Als ik me medicijnen niet pak gaat het inderdaad nog mis. Maar zolang ik netjes de medicijnen blijf pakken is er niks aan de hand. Het is nu ook gelukkig aardig afgezakt. Maar waar de misselijkheid vandaan komt weten ze niet. Maar gaat wel weer over na de bevalling Zijn jullie ook zo vreselijk moe? pffffffff kan de hele dag wel liggen. Veel liefs Annika
hoi hoi, Jee dat was mee een partij bijlezen,ppfff.Kan het ook niet allemaal onthouden. Sambi,ik kom uit Roosendaal.Dus dat is dicht bij jou in de buurt. Tam,Mariaatje,Denise en Audrey mooie buiken meiden! Tzm,heel irri zo'n oma die je kind vol blijft proppen terwijl je nee zegt.ggrr Annika,so ik wist niet dat je nog steeds medicijnen moest slikken tegen misselijkheid. We hebben vanochtend onze uitgebriede echo gehad in het zh,alles was goed met ons mini Leenaepje,de lengte was 29 cm en het gewicht 666 gram. Verder zat alles er op en eraan.We kregen nog even 3d beeld en nog wat foto's mee.Ik had een dvd meegenomen en ze hebben alles opgenomen,alleen de dvd doet het helemaal niet thuis niet op de dvd speler en niet op de computer,ggrrr. Vanavond de echte 3d/4d echo en dan nemen ze het ook op dvd,hopelijk doet die het dan wel! Wat betreft die andere maandmama's forums,ik kijk daar nooit op,toevallig vd wk even bij sept omdat daar een kindje was overleden,en toen zag ik dat ze over ons hadden geschreven,maar normaal kijk ik alleen hier,dat is al genoeg om bij te houden. Ach ja en soms komen dingen harder over als je ze opschrijft dan wanneer je het zou zeggen.What ever! nu ga ik even naar mijn vriendin die is jarig vandaag,dus ga effe een taartje eten! groeten Simone
ja ik ben nog steeds vergezeld met zetpillen en maag medicijn die de productie van maagsappen tegen gaat. Dus die zal ik de hele zwangerschap wel moeten gebruiken. Maar is alleen 's avonds als ik naar bed ga verder pak ik niks. Veel liefs Annika
Zo, daar ben ik weer! Terug van de gyn en wat een bezoekje zeg .... M'n prolactinewaarde is gewoon extreem hoog, ook voor een zwangere! Nu wil de gyn gaan overleggen met het hoofd van het lab en nog enkele collega's wat ze het beste kunnen doen in mijn geval... Dit is totaal nieuw voor 'm en hij kon er eerlijk gezegd wel een beetje om lachen! Leuk toch, zo'n onderzoekje?! (Dat zei hij letterijk, hihi!) Ik voel me altijd ontzettend op m'n gemak bij die man, zo vriendelijk en echt de rust zelve, hij heeft me nu ook gezegd dat het geen kwaad kan voor de kleine, maar dat 'ie me toch onder controle wil houden. Het ziet er zelfs naar uit dat ik helemaal bij de gyn onder controle moet. Ik heb al aangegeven dat ik dat persoonlijk een erg geruststellende gedachte vind, en daar heeft 'ie ook meteen een notitie van gemaakt. 5 augustus moet ik terug, vlak voor z'n vakantie belt hij me nog ff op om te informeren van hoe of wat, ik ben dus benieuwd! Vind het allemaal wel spannend, maar vertrouw erop dat het allemaal goed komt!
He joli, wat fijn dat het geen gevaar kan voor de baby. Wat houdt het eigenlijk in je prolactinewaarde? Heb het geprobeerd op te zoeken, maar krijg het niet echt duidelijk. Groetjes Lotte
@joli: ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat dat prolactinewaarde inhoud heb om eerlijk te zijn geen idee in welke richting ik het moet zoeken, misschien heel dom hoor !
