Bij mij zit het zeg maar net boven me billen en aan de zijkant bij me heupen, echt een zeurderige vervelende pijn. Ga vanavond ook eens naar de babyboom kijken, vergeet het iedere keer.
Nu ik toch op me klaagstoel zit heb de laatste paar dagen ook het gevoel dat iets er uit wil, een drukkend gevoel bij me schaambot, als ik een tennisbal door een rietje probeer te duwen, anders kan ik het niet beschrijven...
Dat stel is erg leuk maar die Ajax kamer is idd vreselijk! Zo druk! Tzm nee gek genoeg geen vlekjes op het matras.
Even een egoberichtje. Vanmiddag heb ik ruzie met mijn man gehad, Ik had nl gerent op een alarm. Dat houdt in dat ik tussen hordes gedetineerden door naar een gedetineerde met ernstige gezondheidsproblemen ben gegaan. Ip doe ik dat niet meer, maar ik was de enige op de post, dus ja...dan ga je. Mijn man was erg boos op mij (is zelf bewaarder, dus kent de situatie goed)en zij, als je dat nog een keer doet ga ik naar je baas toe. Toen ben ik heel erg gaan huilen, en heb ik eindelijk gezegd wat al weken dwarszit en waar ik niet over durf te praten. Ik trek het werk ook helemaal niet meer. Ik ben zo ontzettend moe en de dagen dat ik thuis ben gaan wel, dan doe ik alles in mn eigen tempo, maar de dagen dat ik werk zijn zo zwaar! Zeker als ik ook moet fietsen (we hebben maar 1 auto en mn man werkt hier 30 km vandaan). Ik kan gewoon niet meer. Ik ben ook nog chronisch ziek, dat speelt vast ook wel mee. Ik voel me nu een enorme zwakkeling. Dat is dus ook de reden dat ik hier niet over durfde te praten. Ik vind dat ik dit moet kunnen en iedere zwangere is moe, dus waarom zou ik niet kunnen werken en hun wel? Daarnaast heb ik geen bi, geen problemen met het kindje (gelukkig!) en voel ik me niet misselijk ofzo. Dus vind ik dat ik me aanstel. Tsja...ik denk soms raar over mezelf. Maar goed, nu is alles op tafel en moet ik er ook wat mee. Dus ik ga morgen mn baas bellen en kijken wat we kunnen doen. Misschien kan ik thuis wat dingen doen ofzo. We zien wel morgen. Heeft in ieder geval alweer de nodige tranen gekost vandaag...
Nou Zena ik kan me heel goed voorstellen dat het werk dat jij doet behoorlijk zwaar is! En dan nog fietsen elke dag en chronisch ziek...meid met een dikke buik is dat gewoon te veel! Je zit in je laatste trimester dan moet je het gewoon rustiger aan doen. Zelfs ik met mijn kleine buik voel het al, je bent gewoon sneller moe. Nu voel je je geestelijk ook nog moe dan werkt het dubbelop. Naar je lichaam luisteren hoor! Op je werk moet gewoon iets geregeld worden voor je, punt uit! Ik hoop dat je man het snapt. Sterkte en virtuele x.
Zena ik kan me voorstellen dat je er helemaal door heen zit zeker met zwaar lichamelijk en geestelijk werk, luister naar jelichaam en doe het rustig aan. Ik heb net babyboom gekeken, nu even schatjes kijken en dan weer tukkie doen. Welterusten iedereen
Zena,die ruzie met je man is toch wel goed geweest,want nu heb je eindelijk gezegd wat je dwars zit.En je stelt je helemaal niet aan. Gewoon morgen je baas bellen en de situatie uitleggen,succes alvast! Hou je taai hé meiske! Susanna,ben jij al klaar met je antibiotica voor Lyme? Denise,heb je de antagel nog gehaald? Ik heb nu echt weer zo'n moment dat het lijkt of mijn vel te strak is en mijn buik te groot,ha ha ha maar wel irri.Heeft iemand anders daar ook wel eens last van? Heb net babyboom gezien,echt sneu voor dat stel waarvan die jongen een spiersiekte heeft.Lijkt me echt moeilijk. groeten Simone
dag meiden, Vandaag dus 2,5 uur aan de ctg gelegen bloed laten prikken en de rest van de onderzoeken weer gehad... Op de ctg waren goed de harde buiken te zien, en ze werden even helemaal nerveus toen de kleine zijn/haar hartslag liet dalen als ik een harde buik kreeg, ik moest meteen doorgeven wat mijn bloedgroep was en kreeg meteen een echo om te zien of de kleine op schema lag! Gelukkig lag het lekker te bewegen toen ik weer een harde buik kreeg en bleef de hartslag op een gegeven moment gewoon stabiel, ze vertelde dat als de beeb had achter gelopen in de groei ze het hadden willen gaan halen, omdat het dus schijnbaar mijn harde buiken niet altijd even gezellig vind! Maar het ligt zelfs een beetje voor op schema dus dat was erg positief Gelukkig is het 2,5 uur stabiel gebleven en mocht ik kiezen of naar huis of blijven... gut wat zou ik gekozen hebben ik wilde dolgraag naar huis, en werd helemaal eng van het hangen aan dat apparaat, je gaat op een geven moment alleen nog maar naar de hartslag zitten kijken als je een harde buik hebt in de angst dat de toeters en bellen weer gaan. Efin dus nog steeds rust houden omdat ik ook een beetje verhoging heb, en als er iets veranderd weer bellen.... pfff ik wordt er wel een beetje moe van ondertussen... maar ja zolang de beeb het nog goed doet in mijn buik moet het maar even lekker blijven zitten, hoe langer hoe beter! slaap lekker allemaal! groetjes Bambie
Ik ben hier, niets aan de hand met mij heb alleen heerlijk vakantie Oh Bambie ik kan me voorstellen dat je liever naar huis gaat hoor maar doe het echt rustig aan hoor meid. babytje moet nog wel lekker blijven zitten.
