Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Oh vlinder wat afgrijselijk! Ik ben een kattenfreak van de boveneste plank en ik zou ook kapot zijn! Vooral als je zo'n beestje uit het asiel haalt, dan wil je goed doen omdat je hart al breekt als je denkt hoeveel baasjes het al heeft gehad. Toch is inslapen in dit geval bijna nog beter dan alweer terug naar het asiel en weer een baasje. Weer opnieuw stress, denk je ook niet? Heel veel succes hoor met je besluit! x

Marije haha! Ik herken dat helemaal van die druktemaker, vooral sinds 2 dagen als ik rust neem. Soms is het zo druk dat het bijna eng is, snap je? Je denkt wat voert het toch uit!

Bambie haha ok dan! Ik dacht dat je echt een Fin aan de haak had!

Simone wat k*t zeg van die gasten! Echt niks is zo irritant als niet kunnen slapen door andermans pokkeherrie. Hopelijk ben je flink uitgerust als je dit leest ;)

Het is kwart voor 7 :( ik ga nog ff te bed.

2. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Ischa, jammer dat je niet mee blijft schrijven. Maar ik weet dat het niet leuk is als er niet/weinig wordt gereageerd op je verhaal. Maar ja, het is ook nog zo druk hier, had ik ook niet gedacht eigenlijk.

Butterfly
    wat lief van je man.

Bambie, hoop dat de ruzie's snel over zijn

Lampie, doe maar rustig aan hoor!

Zico, wat vervelend dat je kleine achter is met de groei. Hoe licht was je andere kindje dan?

Liz, mooi hoekje zo hoor!

Susanna, wat fijn dat de ab aanslaat. Ik heb ook altijd pen en papier liggen hoor...hihi.

Kiezeltje, ik had aan de borstvoedingsavond ook niet veel. Je moet het toch leren in de praktijk. Ook ging ik elke week naar een bijeenkomst van de stichting borstvoeding natuurlijk toen Tim er was. Een ochtendje advies krijgen en praten met moeders die ook bv geven.

Lief, zo'n slaaphand herken ik wel. Ik heb een paar weken 's nachts met verband om mijn pols geslapen en nu is het al een hele poos weg. Inderdaad het tunnel syndroom waar iemand al over schreef.

Simone
    , wat een rotjeugd. Laat ze zelf ook lekker gaan slapen....

Mariek, wat fijn dat alle testen goed waren.

Vlinder, wat ontzettend vervelend van je kat. Maar ik snap je beslissing wel. Sterkte.

Ik ben vanmorgen bij de vk geweest en was snel weer buiten. Ik dacht wel dat de hartslag van de beeb heel langzaam ging, maar dat was die van mij die ertussendoor kwam...oeps...hihi.

Gaat de meeting eigenlijk door?!

3. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Wil iedereen die aanvullingen, wijzigingen of wat dan ook voor informatie heeft die in de lijst moet die via PB doorgeven aan Mironne en/of Timzijnmama.
    De lijst blijft dan netjes en up-to-date.