Pfff ik moet ff mijn hart luchten! Ik heb totaal geen goede band met mijn zusje (4 jaar verschil) vorig jaar toen ik zwanger was, was ze volgens mijn moeder heel enthousiast dat ze weer tante ging worden en kocht ze allemaal kadootjes... Erg lief natuurlijk, maar ik zag haar en hoorde haar nooit. tijdens de hele zwangerschap heeft ze ook maar een paar keer gesmst! hoe het ging.... Had al een keer toen gestuurd als je wil weten dan kom je maar langs of dan bel je maar.... Toen kwam de pretecho eraan en heb ik ervoor gekozen mijn schoonouders, mijn moeder en een vriendin mee te nemen... Mijn moeder was toen boos dat ik mijn zusje niet had gevraagd, al tig keer uitgelegd dat ik gewoon geen bang met haar heb en nooit wat van haar hoor en zie, dat ik meer behoefte had aan iemand die wel geinteresseerd was in mij en die ik wel hoorde en zie.... (dan nog, bepaal ik zelf wie ik mee wil nemen) Na het wel twintig keer uitgelegd te hebben aan mijn moeder over waarom ze niet mee mocht, snapte ze het naar mijn idee eindelijk een beetje.... Ook mede omdat ik zei dat ze zelf ook een zus heeft die nooit contact heeft en dat ze die ook nooit ziet of zij die dan mee zou vragen ergens naar toe.... Als moeder zijnde snap ik dat je wil dat je kinderen het goed met elkaar kunnen vinden, maar als dit niet zo is, dan moet je dit naar mijn idee niet forceren! Nu heb ik dus weer een pretecho op mijn verjaardag, maar hun zijn altijd vanaf half juli (dus ook altijd op mijn verjaardag )op vakantie Tuurlijk heb ik mijn moeder uit principe gevraagd, maar wist al dat ze niet zou kunnen. Nu zei ze vanmiddag toen ze kwam (omdat Milan naar het CB moest voor zijn 2 prikken en ze mee zou gaan) kan Michelle niet mee in plaats van mij naar de pretecho! Ik zo mam, snap je het nu nog niet... Ik heb die band niet met haar en dat zal ook niet zo worden.... Zegt mijn moeder, ze heeft je vrijdag nog gesmst hoe het met je ging (klopt ja om 23.30 toen ik in bed lag) en dat ik niet terug had gesmst! Nee dit omdat ik al sliep en daarna was ik het vergeten (zwangerschapsdementie )! Zondag had ze me weer gesmst, toen heb ik heel kortaf terug gesmst dat alles goed was... Maar wederom maakte ik me alweer boos dat ze het weer via de sms moest doen, terwijl ik haar zaterdag nog aan de lijn had, toen ik mijn moeder belde en ze daar blijkbaar toevallig net was! had ze het toen toch kunnen vragen?! Zucht ik snap nogmaals dat het voor mijn moeder niet leuk is maar vind het gewoon jammer dat ze het nu nog niet snapt! kwam ze daarna ook nog doodleuk vertellen dat ze van mijn zusje voor moederdag, naar de musical Tarzan ging en dan daar ging overnachten met zijn 2en.... Ik zo nou leuk toch, veel plezier.... (Nu heeft ze mij toch ook niet gevraagd?!) Ik maal er niet om heb die musical al gezien, maar het gaat me om het idee! Houdt het dan nooit op?! ZUCHT Zo sorry voor het lange verhaal....
