgen meiden!

Alweer een hoop bijgekletst zie ik? Jammer genoeg is er weinig blijven hangen :oops: . De meest recente vraag wel thuis of ziekenhuisbevalling?
    Ik kies op dit moment voor thuis ook puur omdat mijn ziekenfonds het niet vergoed als ik zonder medische indicatie in het ziekenhuis wil bevallen. Je moet dan een eigen bijdrage betalen van 500 euro !

Ben nu op m'n werk heb slaapdienst echt een beroerde nacht bah! Ach ja nog een paar uurtjes tot 11:30 en dan ben ik weer vrij!

Hebben jullie trouwens ook meer last van kramp in de benen en/of billen? Super vervelend :cry: :)

Ohja tzm voordat ik het vergeet een hele fijne vakantie en ik ga voor je duimen dat het wat mooier weer wordt in frankrijk!

De rest van de dames een fijne zondag en misschien nog tot straks!

xxx

18. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Goedemorgen!

Ik las iets over opvang, ik ga denk ik 1 dag werken en die
    dag geet beeb naar mijn moeder...die kan niet wachten ;)
    Ik ga pas weer in april beginnen... :oops: das dan het enige voordeel
    van een eigen zaak hebben.

Over bevallen ik wil heel graag in het ziekenhuis bevallen, heb al
    ingeschreven voor info anvond en open middag bevalkamers.

Mijn moeder is niet bij bevalling, ik denk dat het komt omdat ze
    van mij een hele heftige bevalling had....was er bijna niet meer :(

Zo ik ga nu douchen en dan lekker de hele dag naar het strand,
    boekje mee en heerlijk onder parasol mensen kijken.

Iedereen een hele fijne dag!

LIEFS nony

19. lotte27

lotte27 Bekend lid

6 aug 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Ik ga thuis bevallen. Lekker in mijn eigen omgeving. Heb ik met de eerste ook gedaan en dat beviel me goed. Daarbij ben ik in 5 min in het ziekenhuis als er iets niet goed gaat, want die is hier vlakbij.

Susanna, ik zou ook wel heel erg graag nu een zwembad bij ons huisje willen hebbben. Maar helaas in Nederland is dat niet zo erg goedkoop, dus ik heb een opblaasbaar badje. Heerlijk. Vandaag is het hier 26 graden....pfff... En vanmiddag een bluesfestival hier in het park. Dus ik ga lekker onder een boom zitten, naar de muziek luisteren en genieten.

Iedereen een prettige zondag!

Groetjes Lotte

20. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Goeiemorgen allemaal

Ow Timzijnmama....Frankrijk....ben jaloers :rolleyes: Heel veel plezier meid!

Er vroeg iemand wie er in het ziekenhuis gaat bevallen. Ik dus, ivm 2 keer ks. Heb dus geen andere keus dan het ziekenhuis helaas.

Hier gaat alles z'n gangetje. Wel veel bandenpijn, en de kleine is erg druk. Voel hem/haar gewoon steeds omdraaien en flink hard schoppen.

Dinsdag eindelijk de echo :D Ben echt aan het aftellen nu.

Ow en ik heb een buikfoto in mijn album geplaatst. Dat die buik zo vreselijk groeit vind ik niet erg...maar ben al bijna 2 cupmaten gegroeid :oops: Heb allemaal nieuwe BH's moeten kopen :(

Dames met een afspraak/echo morgen, heel veel succes!

Deel Deze Pagina