Rolia: Ja, het lucht wel enorm op ja! En toch hè?! Dat 'schuldgevoel' naar ons ukkie blijft wel een beetje hangen, snap je?! Het is gewoon zo dubbel allemaal! Ik wéét gewoon dat ik geen type ben voor BV, maar toch knaagt het aan me door alle reacties van buitenaf, alsof me dat meteen een slechte mama maakt! Maar goed.... ik zal er alles aan doen om ons kindje het beste leven te geven dat ik hem/haar kan geven, dus moet me maar niet te druk gaan maken om de reacties van buitenaf... De VK heeft me niet proberen over te halen trouwens, ze zei eigenlijk meteen: 'Nou meid, als dat jou rust geeft, moet je dat lekker doen!'. Het is vooral door m'n hoofd gaan malen door m'n bezoek aan de gyn vorige week, die gaf al voorzichtig aan dat het ws. niet eens gaat lukken om BV te geven ivm m'n hormonen... Volgens hem is het geven van FV bijna net zo goed, dus moest ik me absoluut niet druk gaan maken hierover. Ons ukkie wordt ook wel groot, gezond en sterk met de fles! (waren precies zijn woorden )
Simone ik heb ook altijd verlof Welke BN'ers zijn er nog meer zwanger dan? Ik hoorde ook Froukje de Both terwijl ze net 4 maanden met die knul is ofzo? En is Bridget geen oktober mama? Mironne je bent niet de enige die per ongeluk het geslacht heeft laten zien. Ik heb me versproken tegen mijn moeder vorige week. Ik zei "ze trapt toch erg joh!" toen was het al te laat. Mijn moeder vond het wel jammer want die wilde het absoluut niet weten. Het is gewoon erg moeilijk je niet te verspreken. Ik hoop dat je broertje het aankan rolia have fun in Limburg! Hansje dat heb je mooi meegenomen die 100 euro korting! Kun je weer andere noodzakelijke spullen voor kopen. Tzm, heerlijk he die yoga! Ook al krijg ik wellicht een keizersnede, het helpt toch te relaxen. Ischa ik hoop dat je opgelucht bent nu! Joli wat een lieve foto's! En van de FV..ik geef je gelijk hoor! Dat moet je toch zelf weten. Hier wordt ook gesproken over de borstvoed maffia. Sommige zusters dwingen je haast tot BV. Ik wil het ook proberen maar lukt het niet dan gaan we gewoon op de fles. Ik ben ook met de fles grootgebracht, niks mis mee. Liz weet je al wat van je auto? Echt idioot maar ik loop al de hele dag met het Wilhelmus in mijn hoofd! De baby schopt en schopt maar door. Wat stinkerdje Ik zou straks gaan zwemmen bij schoonma en nu ging het lichtje branden van de motor van de auto, kan ik nog niet weg en het is hier om te stikken!
Ik moet 6 weken van te voren met verlof omdat ik nu al gedeeltelijk in de ziektewet zit. Nu nog 5 dagen van 3 uur dan 2 weken vakantie en dan nog 15 dagen van 3 uur en dan verlof, gaat echt snel. Bianca24: Ik heb het inderdaad verteld tegen die persoon, zou niet leuk zijn als ik mijn mond zou houden vind ik. En fijn hoor dat je gesprek goed uitgepakt heeft. Wij moeten ook nog steeds naar de gemeente zodat mijn vriend ons kind kan erkennen toch maar eens volgende week gaan doen. Liz: Ik ben een tijdje verslaafd geweest aan cornetto's. Gelukkig is dat sinds een paar weken over. Nony: Wat fijn dat je uit de naam bent. Wij nog niet helemaal, hebben er 2 maar hebben nog steeds zoiets van hmmmmm. Dus zullen wel op het laatste moment beslissen. Marijeee: Lekker een weekendje weg. En beterschap meid Ik ga nu even babyboom kijken. En lees straks nog even verder.