Nee joh! Niks doms aan! Ik wist het ook niet, nog nooit van gehoord totdat we uiteindelijk na ruim een jaar bijna geen ongi's bij de gyn terecht kwamen .... Prolactine is het hormoon wat je lichaam aanmaakt voor de melkproductie. Zodra je zwanger raakt, wordt dit hormoon veelvuldig door je lichaam aangemaakt, maar in mijn geval werd dat zowieso al extreem veel aangemaakt. Hoe?! Da's nog een groot raadsel, maar het verklaarde wèl waarom ik niet normaal menstrueerde in die tijd. Met behulp van medicijnen zijn die waardes weer een stuk omlaag gebracht naar de gemiddelde waarden van 'normale' vrouwen. Sindsdien heb ik ook weer een hele nette cyclus gekregen en was het eindelijk na 10 rondes raak! (2 maanden voordat we met IUI zouden gaan starten!). Nu ik zwanger ben, heb ik dus veel te veel prolactinehormonen in m'n lichaam en dàt gaat hij nu onderzoeken, wat we daar nou mee aan moeten.... Ik was echt zo bang dat het kwaad kon voor ons ukkie, maar de gyn heeft me wat dat betreft gelukkig gerust weten te stellen! Hoop dat 't zo iets duidelijker is
Tzm: ai dat is allesbehalve tof... ze zouden wel moeten luisteren naar je , als mama weet jezelf toch wat het beste is voor je kind. ooh Tam27, helemaal niet leuk vooral als je je er zo op verheugt. en mooie buikfoto trouwens Annika, mmmmmmmmm een bbq feestje dat zie ik precies wel zo zitten nou ja alles met eten was het een beetje leuk? Ischa, geniet van je rust tijdens je weekje vakantie x wel lief van je dat je dat doet voor je oudtante. heb je al een idee wat je gaat doen voor de verjaardag van je vriend? Welkom Melanie, Sambi en proficiat met je zwangerschap, mooie buik trouwens hansje, ik ken dat gevoel het kamertje (in mijn geval cornertje) inrichten en afmaken is superleuk maar ook superafmattend tegelijkertijd Mariaatje laat ze zeggen ik vind je buik prachtig (en je blouse trouwens ook ) Lotte27, prachtig gedichtje en superleuk dat je dat allemaal zelf in mekaar kan steken met je vriend Triessie, leuk dat je zo'n goede vakantie hebt gehad!! Ik wou dat ik ook nog eens ging lekker ontspannen met men vriend ik zie het helemaal zitten Wat het voelen van het trappen betreft (allesinds voor men vriend dan) ik ken het hij is ook altijd te laat of dan stopt ze juist expres ik weet het niet Marije hoe was de echo? en wat het bruinen betreft, hebgehoord dat er goed weer op komst is je zal nog wel de kans krijgen om bij te bruinen Denise mooie buikfoto mijn vriend is er ook niet zo mee bezig en vriendinnen komen helemaal niet vaak langs... wa tkan helpen is je spiegelbeeld fotograferen als je zo'n lange spiegel hebt in je kledingskast of ergens anders... dan wel flits afzetten en klaar is kees ben blij voor je dat je minder verliest Kiezeltje, die moeheid ken ik... ik heb soms echt een dutje nodig, al vind ik van mezelf niet dat ik te veel doe... Mironne, geen probleem kan goed doenje hart eens te luchten hier he ik vind wel dat je gelijk hebt, als je zwanger bent voel je je zowiezo al een beetje anders en dan wil je toch het "vertrouwde" bij je hebben... volgens mij. als je dan iemand moet meenemen die zich anders nooit echt interesseert in je dan voel je je er gewoon niet goed bij... en ik begrijp dat je de vrede wil bewaren enzo maar daar doe je mee wat je wil en hoeft niemand zich mee te bemoeien en dan nog die musical... ik werd er helemaal gek van als mijn ma enkele maanden geleden meer tijd doorbracht met mijn "schoon-->lelijk"zus dan met mij... Zo jullie hadden weer veel gekletst ik moest inhalen met lezen