Oktober 2008 mama´s

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door noukie, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Ik voel me nog steeds duizelig maar ik doe het kalmpies aan. Thank God hebben we de vakantie kunnen verzetten naar de 1e week van september.
    Net lekker met mijn man aan het zwembad gelegen. Hij heeft tenslotte nu wel een hele week vrij.

Simone dat koken aan het eind van de dag valt dan zo tegen he!? Ik heb dat nu ook vaak dat ik denk van 'shit moet ik ook nog koken!'

Marije je hebt iig nog seks ;) hier nog steeds niks gebeurd sinds zwangerschap, nou ben ik ook wel erg vaak niet goed geweest.

Liz ja ze hadden het moeten zeggen dat je ziek kunt worden van die desbetreffende AB, dan had ik eerder aan de bel getrokken natuurlijk! Dit was nl. ook het enige middel dat 'veilig' was om de Lyme te genezen bij een zwangere vrouw.

Butter ok dan :) ik hoor hier nl. nooit iets over wat het gewicht zou moeten zijn.

Zena mis je iets van meubel dan ofzo? Of juist iets kleins voor de finishing touch? Van harte met de uitbreiding in de familie!

Triessie ik kan me wel indenken dat je geen zin hebt om in de troep van een kozijn te zitten als je net bevallen bent.

Maria jammer van de echo hoor! Het kunnen soms eigenwijsjes zijn.

Bambie nee ik had de uitdroging niet door. Maar wellicht het gevoel van apathie en vacuum in mijn hoofd was een teken.

2. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ja ga ze na de middag doorsturen, moet zodadelijk naar de gyn en be doodsbenauwd

3. Symoen

Symoen Bekend lid

12 apr 2007
    968
    0
    0
    mama
    heel veel succes bij de gyn!

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hoi meiden,

Ik heb vannacht bijna de verloskundige gebeld,uiteindelijk niet gedana omdat ik gelukkig toch weer in slaap kon vallen uiteindelijk.

Ik weet dat harde buiken erbij horen en heftiger kunnen zijn bij een 2e kind,ik heb ook regelmatig harde buken maar dit was totaal anders.

de afgelopen 3 dagen had ik eind van de dag al een soort krampgevoel ,ook last an mn rug en banden en nam gewoon aan dat ik een groeispurt had en wat rustiger aan moest doen.

Gistermiddag was het nog erger en vannacht werd ik wakker van enorme harde buiken die veel langer aanhielden en me echt zeer deden.
    Het duurde 1,5 uur en er zat weinig tijd tussen,ik wist niet eer hoe ik moest liggen en het straalde helemaal uit naar mijn onderrug en bovenbenen,ook een soort verkrampt gevoel bij mijn kruis.
    Mijn man heeft echt met geweld een vuist in mn rug gezet omdat dat ten gewoon fijn voelde.
    De kleine lag continue helemaal beneden tegen de buikwand aan,keihard en ik heb zelfs geprobeerd het daar zachtjes weg te drukken.
    Rondgelopen in huis en dan ging het wel met mn rug,maar de harde buiken en het verkrampte zeurgevoel van onder bleef.

Uiteindelijk dus toch weer in slaap gevallen,mijn man was er een beetje van geschrokken..alhoewel ik steeds tegen hem zei dat hard ebuikenerbij horen leken het toch wel erg op de weeen van mn dochter.
    Voor mijn gemoedsrust bel ik toch de Vk straks nog maar even.

5. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Zico, succes bij de gyn zo!

Allwoman, das even schrikken zeg!
    Bel voor de zekerheid maar toch even ja.
    Kan geen kwaad!

Ik had gisteravond ook een beetje lichtelijke paniekgevoelens..

Steken onderin mn buik, wist niet hoe ik liggen moest. En daarbij het aanhoudende bloed/oud bloed verlies voelde ik me er toch niet gerust op.
    Heb nu nog gekleurde afscheiding en de steken ook nog steeds..
    De kleine beweegt er wel weer lustig op los, dus dat is wel ok.

Maar zou t misschien een blaasontsteking kunnen zijn, of schimmelinfectie misschien? Geen ervaringen mee tijdens de zwangerschap!

