Ja, je hebt het wel nodig.. dat zeiltje.. Wij hebben een ingebouwd zeiltje in het molton.. das weer nieuw... wel handig Ik ga ook al snel met verlof... ga 6 weken van te voren en neem 2 weken ervoor vakantie.. 28 augustus is mijn laatste werkdag en ben 23 oktober uitgerekend.. MOet dus nu nog 9 weken... heerlijk
Dank je Kim! Klinkt idd wel superhandig, zo'n ingebouwd zeiltje .... En zo langzaamaan gaan we aftellen richting verlof/vakantie hè?! Lekker hoor!
Mariek,mooi kamertje!Wij krijgen ook een houtkleurig kamertje.Mijn man maakt het zelf,het wordt van verweerd eiken. Audrey,ik mag ook geen bv geven ivm medicatie,vind het ook niet erg dat ik fles moet geven. Kim,wij nemen ook zo'n nieuw matrasje waar de molton al in zit,dan hoeven we het niet los te kopen. Annika,mooie foto's van julli dochtertje! groeten Simone
pfffffff dat was nou ook niet de bedoeling hoor . Mijn hormonen spelen een beetje op, voelde me shit omdat mijn bloeddruk weer gestegen was, kreeg hier geen reacties, was gewoon een beetje chagrijnig. Had hier ook al geschreven dat ik het niemand kwalijk nam en nu praten ze er zelfs over bij de septembermama's .
Even over het zeiltje. Ik had deze gisteren ook gekocht en nu was vanmiddag mijn vriendin op visite die vorig jaar juli bevallen is en toen de kraamzorg kwam kijken (intake) zei ze zo die halen we er onderuit, dat mag niet gebruikt worden. Maar bij prenatal adviseerde de verkoopster het juist dus ik weet het nu ook niet meer zeker.
Kus gefeliciteerd met je goede 20 weken echo en dat het een meisje wordt Buddy ik kan jou toch ook niet missen
ha ha ischa,ik heb het net zitten lezen.Waar maken die zich druk om : Je mag toch gerust een keer chagrijnig zijn en je hart luchten,er waren daar ok opmerkingen als "bij andere maand mama's hebben ze minder respect voor elkaar" (iets in die richting) Nou ik vind het hier reuze gezellig,en meid trek het je niet aan! xxx Simone
Annika wat een mooie echo foto's meid. Ik ben benieuwd, heb 9 juli mijn pretecho maar weet niet of het mooie foto's worden omdat ik zoals de gyn het noemt wat meer geisoleerd ben Kim Leuk kaartje hoor! Wij zijn er nog niet helemaal overuit, heb er wel een aantal via internet thuis gekregen en er zitten ook wel leuke tussen maar ben de laatste tijd een beetje een twijfelkont
Ik moest gisteren naar de arbo-arts. En daar was mijn bloeddruk 125/85. Maar 2 weken geleden was hij 120/75. Dus is hij best snel weer gestegen. Ik moet vrijdag weer naar de gyn (en daar was hij donderdag 145/85) en als hij vrijdag nog zo is krijg ik uit voorzorg weer medicijnen erbij . Dus hopen dat mijn vakantie (heb nu 1 weekje vrij) goed zal doen. De gyn had weer een echo gemaakt donderdag (dat is dan wel weer het leuke van bij de gyn lopen) en ons mannetje weegt nu 700 gram, was volgens haar helemaal goed
Délano vind ik ook een hele mooie naam Blub en heeft ook even in ons lijstje gestaan. En nu komen we telkens weer terug op 1 naam maar zit daar toch ook erg over te twijfelen of ik het wel echt mooi vind (deze naam is Lucas). Mariek mooie meubels hoor.