Ischa31 ook nog wakker? Ik heb het veel te warm om te slapen, plus alle indrukken van vandaag werken dan ook niet mee, fijn dat je lekker vakantie aan het vieren bent! groetjes Bambie
Jeetje meiden jullie zijn nog laat op! Bambie rust is kennelijk het sleutelwoord voor jou. Gelukkig is alles nog goed en blijft het zo. Simone ik ben er al 3 weken vanaf. Ik heb het 3 weken moeten slikken. In de laatste week begon dus die kl*te diarree. AB is echt troep omdat het ook goede bacterien dood. Zena wij hebben vanavond eindelijk es die paprika's gegeten en ze waren heerlijk! Een blijvertje. Ik moest wel wat aanpassingen doen, hier hebben ze geen puntpaprika's, dus ik nam oranje paprika's en ik gebruikte geknipte plakjes bacon i.p.v. spekblokjes, ook die heb je hier niet en de rozijnen eruit gelaten voor manlief, die lust ze niet. Ischa ben je thuis met vakantie? Ik ga ff babyboom op uitzendinggemist kijken.
Hoi Hoi Lieve zena, ik weet helemaal wat je bedoeld. Het lijkt wel of mijn verhaal daar staat. Maar ook wij komen er een keer achter (meestal door een fikse waarschuwing) dat het wel mag/moet die rust en dat we ons niet aanstellen als we daaraan toegeven. Luister naar je lijf meis anders lig je straks verplicht plat. Je baas moet het maar begrijpen. sterkte hiermee. Bambie wat fijn dat je weer lekker naar huis mocht en dat het na omstandigheden meeviel. Nu maar lekker rustig aandoen en zo lang mogelijk rekken. Ook dit is een waarschuwing van je lijf. Ja nederland met die stomme 24 uurs economie, je moet door want de hypotheek moet betaald enz enz. Toon je jezelf te zwak ben je je baan kwijt. Ze moeten daar toch maar eens iets aan doen. We zullen bij balkenende enz eens een baby naar binnen proppen kijken of ze dan nog lachen Ik ga zo weer eens lekker naar het ziekenhuis voor de verandering. Gelukkig alleen maar voor controle. De kleine is rustig maar voel het wel iedere dag. FF aankleden doei Groetjes marieke
pff, vandaag alweer om half 6 wakker... hoop niet dat het een gewoonte wordt, want ik heb al zo weinig energie, en zo blijft er helemaal niks van over natuurlijk, maargoed, mannetje de deur uit geholpen dus vond dit wel een goede gelegenheid om ff bij te lezen. @ bambie: kan me voorstellen dat je er wel een beetje gek van wordt... maar gelukkig zit je beebje nog goed bij jou, maar goed rustig aan doen! @ nony: ook al last van harde buiken en rugpijn... sterkte, las dat er nog meer zijn die er last van hebben (tzm en denise als k me niet vergis , ook sterkte voor jullie) @ kus: alsnog gefeliciteerd! @ hansje: wel lekker dat je nu geen nachtdiensten meer hoeft, geniet ervan @ zena: goed letten op jezelf hoor, en je stelt je niet aan hoor. Wat betreft mn pijn van gisterennacht: heb ff wat opgezocht over indalen, maar vraag me af of dat het wel was, aangezien ik geen last had van voorweeën en het de hele nacht aanhield (had gelezen dat het maar een uurtje duurde?), verder klopt het dus wel van pijn bij mn schaambotje en steken in mn vagina en de hele nacht veel plassen, maargoed, misschien was het wel gewoon niks... is wel erg vroeg om al in te dalen toch Heb nu sinds 2 dagen meer last van harde buiken wel (had ik voorheen bijna geen last van) en ik begin moeite te krijgen met lopen Ik heb geen pijn ofzo als ik loop, maar kan maar kleine stapjes nemen, en als ik sneller probeer te lopen zak ik gewoon zowat door mn benen, zo raar Maargoed, zolang ik kleine stapjes neem gaat het wel... klinkt dat herkenbaar voor iemand of ben ik gewoon echt raar