Ischa ja die ijsjes heb er net weer één op haha Susanna, ja ik denk niet dat ik het tegen iedereen zou kunnen zwijgen ik noem haar ook constant bij de naam als ik het over haar heb hier nu niet zo maar vooral in het echt hier zeg ik altijd beejbje Marije wow een weekendje weg ik zouook wel weekendje weg willen met men ventje gewoon voor het "tijdspenderenalleen " en ik vind dat je prachtige foto's er hebt opgezet Aan diegene die het vroegen wat de "deal" met de Opel astra betreft, we gaan zaterdag nog eens kijken. En volgende week vrijdag (ten laatste )nemen we hem mee jeeeeeeeeeeej ik zal zo meteen een plaatje in men album plaatsen... hij is wel heftig uitgebouwd... maar ja vriendje lief he... voor de rest niet zo veel te melden... ben naar de doopsuikerwinkel geweest en heb er direct men zin gevonden moest het nog even overleggen met men schatje maar die is het eens... dus morgen ga ik ze vastleggen. Heb ook al eens gesurfd voor een tekstje op het geboortekaartje en heb wel een grappig gevonden... twee zelfs echt zo typisch ons... hier komen ze **Mama fier, Papa blij, buikje weg... IK ERBIJ ** ** Ons klein schoppertje, speelt niet langer verstoppertje ** datzijn zode eerste ideetjes verder zeggen er wel heel veel mensen dat de gyn zich precies vergist heeft van datum omdat amy al zo laag zit en men buikje toch redelijk is... pfff ik hoop dat hij zich niet van datum heeft vergist... ja stiekem wel dan komt het vroeger maar jah 4 ik ga nu een foto plaatsen van de wagen dikke zoenen xx
rolia ik zou mar niet naar limburg komen als ik jou was het regent hier is niet meer normal. Waar ga je heen precies? He buddy, al weer een beetje over het verdriet heen dat je moeder weer voor even weg is? Ze zal toch wel weer snel komen neem ik aan. Mironne het is ook heel erg moeilijk om te zwijgen tegen moeders, ik ben vandaag met haar gaan shoppen bij prenatal en ze hadden zoveel leuke roze kleertjes ik kon bijna niet zwijgen. Mam zei nog van ja je weet het niet he! Ik kon echt bijna niet meer zwijgen, wat was dat moeilijk! Hansje dat heb je mooi gedaan, voortaan moet je ons ook maar even laten kennis maken! Ischa wat een opluchting voor nu zeg! Liz is het nog niet gelukt met de foto van de astra? Jolie ik ga ook fv geven in verband met mijn medicijnen, hier heeft er nog niemand over gezeurd dus ze accepteren het wel. Ik heb zo'n last van branden maagzuur is echt niet meer normaal! verder gaat alles goed,mannetje is veel in de tuin bezig. Ik ben ontzettend toe aan vakantie, maar ja als ik hem eenmaal heb hoef ik ook dit jaar niet meer te gaan werken dus nog even volhouden. Zo ik ga nu even lekker op de bank een dutje maken en dan lekker naar bedje. Tot morgen
rolia Veel plezier in Limburg Ischa31 fijn dat de gyn je gerustgesteld heeft allwoman dank je wel Marijeee hopelijk voel je snel beter, sterkte. audrey23 vervelend he dat brandende maagzuur, ik heb er deze week ook extreem veel last van, krijg er gewoon een rauwe keel van.