Ischa, wat Simone ook al zegt: Trek het je niet aan, aub! Zij schatten het nu erger in dan dat het daadwerkelijk is. Ik vind Lucas trouwens heel erg mooi. Een zeiltje wordt inderdaad afgeraden, niet als het in het matras zit, want dat is luchtdoorlatend (volgens mij), maar wel als het zo'n rubberachtig zeiltje is. Dat heeft als reden dat wanneer de baby zich zo draait dat het er met het mondje en neusje op kan liggen en daardoor geen adem meer kan halen. Daarbij lekt een baby nauwelijks door, met die kleine plasjes. Het zijn dan alleen de spuugvlekken. Maar als je baby erg spuugt doe je er toch een extra molton omheen, dat absorbeert het grootste gedeelte al wel.
Heej Ladies... Wij hebben het volgende: 1) Eerst gewoon een super goed matrasje 2) Dan dus de speciale matrasbeschermer: Aerosleep Protect De unieke, luchtdoorlatende structuur maakt van ieder babybedje een veilige en gezonde plaats om te slapen. Met deze Aerosleep matrasbeschermer laat je, je baby meteen genieten van alle voordelen van het unieke Aerosleep-slaapsysteem. De Aerosleep matrasbeschermer maakt van elk matras een geventileerde, veilige en gezonde plaats om te slapen. Indien u reeds over een goede matras beschikt, dan kunt u deze ademend maken door deze losse Aerosleep matrasbeschermer erop te bevestigen. Het Aerosleep systeem bestaat uit een speciale matrasbeschermer welke boven op een matrasje bevestigd kan worden. Deze matrasbeschermer met zijn unieke honingraat structuur zorgt ervoor dat er constant lucht kan circuleren tussen uw kindje en de matras. Hierdoor kan uw kindje nog steeds ongehinderd ademen wanneer hij op zijn buikje ligt. Door deze eigenschap wordt het verstikkingsgevaar vele malen kleiner. Tevens voorkomt de lucht circulatie ervoor dat uw kindje zweet. Al het vocht afkomstig is van de luier of van braaksel wordt direct afgevoerd door de honingraat structuur naar een ondoordringbare beschermfilm.Adem vrij, Altijd lucht, Snel Droog, Tegen bacteriën, Anti allergisch, Wasbaar op 60° ,Ondoordringbare beschermfilm 3) En het hoeslakentje: Het elastische hoeslakentje Baby Fitted Sheet werd speciaal ontwikkeld voor de Aerosleep-matras of de Aerosleep-matrasbeschermer. Het garandeert een maximale luchtdoorlaatbaarheid. Het hoeslakentje is zacht, comfortabel en antiallergisch leverbaar is wit en ecru Luchtdoorlatend Wasbaar op 60° Dus vooral nummer 2 is uniek... door die honingraadstructuur.. En er zit dus een soort van zeiltje ingebouwd zodat de baby niet kan lekken op het matras.. en als hij wel lekt wordt het opgenomen zodat je niet direct 's nachts de beschermer hoeft te verschonen.. (soort van maandverband idee dat het opgenomen wordt)... Uiteraard wel de rest van het bedje verschonen. ) Tis best duur maar dan heb je ook iets goeds