ola, zena,je stelt je niet aan.vergeet niet dat je een ontzettend drukke baan hebt met veel verantwoordelijkheden.dit is je echt te zwaar.in een gevangenis werken is niet zomaar een baan.(ja ik heb er hier meer die in dienst zijn van justitie).je baas bellen en zeggen dat je in ieder geval niet meer alleen op de post mag zijn en anders vragen voor vervangend werk en als dat niet kan moet je vragen of je de ziektewet inkan omdat je het niet aankan.je ben naast je baan chronisch ziek en dat je het zo lang uithoud vind ik heel knap gezien het feit dat ik weet dat je hier de brug over moet fietsen om op je werk te komen.dat is echt te zwaar meisje.denk aan jezelf en aan je kindje.het is niet anders dan dat je baas waarschijnlijk een verpleegkundige moet missen.hij heeft er echt wel begrip voor. bambi,doe jij ook rustig aan! jeetje al die harde buiken.enne,indalen kan wel gerust de hele nacht duren hoor ik had dat met de eerste.je hoeft er ook geen weeen van te hebben , die had ik ook niet. euhm,verder heb ik wel alles gelezen maar er is weinig blijven hangen. hier ook veel last van harde buiken.erg vervelend maar ja het hoort er in deze periode ook een beetje bij hoor.je lijf gaat zich nu al voorbereiden op de bevalling. als ik te ver loop met de honden heb ik geheid last.baal daar wel van.een rondje park is al teveel. verder niet veel te melden.volgende week woensdag op controle bij de gyn.ben benieuwd.
Goedemorgen allemaal! Belooft een warme dag te gaan worden he? Heb verder nog geen plannen gemaakt voor mn vrije dag vandaag...zit nu lekker aan bakkie koffie! Wat een hoop meiden die harde buiken hebben zeg en dan bedoel ik op een vervelende manier...aan jullie allemaal: sterkte en hoop dat jullie rustig aan kunnen gaan doen want dit is best schrikken he?! Kiezeltje; weet ook niet wat het zou kunnen zijn meis...weet wel dat mijn lichaam bijna elke dag weer andere dingen aan geeft...gisteravond bijna een uur buikkrampen gehad...en wat het is...darmen of de befaamde harde buiken...geen idee...maar bij twijfel bellen he met vk! Idd Mariek...in Ned 'moet' altijd vanalles laat die mannen het maar eens van ons overnemen...ramp wordt he dan hihihi 8) Bambie; laat die kleine zitten he?! Jammer van je vakantie, heb je andere mogelijkheden in de buurt...hotelletje/huisje huren etc? Laat alles even lekker liggen en focus op je kleine.... Zena; ben benieuwd hoe je gesprek met je leidinggevende is verlopen? Jaaa Simone...heeeel herkenbaar...alsof er iemand achter me zit die af en toe heeel stiekum toch een beetje meer lucht in mn ballonnetje zitten te doen...bukken, opstaan, lopen wordt sinds deze week toch wat lastiger allemaal! Denise; irri gevoel ...en dan door een rietje...doe maar niet hoor Ik herken het (nog) niet...misschien ook indalen bij jou? Hebben jullie trouwens nog handige tips/adviezen die ik kan gebruiken als de kraamzorg woensdag komt, ik ben nog helemaal niet zo bezig met dat we straks een kraamtijd hebben dus kost me moeite mijn gedachten op vragen aan de kraamzorg te stellen...