Goedemorgen meiden! Joli: het is een heel persoonlijke keuze meid,zelfs in je berichtjes zie je dat je het gevoel hebt je te moeten verantwoorden niet doen! jou lijf ,jou kindje ,jou keuze! Bij mijn dochter wilde ik perse geen Bv geven,maar na de bevalling spoot de melk eruit whaha en dat zette me aan het nadenken en ik heb het geprobeerd...helaas maar heeeeel kort omdat ik een spoedoperatie kreeg en moest revalideren,het vergte te veel enrgie en ben overgetspt op de fles!Ik wil nu wel BV gaan geven. Susanna: je zit in amerika hoor weet je geen leukere liedje dan het wilhelmus? Marije: beterschap en leuke foto's! Wisten jullie trouwens dat bij de bevalling van mijn dochter het echt supersnel ging? Ik ben benieuwd hoe het met deze mag gaan! Ik had tot 8 cm geen pijn en de laatste 2 cm zijn opgewekt,na 3 kwartier is ze geboren!(dus heb ook echt maar 3 kwartier pijn gehad)en 4 weken te vroeg dus wist niet wat me overkwam dat ik oppeens een kind op mijn buik had!Ik kijk erg uit naar zo'n warm en glibberig kindje op mn buik! Vandaag moet ik 3 keer naar de poli om voor mijn suiker te prikken,dat is vanwege mijn overgewicht. Fijne dag vandaag!
Allwoman, succes vandaag op de prikpoli. Audrey, wij gaan naar Arcen. Regent het er nu nog? Hier in Groningen ook gisteren, maar vandaag lijkt het beter. Het zonnetje scheen net zelfs al. Hopelijk bij jullie ook Liz, leuk dat je een doopsuiker hebt gevonden. Wat voor? En leuk dat jullie auto doorgaat! Ischa, is het iemand van ons forum? ~selecteer~ --> Is het Mariek? Zij maakte een opmerking van de week in die trant Susanna, balen dat je nu niet weg kunt. Joli, Geen zorgen meer over maken hoor. Je bent net zo'n goede moeder als je je kindje straks de fles geeft. Daar zit het em niet in
601 zelfs @ allwoman: complimentje voor je nieuwe foto's @ tzm: jersey girl is idd een mooie film @ ischa: goed ndat je gebeld hebt, gelukkig hoef je je geen zorgen te maken! @ marijeee: heel veel beterschap, en ga lekker genieten van je vakantie. Ohja, heb je foto's bekeken en ze zijn weer mooi @ joli: ik kan me aansluiten bij wat allwoman zegt Jouw kindje, jouw keuze, gewoon doen waar je je zelf het beste bij voelt. Wel fijn dat je vk zo goed reageerde! Mannetje is vandaag de 1e dag begonnen bij een nieuwe werkplek waar hij waarschijnlijk een opdracht krijgt (hij werkt bij een detacheringsbureau, dus heeft elke zoveel tijd een nieuwe werkplek) en net vandaag was ie helemaal ziekig Hij heeft gister bbq van t werk gehad dus was bang dat ie iets verkeerds had gegeten ofzo (ik dacht dat het er dan binnen 2 uur uit komt, maar k weet ook niet). Naja, ik dus maar om half 7 uit mn bed gekomen (met knallende koppijn) om em een beetje moed in te praten en helpen op tijd weg te komen, want er zat geen tempo in Daarna wel weer mn bed in gegaan, maar was er binnen een kwartier alweer uit... als ik eenmaal echt wakker ben kan ik echt niet meer slapen, hoeveel koppijn ik ook heb. En vanavond gaan we eigenlijk naar een concert, maar k heb er nog heel geen zin in zo
Goeiemorgen, Met m'n slaapkop wel gelezen maar niet zoveel onthouden. Met zo'n slaapdienst slaap ik toch altijd slechter dan thuis...... Allwoman succes op de prikpoli Kiezeltje vervelend zeg jij koppijn en je mannetje beroerd. Hopelijk trekt het weg en kun je gewoon genieten van het concert. Welk concert ga je eigelijk naartoe? Over verlof: Ik moet nu nog tot 30 augustus werken en dan heb ik 5 weken vakantie en dan gaat 4 oktober mijn verlof in. Heerlijk! Ik heb 4 weken ervoor en 12 weken erna, kijk er nu al naar uit! BV: Ik wil het wel gaan proberen, het is mijn eerste kindje dus weet ook niet wat ik moet verwachten. En als het niet lukt tja dan gewoon over op de fles kan ook geen kwaad. Begin oktober heb ik een voorlichtingsavond over borstvoeding, ben benieuwd of het een beetje leerzaam is. alle beetjes helpen toch? Fijne dag allemaal! Ga nu de grote boodschappen doen voor m'n werk en dan ben ik vrij! xxx