Kim, wij hebben die ook. Had naderhand even het gevoel dat ik me had laten afzetten (ik ben zo makkelijk over te halen), maar uiteindelijk wel zo veilig. Isch, meen je dat nou? Dat de sept. mama's het erover hadden? Wat een onzin zeg! Iedereen is toch wel is boos of chagie, zeker met al die rondvliegende hormonsters hier! Niets van aantrekken hoor. Wie had nou Lucas als naam? Die stond ook op ons lijstje, maar mijn neefje zn vriendin is 10 weken verder en had hem in gepikt. Nou was onze jongensnaam Jesse geworden (uitgesproken op zn nl zeg maar, niet op zn engels). Ik ben inmiddels al weer een uur klaarwakker. Bizar, ik ben nog behoorlijk moe, maar slapen zit er niet meer in. Dus ben er maar uit gegaan. Gisteren ben ik naar Kane geweest in de kuip. Was echt fantastisch! Flink uit mn dag gegaan daar, later moeten bekopen met harde buiken, maar ach, zo vaak ga ik niet naar een concert in de kuip. Zometeen vertrekken wij naar Keulen. Ik heb er zo'n zin in om even lekker samen te zijn! Zal de laatste keer zijn, dus we gaan er echt van genieten. Dus....niet teveel schrijven, dan heb ik er woensdag weer een dagtaak aan! Tot woensdag! Liefs
Ik heb het van mijn zusje, zij is kraamverzorgster. Ze komt trouwens ook bij mij kramen tijdens en na de geboorte. Dit hebben we samen aangevraagd bij de kraamzorg. Nu nog even afwachten op een bevestiging. Ik ga haar dan ook bellen zodra de eerste tekenen er zijn van een beginnende bevalling, dan weet ik zeker dat ze op tijd is. Kllinkt wel goed Kim, toch heb ik het er niet zoveel geld voor over. Zena, super dat Kane zo leuk was. Veel plezier in Keulen. Heerlijk zo'n vakantie met z'n tweetjes. Geniet ervan! En het ging hier gisteren over vakantie: Ik heb vakantie! 6 weken lang. Daarna genoeg opgeladen om nog 3 weken te werken (ik werk 3 dagen p. wk) en dan verlof (4 weken van te voren)
Hoi allemaal Zena wat gaaf kane, echt super muziek en dinant mag er ook wezen. Heerlijk he nog ff tijd samen, wij gaan aankomend weekend 3 dgn naar Amsterdam en laten ons lekker verwennen in het krasnapolski. Normaal ga ik alleen maar shoppen daar, nu gaan we gewoon eens andere dingen doen. Ik heb ook weer een rot nacht achter de rug, de kleine lag te trappen (dat vind ik dan wel leuk) manlief lag te snurken en ik was erg onrustig. Lag vannacht om 2 uur weet tv te kijken (en danis er niets op) Ben er van ellende nu ook maar uit gegaan. rolia wat geweldig dat jou zus je komt kramen, heel apart. Leuk die tijd samen en lekker vertrouwd. Dinsdagavond hebben wij een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. We krijgen een rondleiding over de kraamafdeling (dus ook de verloskamer) en je kan alles vragen. Ook is er die avond een thema "pijn of geen pijn"dit gaat over pijnbestrijding tijdens de bevalling en welke keuzes ze hebben. en 7 juli begint de eerste zwangerschapsgym, zijn jullie al geweest? Manlief hoeft maar 1x mee tegen het einde. We hebben gister eindelijk spullen gehaald om de kinderkamer op te knappen. Ik moest wel 2 weken achter z'n vodden aan zitten en zeggen dat we nog maar 14 weken hebben en als het eerder komt minder, maar het opknappen kan beginnen. Ik denk dat dit nesteldrang heet Ik kan er niet tegen als alles op het laatst moet gebeuren, en dames daar zijn mannen heel goed in toch? Nou ga ff lekker in bad ofzo fijn weekend nog. groetjes mariek
Ik nog ff Wij hebben dezelfde spullen als kim. Dit werd ons aangeraden door de verkoper in kesteren (babypark). het is ook goed uitwasbaar. Het kost wat maar is wel veilig zodat ze niet kunnen stikken. groetjes mariek o ja ps we hebben gister een wiegje voor op onze slaapkamer gekocht, gewoon z'n simpele het is toch maar voor even.