Ik moet vanmiddag naar de arbo arts. Wil gaan overleggen dat ik 3 ochtenden ga werken ipv 5 wat ik nu doe.
    Ik red het niet meer, lichamelijk en geestelijk word het me te zwaar.
    Kan me niet meer concentreren en ga met een rotgevoel heen.
    Wil ik niet, wil kunnen genieten van deze tijd!

Susanna, lees net jou belevenis, hopelijk voel je je snel weer beter meis!
    En ik heb juist meer zin in seks de laatste tijd, haha! Alleen mn lichaam is soms te moe of heeft geen zin in 't gedoe ivm de buik die wel es in de weg zit ;)

Heb niet verder teruggelezen meiden, sorry.. Ondertussen ook aan 't werk.. :oops: :)

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank je Marije!
    Geef je groot gelijk om minder te gaan werken als je lijf en je geest dat zo aangeeft.

Ik heb net de Vk gebeld en ze wou me even zien,kon om 9:20 ,maar ik loop nog in mn badjas en het is een stuk fietsen dus dat gaat niet lukken ;)om 12 : 20 heb ik nu een afspraak.

7. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    allwoman succes bij de vk.

Ik heb een vraagje aan jullie, eergisteren werd er een voetbal wedstrijd gespeeld in mijn buik, maar gisteren was het weer heel erg rustig (dan moet ik echt gaan zitten met mijn handen op mijn buik om iets te voelen) en dan nog denk ik soms dat het mijn darmen zijn inplaats van de beeb.
    Vandaag ook weer erg stil. Nu gebeurd dat wel vaker dus ben niet meteen erg ongerust want ik ben nu al 3 keer bij de vk geweest toen het eerder gebeurde en dan had ze meteen het hartje te pakken, en daarna was het altijd weer flink schoppen.
    Hebben jullie een idee hoe ik de kleine af en toe wakker kan krijgen zodat ik weer ff zekerheid heb dat het goed zit, en hebben jullie dit ook?
    Groetjes Bambie

8. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Bambie, ik heb het soms ook hoor dat ie heel rustig is.
    Maar wel op vaste tijden, dus weet gewoon dat ie dan slaapt.
    Ik maak m wel eens wakker door gewoon een btje met mn buik te spelen. Tikken op mn buik, beetje heen en weer schudden met mn handen (wel zachtjes natuurlijk) en dan duurt het soms even
    maar vaak komt er dan wel langzaam beweging in.

Vervelend is dat bezorgde gevoel of alles daar binnen wel goed gaat hé!
    Het maakt je soms zo onzeker.. pff...

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    hier idem dito hoor...ook ik schud wel eens zachtjes aan mijn buik of geef een duwtje daar waar hij ligt om even wat te voelen als hij/zij langere tijd stil is geweest...

10. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ja inderdaad, en ik hoopte in het begin dat na de 12 weken ik daar wel vanaf zou zijn (NOT) Ik blijf wat dat betreft onzeker.

Ook omdat je zoveel verschillende dingen tegenkomt, mijn vk vertelde me dat je de beeb na 30 weken maar 5 keer op een dag hoeft te voelen en dat mogen de meest kleine bewegingen zijn. Maar hier lees ik overal dat je het 10 keer moet voelen op een dag na de 28 weken en dan wordt je weer onzeker. (ben zowiezo al niet zo weg van mijn vk)

Misschien had ik toch zo'n angelsound moeten aanschaffen maar dat ga ik nu voor de laatste weken niet meer doen. Maar voor een volgende zwangerschap ga ik dat zeker overwegen

11. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Bambie, ik heb een angelsound maar moet zeggen dat k m eigenlijk nooit pak.. Vergeet vaak dat ik m heb...

En hoe vaak je hem/haar moet voelen is per persoon natuurlijk verschillend. Ik voel mn beeb bijvoorbeeld bijna de hele dag door. Het valt echt op als ie stil is en dus slaapt.
    Verder istie enorm actief altijd.
    Kopje koffie wil trouwens ook wel eens helpen, daar worden ze wat drukker van ;)

Gewoon even rustig gaan liggen en er de tijd voor nemen, een duwtje hier en daar en 9 van de 10 keer gaat je uk wel lichtelijk bewegen/reageren!

Sterkte!

Maar heel vervelend is die onzekerheid zeker. Ik maak me wel meerdere keren op de dag druk. Ben ook erg bewust van mn lichaam, dus voel altijd van alles.
    Ik zit nu ook steeds te twijfelen of ik moet bellen ivm de klachten waar ik eerder vandaag over schreef.
    Probeer het even uit te stellen, wil niet steeds direct aan de bel hangen (voor niks!)...

12. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Marijeee gewoon bellen hoor, daar zijn ze toch voor?

Ik ga zo even douchen , moet toch want ik moet even boodschappen doen want mijn ouders komen zo hier. Mijn vader gaat mijn vriend helpen in het nieuwe huis, en mijn moeder gaat daar schoonmaken samen met mij. Meestal helpt het douchen ook, daarna gaat de kleine vaak ook wel bewegen.. lekker warm waarschijnlijk en daar wordt het dan wakker van.

Vind het toch een beetje jammer dat ik de placenta aan de voorkant heb, dat helpt natuurlijk ook niet echt om de kleine bewegingen te voelen. En meestal als ik het niet goed voel ligt die kleine in een stuit (schijnt wel een beetje de voorkeurspositie te zijn.
    Maandag moet ik toch naar de vk en ga het dan ook maar eens bespreken (mijn onzekerheid) waarschijnlijk komt het gewoon omdat ik al zoveel heb meegemaakt en bang ben dat dit me ook niet gegund is (weet dat dat onzin is natuurlijk, maar het voelt zo)

Maar voor jou, gewoon even bellen hoor, beter een keer teveel dan te weinig!

13. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    hallo meiden,

De gyn had vorige keer verkeerde zw weken berekend en eigenlijk zat de kleine goed.pfffffffffffffffffff oef
    Op dit moment loopt het maar enkele dagen achter van lengte.
    Het is rond de 35 cm groot en weegt rond 1 kg. Goed he ;)

Ben terug wat gerust gesteld.

Net als onze andere kindere is het weer een stuit, helemaal met hoofd bovenaan.

Heb ook een glucosetest moeten ondergaan. Binnen 14 dagen weet ik de uitslag.

vanavond weer 3 D echo

14. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Zico, gelukkig ben je weer wat gerustgesteld! Dat horen we graag!

De uitslag van de test is vast goed, zal voor je duimen! :thumup:

Heel veel plezier vanavond met de echo!

15. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    zico wat fijn zeg die goede uitslag! Wat zal je zijn gerustgesteld!
    nu maar weer lekker genieten! en veel plezier vanavond, hopenlijk krijg je mooie beelden mee!

en nu ga ik echt douchen, anders moet ik mijn piama naar de winkel ( lees joggingbroek en t-shirtje, met blote buik want die past er niet meer in ) :rolleyes: :) lekker charmant dus..

tot later misschien en anders tot vanavond!

16. denise1976

denise1976 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Hallo iedereen,

Ben vannacht gewoon wakker geschopt door de kleine hihi...
    Over een paar uur vertrek ik richting A'dam voor de 3/4 de echo, ben beetje zenuwachtig maar vind het vooral spannend.Hoop wel dat het droog blijft want moet nog een behoorlijk stuk lopen naar het station, ben ontzettend blij dat me vriend toch besloten heeft mee te gaan, hij leert het al een beetje.

triessie dank je voor het vragen de vooruitzichten zien er nu een stuk beter uit, zolang ik vruchtwater blijf aanmaken, en scheelt ook dat de weken lekker door tellen. Kan me voorstellen dat je er mee in je maag zit dat de kozijnen vd babykamer niet af zijn, hopelijk kan je er nog een spoedje van maken, succes.

mariaatje nog 1 dag voordat je kamertje komt,leuk hoor. Jammer zeg dat de kleine niet in de juiste positie lag.

Zena gefeliciteerd !!

Kiezeltje fijn dat jullie al zo snel weer een andere naam hebben

zico wat een opluchting meid ! Veel plezier bij de 3d vanavond ! Ik duim met je mee voor goede uitslag volgende wk.

allwoman goed te lezen dat je toch even naar de vk gaat vanmiddag, jullie zullen wel geschrokken zijn, succes vanmiddag.

bambie ik herken dat onzekere gevoel, je weet niet goed wat er gaande is in je buik, moet zeggen dat er bij mij bij is er de laatste paar dagen ontzettend veel beweging in zit en dat geeft een fijn gevoel, hoop dat jij dat ook snel gaat voelen. Ik heb ook een angelsound maar wordt er eigenlijk alleen maar onzekerder van zeker als ik na een aantal minuten niets gevonden heb, ik laat dat ding zoveel mogelijk links liggen. Maar wat mijn vk zegt beter te veel bellen dan 1x te weinig dus mocht je twijfels blijven houden of gewoon bevestiging willen gewoon bellen.