hallo meiden hoe gaat het hier allemaal? lees veel over harde buiken en pijntjes...meiden doe kalm aan, jij en je beeb zijn op dit moment het belangrijkste! de meiden die nog werken, ik vind het nu al heel knap dat jullie tot zolang doorwerken hoor kiezeltje: kun jij ook zo slecht slapen, vervelend is dat hé.....als ik s'avonds op bed ga liggen duurt het eerst nog anderhalf uur voor dat ik in slaap val ow ja kiezeltje....heb je misshcien een baalsontsteking? ik had ook steeds pijn bij schaambot ect ect...heb urine heen gebracht en bleek dus wel een fikse blaasontsteking, heb nu kuurtje Hansje: ik snap ook niet dat ze je nog steeds die nachten heb laten doorploeteren....eigelijk ben je na 3 maanden al niet meer verplicht om te werken s'nachts!! maar iig lekker nu dat je alleen avond en dag diensten heb,geniet ervan! Marieke: suc6 bij het ziekenhuis meis!!sta je onder controle bij de gyn? susanna: voel je je weer een beetje wat beter?isd je diarree over nu? bambie: ik snap dat je de hele nacht haast niet heb geslapen, jeetje wat een gedoetje gister ja.....hopelijk blijft de kleine nog ff paar weekjes zitte!! symoen: ik heb ook weleens last van een hele strakke buik...this net alsof je eruit knapt hé hahaha....heb ook al heel wat straie op mijn buik en heupen, das minder, maar ja, wat doe je eraan!! heb verleden week stukje van die jongen gezien met die spierziekte, heel erg sneu allemaal hoor! zena: doe jij ook ffies kalm aan meid....kom maar ff op voor jouw en de kleine...ik vond het ook heeeeeeeeel moeilijk om toe te geven dat ik niet meer kon, trok het gewoon niet meer..weet je wat het is, als je op je werk bent, dan doe je automatisch dingen (werkzaamheden) die eigelijk tezwaar zijn voor je...want je wilt niet steeds "kalm " aan doen... meiden met een drukkend gevoel van onderen, pijntjes ect....ga toch ff voor de zekerheid langs bij de dokter, urine laten onderzoeken, de meeste zwangere vrouwen hebben blaasontsteking zonder dat ze het merken!!!
Lieve meiden, bedankt voor alle reacties op mijn stukje. Gisterenavond zat ik er echt helemaal door heen, maar inmiddels ben ik opgelucht dat alles "out in the open" is. Ik heb echt wel een uur met al mn verschillende leidinggevenden aan de telefoon gezeten. (3 stuks in totaal) en ze waren allemaal heel erg begripol. Ik belde de ene en de andere twee belden mij. En mijn grote baas zeg maar, zei gelijk, meid het is maar werk. Je kindje is veel elangrijker en zwanger zijn moet leuk zijn en niet stressig omdat je het allemaal eigenlijk niet aan kan. Ze zag het ook al een beetje aankomen, want ik stond voor van de week op haar lijstje voor een gesprek, omdat ze ziet dat het me lichamelijk erg zwaar valt. Super toch, zo'n baas! Dus, het plan is nu dat ik ga werken van half 9 tot half 2. Dat is 50%. De andere 50% ga ik in de ziektewet. Ik doe alleen nog maar bureau werk, zodat ik niet meer hoef te rennen en vliegen en niet meer in gevaarlijke situaties terecht kom (al is dat ook wel eigen verantwoordelijkheid natuurlijk). Iedere week bel ik even met degen die over de ziekmeldingen gaat en kijken we of het goed gaat zo, of dat we het verder moeten aanpassen. Daarnaast moet ik wel even naar de bedrijfsarts (schijnt een eikel te zijn, maar ik lust hem rauw!) en natuurlijk met 6 weken van tevoren met verlof, maar goed, dat is sowieso geen keuze meer nu vind ik. Ik ben echt zo blij dat ze zo meegaand zijn! Bambie, jeetje meid, wat een gedoe zeg. Lekker rustig aan doen (lekker makkelijk he, met een verhuizing). Hopelijk blijft alles goed gaan met jou en je kindje.
[/color nouw de kraamzorg is net gister bij mij langs geweest..eigelijk steld het niet zo heel erg veel voor, je neemt het kraamzorgplan boekje door (daar waar de kraamzorg notities in gaat maken na de bevalling) en ze kijkt ff op je babykamer als die klaar is, is die niet klaar, ook geen probleem! ik heb haar ff laten kijken hoe het bedje is opgemaakt,heb haar gevraagd of veiligheids spelden ook moeten (hoefde niet) en heb haar de flesjes laten zien, die waren ok. ze gaf mij ook als tip nog...om vanaf week 34 een zeiltje op bed te leggen ivm het knappen van de vliezen....en ik moest mijn bed boven (ik beval overigens beneden) op klossen te zetten, maar wij hebben een boxspring bed, dus dat kan ja niet met klossen, dus ik moet er een extra matras op doen, doe ik dat niet, dan is het bed lager als 55 cm en dan kan de kraamzorg weigeren het bed op te maken, en je te verzorgen aan bed. veel suc 6 iig morgen..
Bianca, hier hetzelde met het bed. Ons bed is ook al vrij hoog, dus vind het wel prima, anders kan ik er niet meer in en uit. Hahaha! Extra matras erop voor controle's en hubbie verschoont het bed wel...