Hallo iedereen, Heerlijk de zon schijnt weer deze ochtend, voel me goed heb alleen beetje buikpijn. Bianca24 hoe was je BBQ ? Hier is het gistermiddag echt schitterend zonnig weer geweest. bambie hihi ik denk idd dat het angst is van de mannen om papa te worden dat ze er zelf zo onzeker over doen. Joli zulk soort dingen moet ik allemaal nog kopen,maar denk niet dat ik een zeiltje ga gebruiken, heb ook nog steeds niet het kraampakket bij de zorgverzekeraar af gehaald. Ischa31 meid iedereen heeft van die momenten, we zijn allang blij dat je er weer bij bent. Zena ook alweer zo vroeg wakker, ik word standaard rond 5 a 6 uur wakker en dan ga ik plassen en kan ik niet meer in slaap komen, blijf meestal liggen tot half acht en dan ga ik ermaar uit.Veel plezier in Keulen ! mariek73 Hopelijk slaap je vannacht beter. Laat je maar lekker verwennen komend weekend in het krasnapolski, lekker shoppen.Ik ben nog steeds niet geweest naar zwangerschapscursus,geen zin gehad en tijd . Veel succes met de babykamer.
Mariek, het lijkt me inderdaad heel bijzonder dat mijn zusje komt kramen. Leuk een weekendje Amsterdam in een luxe hotel! Ik ga geen zw.cursus doen deze keer. Beide andere keren wel gedaan. Ik wilde deze keer wel gaan zwemmen ofzo. Vandaag trouwens 27 weken!
lucas,zo heet het zoontje van mijn vriendin ook.vind ik ook een leuke naam. over het eventuele spugen,ik leg altijd een steriele luier onder het hoofdje.als de kleine gespuugd heeft draai je het een keertje om en als die kant ook vies is dan haal je het weg en verschoon je het gewoon.zo blijft je matrashoeje langer schoon.anders kun je iedere dag verschonen want als de baby in bed ligt komt er na een voeding altijd wel een beetje voeding terug.en wat dacht je van de huid.door het liggen en draaien van het hoofdje word alles zo zwart.ongelofelijk. weet je ieder jaar verandert er wel weer iets aan het opmaken van het bedje,wel zeil,geen zeil,hoog,laag,wel stootkussen,geen stootkussen..gek word je er van.ik maak het altijd hoog op.nou dan moet je de kraamzorg horen.jammer dan want ik heb geen van mijn kinderen ONDER de dekens zien kruipen toen ze zo klein waren.baby's schoppen met hun beentjes waardoor ze juist omhoog schuiven.erg fijn midden in de winter.helemaal verkleumd in het bedje omdat de kraamzorg zegt...............nou die zeggen maar een hoop.trek me er weinig van aan. net als een dekbedje.ik heb het bij al mijn kinderen gebruikt en nu gebruik ik het weer.dat is ook zo'n leuk discussiepuntje. ze zeggen dat een dekbedje niet ademt,neem nou van mij aan dat je beter een dekbedje over je mond heen kan hebben dan een wollen deken.ten eerste is een dekbedje vele malen lichter op dat kleine lijfje en ten tweede heb ik het zelf uitgeprobeerd.ik stak de moord toen ik de wollen deken over mijn mond legde.daarbij komt dat ik een nichtje heb die CARA-patient is en dus niet onder een deken mocht liggen.dat kind stikte zowat.nee hier dus geen dekentje en lakentjes.ze kunnen zich trouwens ook heel makkelijk in het lakentje draaien.dus ja er is altijd wel iets.iedere zijn meug. klamboe en hemel is precies hetzelfde,mijn jongste had met 2 maanden mijn klamboe te pakken en draaide zich er helemaal in.dat word je dus niet verteld dat dat kan gebeuren door de kraamzorg want daar denken ze dus niet over na.die kleine handjes zijn grijpgraag en trekken zo het ding het bedje in. pffffffffffffff mijn hormonen spelen op ik hou erover op.word er spinnijdig over.ze denken het zo goed te weten terwijl de helft van die grietjes nog geen kinderen hebben. het is dat je zo iemand moet hebben als je thuis komt maar liever niet. vanmorgen werd ik letterlijk wakker geschopt door onze dochter.deed nog zeer ook.ze ligt geen minuut stil.word er gewoon misselijk van.en ik slaap al zo slecht. verder alles zijn gangetje.