Butterfly1 fijn gevoel hé weer een mijlpaal 28 weken! Ischa fijn dat je de vk hebt kunnen spreken en dat ze je gerust hebben kunnen stellen, dat is ook beter voor je bloeddruk. Hoe gaat het daar nu mee? Hansje kan je voor ons ook die korting regelen Nee hoor grapje, kan je op de quinny eigenlijk ook een maxi cosi zetten? Mironne Jammer dat je broertje het kaartje heeft gezien, ik kan me voorstellen dat je baalt. Trouwens ik zal de proefdrukjes die ik besteld heb even wegleggen mijn moeder komt hier het weekend om te helpen met inpakken en we hebben geen namen op de kaartjes maar ze hoeft ze ook niet te zien.. Bianca24 fijn dat je leidinggevende meedenkt! Gelukkig heb ik er ook zo een, nu kan je tenminste rustig afwachten tot je verlof, bedrijfsartsen doen er meestal niet moeilik over om in de ziektewet te zijn als je zwanger bent, er schijnt voor een werkgever een soort vangnet te zijn voor een zwangere werknemer. Liz0104 prima verslaving... ha ha... ik heb er al weer wat rolo's opzitten hi hi nony fijn dat jullie een naam hebben, ik zal ook blij zijn als we eruit zijn. Ik had trouwens nooit gedacht dat het zo moeilijk kon zijn om een naam te bedenken. Marijeee vervelend zeg de griep, gaat hij alweer wat beter? De eemhof is best erg leuk hoor! we zijn er vorig jaar met mijn zus geweest en haar kinderen en hebben ons prima vermaakt. Later zijn we er nog met de boot geweest en hebben we daar in de haven gelegen. Susanna ha ha, rondlopen met het wilhelmus in je hoofd... dat is lekker daar.. misschien wilde kleine je toch echt laten weten dat ze nederlands is...ha ha. Ga je het trouwens tweetalig opvoeden? allwoman hoe was je suiker? Kiezeltje bah wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt, en zeker als je naar een concert moet vanavond. Hopenlijk is je mannetje wel weer wat opgeknapt als hij uit het werk komt. Over verlof... ik ga 6 weken van te voren met verlof, dat is dus 29 augustus en voor die tijd dus vakantie... waarschijnlijk daarna ook nog vakantie. Ik heb trouwens nog niets gehoord van de kraamzorg, zou ik ze zelf moeten bellen? Gisteren wel mijn kraampakket van de verzekering binnen gekregen (als je die kraamverbanden ziet wordt je daar niet echt blij van) Voor de rest komt mijn moeder vanmiddag tot maandag om te helpen met inpakken, we hopen toch echt volgende week te kunnen verhuizen, alhoewel ik er een hard hoofd in heb, er is nog niets echt af.. Weet er iemand waar ik katoenen dekentjes kan kopen voor het ledikantje? Niet van die fleece want mijn vriend vind dat zo vies aanvoelen. groetjes Bambie (die nu weer even verder gaat strijken omdat anders moeders het weer gaat doen..)
annika, zag dat je vandaag naar de gyn moet, heel veel succes. Ik hoop dat we horen hoe het met jullie (jij en beeb) gaat!
hey hey thanks meiden! Bambi: dat weet ik nog niet,ik moet er vandaag nog 2 keer heen,het is preventief,maar ik ga ervan uit dat het goed is hoor! Nog 2 daagjes en dan komt mn dochter weer thuis! ik mis dat geklets aan mn hoofd hihi Over een weekje alweer de meeting! Ik heb er zin in!Hopelijk zit het weer een beetje mee,is wel leuk als het zonnetje schijnt natuurlijk!