van pagina 562 denk ik Verder heb ik een raar probleempje denk ik... het lijkt met momenten alsof er een bepaald deel van mijn buik in slaap valt... zo'n gevoel als een slapende voet of hand maar dat dan met een deel van de buik... heeft nog iemand dit? ik ga me ook eens dringend bezig moeten houden met de geboortekaartjes... binnen 2 weken is het hier bouwverlof en dan is men mannetje hopelijk thuis en dan kunnen we ook doopsuiker gaan kiezen... ik doe dit nietgraag alleen en men mannetje doet dit allemaal veel liever als hij niet moet werken... zo ik ga even tv kijken xxx[/b]
Fijn zo'n geruststelling Joli Ik wist dat ook niet van dat prolactine gehalte. Hoe zit het nu met borstvoeding geven dan? Het aanmaken van melk zal wel geen probleem zijn dan? Mironne, balen dat je moeder het niet snapt. Ik zou ook niet voor mijn zus kiezen als ik er zo'n slechte band mee had. Precies hetzelfde als dat ik mijn schoonzus niet mee zou nemen, dus ik begrijp je helemaal. Simone, wat super dat je echo zo goed was! Jammer dat je de DVD niet kunt zien. Ik hoop dat je daar vanavond meer succes mee hebt. Veel plezier in ieder geval. Triessie, welcome back! Klinkt goed jullie vakantie, op een berg met een zwembad. Denise, Jij ook lekker in beweging geweest vanmiddag Fijn dat je nog maar hele kleine beetjes vruchtwater verliest. Ik hoop dat de hoeveelheid weer op peil is donderdag. Het zwemmen was heerlijk! Voor mijn gevoel heel veel beweging gehad (ook al zwom ik geen baantjes, maar met 2 kinderen is ook actief) wat heel makkelijk ging. Ik zou ook best zwangerschapszwemmen willen doen, maar het zwembad hier dichtbij heeft dat niet meer. Dus misschien ga ik wel voor mezelf, op een avond ofzo.
Oh Mironne, ik kan me helemaal voorstellen hoe jij je voelt. Ik heb altijd een goede band gehad met mijn broer maar sinds hij getrouwd is heb ik nog maar heel weinig contact met hem. Hij heeft mij nog helemaal niet gebeld tijdens deze zwangerschap hoe het gaat . Maar hoort dan wel mijn moeder uit. Nog even een toevoeging over prolactine. Prolactine wordt aangemaakt door de hypofyse (dit zit in de voorste hersenkwab) en maakt eigenlijk alle hormonen aan. Als dit verstoord is kan het zijn dat je een hersentumor hebt of kleine prolactonoompjes (goedaardige gezwelletjes). Dit wordt ook altijd uitgesloten als de waarde veel te hoog is. Ze kunnen dit verhelpen door inderdaad medicijnen te geven die ook gebruikt wordt voor vrouwen die een vroeggeboorte hebben gehad en wel melkproductie hebben. Mijn cyclus was verder wel helemaal goed alleen had ik veel vloed uit mijn tepels vandaar dat ze erachter kwamen dat mijn prolactine veel te hoog was, en ik bleek dus kleine prolactonoompjes te hebben. Gelukkig was dit dus ook gemakkelijk op te lossen door medicijnen.
Pff, mironne, wat een gedoe zeg! Dat je het zo vaak uit moet leggen en ze het dan nog net snappen! Weet niet meer wie het vroegen waar ik woonde ivm de cross, dat was idd oval racing, maar voor mij blijft de cross gewoon cross, als het nou zand is of steen Maar mag dat van vriend neit zeggen, want er zit toch echt verschil in... jaja.. Haha, maar wij wonen daar niet echt in de buurt hoor, is zo'n drie kwartier rijden denk ik. Maar was ook niet zoon goede race, hij werd de baan uitgedrukt, dus werkelijk alles is kapot aan de auto... Heel vervelend, maar mijn vriend is er goed afgekomen gelukkig! Moet wel zeggen dat we met z'n allen bijna niet meer in werken kunnen, anders kunnen we het helemaal niet bijhouden zoveel hier wordt afgekletst!