17. Marijeee

Marijeee Bekend lid

17 mei 2008
    698
    0
    0
    Middenmeer
    Toch maar even de VK gebeld omdat ik ook steeds meer steken krijg in mn buik. Met name onderin maar soms met uitstraling naar boven...

Ik heb net urine naar de huisarts gebracht, even laten testen op blaasontsteking.
    Tussen 1 en 2 moet ik bellen voor de uitslag.

En volgende week woensdag moet ik naar de gyn voor een echo en controle vanwege het bloedverlies...

Dus ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Zo om 13 uur naar de arbo arts. Hopelijk is ie een beetje goedgezind vandaag.. Heb geen zin om te horen te krijgen dat ik me er maar overheen moet zetten en op mn tanden moet bijten..
    Heeft ie bij een mede zwangere collega gezegd namelijk :rolleyes:
    Wish me luck! :) :oops:

18. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Succes Marije zomeeten bij de Arboarts! [-o<

19. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Marije, succes bij de arbo, gewoon een potje janken als hij moeilijk doet (of zouden arbo-artsen getraind worden om daar ongevoelig voor te zijn). En goed plan om toch even de vk te bellen. Better be safe than sorry zeg ik altijd maar.

Allwoman, wat een nacht heb jij gehad meid. Ben benieuwd wat je vk gezegd heeft. Sterkte!

Voor de rest ban ik het weer even kwijt. Sorry.

Ik ben net bij Lucas op bezoek geweest. wat een prachtig mannetje zeg! Hij is met kz gehaald, dsu een heel gaaf koppie. Heb hem de hele tijd op schoot gehad. Heerlijk hoor!

en over wat ik mis in de babykamer. Ik ben eruit. Er hangt nl niets aan de muren qua schilderijtjes ofzo. Maar ik ga zelf nog een draakje dirk op de deur maken, dus dat komt vanzelf.
    Gisteren heb ik het rolgordijn beschilderd met sjablonen. Is echt super leuk geworden (ik verbaas mezel steeds meer, ben nl helemaal niet zo'n crea bea, maar ik vind het allemaal zo leuk om te doen!

20. carma

carma Niet meer actief

Hallo allemaal.

Wat is er weer veel geschreven, ik heb nog niet helemaal bijgelezen.

Hier was het feest di op woe nacht.
    Ik werd om 2 uur wakker met hevige pijn in bovenbuik en bovenrug.
    Het werd zo erg dat we het ziekenhuis verloskunde hebben gebeld en om 4.30 uur daar heen zijn gereden. :pale:
    Wat bleek nu een Galkoliek (tijdelijke verstopping door een klein steentje dat later weer losschiet)
    Heb tot 7.00 geen pijnstilling gehad, daarna kwamen ze met de spuit en dat verzachte de pijn en ontspande mij.
    Met de Baby is alles in orde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Het blijkt dat mensen met obesitas die vaak aankomen, afvallen enz daar meer kans op hebben.
    Dit was een waarschuwing, maar een volgende keer zal de gal eruit moeten.
    Moet nu gezonder eten, geen koolzuur en weinig vet.
    Dit laatste was de laatste tijd het probleem, alles wat vet is is lekker.
    Maar daar ben ik nu wel van genezen.
    Gelukkig gaat alles nu weer redelijk, tijdens de echo gistermiddag hebben de denk ik het steentje los geduwd met het echo apparaat.
    Toen was het een heel stuk minder.
    Ben nu toto en heb veel spierpijn, van alle spanning en overgeven.
    Mijn filiaalleidster heeft het sein opgepikt en is met de rest van de medewerksters in gesprek gegaan en heeft mij uitgeplant in de winkels vanaf heden.
    Ze willen niet dat ik het risico loop en toch zoals normaal gewoon doorga en hebben dit voor mij besloten in overleg met mijn man.
    Wat een schatten he, allemaal! :thumup:

Ik ga nu ff weer wat rusten en lees straks de rest weer even.
    Groetje marieke

Deel Deze Pagina