23 SEPTEMBER
    Tweety, 27 jaar, 2de kindje, kalender meisje, het wordt een JONGEN
    28 SEPTEMBER
    Rolia, 31 jaar, 3e kindje, kalender jongen, en het wordt een :-#
    29 SEPTEMBER
    Gerlinde, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN
    Truus1980, 28 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING
    1 OKTOBER
    Sjannie, 34 jaar, 2de kindje, kalender zegt jongen, denkt zelf meisje en het wordt een JONGEN
    Brennmgn, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE
    Semmi, 25 jaar, 2de kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE
    Sousa, 24 jaar, 1ste kindje
    Jennefer26, 29 jaar, 2e kindje, denkt een jongen, hoopt op een meisje
    2 OKTOBER
    Spijkervrouwtje, 31 jaar, 2de kindje, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING
    Marijeee, 25 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het wordt een JONGEN
    3 OKTOBER
    Lampie, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, en het wordt een :-#
    Knoepert: 26 jaar, 4e kindje, kalender jongen en het wordt een :-#
    4 OKTOBER (Dierendag)
    MissyZuilen, 21 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje, en het wordt een JONGEN
    Zena, 26 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE
    5 OKTOBER
    Butterfly1, 25 jaar, 1ste kindje, kalender meisje en het wordt een MEISJE
    Jessica507, 23 jaar, kalender zegt jongen, denk zelf meisje en het wordt een MEISJE
    Coni, 40 jaar, 8ste kindje, kalender zegt meisje
    6 OKTOBER
    Lisette28, 30 jaar, 2e kindje, geslacht is een VERRASSING
    Jody79, 28 jaar, 2de kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Mamajanneke, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    7 OKTOBER
    Kibi, 27 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, het wordt een MEISJE
    Mariek73, 34 jaar, kindje, denkt zelf jongen
    Eef76, 32 jaar, 1e kindje, het wordt een MEISJE
    8 OKTOBER
    Steffie1980, 27 jaar, 4de kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN
    Lin83, 24 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN
    Lotte27, 27 jaar, 2e kindje, het wordt een MEISJE
    9 OKTOBER
    Zico, 35 jaar, 3de kindje, denkt zelf jongen en het wordt een :-#
    Timzijnmama, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, geslacht is een VERRASSING
    Ischa, 31 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN
    Charlie01, 2de kindje, kalender jongen
    Mama1984, 23jaar, 1e kindje, kalender jongen
    Sam1973, 34 jaar, 2e kindje
    10 OKTOBER
    Susanna, 32 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf een meisje, en het wordt een MEISJE
    Bambie, 34 jaar, 1ste kindje, iedereen denkt meisje, geslacht is een VERRASSING
    Jimmy, 24jaar
    Shelde, 25 jaar, 2e kindje, kalender meisje
    Miekiemiek, 30 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    Mikatjuh, 1e kindje, denkt zelf ???
    11 OKTOBER
    Joli, 27 jaar, 1e kindje, geslacht is een VERRASSING
    Bianca24, 25 jaar, denkt zelf een meisje, het wordt een JONGEN
    Lelie4, 31 jaar, 1e kindje, het geslacht is een MEISJE
    12 OKTOBER
    Nony, 31 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING
    Ellen1984, 23 jaar, 1ste kindje kalender jongen, en het wordt een :-#
    Mariaatje, 27 jaar, 1e kindje, denkt zelf jongen, geslacht is een VERRASSING
    13 OKTOBER
    Symoen, 29 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, en het wordt een :-#
    Mironne, 27 jaar, 3e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen en het wordt een MEISJE
    Muffie, 24 jaar, 1ste kindje
    Lientje, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen
    Kiezeltje, 20 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een JONGEN
    14 OKTOBER
    Astridje, 25 jaar, 2de kindje
    15 OKTOBER
    Wiets, 27 jaar, 1ste kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    Linnepinn, 22 jaar, 1ste kindje, kalender jongen, zelf nog geen idee!
    16 OKTOBER
    Annika1985, 22 jaar, 3e kindje, kalender meisje, het wordt een MEISJE
    Cootje269, 30 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Sabineramp, 22 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje, het wordt een MEISJE
    Blub76, 32 jaar, 1e kindje, hoopt op een meisje en het wordt een MEISJE
    17 OKTOBER
    Joel, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het wordt een :-#
    Chris81, e kindje, kalender jongen, denkt zelf meisje
    Norway, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt een meisje, geslacht is een VERRASSING
    MamaG, 27 jaar, 1e kindje, kalender meisje, twijvelt zelf nog, geslacht is een VERRASSING
    18 OKTOBER
    Lief649, 27 jaar, 2e kindje,kalender jongen en het wordt een :-#
    Taddy teddy, 26 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen en het is een MEISJE
    Denise1976, 31 jaar, 1e kindje, het wordt een :-#
    Gerda 1975, 33 jaar, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Mad, 2e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    19 OKTOBER
    Audrey23, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje
    Danii, 28 jaar, 3e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Tam27, 29 jaar, 2e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje en het wordt een :-#
    21 OKTOBER
    Yvonnee, 2e kindje
    Vlinder84, 23 jaar, 2e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN
    Catootje1978, 29 jaar, kalender jongen, denkt zelf meisje, geslacht is een VERRASSING
    23 OKTOBER
    Wendyy, 23 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf jongen
    24 OKTOBER
    Hanne9, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf jongen, het wordt een JONGEN
    Tal74, 33 jaar, 4e + 5e kindje, kalender jongen, het wordt een JONGEN en een MEISJE
    Liss10, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje
    26 OKTOBER
    Guapetona, 34 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    27 OKTOBER
    Shaas, 17 jaar, kalender jongen, denkt zelf jongen
    Just the2 of us, 21 jaar, 1e kindje, kalender meisje, denkt zelf meisje
    Triessie, 28 jaar, 1e kindje
    28 OKTOBER
    Sung, 26 jaar
    Dorito, 2e kindje, denkt zelf jongen
    Liz0104, 19 jaar, 1e kindje, kalender jongen, denkt zelf ???? en het is een MEISJE
    29 OKTOBER
    Allwoman, 29 jaar, 2e kindje
    30 OKTOBER
    Vke, 25 jaar, 1e + 2e kindje, kalender jongen, geslacht is een VERRASSING
    Kus26, 26 jaar, 3e kindje
    31 OKTOBER
    Hansje, 24 jaar, 1e kindje, kalender meisje en het is een MEISJE