Goedenmorgen meiden, Hier is het weekend weer begonnen, nog 1 dag werken en dan ook vakantie. Heb ff 2 schermpjes geopend, kan ik ff goed bijlezen en reactie geven op iedereen... Ischa: goed dat je contact opgenomen hebt met de gyn, nu weet je tenminste dat je je niet druk hoeft te maken. Saris: ik heb geen ervaring met een te grote buik in mijn vorige zwangerschap, maar heb wel het idee dat dat bij mij ook wel eens het geval zou kunnen zijn. Alleen maar fijn dat je vk zo alert is en je ene groeiecho krijgt toch? Joli: super mooi echo zeg, bijzonder blijft dat elke keer weer he om je kindje dan even te kunnen zien! Nu al smoorverliefd dus, kun je nagaan hoe dat is als je je kindje in je armen hebt! Goed hoor dat je hebt aangegeven geen bv te willen, gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Denise: bah vervelend die misselijk- en kort ademigheid, heb je dara vaker last van? Symoen: is altijd leuk he de blije doos....ik heb die bon ook nog liggen, ga m vanmiddag meteen halen...haha! Nony: wat jij beschrijft over een leek stuk onderin je baarmoeder, dat heb k denk ik ook. Kindje ligt nog steeds overdwars.....nu al een dwarsligger dus. Maar kan idd nog geen kwaad, kan nog alle kanten op tot 36 weken zei de vk. Mironne: heh wat balen dat je broertje het geboortekaartje en de naam dus al heeft gezien, hoe reageerde hij er op? Kiezeltje: bah wat een naar verhaal van die vrouw met die bloeding, maar niet teveel naar zulke dingen kijken...Wat voor concert gaan jullie vanavond? Hansje: lekker aan het shoppen voor de kleine dus, fijn he als je die grote dingen maar weer geregeld hebt. Timzijnmama: wat fijn dat de yoga zo goed bevalt, ook mooi dat je daar zo vroe al mee kunt beginnen. Butterfly: joehoeeee, mooie mijplaal weer hoor! Bianca: goed dat je om jezelf denkt en nu dus in de ziektewet zit tot aan je verlof. Jij en je beebje zijn het alerbelangrijkste toch! Nony: fijn he om er uit te zijn met de naam. Zijn wij sinds gister ook, joepie! Marije: heel veel beterschap! Liz: leuke tekstejes voor op de kaartjes zeg! Audrey: heh vervelend zeg het maagzuur....sterkte ermee! Allowman: idd spannend hoe snel deze bevalling dan zal gaan. Succes met prikken vandaag! Bambie: volgens mij heeft hema wel katoenen dekentjes....maar weet het niet zeker. Nou meiden, dat is me toch een lange reactie geworden, maar ben dan ook weer een beetje bij. Nu kijkdn of ik jullie bij kan houden..haha... Hier verder alles goed. Hoef nog maar 1 dag voor de vakantie te werken en dan 3,5 week vrij. Na de vakantie nog 3 dagen en dan verlof, heeeerlijk! Ga zo ff schoonmaken, dan dochterlief op bed leggen en vanmiddag de blije doos halen! Liefs Semmi
Goedemorgen, Wat is er weer een hoop bijgeschreven zeg! Semmi, ik heb nog niks gehoord van de kraamzorg maar dat komt bij ons ongeveer 4 weken voor de bevalling. Heb inmiddels wel het kraampakket binnen. Marijeee voel je je al wat beter? Denise dat is minder fijn sterkte! en beterschap. Symoen Leuk hoor de blije doos. Ik heb hem inmiddels al een paar weken en het is toch leuk en er zitten wat nuttige dingen in vond ik . Ik heb ook nog een bon liggen voor een doos van kruidvat die haal ik maandag op. Het zijn net cadeautjes he Mironne snap dat het wel even balen is als je de naam graag geheim wilt houden en dan