@mironne: ik vind dat je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, en niet wat je moeder graag wilt, Dit soort dingen zijn altijd lastig, maar als jouw zusje je dan ook niet uitnodigd voor tarzan, is de keus niet zo moeilijk lijkt me. Succes ermee meis !
Hoi meiden. melanie, welkom en gefeliciteerd met de zwangerschap. Mironne, ja soms is het moeilijk tot iemand door te dringen en moet je dat ook maar gewoon niet meer proberen. het makkelijkste wat er is is smsen, dat is het nadeel van de mobiel tegenwoordig. ff langs gaan of bellen zit er niet meer in. Denise, fijn dat er niet meer zoveel vruchtwater verloren gaat. Nu ff een ego berichtje. Ik heb gister en vandaag echt emo dagen, o wat voel ik me zielig. Het wil met de zaken niet zoals ik het wil en ik wil thuis de boel op orde maar heb overal zoveel kleding liggen dat ik soms niet weet waar ik moet beginnen. de achtertuin moet gedaan worden, de zolder moet aan kant enz enz. Hoezo nesteldrang!!!!! Dan heb ik 15 min wat flink wat gedaan en dan moet ik weer ff zitten. Ik merk dat mijn hoofd alles wil maar mijn lijf gaat niet meer mee. Dit is erg frustie om te accepteren. Dan slaap ik ook niet al te best en heb 4 winkels te runnen. Zijn er meer van jullie die dit herkennen? Manlief is heel behulpzaam en begripvol, maar hij heeft ook een drukke baan en ik vind het erg als hij te veel moet doen. Zo dat is er ff uit. tot gauw, lieve groetjes marieke
Dat is bij ons dus ook zo, mijn zusje hoort volgens mij alles wat mijn moeder weer van mij heeft... En andersom moet ik dat aanhoren, meestal zeg ik dan oh mooi had ze me zelf toch kunnen vertellen....?! Ik ben heel gemeen wat dat betreft maar heb echt zo langzamerhand echt een haat-liefdesverhouding met mijn zusje en dan nog meer het 1e dan de liefde....
Mironne wat gedoe zeg,moet je toch zelf weten wie je meevraagt,zekers als je al geen band hebt met je zus! Marieke heel herkenbaar meid,heb ik momenteel ook,wil van alles,maar lichamelijk wil het niet!gelukkig nu hubbie paar dagen thuis en hebben vandaag achtertuin gedaan,kan weer een poosje rustig buiten zitten!En rest van werkjes probeer ik elke dag wat te doen! Denise duim dat donderdag vruchtwater weer op peil is! meiden heb een vraagje!hebben ze jullie bij de 20 weken echo toevallig ook gezegd hoe zwaar de kleine was?Als ik nu die nieuwsbrieven van verschillende sites lees,is gem gewicht van 24 weken ong 600 gram,m'n kleine woog bij 21 wkn en 4 dagen 590 gram volgens de echo.Was benieuwd hoe het voor de rest hier was?
Mironne: gelukkig bepaal jij zelf wie er bij de echo aanwezig is! Tsja...en als dat niet jouw zus is, is dat heel jammer voor haar! Jammer ook dat je moeder het niet snapt, alhoewel ik me dat ook wel weer enigsinds kan voorstellen idd, je wilt toch allemaal dat je kinderen met elkaar overweg kunnen?! Ischa: Bedankt voor je aanvulling qua prolactineverhaal, ik vind het altijd heel moeilijk om het duidelijk te vertellen, maar zo moet het wel overkomen .... Rolia: Over borstvoeding hebben we het nog niet echt gehad eigenlijk, eerst wil hij weten wat hij precies met me van plan is, en dan kijken we weer verder... Zo is hij altijd te werk gegaan, stapje voor stapje en vooral niet vooruit kijken. Dus we wachten het nog maar eventjes af...