Totaal 12 jongens, 18 meisjes, 12 verrassingen, 2 tweelingen, 10 :-#

AFSPRAKENLIJST
    27 juni
    Annika: pretecho 3D, Timzijnmama: 9.45u afspraak vk, Kus: 2e x 20 weken echo
    30 juni
    Symoen: uitgebreide echo ziekenhuis + s'avonds 3D/4D Echo, Kus: controle vk, Joel: afspraak VK, Bambie: Vk en gyn
    1 juli
    Lief: vk, Rolia: vk, Truus 13.40u vk
    2 juli
    Tam27: 13.45u pretecho, Linnepinn: controle Vk
    3 juli
    Mironne: controle Gyn, Triessie: Echo
    4 juli
    Annika: uitslag bloed
    7 juli
    Brennmgn: Controle Vk, jennefer26: controle Vk, Annika: uitgebreide echo
    9 juli
    Ischa: pretecho, Triessie: controle VK
    10 juli
    Annika1985: Controle Gyn, Annika: controle
    14 juli
    vke: Controle HA, Butterfly: pretecho, Liz0104: echo gyn
    15 juli
    Tam27: controle Vk
    17 juli
    Linnepinn: pretecho
    18 juli
    Symoen: controle gyn, Zena: echo, Kibi: controle gyn, Tzm: 13.30u vk
    19 juli
    Truus1980: 3d echo
    22 juli
    Zena: controle, Mironne: pretecho 13.30
    22 augustus
    vke: echo

Onze gedachten gaan uit naar:
    Coni en haar dochter Nikkie*
    Klusser

BUDDYLIJST:

Blub76 - Annika
    Bianca24 - Lotte27
    Mironne - Tam27
    Liz - Zico
    Rolia - Ischa
    Brennmgn - Butterfly
    Gerda1975 - Allwoman
    Susanna - Audrey23
    Lief - Timzijnmama
    Vlinder - Hansje
    Mamajanneke - Patrieske (jan '09 mama)
    Kiezeltje - Kus26
    Mariaatje - Joli
    Tal - Vke
    Symoen - Zena
    Joel - Denise1976

Zoekt nog een buddy:
    Triessie
    Truus1980

4. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    hey iedereen bedankt voor de complimentjes over men babycorner!

Annika, geniet van je 3d echo!! en iedereen die afspraken heeft veel succes :)

Wat jammer van je kater Vlinder. Wij hebben net een pupje in huis gehaald en het is een lieve schat maar gisteren liet die zich ook even van "boze"kant zien en heeft die men vriend gebeten... nou die was er allerminst gelukkig mee en kan het best aannemen maar het is nog een puppy he... ik hoop het hem te kunnen afleren, maar denk niet dat die het ooit nog zal doen... heeft namelijk serieus onder zijn voeten gehad. doet ie het toch nog ga ik hem helaas ook moeten afgeven :( want een bijtende hond zet je niet bij een kind he.