ziet je broertje hem. Kon je niet zeggen dat je geen naam had doorgegeven en dat de drukker dan zelf een naam op het kaartje zet? Hopelijk kan ie wel goed geheimpjes bewaren. Kiezeltje dus je was vroeg op. Misschien lekker om vanmiddag nog ff een uurtje te gaan slapen, ik knap er meestal wel van op. Wat voor concert is het waar je heen gaat? Hansje lekker joh dat je zo vroeg klaar bent met werken. TZM wat goed dat de Yoga zo goed bevalt! Nony het wordt zo echt he als je een naam hebt, tenminste dat vond ik wel. Wij hebben de naam nu een week en dan besef je toch wel dat het steeds dichterbij komt. Is het een aparte naam geworden of nederlandse naam? (de naam hoef je hier niet neer te zetten hoor ) Liz zijn leuke teksten/ rijmpjes. Wat zijn er een hoop waar je uit kunt kiezen he! Kaartjes wel al uitgezocht? Allowman succes met prikken! (heb echt een hekel aan naalden en prikken ) Bambie volgens mij heeft prenatal ze zo wie zo wel! Over BV of FV ik wil wel BV gaan geven als dat natuurlijk lukt! En ik vind dat iedereen voor zichzelf moet weten of je FV of BV gaat geven dat is een persoonlijke keuze en ik denk dat niemand daar een oordeel over mag hebben omdat je niet in het leven en het lichaam van een andere persoon zit. Iedereen heeft zijn eigen redenen en gevoelens en daar kan niemand wat over zeggen. Zo denk ik erover dan. Volgens mij ben ik nu al een heel eind met reageren. Ik was om 6 uur al wakker want mijn mannetje kon zijn bed niet uitkomen dus werd wakker van zijn wekker. Vandaag een avonddienst en dan het weekend een dagdienst. Wordt ff bikkelen maar maandag weer een pretecho dus het weekend kan me niet snel genoeg gaan. Liefss
goede middag allwoman: heerlijk lijkt me dat zin bevalling dat je pas laatste paar kwartier pijn moet hebben, alleen de persweeen dus gehad......en die zijn zeker wel erg pijnlijk .... hoe dichter het bij komt, hoe zenuwachtiger ik word, vind toch best eng de bevalling.. ik weet nog niet wat ik doe bv of fv.....vind toch wel een moeilijke keuze, hahaha heb al wel lekkende borsten....jeetje, vanacht spoot het er zowat uit, werd er gewoon wakker van... Liz: dus je heb doopsuiker gevonden? ik weet eigelijk helemaal niet wat dat inhoud?! kun je me het eens uitleggen? rolia: over het algemeen is het in limburg toch altijd beter weer, wij waren er een paar jaar geleden op vakantie, en toen was het in drenthe zxeg maar 25 graden en daaro was het 30 graden.....dus wel lekker ik sluit nu ff snel af, weet heb nie alles gereageert maar komt ff iets tussendoor, moet nu weg doei meiden tot vanmiddag
Joli, goed dat je gewoon een beslissing neemt waar je achter staat. Trek je niets aan van wat anderen te zeggen hebben. Het is jouw lijf en jouw kindje. Fijn dat alles goed was bij de vk Susanna, al een ander wijsje gevonden? Bambie, fleece mag niet hoor....dus dat scheelt voor je man. Katoenen kan je kopen bij de prenatal (lijkt ook wel een klein beetje op fleece) en andere babyzaken zullen ze ook wel hebben neem ik aan. Allwoman, wat lekker dat je zo'n snelle bevalling had. De 2e gaat meestal nog sneller...hoe je dat dan moet doen? Ik heb vanmorgen ook bloed laten prikken voor ijzer en suiker.
Bianca, je hoeft toch pas te beslissen wat je doet (bv, fv) als de baby geboren is. Dan kijk je gewoon wat je fijner lijkt.