Suzanne, blij dat het een beetje aanslaat! en ga maar wat rusten :)

Ischa wat spijitg dat je niet meer komt :( en dat je der zo'n rot gevoel aan overhoudt :(

Marije wat leuk dat de beejb zo beweeglijk is :D

Bambie neem maar eens goed vakantie :)

voor de rest las ik nog iets over borstvoeding... heb lang getwijfeld en heb gekozen voor flesvoeding maar soms ben ik nog niet zeker... kunnen sommige mensen zeggen wat voor hun de doorslag was ofzow? :s:D

xxx

5. He buddy!

Oh meid wat vervelend zeg, ik heb zelf ook 2 katten en zou er niet aan moeten denken om ze weg te moeten doen. Maar is dat zo opeens gekomen dat je kat zo doet? Of is dit al een lange tijd zo?
    Kop op meid!

xxxx

6. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    denise ik moet nog 9 dagen werken maar dat is verspreid mijn eerste vakantie dag is 14 juli en dan gaan we trouwen.
    na het trouwen gaan we naar center parcs ja niet echt een droomhuwelijks reis maar door het ziek zijn van de zwangerschap en nog een baby kamer moeten maken leek dit ons het beste toch even lekker weg en niet te ver en te duur.
    vlinder84 ik kan het heel goed voorstellen dat je het erg vind om je kat weer weg te moeten doen maar zoals ik zijn gedrag lees kan hij toch ook niet herplaatst worden de kat is gewoon weg aggresief en als je alles al geprobeerd hebt. het lijkt me voor het beestje ook niet menselijk om eerlijk te zijn.
    succes met je beslissing moet er niet aan denken een van mijn katten weg te moeten doen.

7. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Waarom zou je geen bv geven?

8. annika1985

annika1985 Niet meer actief

ik ga ook flesvoeding geven.
    Bij Lotte is het me zo tegen gevallen en heb veel flinke open wonden gehad ervan waar de littekens nog van zitten.

Heb zoiets moet een leuke periode zijn en geen stress dus ik pak lekker de fles.

Veel liefs Annika

9. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Maar dat het vorige keer zo is gegaan, wil niet zeggen dat dat nu weer zo is. Je kunt het toch nog een keertje proberen?

10. annika1985

volgens de gyn ging dat niet vanwege de littekenvorming.

En ben er oo kvreselijk bang van geworden.
    En zou het ook leuk vinden dat Lotte flesje kan geven.
    Die zit zich nu al op teverheugen.
    Ik ga de stress niet opzoeken als het niet nodig is.

Veel liefs Annika

11. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Wel jammer, maar je moet er wel zelf achter staan.
    Van de fles worden ze ook groot en soms zitten er best voordelen aan denk ik.

12. annika1985

vind het knap van degene die het kunnen.

13. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    @ Tzm, omdat ik er eigenlijk nog nooit echt mee geconfronteerd ben, thuis heeft niemand
    het gedaan en in de naaste kring ook niet echt :S dus zou niet weten wat het juist allemaal
    inhoud, + dat ik heb gehoord dat je dan bepaalde dingen niet mag eten of drinken
    en omdat ik wil dat mijn vriend het ook regelmatig eten geeft... ik weet wel dat je kan
    afkolven enzo. maar wat als het dan niet lukt... en als ik tepelkloven krijg enzo
    ja dat ging zowat door men gedachten... :s

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey hansjebuddy, jij ook gek van katten? heb er in de aanbieding :D Susanna, ja inslapen is misschien aardiger, maar zo definitief... En wie weet kan hij ergens anders ontzettend gelukkig worden, dat wil ik hem niet afnemen. Maar ik heb net een half uur aan de tel. gezeten met een vrijwilliger van het asiel en die vrouw was zo aardig, dat ik weer moest grienen. Ah jankebalk ben ik zeg. Maar we gaan op zoek naar een oplossing die voor ons allebei goed is. Ze gaan in elk geval hun uiterste best voor hem doen.

Ik heb me gister trouwens opgegeven voor een borstvoedingscursus. Ben heel erg benieuwd, want het moet me hoe dan ook lukken dus dan kan ik maar beter goed voorbereid zijn. Mijn moeder heeft me ook al wel veel verteld hoor. Die heeft het 4 keer 9 maanden gedaan. En volgens mij zitten die meloenen van mij nu al vol met melk, dus geen verhongerend beebje hier hoop ik.

15. Timzijnmama

Timzijnmama Fanatiek lid

20 dec 2007
    2.109
    0
    0
    Zijn er geen voorlichtingsavonden bij jou in de buurt? Het is zonde om het niet te doen, omdat je niet weet hoe het moet.

16. tal74

tal74 Actief lid

21 feb 2008
    420
    0
    0
    verkoper
    delft
    Nou, Vlinder, sterkte...!

Liz, ik ga ook flesvoeding geven, heb ik de vorige keren ook gedaan en dat is me prima bevallen!

xxx

17. Bianca24

Bianca24 Fanatiek lid

16 jul 2007
    1.063
    0
    0
    verzorgende
    sorry hoor, maar dat gedoe steeds dat je neit op elkaar reageert :rolleyes: ...
    nu ben je haast verplicht om op iedereen te reageren, en idd als je een paar dg niet bent geweest is dat niet te doen!

en nu krijg je weer van die berichtjes met sorry als ik iemand ben vergeten :oops:

sorry dat ik zo reageer,(misschien de hormonen wel) maar ik erger me er een beetje aan... :)

18. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je qua borst/flesvoeding gewoon moet doen waar je je het prettigst bij voelt.
    Ik ga nu borstvoeding proberen, maar ik ga er geen issue van maken als het niet lukt. Ik zorg ook dat ik alles in huis heb om meteen over te kunnen gaan op de flesvoeding.

@bianca, je hebt inderdaad gelijk, je kan niet op iedereen reageren. Maar soms maak je mee dat er echt helemaal niemand reageert en dat is niet leuk, maar dat gebeurt gelukkig niet vaak. Er zijn er altijd wel een paar ( zoals symoen ;) ) die altijd reageren.

19. Gerda1975

Gerda1975 Actief lid

27 sep 2006
    415
    0
    0
    verzorgende IG
    Hoogeveen
    post laatste tijd ook weinig,er word zoveel geschreven hier,vind het heel leuk om mee telezen,maar voor actief meekletsen kom ik hier te weinig!Snap Ischa wel.Fijn dat het goed gaat met de meesten!
    Annika duim voor je dat alles goed blijkt met jullie kleine!
    laatste posts gingen over Bv of flesvoeding,gaan wel weer poging wagen!van roan 3 weken goed gegaan!Borstvoeding dan he!
    kamertje is gister gekomen,ben rustig bezig om het in elkaar te zetten wat ik kan!Gaat verder goed hier als ik het maar rustig aan doe!

20. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    @ denise: ja wij hebben idd ook wel voor hetere vuren gestaan (gelukkig) we zijn allebei overspannen geweest sinds we een relatie hebben, maar door daar door heen te komen samen weten we wel dat onze relatie niet staat of valt bij een paar ruzies :)

@timzijnmama: kijk, dat lijkt me dan weer wel heel zinnig, zo'n bijeenkomst als je al eenmaal borstvoeding geeft, want ook dan pas loopt je tegen de eventuele problemen aan enzo. Hebben ze zoiets overal?

@marijeee: wat leuk dat je kindje zo beweeglijk is! :D De mijne begint ook steeds meer te bewegen enzo, en ik vind het zo'n geweldig gevoel, kan er helemaal van genieten. Ook leuk voor de mannen die nu al bewegingen kunnen voelen, wordt het toch iets minder abstract voor ze (tenminste das bij de mijne zo)

@liz: de beslissing voor mij om borstvoeding te geven was niet persé 1 ding, maar gewoon het geheel, het lijkt me wel bijzonder en intiem op de een of andere manier om je eigen kind aan je borst te hebben, en dat je met je eigen borsten in de voeding van je kind voorziet. Verder ook wel voor gekozen omdat het heel gezond is voor je kindje, veel minder kans op allergieën bijvoorbeeld en andere dingen. Voor mij was de keuze ook makkelijker omdat ik de eerste tijd sowieso nog niet buitenshuis ga werken, en dus meer mn tijd ervoor kan nemen.
    Als je n beetje wat wilt weten over borstvoeding en hoe het werkt enzo, kan je n beetje rondkijken op www.borstvoeding.com daar staat echt een hele hoop.

@ annika: kan me wel voorstellen dat je t nu niet meer ziet zitten om borstvoeding nog te proberen :(

@bianca: haha, ik geloof dat jij niet de enige bent met de hormonen hoor ;) Die zorgen nou eenmaal wel es voor heftige reacties bij ons zwangeren he 8)

Deel Deze Pagina